Kierrukan jälkeen raskaana?

Lauantaina alkoi menkat, ei siispä tammivauvaa. Tuskin myöskään helmivauvaa, koska mies lähtee kertausharjoituksiin 2 viikon päästä
 
Jotenkin sitä ei itse osaa olla surullinen, oishan se nyt ollut suuri ihme jos heti olisi tärpännyt. Kovasti sitä toki toivoi, mutta eihän mikään mene niinkuin oppikirjassa tai saatika niinkuin toivoisi
Ei ole sentään yhtä älytön vauvakuume kun silloin aikanaan, onhan meillä kuitenkin jo yksi :)
 
Ei varmaan kuulu tänne keskusteluun mutta...
Onkos täällä kokemusta yesno ovis testeistä? En ole ikinä ennen ovista testannut ja kolme lasta jo.
Tikutin maanantaina selkeän negan, eilen tuli tosi selkeä haamu mutta haaleampi kuin vertailuviiva. Tänään aamulla tikutin sitten uudelleen ja puolikas viivasta on ehkä hieman tummempi kuin vertailuviiva ja puolikas haalea mutta selkee haamu
ohmy.png

nyt oli pakko kokeilla vielä uusi ja molemmat viivat ihan identtiset.
Kierukka on poistettu 8.6 ja kuukautiset kierukalla tuli todella epäsäännöllisesti mutta alkoivat juuri 3.6 todella niukkoina ja parin pv ajan.
Ovisvaivoja saattaisi olla kyllä kun mahaa poltteli aamulla kuin kuukautisissa. Ja eilen outo pömppis turvonnut olo, mahaa väänsi ja vihloi. Muuten ei oikein vaivoja ole.
 
Itellä ei valitettavasti oo mitään kokemusta ovistesteistä, niin en tuohon osaa mitään sanoa? Mutta hyvinkin sulla voi olla vois (tai siis oli, minä kun matti myöhäsenä vastailen :D ) ja ite uskonkin että sulla on ollut se. Kerrohan tännekin sit miten kävi. :)

noora92 mikäs siulla on tilanne?

Mulla menkat tuli ja meni. Kierto oli mun mielestä normaalia pitempi (kp36). Miehen kanssa mietittiin että oisko voinu olla kiinnittymisyritystä kun menkat oli todella runsaat ja kipeet. Nyt sit katellaan miten tää kierto menee. Ärsyttää kun ei itellä oo mitään hajua kierron pituudesta. Mitenhän nopiaan kierto tasaantuu kierukan poiston jälkeen? :)
 
Joo toisetkin menkat alkoivat eilen.... Ei siis mies kerinnyt ajoissa kertaamasta kotiin! No joskos maaliskuussa syntyisi :rolleyes:
 
Ääh. Täällä alko taas kp1. Jotenki koko kuun ollu olo että tässä kierrossa ei tärppää. Varmaan johtuen siitä ettei peitto hirveesti heilunu. Noo tässä kuussa panostan petihommiin ja unohdan oman huonon itsetuntoni. Kyllä tää tästä. Yk 3, kolmas kerta toden sanoo?

Mikä Niiskutin ja nooran tilanne on? :)
 
Täälläkin toivotaan, että 3 kerta toden sanoo! Ovis olis laskurin mukaan 8.7. Ollaan silloin juurikin sopivasti reissussa, eikös sitä silloin enempi teekin mieli :)
 
Olin jostain lukenu, että kierukan poiston jälkeen limakalvot ei ihan heti välttämättä paksuuntuisi tarpeeksi ja siksi voisi helpommin saada (varhaisen) keskenmenon jos raskautuu liian pian poiston jälkeen. MUTTA tämä on kuulopuhetta tai siis lukupuhetta. :) Luin vain jossain enmuistamissä että jollekulle olisi lääkäri näin sanonut. Mutta tuon teorian mukaan tuo menkkojen odottaminen kai liittyisi siihen kohdussa olleeseen vierasesineeseen, ei hormoneihin?

Multa poistettiin mirena-kierukka puolitoista kuukautta sitten (haittavaikutusten vuoksi), nyt yritys päällä. Allekirjoittanuttakin siis kiinnostaa kokemukset raskaaksi tulosta kierukan jälkeen, kertoilkaahan lisää :)

Piti tulla muokkaamaan kun googlasin lisää aiheesta. Kuulopuheiden mukaan moni ON myös lääkärin "luvalla" alkanut heti poiston jälkeen yrittää, ja osa tullut raskaaksi aika piankin (ja hyvin mennyt). Itse olen vähän skeptinen mitä tulee lääkäreiden sanomisiin, niin paljon ristiriitaista tietoa ammattilaisilta kuulee. Saati sitten netistä :grin mutta se onkin jo toinen juttu se.
 
Muokattu viimeksi:
Minullekkin sanoi kierukan poistanu hoitaja että lääkärit suosittelee odottamaan menkkoja. Höpisi jotain hormooneista ja että ois helpompi laskea laskettuaika. Ite en oottanu, mutta en kyllä tullu raskaaksi. Nyt sit ollaan päätetty että tämä kuu heilutetaan peittoa ihan urakalla niin ei jää yrittämisestä kiinni
:D
Jännä miten sitä ei ite oikein uskalla muihin ryhmiin höpötellä. Tässä ryhmässä sit kaiken purkaa. Joskua yritin yhteen keskusteluun liittyä, mutta jäin muitten varjoon.

Mikäs muilla on tilanne? :)
 
Täällä pitäis ovis olla näinä päivinä. Ikinä en oo sitä sen kummemmin testaillu, kuhan yrittäny laskeskella
 
Täällä pitäisi ensi viikolla kierukka poistaa ja menkat pitäisi alkaa siitä seukki viikolla. Haluan yhdet menkat ennen oikean yrittämisen aloittamista, ei olisi kahdet menkatkaan pahitteeksi.
 
voi vitsit, näin viime yönä unta että olin ultrassa ja lääkäri sanoi vauvan olevan kunnossa ja hän veikkaa poikaa vaikka alussa vasta ollaan. Olin ihan että hä, vauva??? Oliskohan se tärpännyt?
 
onkohan muuten kukaan tullut raskaaksi heti samasta kierrosta kuin onn kierukka poistettu? onko se edes mahdollista jos on oviksen jälkeen kierukka poistettu...tämä taas pyörittelee päässä kaikkea illan ratoksi :)
 
Mahdollista kaikki varmaan on, mutta ymmärtääkseni kierukka pitäisi poistaa ennen ovulaatiota, jotta raskaus olisi mahdollinen heti.
 
On se mahollista tulla heti raskaaksi. Ite kun menin poistattamaam kierukkaa niin hoitaja sanoi että jos on harrastanu lähipäivinä seksiä ennen kierukan poistamista niin on mahdollisuus tulla heti raskaaksi. Onko sulta pilvenhattara poistettu jo kierukka?

Mikäs muilla on tilanne?
 
Takaisin
Top