Korona ja raskaus

Mä otin sekä influenssarokotteen että neljännen koronarokotteen. Kummastakaan ei onneksi tullut sivuoireita. En ole aikoihin pelännyt koronaa, mut plussatestin jälkeen aloin taas miettiä asiaa. Nyt olo on taas levollisempi asian suhteen.

Voin huikata täältä, että otin myös 3. rokotteen juuri ennen plussaa, eli en tiennyt raskaudesta. 4. rokotteen otin raskausviikolla 34, koska en halunnut ottaa riskiä, että joudun synnyttämään vakavissa koronaoireissa. 1kk vauvalla kaikki ok, joten itselleni tämä oli paras ratkaisu ja pystyin ottamaan rennommin loppuraskaudessa, kun komplikaatioriski on isompi. :smiling-eyes:
 
Mulle sanottiin neuvolasta, että 3 rokotusta ja kesän lopulla sairastettu korona ”riittää”, eivät suosittele 4. rokotusta.

Mut influenssarokote pitää napata!
 
Influenssarokotteen otan mutta en kyllä varmaksi sano koronarokotteesta. Kaksi otettuna ja keväällä korona.
 
Kolme koronarokotetta otettuna ja tauti kerran sairastettu. Neljättä rokotetta vielä pohdin. Influenssarokotteen olen jo ottanut.
 
Jaha... Töissä toimistolla menossa korona-aalto. Ite tietysti vetäydyin 100% etätöihin samalla sekunnilla, ku kuulin. Toki raskauden takia oon jo tehny melkeen 95% etätöitä, mut nyt en edes yritä saada itteäni toimistolle.
Tässä vaan pähkäilin, et missäköhän vaiheessa olis kannattavinta ottaa se 4. rokote, jos sen suojaustehon kestosta ei oo varmuutta. Raskausaikana suurin riskihän on ennemmin siellä loppuraskaudessa, ni haluisin, että rokote on sit ainaki siinä vaiheessa suojaamassa, ni voikohan sen ottaa ns. "liian aikaisin", jos sen ottaa nyt ja suojausteho hiipuu ennen synnytystä...
 
Jaha... Töissä toimistolla menossa korona-aalto. Ite tietysti vetäydyin 100% etätöihin samalla sekunnilla, ku kuulin. Toki raskauden takia oon jo tehny melkeen 95% etätöitä, mut nyt en edes yritä saada itteäni toimistolle.
Tässä vaan pähkäilin, et missäköhän vaiheessa olis kannattavinta ottaa se 4. rokote, jos sen suojaustehon kestosta ei oo varmuutta. Raskausaikana suurin riskihän on ennemmin siellä loppuraskaudessa, ni haluisin, että rokote on sit ainaki siinä vaiheessa suojaamassa, ni voikohan sen ottaa ns. "liian aikaisin", jos sen ottaa nyt ja suojausteho hiipuu ennen synnytystä...
Täällä samaa pohdintaa. Otan kohta influenssarokotuksen mut aattelin viel pitkittää koronarokotusta lähemmäksi toukokuuta. Käytän nyt siihen saakka niitä parempia maskeja. Työskentelen kyllä lasten kanssa ja töistä on aika iso mahdollisuus saada jos jonkinlaista tautia. 😅
 
Takaisin
Top