Kiinteiden aloitus

Minä en oo uskaltanu antaa pojalle natusteltavaksi leipää tai banaania kun haukkaa aivan liian isoja palasia. Pitää pieniä kaikki. Rohmu :Heartred
 
Ainiin ja ollaan tänään maisteltu vähän rarjuustoa ja puklua on tullu ihan hirveesti sen jälkeen. Eilisestä viilistä ei tullu mitään.
 
Minä oon nyt parina päivänä tyrkännyt pojalle nektariinin käteen. Poika on tykännyt mausta, lisäks siinä on ollut pitemmäks aikaa tekemistä, kun on sitä jyystänyt, eikä siitä lohkea paloja. Välillä on ainoastaan pyörinyt vähän isompi pala sitä kuorta suussa. Tuntunut myös helpottavan ylös puhkeavia hampaita tuon syöti :)
 
Meil kans poika rohmuais isoja paloja kaikesta... :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä on viime päivinä herkuteltu suomalaisilla mansikoilla ja herneillä ( namnamnam ), kiivillä ja ompulla. Mä en myöskään uskalla antaa isoja paloja vaan pistän ne ihan pieniksi, siinäpä tyttö saa samalla harjoitella pinsettiotetta :) Myös tumma leipä menee oikein hyvin alas, banaania olen antanut ihan pieniä määriä ja vesimeloni on myös hyvää sormiruokaa ja porkkanaraaste :)
 
Mä oon nyt uskaltanut antaa sormiruokana vesimelonia ja kurkkua, vaikka lääkärin antamassa listassa niitä ei mainita. Mä vaan oon sitä mieltä, että niistä ei kyllä mitään vakavia oireita voi tulla, eikä oo kyllä mitään tullutkaan! :wink Ja se porkkana saatiin vihdoin piiitkän tauon jälkeen uudestaan ruokavalioon! :thumright
 
Tänää pitäis väkerrellä vähän ruokaa pakastimeen, alkaa ruuat sieltä loppumaan.
 
Mulla olis myös edessä pakastimen täyttö operaatio. Nyt ruokia joutuukin jo tekemään useammin kun määrät ovat kasvaneet niin huimasti. Nyt on kiva kesällä kun saa tehtyä paljon enemmän ruokaa suomalaisista raaka-aineista :)
 
Joo, ja kun ei tarvii niin sosetta tehdä. Tai ainakaan minun :)
Tein jauhelihakastiketta (sitten kun sitä syödään niin keittelen perunaa/makaronia lisukkeeksi).
Tein myös kasvismuhennosta (jota voi sitten käyttää kun esim on lihapullia, kalaa tms).
Ja kasvis + possua, jos täytyy ruoka saada täysin valmis ruoka jostain syystä nenän etee :p
 
Esikko oli sellanen rohmu et sille piti laittaa rusinatki useempaan osaan et uskal antaa (ja neki yksittäin). Meinas muutamaa kertaa tukehtua silloin :confused: Tyyne on onneks rauhallisempi ja jos haukkaa liian ison palan niin työntää sen kielellä ulos :) Mut silti alkuun jännitti kauheesti koko sormiruokailu.
 
Meil ei syödä mitään muuta käsin ku maissinaksuja ja vesimeloonia... kaikki muu levitetään pitkin pöytää eli se siitä sormiruokailusta...
Pojalle annoin ruoan kanssa eilen raejuustoa ja tykkäs kovasti :) Vois hakee seuraavalla kauppareissulla lidlistä sitä turkkilaista jogurttia ja sekottaa sekaan marjoja :)

Sitten yksi kysymys... juodaanko teillä jo itsenäisesti maito vai juotatteko vielä? Meillä minimies ei tee elettäkään mihinkään suuntaan että hän voisi itse juoda maitonsa... hätäilenkö?
 
Oon pari kertaa tarjonnu Tyynelle keitettyä kananmunaa, ja hyvin on kelvannu. Mut eilenä sai ekaa kertaa sen sit omaa käteen (palan vakuaista), ni ei kelvannukaa, tais olla ällöttävän tuntunen kädessä :grin Ei sit maistunu ollenkaan.

