koska tunsit ensiliikkeet?

Nuu_

Piirimestaruustason postaaja
Tarkat viikot? Entä onko kuinka mones raskaus kyseessä?
Miltä tuntui? Onko eessä vai takana kohtu?

Eli nyt vastailemaan kunnolla !
 
Mulla neuvolakortissa 14+4 käynnillä laitettiin merkintä liikkeistä, kun kuvailin niitä tädille ja hän oli sitä mieltä, että varmasti olivat niitä kun kuvailu osui niin "oikeaan". Olin itsekin aika yllätyksestä ymmyrkäisenä, että ensikertalaisena voi näin olla. On sitä ihmisillä niin omanlaisensa kropat. [:D]
 
En muista ihan tarkkaa viikkoa, mutta elokuun alkupuolella alkoi olla sellaisia tuntemuksia... mietin että voiko olla näin aikaisin??? Sitten vkolla 12+6 olin ihan varma liikkeistä. Liikkeitä tuli alkuun ehkä kerran pari viikossa. Nyt vahvistuneet niin, että päivittäin tunnen liikkeet. Kohdusta en tiedä, mutta istukka on minulla ainakin mahan ulkopinnalla edessä. Ja toinen raskaus siis minulla. Esikoisesta tunsin liikkeet vasta 18+.
 
Aika jännä, kun minä tunsin ihan varmasti liikkeitä jo heti np-ultran jälkeen, olisikohan ollut viikolla 12+ tai 13+.. Silloin kukaan ei uskonut, olenhan ensikertalainen.

Neuvolan tätikin sanoi viikolla 15, että en ole mitenkään voinut tuntea liikkeitä. Nyt, kun raskaus on edennyt viikoille 18+2, liikkeet ovat jo tuntuneet noin viikon ajan päivittäin. Olen aivan varma, että nämä ovat liikkeitä, ei suolistojuttuja, kun tuntuvat ihan tuossa vauvamahan pinnassa jonkin verran navan alapuolella. Ihan kuin joku naputtelisi sisältäpäin [:D]

Ja siis jo tuolloin monta viikkoa sitten tunsin ihan samanlaisia tuntemuksia, joskin paljon vaimeampina kuin nyt. Olen varma, että sitä se oli, vaikka neuvolasta sanoivat muuta!
Istukka on takaseinässä.
 
Onnea kaikille liikkeistä!

Mulla ei tunnu mitään ja viikkoja menossa nyt 18+0 [&:] Onkohan normaalia vai pitääkö jo huolestua? Istukka kyllä etuseinämässä, mutta jos muilla on paljon liikkeitä niin luulis mullakin olevat jotain..!!?
 
hilppa86: Kyllä tuon pitäisi olla vielä ihan normaalia, että et tunne liikkeitä. Minullakin istukka edessä + kohtu takana ja neuvolassa sanottiin, että siitä syystä en vielä varmaan pariin viikkoon tunne liikkeitä. Tosin pientä kutittelua olen jo havainnut, mutta uskalla vielä väittää niitä liikkeiksi. Varmaan vaan kuvittelen.. [:D]
 
Mä en ole tuntenut vielä mitään! Ainakaan varmaksi.
Kun menen pitkälleen sänkyyn, olen ihan hiljaa ja laitan kädet alavatsalle, tunnen välillä jotain "kuplia" tms. En sitten tiedä, onko ne vaan jotain suolen myllerryksiä vai mitä.
Esikoista tässä odotellaan, ja vissiin siis ihan normaalia, ettei vielä mitään tunnekaan. Odotan kyllä tuntevani liikkeet parin viikon sisään.
 
Ei ole vielä kuulunut mitään, vaikka kuinka on makoillut hiljaa ja odotellut. En ole tajunnut kysyä istukan sijaintia, mutta eiköhän nämä ajan kans selviä.
 
Eilen, eli rv 18+4 tunsin varmuudella ensimmäisen kerran potkut.

Istuin sohvalla vinottain, kun tuntui pieni työntö nahan alta. Toistui muutaman kerran. Aika hentoinen tönäisy, mutta ei sitä muuksi voi luulla. Aiemmin en ollut varma tunsinko liikkeitä, mutta nyt sitten tunsin [:)]
 
Ensimmäinen rakkauspakkaus tulossa vasta, ja 18. viikolla tuntu liikkeet, Säikähin ihan miten kovasti se siellä potkutteli jo :) neuvolassa oltiin just parhaillaan sillon, niin sai neukkarin tätiki merkkailtua ylös ekat potkut suoraan [:)] siitä asti potkinu päivittäin aikalailla, paitti yhtenä päivänä ja sillonki meinasin saada sydärin ku ajattelin jo pahinta mahdollista, mutta kai se vaan nukku siellä. unikeko [:D] [:D] Kohdusta ja istukasta en tiedä, ei ne neuvolassa moisista ole puhunu???? [&:]
 
viime viikolla, rv 17 tunsin ekat liikkeet, joista ei ollut epäilystä. Nukkumaan mennessä selälleen ollessa alkoi pikkuinen potkia hurjasti. ei tainnut olla vielä nukkumaanmenoaika[:D] Yleensä potkut suuntautuvat vatsan vasemmalle puolelle. Kohdun asennosta ja istukan paikasta eivät sanoneet mitään np-ultrassa, joten saan tietää varmaan tarkemmin sitten rakenneultrassa.

