Kiinteiden aloitus

Jos kyseessä on "oikea" maitoallergia, niin lakstoosittomat ei oikein auta koska se maitoproteiini on se pahis:/ Itse kokeilin koliikkiin/huutoon kokonaan maidotonta ruokavaliota, ei ollut ihan helpommasta päästä, maitoproteiinia on melkein joka paikassa. Onneksi maito ei ollutkaan pahis, joten ei tarvitse enää sitä miettiä:)
 
Mä ainaki huomasin ennen hampaitten puhkeemista ettei oikeen tahtonut ruoka maistuu, viileenä kaikki. Auta armias jos menit lämmittää edes haaleeks maidon,vellin tai soseen, se ei uponnut sit yhtään. Mut heti kun hampaat oli puhjennut ni johan ruoka maistui taas.
 
Miten paljon annatte vauvalle puuroa jos annatte? 5 kk kun tuli täyteen niin meillä aloitettiin puuro.. Ja onko vaikutusta yöuniin jos annatte puuroa illalla? Meillä on annettu velliä iltaisin siitä 4 kk lähtien ja vaikutti positiivisesti uneen, 2 kertaa yössä herätään..nii mietin että vaikuttaisko puuro paremmin taas niihin :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä ollu käytössä niitä puurojauheita. Kyllä se koko annos menee aina ( 1dl kuumaa vettä ja 4-5rkl jauhetta )
pari kertaa oon antanu sellasen valmiin 2dl purnukan puuroo, sekin on menny kerralla kokonaan. Meillä annetaan puuroa aamulla tai illalla. Nukkuu jokatapauksessa sen n. 11 tuntia yö unia heräämättä. Saattaahan tuo puuro vaikuttaa paremmin. Mut itselle on ollu mukavampi antaa velli illalla ja puuro aamulla.
 
aamulla tulee annettua puuroa, en sen tarkemmin ole mitannut, mutta olisko joku ruokalusikallinen hiutaleita ja sitten vettä. lisäks laitan jotain hedelmä/marjasosetta mukaan, tulisko joku reilu puoli desiä/desi yhteensä. joskus syö kaiken ja enemmänkin ja joskus ei sit maistu kun pari lusikallista. nyt oon yrittänyt velliä illalla tarjota nokkamukista muttei ole suostunut kun vähän maistamaan, toiveissa olisi siis että nukkuisi paremmin yöt sängyssään. Tosin nyt olen alkanut epäilemään että tissiä pitää tuttina kun ei oikeastaan syö vaan nappaa tissin suuhun ja jatkaa uniaan...:rolleyes:
 
Täällä syödään puuro aamulla ja illalla. Eikä ole kyllä vaikuttanu yö heräämisiin ollenkaan, päinvastoin, herää jopa neljästi yössä :sad001 ja syö tissiä joka kerta. Nälkä kasvaa syödessään näköjään :wink Puuro annokset on semmosta desin luokkaa ja hedelmä/marja sosetta seassa semmonen 3tl. Hyvällä ruoka halulla vetää :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Meilläkin syödään puuroa aamulla ja joskus illalla. Niitä valmiita muksun ja valion puuroja olen käyttänyt (on muuten hyvänmakuisia! :) ) Hieman vain niissä valmiissa puuroissa se hedelmäsokeri mietityttää että onkohan se nyt ihan hyvä. Varmaan alan tässä piakkoin ostamaan sitä vauvoille tarkoitettua puurojauhetta ja lisään kans pilttiä sekaan.

Yöuniin ei mitään vaikutusta ole ollut. Herää monta kertaa yössä syömään. Nyt on tullut sellainenkin tapa että klo 03 aikoihin herää ja alkaa naureskella ja kujertaa että leikkimään pitäisi alkaa ja nukuttamiseen menee toveroinen.... voe voe x)
 
Minä ostin sitä piltin puuroa ja hyvin on maistunut mitä nyt parina aamuna syöttäny. Viikon verran on ehkä meilläkin nukuttu huonommin kun vellin aloituksen jälkeen heräilyä oli vaan pari kertaa, niin nyt nukutaan jotenki levottomammin ja herätään 3-4 kertaa..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Lohduttavaa, kun muillakin heräillään! Meillä myös kolme yötä mennyt taas heikommin, mutta sen opin, että maitoa en enää anna kuin kaksi kertaa. Viime heräilyjaksossa päädyttiin syömään tunnin välein ja unet parani, kun vähensi maidon antamista.
 
No nih, on lapsi tullut äitiinsä. Lihapitoiset soseet uppoavat paljon reippaammin kuin pelkät kasvissoseet:wink Kasvikset ovat toki ihania ja tärkeitä, mutta lisukkeena kiitos (gratinoitu kukkakaali on poikkeus, taivaallista sellaisenaan!):)
 
  • Tykkään
Reaktiot: M&S
pohdiskelinpa tässä kun kiireessä kaupassa käydessä sen tarkemmin katsomatta olin ottanut jonkun rahkavälipalan tytölle, pakkauksessa on kuitenkin 5kk eteenpäin mutta sitten muuten ymmärtääkseni maitotuotteita suositellaan aloitettavaksi vasta sitten lähempänä vuoden ikää.. ja ainakin noita valion valmisvellejä ja puuroja tutkiessani katoin että niissäkin on maitoa...enkö minä nyt vaan tajua jotain ?!?o_O:grin
 
Onhan korvikkeetkin maitopohjaisia:) Olen käsittänyt niin, että "tuoremaito"tuotteita ei suositella alle vuoden ikäisille. Rahka, jugurtti ym on jotenkin käsitelty niin, että sopivat pienimmillekin.

Tosin voi olla että olen aivan hakoteilla:)
 
käsittääkseni noissa 5kk jogurtti ja rahkavälipala jutskissa se maitopohjainen tarkoittaa että se maito mitä käytetty on "ominaisuuksiltaa" kuin korvike. Meillä ainaki menee alas hyvin eikä oo tullut mitään oireita.
 
käsittääkseni noissa 5kk jogurtti ja rahkavälipala jutskissa se maitopohjainen tarkoittaa että se maito mitä käytetty on "ominaisuuksiltaa" kuin korvike. Meillä ainaki menee alas hyvin eikä oo tullut mitään oireita.
Eli siis noissa ei ole tietääkseni käytetty hapanmaito tuotteita.
 
mekin ollaan vähän maisteltu banaania,porkkanaa ja kurkkua isompina palasina imeskeltynä, hyvin on maistunut :) tänään tosin säikäytti kun banaanista sai isomman palasen vetästyä kurkkuun ja meinannu henkeä saada mutta säikähdyksellä selvittiin :rolleyes: jauheliha tuntu olevan kans herkkua kun vähän maisteltiin niin innoissaan ikenillä (ja kahella hampaalla) jauho :grin
 
jepjep... taitaa joutua likalle kuitenkin alkaa ostamaan ns. oikeeta ruokaa ja tutustumaan tuohon sormiruokailuun enempi :p ei oo kelvannu soseet nyt pariin päivään, parin lusikallisen jälkeen alkaa kiemurtelu ja huuto ja sitten rauhottuu kun saa omenan/banaanin/kurkun järsittäväks:rolleyes: niin juu ja avokado ei meillä maistunut, tosin voi osin johtua siitäkin kun en itsekään ole syönyt. puuro olis tietysti kiva jos vaikka ees illalla sais menemään mutta eilenkin kieltäyty syömästä vaikka sotkin banaanin kans mutta sitten söi kuitenkin ehkä jonkun 3/4 osan pelkkää banaania :rolleyes::grin
 
Takaisin
Top