Kofeiiniaddiktien vertaistuki

ohdake

Näppärä viestien naputtelija
Toukokuiset 2024
Täällä menee tänään ensimmäistä kertaa aamukahvi 50/50, normaali kahvin joukossa siis puolet kofeiinitonta. 😬 Löysin yövuoron jälkeen kaupasta kofeiinittoman laadun, lempparikahvia on jäljellä 1/3 paketista, joten tarkoitus olisi pikku hiljaa vieroittua kofeiinista: ensin pari päivää 50/50 suhteella, sit 75/25 ja lopulta vaihtua kokonaan kofeiinittomaan. Kerralla kofeiinittomaan vaihto ei ole mahdollista, sillä vieroitusoireet olisivat jäätävät.

Kahvista luopuminen on mulle iso juttu, pahimmillaan kahvia on mennyt 6-8 kuppia päivässä, ennen raskautta 4 ja toiveissa olisi vähentää pelkkään aamukahviin, jottei kofeiinirajat paukkuisi. Kahvi maistuu edelleen taivaalliselta, joten luontaista vähentämistä tuskin on tapahtumassa. 😬🙈

Onko täällä muita samassa veneessä olevia?
 
Mä olen ihan hirveä kahvijuoppo, mutta jotenkin heti plussaamisen jälkeen automaattisesti jäi kahvinjuonti ja juon päivässä yhden kupin kahvia. Ei edes tee mieli vaikka normaalisti juon sen 3-4 kuppia päivässä. :Grinning Face:
 
@Binky sinä onnellinen! Mun on ollut todella vaikea rajoittaa, aamu ei ala ilman 4 dl kahvimukia, päiväkahvit menee sentään pienemmästä kupista 🙈 Kova tavoite päästä tuohon yhteen kuppiin… saa kai se olla edelleen 4 dl jos kahvi on kofeiinitonta? 😅
 
@Binky sinä onnellinen! Mun on ollut todella vaikea rajoittaa, aamu ei ala ilman 4 dl kahvimukia, päiväkahvit menee sentään pienemmästä kupista 🙈 Kova tavoite päästä tuohon yhteen kuppiin… saa kai se olla edelleen 4 dl jos kahvi on kofeiinitonta? 😅
Niin mä oon ymmärtänyt et se on ihan vaan kofeiinista kiinni eikä niinkään kahvista. :Grinning Face: mutta aivan varmasti pääset vieroittautumaan! :Grinning Face:
 
Tsemppiä vieroitukseen! 😀 Mä vähensin kahvin juontia jo siinä vaiheessa, kun oltiin muutama kuukausi yritetty. Asiaa tietty auttoi se, että mulla alkanut enempi kahvin juonti närästää, niin oli pakko vähentää, että on parempi olo 😅
 
Tsemppiä vieroitukseen! 😀 Mä vähensin kahvin juontia jo siinä vaiheessa, kun oltiin muutama kuukausi yritetty. Asiaa tietty auttoi se, että mulla alkanut enempi kahvin juonti närästää, niin oli pakko vähentää, että on parempi olo 😅
Mulla on se onni, etten edes tiedä miltä närästys tuntuu 😅 Villi veikkaus, että pian saan tietää liiankin hyvin 🤭
 
Mulla myöskin hyvin paatunut tapa juoda monta kuppia kahvia päivässä + mahdolliset energiajuomat ja colat, niin mielenkiinnolla odottelen tuleeko jonkinlaisia refloja kun juonkin nyt sen pari haaleaa kuppia kahvia sen ämpärikaupallisen sijaan 😀
 
Mulla myöskin hyvin paatunut tapa juoda monta kuppia kahvia päivässä + mahdolliset energiajuomat ja colat, niin mielenkiinnolla odottelen tuleeko jonkinlaisia refloja kun juonkin nyt sen pari haaleaa kuppia kahvia sen ämpärikaupallisen sijaan 😀
Eka päivä 50/50, pientä jomotusta päässä 🥴 Ei hyvälle vaikuta ja tästä pitäisi vähentää! Toivon hartaasti yövuoron olevan osasyyllinen.
 
kohta näpsäytän keittimen soimaan. kahvi tuoksuu pikku hiljaa läpi huoneitten ja se vieno porina ja lopun krohina. Että nousis ylös sängystä sitten ja nauttisi kupin kahvia. AH.

päivänaloitusriitti saa uutta arvostusta 4 sure kun on ollut niin itsestäänselvästi lotrattava kulutustuote.


Minkälaisia mielipiteitä kofeiinittomasta kahvista?
 
kohta näpsäytän keittimen soimaan. kahvi tuoksuu pikku hiljaa läpi huoneitten ja se vieno porina ja lopun krohina. Että nousis ylös sängystä sitten ja nauttisi kupin kahvia. AH.

päivänaloitusriitti saa uutta arvostusta 4 sure kun on ollut niin itsestäänselvästi lotrattava kulutustuote.