Nyt pikkunen paukuttelee masua jo melkein joka päivä[:D]
 
Nyt 17+4 muttei tietoakaan liikkeistä [:@] Pelottaa muutenkin, kun olo ollut ihan normaali koko raskausajan (alussa nyt oireita tietysti, mutta lieviä nekin). Maha tosin on pyöristynyt, ja kiloja tullut noin 5kg... Viikon päästä olis seuraava neuvola ja pääsee sit taas kuuntelee sydänäänet <3 se on niin ihanaa, kun sitten saa taas hetkeksi mielenrauhan että kaikki on hyvin!!! [:)]
Mutta harmillista kun ei tosiaan vielä mitään merkkiä liikkeistä, vaikka oon joka ilta viimeset 2viikkoo koittanu ennen nukkumaankäyntiä "kuunnella" joko hän siellä hieman möyryäisi..
 
Noniin, täälläki vihdoin! <3

Eilen, eli viikoilla 17+4, tunsin illalla makaessani yhden tönäisyn. En vielä eilen ollu varma oliko, mutta sitte tänään..[:D]

Oltiin tätini kanssa elokuvissa ja karkkia olin siinä vetäny ja paikallani olin nii johan rupes tuntumaan. [;)] Tais saada sokerihumalan ku pisti sitte useemman menee ja vielä hieman eri kohille. Ensin tuntu keskellä vatsaa ja sitten vielä oikealla. Rupesin ittekseni naureskelmaan kun tuntu niin jännältä. [:D]
 
*Unohtui, istukka on siis takaseinustalla
 
Eilen [:D] Kyllä sitä olikin odotettu! Eli rv 17+2. Istukka on kohdun takaseinässä. Sohvalla lepäillessäni tuntui muutama selkeä tönäisy/muljahdus. Sitten vielä illalla uudestaan. Jännä ja ihana tunne Edit. Eka raskaus kyseessä.
 
Tunsin mielestäni Myttysen ekat liikkeet jo viikolla 14, mutta tuosta en voi mennä takuuseen. Sitten viikosta 16 asti olen tuntenut säännöllisiä liikkeitä. Ensimmäinen tulossa ja istukka takaseinässä. Nyt mennään viikolla 22, ja Myttyskän rymyämiset tuntuu jo tosi voimakkaina! Ilmeisesti tekee kuperkeikkoja kun on vielä tilaa, tuntuu muljahduksia. [:D] Välillä muljahtaa niin kovasti, että tuntuu vähän jopa ilkeältä. Isin laululle on potkutellu ja soittorasian soitolle masun päällä. [:)]
 
Tänään ekaa kertaa aamuaikaan liikettä! Ja jotenkin tuntui ylempänäkin eikä pelkästään ihan alhaalla keskellä niin kuin tähän mennessä..Kahvia keittelin miehelle, niin johan poikanen rymysi. Itse jouduin nousemaan kahdeksalta järkyttävään n.ä.l.k.ä.ä.n. Ja siihen, että yhdellä oli bileet menossa pikku yksiössään.
 
mä tunsin rv 14 + 6 ekat liikeet.. Neukkutäti kyllä epäili suolenkurinoiksi, mut ite oon varma, et se oli meidän Köpi... Ei oo nimittäin ikinäkoskaaan ollu sellasia suolenkurinoita [:D]
Mun kohtu on taakse kallellaan ja istukan paikasta en tiedä.. Ja eka raskaus kyseessä [:)]
 
Mutta kuinkahan kauan menee, että mieskin tuntee liikkeet, että tuntuis kädelläkin? Tänään tunsin itse ensimmäisen kerran, kun vauva potkas navan alle.
 
Mulla ollu tässä parisen viikkoa semmosia fiiliksiä et vauva siellä liikkuu, neuvolassa ku kävin torstaina rv 18+2 niin täti sano että ihan varmasti jopa on ihan oikeita tunteita...pikkunen liikkuu niin kovasti :)


 
minnanen:
Meillä mies on tuntenu/kuullu korvalla liikkeet nyt ehkä pari viikkoa. Käteen potkasee harvoin, mutta kun tosiaan laittaa pään paljaalle masulle, niin tuntee herkemmin ja kuulee muksahdukset myös. [:)] Varsinkin kun pikkunen heittää kuperkeikkaa, niin saa isi ihan tälliä korvalle. [:D]
 
Takaisin
Top