Kierrukan jälkeen raskaana?

Eilen 11.4. poistatin hormonikiurukan ja kuukautiset alkoi pe 9.4. Toivottavasti seuraavia ei tulekaan :)
 
Varjonkukka, mikä kierukka sulla oli?
Itse plussasin 6 viikkoa hormonikierukan poiston jälkeen, tosin se meni kesken, kkm vkolla 9. Nyt siitä yli 4 kk ja uutta plussaa ei ole näkynyt.
 
Itsekkin aloin tätä pohtimaan. Minulta poistettiin hormoonikierukka (Mirena) tänään. Sairaanhoitaja kertoi että lääkärit/gynekologit suosittelee odottamaan ensin menkkoja ennen kuin alkaa raskauspuuhiin. Jäin miettimään miksi näin? Jotain hoitaja hormooneista mainihti mutta nyt jäi jälkeen päin vaivaamaan. Onkohan siitä jotain vaaraa jos en nyt odotakkaan? Toinen lapsi ois haaveissa ja vauvakuume on kova kun tuo meidän neiti muuttuu kohta vauvasta taaperoksi.
 
Enpäs moista ole kuulutkaan... Mutta eihän sitä pillereidenkään jälkeen tarvitse odottaa, luulisi että siitä enempi hormooneja kehoon jää. Meillä esikoinen vuosi ja 4kk, kovasti toiveissa että pian tärppää. Ekaa yritettii 11kk, silloin käytössä oli pillerit.
 
Jännältä se minustaki kuulosti. No nyt on menkat. Jännä ku ihmislapsi iloitsee menkoista. Nyt voi kyttäillä ovulaatio tulemista. Toki kierron pituudesta ei oo hajua, mutta vetään varman päälle ja ollaan ku kanit.
 
Olisiko kehotus odottaa yhdet kuukautiset siksi, että raskauden keston määrittäminen olisi helpompaa? :)
 
Voi olla. Vissiin hormoonitoiminta meikäläisellä sekasi. Menkat oli ja meni mut silti oon äkänen ku ampiainen. Tiedostan itekki että käämit meinaa palaa ihan pikku jutuista. Ärsyttävää.
 
8.4 poistettiin kierukka ja lääkäri sanoi että h-hetki ois kahden viikon sisällä tulossa, mutta tais mennä vuodon keskellä ohi. Parin päivän päästä tuli menkat ja viikon päästä taas uudestaan. Nyt odotellaan, milloin se tärppää, toivottavasti pian
 
Tää odottaminen on kyllä kaikista raastavinta. Ja sit kun ei oo mitään tietoo kierron pituudesta niin hankala miettiä mitään päivämääriä.
 
Komppaan ökkömönkiäinen!! Viimeset mekat kai oli tuolloin, kun kierukka poistettii, täys varmuutta ei oo koska samaan aikaan mulla puhkesi kysta ja verenvuoto on silloinkin kuulemma normaalia. No sitä edellisistä ei ole hajua, koska en oo niitö seuraillut. No nyt ei oo menkkoja tullut, mutta raskaustesti näytti negatiivista viikonloppuna. Tiiähäntä sitten... Kierron kestosta en osaa sanoa, ennen ollut tosi vaihteleva. Mutta noin 30 päivää. Toisaalta, oon kyllä treenannu nyt enempi, joten senkin takia voi olla kroppa sekaisin, sekä tietty sen kierukan poisoton takia.
 
Onpas raastavaa Noora. Sitten seki ku halu saada vauva on valtava niin ei oikein aina osaa ajatella järkevästi. Nytki oon meittiny oonko tullu raskaaksi heti kierukan poiston jälkeen ku kroppa oirehtii. Mutta sit hämää se kun mulla oli kumminkin menkat muutaman päivän päästä kierukan poiston jälkeen.
Täsaä muutama päivä sitten alko kuvotuksen tunteet ilman mitään syytä. Mahakaan ei oo ees sekasi.
Taidan kuvitella kaiken. Laskurin mukaan mulla pitäis nyt olla ovulaatio menossa. Ja ukkolla on joku huono itsetunto vaihe menossa niin en saa seksiäkään! Murr! :D Tulipas spontaani avautuminen.
 
