Keskenmenon oireet

Keskustelun 'Keskenmenon kokeneet' aloitti dreamer85, 3 touko 2015.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. Marlene Aloittelija

Minulla kaksi kesken mennyttä raskautta viime vuodelta, ensimmäinen täysin yllättäen rv20 ja toinen joulukuussa rv11. Molemmat keskeytyneitä keskenmenoja, joissa kohdun tyhjennys lääkkeillä. Ensimmäisessä epäilin pari päivää, että kaikki ei ole kunnossa, kun en tuntenut enää vauvan liikkeitä, mutta pieniä hipaisujahan ne liikkeet olivat olleet siihenkin saakka. Minulla oli ollut tyypillisiä raskausoireita, pahoinvointia, rintojen arkuus ja kasvu, vatsakin oli mukavasti pyöristynyt raskauden edetessä ja raskaus näkyi. Seuraavassa raskaudessa epäilin alusta saakka, että jokin on vialla, kun en tuntenut juurikaan mitään raskausoireita. Tätä raskautta ultrattiin pari-kolme kertaa ja syke löytyi ja kaikki piti kuitenkin olla kunnossa.. Kunnes rv11 ei sitten elämää enää löytynytkään. Mutta ehkä vahvin "oire" on se oma tunne: kaikki ei ole hyvin. Nyt olen taas raskaana, rv 6+6, eikä taaskaan mitään oireita, ainoastaan se, että menkat on poissa ja pienen pientä pahoinvointia joskus. Ja taas on aavistus, että kaikki ei ole hyvin... Olin tänään yhteydessä neuvolaan ensimmäistä kertaa, ihan siksikin, että jos menee taas kesken, niin pääsisin tutkimuksiin, kun kolmas keskenmeno vaaditaan ennen tutkimusten aloittamista. Ihanaa odotusaikaa varjostaa vahva pelko, kuinkahan käy.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
  2. Zuila Aloittelija

Minullakin on takana yksi keskeytynyt keskenmeno kuukausi sitten. Olin miettinyt omassa mielessä, että jotain on hullusti. Meidän neuvolassa ultrataan ensimmäisellä käynnillä rv 8. Tuolloin ruudulla näkyi pienen pieni sikiö, mikä vastasi viikkoja 6+2, sykettä ei luonnollisesti näkynyt. Seuraavalle viikolle sain ajan sairaalaan, missä todettiin keskeytynyt keskenmeno ja määrättiin lääkkeellinen tyhjennys, minkä suoritin kotona. Ei ollut kipuja, vuotoa tuli kuin kuukautisten aikaan, mutta jälkivuotoa kesti lähes kaksi viikkoa.

Minulla oli ollut koko raskauden kevyitä alkuraskauden oireita. Jatkuva etova olo, rintojen kasvu ja jopa ummetus mistä kärsin myös ensimmäisen raskauden aikaan. Onneksi on tuo ihana pieni poika mikä pitää ajatukset raiteilla, eikä ehdi märehtiä mitä tulevaisuus olisi voinut olla.
  3. Pampulax Aloittelija

Mulla on taustalla useita keskenmenoja. Viimeisin viime viikolta, joka todettiin keskeytyneeksi keskenmenoksi. Tässä raskaudessa osasin aavistella, että kaikki ei ole hyvin, koska pahoinvointi loppui. Mulla on jokaisessa raskaudessa ollut hyperemeesi, joten, jos sitä ei ole, niin tiedän, että keskenmeno.
  4. Lapatius Aloittelija

Mulla sikiö kuoli kohtuun 6+4, tunsin silloin sellasen pienen "liikkeen" vähän kuin ois ollu potku tms. Ihmettelin miehelleki kun ei tietty kummasta kierrosta on et oliko se potku, et näi aikasi.

Sikiön mitta vastas viikkoja 6+2, mutta sykettä ei löytyny. Me saatiin tietää tästä ultrassa, johon meidät lähetettiin neuvolasta edellisenä päivänä, kun tarkkoja viikkoja ei tietty.. ultra oli siis nyt keskiviikkona ja neuvola tiistaina. Neuvolasta meille laitettii lähete yliopistolliseen tarkastukseen ja lääkkeellisen alotukseen. Päästiin kotiin neuvolasta, niin kohta jo soitettiin yliopistolliselta, et aamulla voitte tulla, ei oo vapaita aikoja, mut tulkaa siinä 9 aikaan päivystysasiakkaana, ku ei oo vielä jonoa. Oltiinki jo ennen ysiä paikalla ja oltiin eka päivystysasiakas.. sykettä ei löytyny edelleenkää ja mentiin lääkkeellisellä, sain mifegynen ja kotipaketin, eli lääkkeet ohjeet ja raskaustestin. Sit kotiin apteekin ja kaupan kautta..

Eilen otin lääkkeet kotona. Oksennin särkylääkkeet ku supistukset voimistu, joten kipu oli ihan järkyttävää.. näin välillä jotain palloja.. ambulanssikin kävi kattoon tilannetta kun ensin soitettii päivystykseen, kaikki oli kuitenki ok, niin soittivat päivystyksen lääkärille, ja päädyttii jäämään kotiin. Sain heiltä vielä imeskeltävää panadol 500 x2. Osa niistäki tuli pihalle.. kohta tuon jälkeen supistukset alko rauhottuun. Voimakkaiden supistusten aikana tuli ilmeisesti istukka ihan palasina, ja sit supistukset oli kai "loppuneet kesken".

Tänään vessa-asioilla nimittäin ihmettelin "luiskahdusta" ja huomasin et sieltä jotain roikkuu, piti ottaa se paperilla et lähti.. se paljastu sikiöpussiksi, joka oli n. 3cm halkasijalta.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
  5. Lapatius Aloittelija

Niin ja tää oli meillä eka raskaus eli siis myös eka sikiön kuolema..
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  6. Kertttu Aloittelija

Voimia Lapatius:Heartpink onko sinulla tukiverkkoa ympärillä joiden kanssa saat asiasta keskustella?

Täällä myös juuri keskenmeno tullut koettua ja kotona kipujen loukussa makoillaan.. ensimmäinen raskaus myös. Menetyksen tunne valtaa mielen, vaikka samaan aikaan mietin jo milloin voi yrittää uutta raskautta. Olo on kyllä surullinen, toisten kokemuksista saanut lohtua asiaan. En olisi ikinä kuvitellut keskenmenoa tällaiseksi, kivut ovat yllättäneet todellisesti. :sad001
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1

Jaa tämä sivu