Kiinteiden aloitus

Mä just tässä tänään mietin, että jos Santulle ei ala altisteluista huolimatta sopia lehmänmaito, kun tulee ajankohtaiseksi, niin kai se täytyy jotain kauramaitoo alkaa ostella. Miks hitossa mä ostan jotain sikakallista pilkottua äidinmaidonkorviketta apteekista, kun se kaura kumminkin sopii? Ehkä ruuatkin vois tehdä sitten kaikille sillä kauramaidolla...? :confused004
 
hmm, pitäisköhän itsekin ostaa tota kauramaitoa :think005 mä oon meinaa nyt ruvennut lorauttaa aamusin/iltasin puuron joukkoo korviketta, en viittis ihan lehmänmaitoa vielä niin suurta määrää käyttää päivittäi mut toimiskohan tuo kauramaito. Tänää naureskelinkin, että on se kun pitää muksulle tulla ikää 9kk että ruvetaan ostaa korviketta :grin
 
Ainakin kaurajogurtti on hyvää :)

Pienen ihmeen ykkösinhokki on peruna. Puurotkaan ei oikein kelpaa, ainakaan kovin monena päivänä peräkkäin. Leipä sen sijaan on kelvannut, mutta tarkasti on valittu kaupasta lisä- ja säilöntäaineetonta leipää.
 
Meillä kyllä maistuu puuro, mutta ennen kuin lakko tulee niin kyselisinkii ideoita että mitä variaatiita puuroista vois tehdä?
Mä luulen, että kohta kyllästyy ohrapuuro, kaurapuuro, ruispuuro, 4 viljan puuro, mannapuuro ja välillä 2-3 puuron sekotusta tms.. ihan taatusti kohta kyllästyy näihin ainaisiin samoihin puuroihin. Vielä kun aamuin illoin syödää..
 
Meillä ei syödä mitään muuta kun kaurapuuroa aamuin illoin. Sose vaan vaihtuu. Nyt vois tosin alkaa kokeilla taas vaikka neljää viljaakin.

Suviii pyydä päästä ravitsemusterapeutille silloin vuoden iässä, jos edelleen on useita allergioita. Ainakin meille siitä puhuttiin, jos edelleen vuosikkaana maitoallergia todetaan. Mulla on edelleen onneks oma maito riittänyt. Mut käyttäisin varmaan kauramaitoa, jos tarviis jotain maidosta valmistaa.
 
teinpä muuten päärynäsoseesta tytölle mehujäätä,ilme oli kyllä näkemisen arvonen kun se sitä maisto.ja autto se jää siihen hammaskipuu,sen jälkeen maistu sosekkii yllättävän hyvin.vielä se tosin tahtoo sitä ruokaa suusta valuttaa päällesä..huoh.
 
Mul on iha tavallisia jäätelömuotteja.. nyt on pakkasessa pojalla omena- ja appelsiinimehujäitä.
Meil kyl huonosti kelpaa enää puurot... ihan sama, miten niitä vekslaa. Tänä aamuna poika veteli jogurttia ja hedelmäsosetta sekä paahtoleivän. :D Leivän söi itse ja mä pääsin heti aamupalan jälkeen imuroimaan leivänmurut lattialta. Jätkä sai syödä leipänsä itse ja mä seurasin tukka pystyssä vieressä... tukka oli pystyssä niitten lattialle tippuvien murusten takia ja kokoajan ajattelin vaan imuointia.. :D :D :D
 
meilläkii on ihan tavallisia mehujäämuotteja,hyvin toimii.
mä en oo laittanu puuron joukkoo soseita,ettei käy niin et kun puuro ei maistu ni ei maistu soseetkaa.tänä aamuna syötiikii pelkkää hedelmäjugurttia.annoin eilen ihan pienen palan ruisleipää,sen jälkee tytsy röyhtäili ku aikamiehet..:rolleyes: täytynee vissiin unohtaa ruisleipä.
 
No siinä tapauksessa röhtäily on ikävää, jos se liittyy närästykseen. Minä kokeilin tehdä mangososeesta mehujään. Poika ei tykännyt yhtään vaan alkoi itkemään, kun oli niin kylmää.
 
voi pientä.meillä yritti ottaa ite mehujäästä kiinni mut sepä oli liian kylmää kädessä piettäväks:p
 
Mies osti tänää sitä kauramaitoa, ja taidetaankin sitä käyttää tästä eteenpäin kunnes tavan maitoo siirrytään. Mä en nyt ihan viel viitti lehmänmaitoa ottaa päivittäiseen ruuanlaittoon, kuitenkin vielä reilu pari kuukautta sinne vuoden ikään. Ja olipas mies myös löytänyt vähän niinku ruokakerma mutta kaurasta.. joten olisko se sitten ruokakaura :grin oli ostanut sitäkin, oli ajatellut siitä väkertää pojalle ruokaa tai lähinnä kastiketta..
(niin siis meillä tuota kauramaitoa laitetaan osittain puuroihin, tuo parempaa makua kun pelkkä vesipuuro. ja sillä on hyvä jäähdyttää puuro. teen siis jämäkkää puuroa veteen ja sitten kaadan annokseen kauramaitoa jääkaapista. notkistan ja samalla jäähtyy..)
Tuotahan vois käyttää makaronilootaakin. Vähänkö mä oon nyt täynnä ideoita tästä uudesta tuttavuudesta :grin
 
makaronilootasta tulee ihan hyvää, vaikka puolet nesteistä olisi vettä. Mielestäni on jopa maistuvampaa ja
lontraan joskus myös ruokaöljyä makaronilaatikkoon.
 
Jaaha, taitaa käydä niin että lähtee soitto allergialääkärille ja kysymys voisko sen kauramaidon jo alotella ruuissa. :grin Mua niin ketuttaa laittaa rahaa noihin korvikkeisiin, kun ei jäpikkä enää edes tykkää juoda sitä...
 
Takaisin
Top