Ei juma, ei tällaisella hetkellä saa olla mies pihatari!! :wink
Mulla kans vähän niiku raskausoireita, mutta saattaa johtua jostain muustakin tai sitten olen kuvitellut ne. Esikoista yritettii 11kk ja kyllä sitä monet kerrat tuli kuviteltua tuntemuksia...
 
Hih ku nuo miehet hassuja. Sitten kun ei oo mitään vailla niin käydään päälle kuin innostunut sonni. Liekkö asiaan vaikuttanu se kun aamulla tuumasin (surumielisesti) että taitaa mennä tämä kierto ohi. Näköjään se tuo ukkeliki haluaa toisen pienen. :D Ärsyttää kun pitää olla niin mallattamaton. Ja sit tuntee huonoo omatuntoo kun raskautuu. Esikoinen sai heti alkusa kun jätin ehkäsyn pois. On tullu vähän olo ettei uskalla/kehtaa täällä puhua raskautumisesta kun tietää että jotkut on yriträny vuosia. Minulla on yksi kaveri joka on jo reilu pari vuotta yrittäny lasta. Esikon aikaan tosi varovasti kerroin että olen raskaana. Kerroin samalla että pelottaa kertoa. Kaveri sanoi sillon että tietenkin häntä harmittaa kun ei ite raskaudu mutta on minun puolesta iloinen ja eikä se mun syy ole ettei hän raskaudu.
Noora onnistuiko sulla esikoisen raskautuminen lopulta luomuna?
 
Juu onnistui luomuna. Kävin minä itse tutkimuksissa noin 9kk yrittämisen jälkeen. Silloin sanoivat että kaikki munasarjat jne ovat kunnossa ja parin päivän päästä olisi ovulaatio. No tuo silloin missattiin... Vappuna 2014 tein positiivisen testin ja jouluna syntyi. Ois niin ihanaa jos nyt sais plussan, esikoinen olisi 2 uuden syntyessä. Mutta niinhän sitä sanotaan, että tärppää kun lopettaa yrittämisen, käytänössä vaan todella vaikeaa toteuttaa...
mulla ystävyyssuhde kariutui esikoisen yritysvaiheessa. Kaveri tuli vahingossa raskaaksi ja mietti mitä tekisi. Oli mulle aika kova paikka, ja ystävällisesti kerroin haluava ottaa hieman etäisyyttä vauvajuttuihin joita häneltä aina kuulin. Myöhemmin kuulin hänen pitäneen lapsen.
 
Ite pyrin kaverilta kysymään haluaako kuulla raskausjuttuja jne. Itteasiassa samalla kaverilla kävi samallailla kuin sulla. Kaverisa oli tullu vahingossa raskaaksi. Eikä kyllä aatellu yhtään miltä toisesta voi tuntua ku höpöttää mitä sattuu.
Toivotaan että tärppi käy niin saat pienen ikäeron lapsille. Sama tavote ois täälläkin. Esikko täytti vajaa viikko sitten vuoden.
Ootko muuten Noora aatellu millon seuraavan kerran testata? :)
 
en tiiä yhtään! Jotenkin on niin malttamaton että tekisi mieli testata jo nyt, mutta edellisestä testistä vaan muutama päivä. Eikä ollu silli edes haamuviivaa tai mitää. Jos sitä nyt "rauhassa" katselisi ja odottaisi päivien kuluvan. Oletko itse meinannut testailla johtuisiko kuvotus ja muut oireet raskaudesta? Jos se vaikka olisikin syyllinen ☺
 
Se on kyllä kuumottavaa ootella että millon ois sopiva aika testata. Ite aattelin outtaa kuun vaihteeseen. Ellen hae välissä marketista jotain luiskatestiä. Hirmu aikasin en kehtaa testa ku esikoisen aikaan tais olla menkat reilun viikon myöhässä että sain plussan. Ekan testin tein sillon labran kautta kun menkat oli pari päivää myöhässä ja se oli näyttäny negaa.
 
Mutta joo kyllä kuumottais testata mut en uskalla isännälle ehottaa testin hommaamista. Kuittailee että eihän minusta tuu himotestaaja. Oon siis piitkään seuraillu täällä näitä kuumeiluklubeja.
 
Takaisin
Top