Kilojen seurantaa ja ihmettelyä

Nyt rv 14+6 ja painoa tullut n.2kg.. En ole kyllä katsonut yhtään mitä syön vaan olen syönyt mitä vaan mikä maistuu kovan pahoinvoinnin takia ja oksentelun.. Huh. Ainaki vielä mennään hyvinki kultaista keskitietä painon nousun suhteen :) liikkunut en juurikaan ole johtuen edellisistä ja selkä ja lonkkakivuista.. 2,5 vkoa saikkua takana ja huomenna töihin.. Jännittää pystynkö :sad001
 
Mulla painoa jo plussan jälkeen kertynyt 4kg! Ennen raskautta siis painoin n. 64kg ja nyt toisella neuvolakäynnillä 68kg. Pituutta on 176cm eli ennen plussaa oli BMI 20. Kyselinkin terkalta, pitäisikö tästä huolestua kun kuitenkin syön melko terveellisesti. Toki herkuttelenkin mutta kohtuudella. Terkka meinasi, ettei mitään hätää ole. Itse olen aika varma, että myös tupakoinnin lopettaminen vaikuttaa tähän mun painonnousuun, viimeksi ilman tupakkaa ollessa nousi paino 10kg. Kun nyt ei ihan mahottomia nousis. Tällä tahdilla se kyllä on väistämätöntä.
 
Täälä kans yksi tupakoinnin lopettanut.. Kahviakin meni pannu päivässä kevyesti ja nyt saapi peljätä kuinka rupeaa viisari heilumaan :'D vielä ainaki ollaan ihan hyvissä rajoissa.. :)
 
Mulla on nyt alkanu paino nouseen. 2vkssa 1700g, hups, sitä ennen laskenu. Tää siis nlan mukaan et luultavasti johtuu vaan päivittäisestä painon vaihtelusta et noin paljon tilastollisesti tullut. En oo huolissani eikä ollu terkkakaan :)
 
Täällä 14+0 ja paino ihan sama kuin ekassa neuvolassa. Mielestäni oon syönyt aika paljon, mutta oksentelu on vissiin tasoittanut tilannetta. Tosin ekassa raskaudessa tuli jo alussa jokunen kilo lisää vaikka laatta lensi silloinkin.
 
Kilon verran oli tullut lisää viime neuvolasta o_O vaikka ruokaa ja herkkuja mennyt liikaakin sekä liikunta jäänyt minimiin, joten ehkäpä kehonkoostumus vaan muuttunut.. :oops:
 
Mulla paino noussut alusta n. 1,5 kg. Aluksi paino laskikin melkein kilon, mutta viime viikkoina paino on lähtenyt nousuun.
 
Koskahan sen painon pitäis oikein alkaa nousemaan? Täällä nyt 16+5 ja aluksi paino tippui viitisen kiloa (alhaimmillaan oli pari viikkoa sitten). Nyt kuitenkin tullu muutama 100g lisää. Kai sitä tässä kerkee vielä lihomaan :D
 
Nyt 17+2 ja paino ei ole vielä lähtöpainossa. BMI 22 ja neuvolassa oltiin jo nyt huolissaan painoni noususta, vaikka en tosiaan ole edes saavuttanut lähtöpainoa?
 
Varmaan juuri siksi, bebe. Olet niin hoikka, että ehkä neuvolassa odotetaan painosi jo nousevan. Eiköhän kaikki silti ihan ok.
 
Täällä oli kuuden viikon aikana paino noussu kilon.. tosin lähtöpainoki ois omasta mielestä voinu olla vähä pienempi, mut eilinen neuvolalääkäri eikä sillon ekalla neuvola kerrallakaan iha tavan neuvolatäti ollut yhtää huolissaan tuosta mun painosta. Itte vaan järkytty heti ku näki tuon painon :'D
 
Mulla on ollu ylipainoa aina tyyliin alakoulun viimeisiltä luokilta asti. Paino ei pudonnut juurikaan, vaikka treenasin 3 kertaa viikossa. Rasvaprosentti pieneni vähän (sisäelimien ympärillä rasvamäärä aina ollu normaali), lihakset kasvoivat nopeasti. mutta pointtina painon pudottaminen on todella työlästä :D
No nyt ekan kolmanneksen jälkeen paino on pudonnut reilu kilon! Vaikka olen syönnyt todella huonosti, kun norniruoka ei ole maistunut.
Mielenkiinnolla odotan miten jatkossa paino käyttäytty. Nouseminen pelottaa ja etenkin kilojen pois saaminen
 
Mulla kanssa aina ollu tappelua saada painoa tippumaan ja nyt raskausaikana paino on tippunut yrittämättä. Aika outoa...
 
Ystävälläni oli myös ylipainoa ennen raskautta ja putosi raskauden alussa yrittämättä. Luki jostain, että poikalapsi rasittaa naisen kehoa enemmän. Poika tuli. Katotaan pitääkö paikkansa meidän kohalla :)



Rv 14+5
 
Täällä taitaa olla sitten tyttö tulossa :laughing002 Keskimäärin 300g viikossa on tullut painoa. Se on sinänsä ihan maltillista, mutta kun tätä elopainoa löytyy jo ennestäänkin enemmän kuin riittävästi... Alle 10 kilossa kun pysytään, niin olen tyytyväinen.

14+1
 
Mulla ei ole vielä paino noussut, aika samoissa on pysynyt. Toisaalta en hirveän tarkasti ole seurannutkaan tuota painoa. Ens viikolla neuvola, niin sitten saa jotain vertailua edelliseen neuvolapunnitukseen.
 
Air4M, nimen omaan huolissaan siitä, että paino tulee nousemaan liikaa. Itseäni ahdistaa ihan mielettömästi sen takia tämä raskauden aiheuttama painon nousu.
 
Miten ihmeessä jos bmi 22? Aika outoa... mulla bmi 32 ja sanoivat, että 4-10kg painonnousu ok!
 
Mulla oli ekassa raskaudessa BMI 17 enkä kans saanut painoa nousemaan silloin millään vaikka kovasti yritin. Raskauden aikana painoa kuitenkin tuli sen 22 kiloa mikä oli mulle ihan fine, eikä ollut mikään ongelma etten enään lähtöpainoon päässyt. :) niistä kiloista tippui sen 6-8 kiloa, eli oikeastaan se mitä lapsi ja lapsivedet ym. painoi :D toki on nyt tullut enemmän lihastakin ettei ole enään pelkkää läskiä.. nyt tämän raskauden alussa BMI 23 ja kiloja tullut nyt pari lisää, edellisessä raskaudessa niitä oli tullut tähän mennessä jo viisi. Jos tämä painon nousu olisi nyt vähän maltillisempaa :) niin ja mullahan paisui rinnat kolmella kuppikoolla että sekin lisäsi sitä painoa eikä tosiaan ole palautuneet ja nyt ovat vielä paisuneet lisää :eek: näistä olis varaa ottaa ainakin kilo pois :D mutta nyt kyllä yritän seurata miten se paino nousee, suositus on kai jotain 200g viikossa?

Ei sovi liikaa murehtia sitä painoa, kyllähän sen raskauden aikana kuuluukin nousta :) joillakin nousee enemmän ja joillakin vähemmän, kaikkihan me ollaan erilaisia
 
Takaisin
Top