Minkälaisia mielipiteitä kofeiinittomasta kahvista?
Mulla on kokeilussa Kulta Katriinan plus relax kofeiiniton. Tuossa on aivan ihana, tummapaahtoinen maku! Sokeritonta vaniljasiirappia ja vaahdotettu maito kylkeen, aa että 🥰

Yllättävän kivuttomasti meni siirtymä kofeiinittomaan, parina päivänä 50-50, sit 75-25 ja nyt oon muutaman kerran keittänyt täysin kofeiinitonta. Pienellä päänsäryllä selvisin muutoksesta, vielä kahvihammas vaatisi iltapäiväkahvia, mutta yritän päästä siitä irti kofeiinittomasta vaihtoehdosta huolimatta. 😅
 
Yleensä juon vain noin 2 kuppia kahvia päivässä, mutta nyt raskaana tuntuu, että olisi kauheat himot kahviin yhtäkkiä 😂.

Loistava ajatus ohdake kofeiiniton kahvi, taidan lähteä koittamaan tota kans 😊. Jospa se helpottaisi näitä kahvi himoja, koska ihan kahvin tuoksua ja makua kaipaan tällä hetkellä.
 
@Susa65 Tuossa kulta katriinan on tosi tumma, miellyttävä tuoksu! Tänään tosiaan jäi puoli kuppia kahvia juomatta etovan olon vuoksi, huomenna puolta pienemmällä kupilla siis liikkeelle 🤭
 
Kofeiini addikti ilmoittautuu.
Keväällä lopetin kahvinjuonnin kokonaan, kesällä lipsuin taas juomaan kahvia ja siitä määrät taas pikkuhiljaa kasvanut ihan hirveiksi. Pitäisi taas ottaa parin päivän päänsärky ja päästä tuosta eroon, kohtuudessa niin vaikea pysyä kun rakastan kahvia.
 
Kofeiini addikti ilmoittautuu.
Keväällä lopetin kahvinjuonnin kokonaan, kesällä lipsuin taas juomaan kahvia ja siitä määrät taas pikkuhiljaa kasvanut ihan hirveiksi. Pitäisi taas ottaa parin päivän päänsärky ja päästä tuosta eroon, kohtuudessa niin vaikea pysyä kun rakastan kahvia.
Sinulla on varmaan ns. papin vatsa. Vanhaan aikaan, papin kulkiessa talosta toiseen, oli tapana tarjota vieraille aina kahvia. Voi niitä pappiparkoja, joiden vatsa ei sitä kestänyt. Isosetä vainaa, rovastiksi asti urallaan edennyt, totesikin vatsansa olleen työhön sopiva.
 
Keväällä meni päivässä useampi kuppi kahvia, potkaisi aina niin kivasti kun oli levottomia öitä taaperon kanssa. Pääsi mukavasti ponnistamaan uuteen aamuun. Nyt kesän aikana vierottauduin kahvista kokonaan kun halusin maksimoida mahdollisuuteni tulla raskaaksi. Viime raskauden ajan taisin juoda kahvia koko ajan, pieni kuppi aina aamuun. Nyt ajattelin selvitä kokonaan ilman.

Olishan tuolla kaapissa kofeiiniton kahvijauhe, siitä tein kahvit pahimpaan kahvin tuskaan, mutta eihän se täysin potkaise kun tehoaine puuttuu.

Pahekin on helpoin vaihtaa toiseen, nyt lähtee päivä käyntiin kupillisella mustaa teetä ja perään toinenkin. Ja onhan sitä siinäkin vähän kofeiinia. Ja suklaassa, jota en ole edes yrittänyt rajoittaa. :smiley-ashamed008
 
Kahvin juonnista vieroittumista ei helpota yhtään työpaikan kahvikulttuuri😂 oon ollut reilu 1,5 vuotta samassa paikassa ja heti alussa jo hämmennyin että voiko ollakaan niin että kaikki kutsutaan kesken hommien kello 9 kahville 😂 oon vierottanut itseni kahvikulttuurista kesäkuussa mutta kukaan ei muista etten juo kahvia vaikka en oo tuonut kahvipakettiakaan niin aina saa erikseen mainita että ei kiitos😄
Aamulla kotoa lähteminen ilman kahvia sujuu vielä valoisan aikaan toistaiseksi✌️
 
Kultakatriinan kofeiiniton kahvi todellakin ajoi asiansa, tuoksuu ihan kahvilta ja maistuu! Kiitos @ohdake vinkistä, pelastit tämän kahviaddiktin aamut!! 😂 ja iltapäivät!
 
@anisusa kiva kun tykkäsit! Maistuu taivaalliselta erikoiskahvi-tyyppisesti valmistettuna! Saa tarvittaessa tehtyä kahvilaelämyksen kotonakin 🥰
 
Nyt täytyy kehus just tuota KultaKatriina Relax kofeiinitonta 😍
Täällä sitä just siemailen päikkäreiltä herättyäni ja todellakin uppoaa 👌🏽
 
Mä tunnustan, että aion juoda sen ison kupillisen kahvi aamuisin, ehdottomasti kofeiinilla 🤭
Niin kauan kuin maistuu.

Energiajuomista pitäisi päästä eroon. Oon nyt ottanut tavaksi sellaisen juoda töissä tauolla. Ja toisella tauolla kupin kahvia. Siis ennen raskaus uutisia.
Ja colajuomia kotona.
Eli joo, aamukahvi saa edelleen jäädä sellaisenaan, mutta muita saisi rajoittaa ihan urakalla 🙄

Mutta eiköhän se raskausaikainen närästys taas rajoita näitäkin paheita ihan itsestään, ilman sen kummempia tuskia.
Aika äkkiä viimeksikin kupillinen kahvia vaihtui puolikkaaseen, koska ei vaan pystynyt.
 
Takaisin
Top