Kuulumisia

Mä en oo rasvaillu kun välillä ja suihkusaippuana käytän doven voidemaista suihkusaippuaa.
 
Olen elänyt siinä uskossa ettei rasvailu auttaisi arpien muodostumiseen. Toki jos ihoa kiristää/kutittaa tai tuntuu kuivalta niin kannattaa rasvata. Mutta arpien syntymisen määrittäisi lähinnä geenit. Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Mäkin oon ymmärtänyt että geenit määräävät aika pitkälti tuleeko arpia vai ei. Mutta kun tuo ihon päivittäinen rasvaaminen itselläni kuitenkin kuuluu perusrutiineihin, niin eipä siitä ainakaan haittaa ole :)
 
Ainakin Bebancare on kehitetty niiden ehkäisyyn:
"Bepancare vaikuttaa kolmella tavalla

1.Centella Asiatica -uute stimuloi kollageenin tuotantoa ja vahvistaa venynyttä ihoa – auttaa ehkäisemään raskausarpien muodostumista ja vähentämään jo muodostuneita arpijuovia.

2.Dekspantenoli ja glyseroli ravitsevat ja kosteuttavat ihoa sekä edistävät ihon toipumista – ihosta tulee pehmeä, joustava ja kimmoisa.

3.Oliiviöljy ja ihon omat lipidit vahvistavat ihon suojakerrosta."

Tiedä sitten, onko se auttanut vai ei, mutta teini-iässä mä sain arpia reisiin ja rintoihin ihan kiitettävästi ja nyt ei oo tullut yhtään.
 
Mie oon ymmärtäny et ne arvet tulee alempaan ihokerrokseen. Joten täytyy olla hyvin imeytyvä rasva... Ja ne geenit!
 
Mulla on jäljellä töitä enää 12 päivää!! :wideyed: Eli kolme viikkoa, mutta olen perjantait lomilla. Aika menee kyllä todella nopeasti!
 
Aika on mennyt niin nopeaa! :) kunpa vain jaksaisi olla loppuun asti töissä... Mulla on selkä ihan katkipoikkikipeä :sad001 katsotaan nyt miten seuraava viikko sujuu.
 
Täällä olis 18 työpäivää jäljellä. Melkein ei malttais odottaa :) Täällä myös on selkä oireillut, toivottavasti kuitenkin loppuun asti jaksais töissä
 
Mul on viel yli kk putkeen töitä joka päivä. Tänään loppuu kuuden päivän loma. Toivottavasti työkyky on vielä tallella :wink
 
5 päivää töitä vielä ennen lomaa, toivottavasti selkä kestää. Nyt ollut saikulla selän takia reilun viikon.
 
Mulla vielä 22 työpäivää eli viisi viikkoa. Meinaa iskeä paniikki, et ehtii tekemään kaikki arvioinnit ja pitämään kokeetki vielä niitä ennen. No toisaalta, täytyis ne arvioinnit muutenki tehdä, mä teen ne vaa viikkoa aiemmin ku muut opet. Ei sijainen niitä pystyis viikon perusteella tekemään :D toki jos täytyy jäädä saikulle jo aiemmin, ni sitten vaan täytyy jäädä.

Oppilaat on innoissaan vauvasta, jatkuvasti kyselevät jotain tai kertovat, millainen hänestä tulee. Ovat myös sitä mieltä, että voisin ihan hyvin syksyllä tulla takas töihin vauvan kanssa :)
 
noista raskausarvista vielä sen verran että te keillä on niin tuntuuko se joltain kun niitä tulee?
 
okei... Mullakun eilen mahanahka tuntu jotenkin ärtyneeltä.. vähän samantyyliseltä kun sen jälkeen kun on karvat otettu pois.. ajattelin että nytkö repee mutta ei ainakaan heti vielä tullut mitään....
 
Ei oo tullu täälläkään vielä uusia arpia. Vanhoja teinivuosilta on reisissä, rinnoissa ja mahassa, mutta ovat niin vaaleita kyllä, ettei aikaisemmin erottanu. Nyt hieman jo erottaa ku masu kasvaa... Bio-oilia ja bodyshopin kaakaovoita oon käyttäny.

4päivää töitä ja sit ylityövapaille ja siitä äippälomille... :smiley-bounce013
 
En niihin kohtiin sillon, kun en tajunnut että oli arpia tulossa :D Mahaa olen lähinnä öljynnyt.
 
Takaisin
Top