Kohdun kasvukivut

Hei apua.. yhtäkkiä alko ihme vihlominen ihan alavatsalla/häpykummulla/nivusessa oikeella eikä mee ohi. Koitan kaikkii asentoja ja ei auta mikääääää
 
Taas on kuin olisi saanut potkun haaroväliin. Terkka totesi, että on elimistössä niin paljon raskaushormooneja, että siksi voi alkaa jo paikat kipeytyyn ..
 
Jöases mitä vihlasuja täälläkin kun nousee ylös, pitää ihan hetkeks pysähtyy puuskuttamaan. Edellisessä raskaudessa ei kyllä näin paljon kipuilua ollut alussa :D huomaa iltaisin tehneensä jotain kun alavatsa niin kipeä. Onneks siihen auttaa se kun ukko hieroo :)
 
Hyvä, että muillakin. Vähentää hiukan omaa huolta.

Mä heräsin taas aamulla vihlaisuihin. Kävin vessassa ja puuskutin takaisin ni mieskin heräs ja tiedusteli, että sattuuko noin.
 
Mä ajattelin tiistaina neuvolassa kysellä näistä kivuista.. kun jotkut on mua pelotellut että josko ois supistuksia.
 
Mäkin olin vielä aamulla varma et soitan huomenna neuvolaan ja kysyn näistä mut jotenkin se ajatus muuttuu päivän mittaan kun olo helpottuu
 
Äääähhhhg mun lonkat :S eka kerran kipeät tässä raskausaikana, huhu
 
Ite heränny nyt parina yöllä siihen että niiki joku vetäs puukolla mahaa auki.. ilmeisesti nukkunut huonossa asennossa vauvan mielestä,asennon vaihdos auttaa. :)

Mutta nyt on kahtena päivänä ollut jumalatonta painetta alapäässä. :eek: En usko että virtsa tulehdusta,koska makuulla helpottaa ja kun touhiaa ei tätä ole. Ainoastaan paikoillaan istuessa/seistessä.. voisiko olla sitten että kannattimet alkavat ja nyt löystyä kun yksi lapsi jo alla..
 
Supistukset huomaa aika hyvin, siinä vatsa menee kivikovaksi muutamiksi sekunteiksi ja taas rentoutuu normaaliksi. Yleensä niihin auttaa lepääminen ja ettei kovasti nostelis mitään painavia tavaroita :)
 
Täällä tuikkii vasempaan kankkuun. Hieman on vaikeuksia saada vasenta kenkää jalkaan kun tuntuu kun joku puukolla pistäs tuohon vasempaan kankkuun. Nivusissa vähän arkuutta jos oikeen nopeasti meinaa istumasta lähtiä liikkeelle, mutta eipä juuri muuta. Tuota kankkua oon nyt yrittäny eilen illalla vähän piikkipallolla hieroskella, eiköhän se siitä. Ainakin toivottavasti.
 
Aivastukset ja kaikki äkkinäiset liikkeet aiheuttaa kyl mielenkiintosia tuntemuksia, pitää keretä kaksinkerroin ennen ku aivastaa, muuten tulee huuto:D Autoa ajaessa se on hyvin kiusallista, pitää nostaa jalat niin ylös kun pystyy. Jostain syystä aivastuttanutkin vähän kokoajan o_O. muuten ei kyl kauheesti oo tuntunu, pari kertaa tost melkein nivusesta sellanen jännä..öö..paineen tunne? vaikee kuvailla. Sit jotain satunnaista nippailua, ei mitää kummempaa onneks:)
 
Ihanaa! Täällä lähes kivuton aamu jo! Jos oikein kaksinkerroin kurottuu niin ei kyl pysty kauaa olemaan :sad001
 
Samoja oireita Mraa täälläkin. Ja toi aivastelu on ihan päivittäistä! Nyt uusimpana mulle on tullu se, että kun on pissahätä, eli aika usein, tonne alavatsaan vähän sattuu, oletettavasti rakon tienoille. Sekin on tietynlainen paineen tunne, joka helpottaa sit kun on käyny vessassa. Mietin voiskohan kohtu painaa rakkoa ja kun se on täynnä, se vähän sattuu.
 
Jep:D mahtavaa kyl tietää, etten kuvittele näitä asioita, tai et ne ois jotenki epänormaaleja juttuja:D Välil ei oo ees ihan varma et tarvisko mennä pissalle vai painaaks nyt muutenvaan:D Epäilin kans jotain tollasta, koska sit jos vessaanpääsy pitkittyy ni alkaa tehä jo aika kipeetä. Mut ois kiva tietää mistä toi hillitön aivastelu johtuu, kun ei muuten oo nenä tukossa tai mitään:D
 
Viikonloppuna oli hirveät kivut. Oikeen itkemään pisti..
Ja herkästi en kyllä kivusta itke, mutta nyt oli niin rankkoja kipuja että..
"viiltelyä" ja puukotusta alavatsassa ja en tiedä kohdunsuulla, emättimessä? Säteili koko alakertaan..
Kyllä siinä sitten vähän kiros kun mies oli juhlimassa ja yksin panikoin mistä johtuu... :sad001
 
Mulla meni kans viime yö ihan pipariks. Muutaman silmäyksen nukuin kun vihlo ja särki koko yön alavatsaa. Missään asennossa ei tuntunut hyvältä ja välillä tuntu siltä kun alavatsan lihakset ois menny lukkoon eli olisko supistuksia..Mä kestän nää kivut jopa mielelläni jos kuuluvat asiaan mut... pelottaa tietty.
 
Eiköhän ne kuulu,ainakin mulle neuvolatäti sanoi että kovatkin kivut ovat ihan asiaankuuluvia,ilman sitä verenvuotoa.... Mulla kipuja ei viel ihan hitokseen oo,joinakin päivinä vähän enemmän ja nyt esim.pari viimeistä päivää ihan kivuttomia...Mulla myös tota kankkukipuilua ja siitä eilen pomolle valitin niin heitti et onnee vaan jos nyt jo issias alkaa vaivaamaan :confused::eek:voiskohan olla sitä sitte :oops:
 
Mä nukuin alkuyön tosi hyvin, mutta kuuden aikaan heräsin enkä saanut enää unta eikä missään asennossa ollut enää hyvä olla. :angry3 Piti kääntyillä ja venkoilla koko ajan. Ja sitten kun ois aamua kohden nukuttanut niin kuopus herätti. Esikoinen koisii vielä tyytyväisenä:rolleyes:
 
Itse pääsin epämäärästen tuntemuksien takia nukkumaan vasta puolen yön aikaan niin meinas kyllä itku päästä kun kello soi 4.30. Nyt tuntuu vaikeelle olla töissä ja mahaa kivistelee koko ajan. :sad001
 
Takaisin
Top