Nappo meil juodaa vesi ite nokkamukista, mut maito ei toistaseks kelpaa; oon siis pari kertaa lypsäny ja pistäny nokkiksee kokeeks mut ei kelpaa, suorastaa inhon ilmeitä tulee neidin naamalle. Kattoo sit uudestaa ku aletaa antaa sitä lehmän maitoa ja sitä ennen piimää. Oon piimänki antanu sillee hörpyttämäl toistaseks.
 
Meillä on kans niin, että nokkamuskista ei kelpaa mikään muu, kun vesi. Mukista/lasista hörpyttämällä menee vaan vesi. Maito pitää saada tuttipullosta ja sitä hän ei itse juo vaan jonkun pitää se juottaa. :grin
 
Meillä on alkanut upota kökköinenkin ruoka, jee! Uutena taitona on rusinoiden syönti. Nyt ne menee ihan masuun asti, aluksi syljettiin lopuksi aina ulos. Alkoi olla jo epätoivoinen fiilis, kun mikään muu ei uponnut kun täysin sileä sose. Ja banaani. Banaani on muuten niin herkkua, että kun sen mainitsenkin, niin tyttö alkaa pälyillä ympärilleen, että missä missä?! Jaksaa syödä ainakin puolikkaan banaanin, kun saa itse mutustaa. Kaikkea ruokaa uppoaa nykyään isoja määriä kerralla, mihinköhän se kaikki katoaa...!
 
Täällä on alotettu maistelee lehmänmaitoo ja eipä siitä mitään oireita onneks tullu :) Ruuassa on toki aiemminki jo maitoa ollu, mut nyt jo ihan juomana. :) Mansikoita on kans maisteltu, nams nams.

Mitä leipää ootte antanu?
 
Mä en oo antanu ku ruisleipää... Toki sitä varmaan vois antaa ihan jotai vaaleeta leipää jo.. Me miehen kans ollaan vaan niin huonoja tota leipää syömää et tosi vähän tulee ees leipää ostettua.. :/
 
Mä saatan olla turhankin rento ton sormiruokailun kanssa..mutta pitäähän sen kohta osata syödä jo ihan itsekin. Totuus on, että aikuinenkin voi tukehtua ruokaan, eihän se riski koskaan katoa. Mä annan aina ihan ison palan käteen, niin että saa itse mutustaa. Meillä liian isot palat syljetään ulos, pienet osaa jo nielasta. Oon antanut tummaa ja vaaleeta leipää, kaikkia hedelmiä, kasviksia ja marjoja mitä on sattunut olemaan kaapissa. Lisäksi on annettu talkmuruja, raejuustoa, rusinoita ja maissinaksuja...
 
Meil syödään kaikenlaista leipää.. eilen leivoin perunasipulisämpylää ja pojalle maistui.. aika paljon syö kotitekoista leipää ku tykkään itte tehdä. Muutenkin jo aika rennosti syötän ruokaa... tänää poika veti aamupalaksi turkkilaista jogurttia ja hedelmää sekä puolikkaan sämpylän. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
meillä syödää soseitakii ihan tolkuttoman pienet määrät,ootan jo kauhulla et ne neuvolasta laittaa meijät johkii painokontrollii.
mä oon tarjonnu tytölle ruisleipää,mistä se sai sen hirveen närästyksen,tai ainakii röyhtäili ihan hirveesti.ja tänään ekan kerran annoin vaaleeta leipää ku mies sitä eilen osti.
muuten oon sit antanu banaania,viinirypäleitä,maissinaksuja,kaikenlaisia pakastevihanneksia,omenaa ym ym,tuntuu vaa hölmöltä yrittää sille vielä tarjota mitää kovaa pöperöö ku ei sillä oo ku noi kaks hammasta,tulis ees sinne ylös yks,mut ei.
 
Takaisin
Top