Korona ja raskaus

Minäpä tätä ketjua aloitan koska mietityttää väkisinkin asia.

Olen riskiryhmään kuuluva ja influenssankin vuoksi ollut sairaalahoidossa. Onneksi en ole sitä kamaluutta saanut kuin pari kertaa elämässäni mutta nekin liikaa 😨

Lieneekin ilmiselvää että otan aina influenssarokotuksen, että välttyisin siltä tuskalta sen kanssa. Myös koronarokotteet olen ottanut kolmin kappalein.

Neljättä en ole vielä ottanut, ollut mielessä. Ja kun nyt sitten yllättäen olenkin raskaana niin mietityttää se rokote.

En ole tietääkseni vielä koronaa sairastanut, mutta koska sillä on sinällään paljon yhteneväisyyksiä influenssan kanssa, olen riskissä saada se vaikeana. Nyt sitten kun on raskaana, on riski taas hieman suurempi.
 
Täällä yksi sairastettu k takana, ja silloin ehdin ottaa kaksi rokotetta. Kolmatta ei annettu sairastetun taudin takia. En kuulu itse riskiryhmään, joten odottelen neuvolan ohjeistusta, että miten esim. kolmannen rokotteen kanssa.
 
Täällä yksi sairastettu k takana, ja silloin ehdin ottaa kaksi rokotetta. Kolmatta ei annettu sairastetun taudin takia. En kuulu itse riskiryhmään, joten odottelen neuvolan ohjeistusta, että miten esim. kolmannen rokotteen kanssa.
Sama tilanne👍
 
Täällä yksi sairastettu k takana, ja silloin ehdin ottaa kaksi rokotetta. Kolmatta ei annettu sairastetun taudin takia. En kuulu itse riskiryhmään, joten odottelen neuvolan ohjeistusta, että miten esim. kolmannen rokotteen kanssa.
Mulla kans sama tilanne 😊
 
Täällä yksi sairastettu k takana, ja silloin ehdin ottaa kaksi rokotetta. Kolmatta ei annettu sairastetun taudin takia. En kuulu itse riskiryhmään, joten odottelen neuvolan ohjeistusta, että miten esim. kolmannen rokotteen kanssa.
THL toteaa: kaikki raskaana olevat kuuluvat koronan korkeaan riskiryhmään!
Muista kysyä neuvolasta... 3.rokotuksen saanti on kiinni siitä milloin olet sen sairastanut.
 
Kaikki raskaana olevat kuuluvat korkean riskin ryhmään.
3. tai 4. rokotteen saa kun sairastelusta koronasta on kulunut sopivasti aikaa.
Hyvä tietää! Mulla alkaaki kohta olla puoli vuotta sairastetusta koronasta, nii vois alkaa kyseleen neljättä rokotetta.
 
Koronaa ei ole tullut enää pahemmin mietittyä, aina välillä saa kotitestejä tehdä kun joku tauti perheeseen iskee. 1 vauva korona aikana saatu. Maskeja tullut käytettyä enää terveyspalveluita käyttäessä.
3 rokotetta ja 1 kerran todella lievänä sairastettu.
 
Joo korona ei oo ollu aikoihin mielessä. Tosin nyt kun sitä on liikenteessä esim työpaikalla, niin vähän alkanut mietityttää.

Sattumaa tai ei, mun kkm tapahtui samaan aikaan viime talvena kun sairastuin koronaan. Posi kotitesti ja alkion kehityksen loppuminen osui ihan samalle päivälle.. Joten siitä on vähän sellainen pieni pelko jäänyt, että jos sairastuu ettei vaan menisi taas sen takia kesken. Ehkä kaivan varmuudeksi taas käsidesit käyttöön ja maskit kaapin perältä hollille.
 
Mä sairastin koronan just tän tärppikierron alussa. Tais olla oireet pahimmillaan kp 5-7.
 
Itse en oo vielä koronaa ainakaan testeillä kiinni saanut. Esikosta odottaessa arvottiin, että saako raskaana olevat rokottautua vai eivät. Toki itse lopulta päädyin rokotteet ottamaan ja niistä vielä kaksi raskausaikana.
Korona ei varsinaisesti stressaa, mutta ikäväähän se on, jos se jotenkin päätyy vaikuttamaan raskauden kulkuun.
 
Täällä yksi sairastettu k takana, ja silloin ehdin ottaa kaksi rokotetta. Kolmatta ei annettu sairastetun taudin takia. En kuulu itse riskiryhmään, joten odottelen neuvolan ohjeistusta, että miten esim. kolmannen rokotteen kanssa.
Mulla tismalleen sama tilanne. En myöskään ole kovin huolissaan, sairastin koronan noin 2kk sisään.
 
Täällä yksi sairastettu k takana, ja silloin ehdin ottaa kaksi rokotetta. Kolmatta ei annettu sairastetun taudin takia. En kuulu itse riskiryhmään, joten odottelen neuvolan ohjeistusta, että miten esim. kolmannen rokotteen kanssa.
Mulla kanssa sama juttu. Sairastin ison koon ihan alkuvuodesta. Katotaan mitä neuvolassa sit sanovat.
 
Täällä yksi sairastettu k takana, ja silloin ehdin ottaa kaksi rokotetta. Kolmatta ei annettu sairastetun taudin takia. En kuulu itse riskiryhmään, joten odottelen neuvolan ohjeistusta, että miten esim. kolmannen rokotteen kanssa.
Kaikki raskaana olevat kuuluvat riskiryhmään
 
Kaikki raskaana olevat kuuluvat korkean riskin ryhmään.
3. tai 4. rokotteen saa kun sairastelusta koronasta on kulunut sopivasti aikaa.
Ha, tämä on hyvä tietää. Mulla on 3 rokotetta ja kesällä suht kevyellä meni itse tautikin. Pitää kysyä mitä neuvola sanoo rokotteesta. Influenssarokotteet mielellään otetaan miehen kans. Saakohan poikamme sitä, vasta joulukuussa 18kk.
 
Tietääkö joku, voisiko sen saada neuvolasta samanaikaisesti influenssarokotteen kanssa?
 
Mä otin sekä influenssarokotteen että neljännen koronarokotteen. Kummastakaan ei onneksi tullut sivuoireita. En ole aikoihin pelännyt koronaa, mut plussatestin jälkeen aloin taas miettiä asiaa. Nyt olo on taas levollisempi asian suhteen.
 
Takaisin
Top