Kohdun kasvukivut

QueensCastle

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Joulumammat 2016
Ekakertalaisena ei mitään hajua noista kohdun kasvukivuista.
Mille tuntuu? Millä viikoilla muilla alkaneet?

Itsellä tänään ollut sellaista "tuikkivaa" pikkukipua ( kuin joku tökkäisi aina välillä hammastikulla) ei niinkään alavatsan kohdalla, vaan enemmän kuin emättimen sisällä / kohdunsuulla ja nivusissa.
 
Silloin tällöin mullakin tuikkii alakertaan ja nivusiin. On sitten kyllä kohdun kasvamisesta johtuvaa jomotteluakin ja pieniä liitoskipuja, mutta ei mitään isoja kipuja. Ohimenevää epämiellyttävyyttä vain. Kaikenlainen tuikkiminen voi olla normaalia. :P Sitten jos usein ja paljon sattuu tai vaisto sanoo, että jokin on pielessä niin mieluummin vaan rohkeasti soittoa neuvolaan/äitiyspolille.
 
Täällä viimeisen viikon aikana tullu noita (nyt 13+2).

Tuntuu kuin joku vetäis pikasee suonta tuolla jossain". Välillä oikee nipistää kunnolla. Mä oon vaan innoissani, koska aattelen sen johtuvan et meidän Paatero tekee vaan tilaa ittelleen :P
 
Mulla on päivittäin voimakasta vihlontaa ja hetkellistä semmosta niinku puukolla vetäsee et sillon on vaan maattava enkä voi oikeen tehä mitään. Voi olla et johtuu osittain mun sidekudossairaudesta ku ne kudokset ei oikeen toimi samallai ku terveillä ihmisillä. Toivottavasti ei pahene ainakaa tästä..
 
Mulla vihloo ja viiltää välillä alavatsasta, välillä emättimen "yläpuolelta" ja välillä nivusista. Niitä tulee ja menee, jonain päivänä vähemmän ja jonain enemmän. Oon tulkinnu ihan normaaliks kasvukivuks kun lääkärikin vahvisti, että kuuluu asiaan näillä viikoilla.

Mut tosiaan mitä ne liitoskivut sit on?
 
Mulla ei itellä oo ollu liitoskipuja, siis sillai oikein kipeitä että voi riesaksi sanoa. Mutta se tarkoittaa sitä, että kohtua kannattelevat liitokset eli ligamentit kipeytyy venymisestä. Tästä on vau-kirjassa jossain kohtaa, viikkotekstissä muistaakseni?
 
Täällä kans lähes päivittäin vihlontoja alavatsalla, välillä aika voimakastakin, mutta kaikki olleet sellaisia, että hyvin kestää. Pari kertaa vihlassut niin kovin että pysäytti kaiken sen hetkisen toiminnan, sen jälkeen varasinkin ajan yksityiselle ultraan.

Liitoskipumaisia kipuja on täälläkin välillä ollut ja on todella inhottavan tuntusia.
 
Liitoskivut tuntui ainakin mulla häpyluuliitoksessa. Alkoivat joskus toisen kolmanneksen puolivälissä ja pahenivat loppua kohti vaan. En pystynyt lopulta kävelemään tai seisomaan paria minuuttia pidempään, kun paine kasvoi niin kovaksi, että itku tuli silmään. Yöllä tai levossa eivät onneksi omalla kohdalla vaivanneet, mutta joillakin jomottelee ilmeisesti myös silloin. Noh, mahtuipa vauva ainakin tulemaan alakautta, kun luut tekivät tilaa. Jospa tällä kertaa olisi tie raivattu jo valmiiksi eikä tarvitsisi ihan yhtä paljoa kärsiä.
 
Jatkuuko ne kohdun kasvukivut aina synnytykseen asti?
 
mulla ollu lähinnä repäisykipuja, mitkä kertoo tuosta kohdun kasvamisesta. Liitoskipujakin ollut muutamana päivänä, ei kyllä vielä niiden tarvis alkaa.
 
Mullakin lähinnä vaan noita repäisykipuja ollut, jotka tuntuu välillä tosi viiltävänä kipuna, kun nousee liian nopeasti sohvalta ylös. Loppujen lopuksi hyvin vähän mulla ekassa raskaudessakaan oli mitään kasvukipuja, eikä pahemmin nytkään oo ollut.
 
Mulla on välillä ollu repäisykipuja, mutta pääasiassa vihlontoja, yleensä vaan toisella puolella, mutta välillä vaihtelee. Mulle lääkäri sano, että olis kans niitä kasvukipuja.
 
Varsinainen kasvukipu ei taida jatkua loppuun asti, alussa se on pahinta. Mutta just noita repäisyjä, vihlontoja ja liitoskipuja on loppuun asti, jos on ollakseen. Liitoskivut vissiin pahenee vaan loppua kohti, kun kohtu alkaa olla iso ja painava. :/
 
Täälläki on ollu aika reippaasti noita kasvukipuja ja nyt on viikon verran ollut ihan selkeitä supistuksia.Alamaha menee ihan kivikovaksi.Eihän ne satu mut on ikävän tuntosia.
 
Aiemmin kysyin, että millaisia ne liitoskivut on.. no nyt tiedän.. :sad001
päivän jälkeen alapää tuntuu lähinnä sille, että joku on potkaissut suoraan haaroihin.
Nytkin makaan sohvalla, kun alapää ei kestä istumista/seisomista :p
Onko tuo ihan normaalia jo näillä viikoilla?!?!
 
Aaaaahh... mulla on koko päivän juilinut selkää ja nyt alavatsaa, järkyt kasvukivut. :/
 
Mulla kiristää maha nahkoja ihan kauhiasti. :sad001 sekä kohdun kasvukipuja on ollu ihan kiitettävästi tässä alussa. Joskus niinkin pahoja että pakko ottaa lääkettä ku ei muuten saa nukahettua illalla.

Ja illat on pahoja vsrsinkin jos on paljo seissy tai kävelly. :sad001 mitähän tää on kuukauden tai kahen päästä kun nyt jo tälläi painaa. Tosin kaksoset alkaakin painaa nopeemmin.
 
Jetsoni
Mä mietin ihan samaa :O
Jos jo näillä viikoilla alkaa illasta oleen paha olla ni mitä se sit vaikka toukokuussa on?!?
Vaikkei täällä ole ku 1 tulossa.
 
Takaisin
Top