Kesäkuussa kuuluu!

Aamutähti, enköhän mäkin sen kierukan pyydä tän duden syntymän jälkeen. Voihan se olla et ei toi iskä oo sekatyömies vaan naulaa pelkkiä poikia :D Mut varmaankin jossain vaiheessa mulle tulee vielä yritys mieleen. Sit on ne kolme poikaa!
 
Oi Triiina!! Ihanaaaa :Heartred Onnea odotukseen :-) Mullakin niin varma olo et jos toinen tulee niin sekin on poika. Mutta niinhän mä aina puhuinkin, että poikalasta enemmän ajattelin itelleni ja sehän sieltä tulikin.

Täällä taas hampaat kiukuttaa. Tulee lisää..... Murr ja murrrr!!! :D Noh, onneks sentään nukkuu hyvin. Ei niin pahasti vaivaa.

Miten tää rakkaus poikaa kohtaan vaan kasvaa ja kasvaa päiväpäivältä. Määä en kestä mikä söpöliini kiukkukuolaposki. Lässynläää. Ihana!!!

Miten monta tuntia teillä muilla nukutaan päikkäreitä per päivä? Täällä väheni yhtäkkiä. Et n. 2-3h. Tai siis et aamulla on nykyään hereillä jo kolmisen tuntia ja sit taas 3-4h ja sit viel iltapäiväl ehkä minipäikyt.
 
Meillä nukutaan kahet päikkärit ja kummatki on noin kaks tuntia. Kolme tuntia just on aina hereillä ja sit nukkumaan.
 
Ihania uutisia Triina! :) Tosi kiva, että pääsitte koko perhe ultraan!

Tsempit kipeille täältäkin!

Sultti voisko olla ihan joku vauvarokko..? Tää oli kyllä ihan puhdas arvaus..

Meillä nukuttiin tänään päiväunia yhteensä vähän reilut kaks tuntia, mutta oli kyllä pikkasen liian vähän. Iltapuurolla väsy meni yli ja nukkumaanmeno oli ihan järkyttävän taistelun takana.. :/
 
Meillä aamulla (äsken) haettiin ekoja askeleita :D siis imurin kanssa, ei kelpaa toi taaperokärry ku imuri on niin paljon siistimpi :D ja siis on toi imuri mun mielest jopa vankempi ku kärry, ainakin näihin ekoihin haparointeihin :P

Ja siis kyllä mä heinäkuus aion olla hankala asiakas ja vaatia selvyyttä sukupuoleen :P vaik ei ois kauhean yhteistyöhaluinen asukas. Loppeupeleis nyt tärkeint on tietty, et rakenteet on kunnossa ja vauvalla kaikki hyvin. Tyttö nyt tulee vaan aika shokkina sit, jos on tullakseen :D

Meillä on ne 3 päikyt, noin tunnin mittaiset - tai sit kahet 1,5-2 tunnin. Vaihtelee vähän. Nyt ollaan nukuttu paljon ku ei äiti oikein jaksa riehua... jos täs vaik paranisi joku päivä.
 
Tuntuu ettei oo oikein aikaa enää tänne kirjottaa. Lukenut kyllä oon ja hurjasti on vauvat kehittyny. 2/3 ensimmäisestä vuodesta kohta eletty. :O

Meillä edetään hitaasti mutta varmasti. Suoraan eteenpäin ei ryömitä, mutta peruuttamalla ja pyörimällä pääsee tutkimaan huonetta.

Hammaskin tulee ylöspäin pikkuhiljaa, meidän teema taitaa joka asiassa olla parempi myöhään ku ei milloinkaan. :D

Päikkäreitä nukutaan kaks kertaa 2h. Ja yöunet on noin 10-11h yhdellä tai kahdella herätyksellä parhaimmillaan. Joskus enempiki herätyksiä.

Päivässä menee vasta 3 kiinteää ruokaa ja illalla puuro. Siltiki maitoa on hankala saada menemään. Niin ja ikää on se vajaa 8kk. :)
 
Jeee, ihanaa Triina :Heartred Sit teilläki on veljekset siel touhottamas :)
Mä en oo ny mitää muut ehkäsyy käyttän ko noil spärdäreil vaa pelataa :D Mä oon niin kahden vaiheil siit kolmannest.. Ei siis tosiaankaan oo vielä sen aika vaik joskus siihe päädyttäiski. Jos varmaks tietäisin et seuraava on tyttö ni sit haluisin, mut ku en tiiä ni en ainakaa viel haluu vähään aikaan.

Päikkäreitä nukutaa vähä vaihtelevast mut yhet n. 2-3h ja siihe pääl yhet torkut tai sit jotku tunnin unet. Huomattavast on kyl siis vähentyny ku ennen nukku yhteens 4-6h päiväs päikkyi ja nyt se 2-4h
 
Joo mäki haluun sellasen kärryn ja mopon tms! :D

Meillä on syöty jo ennen puoltavuotta 5krt/pvä kiinteitä ja maidot päälle. Onko muilla miten?

En tiedä oonko kirjottanu jo tänne, mut meillä ryömitään tosi paljon ja nopeesti jo. Ja konttausasentoa hakee paljon. Tuntuu olevan kiire joka paikkaan. Johdot menee suuhun, saa tosiaan olla vahtimassa :D Ja vahvistinta on kiva näprätä, sit äiti taas miettii et mistä saa äänet takasin.... Haha.

Meillä ollaan 7kk nyt 13pvä. Huh. Niin se aika mennneee... :Heartred
 
Meillä nukutaan yhteensä päikkäreitä noin 4 h, yleensä kahdet mutta joinain päivinä, jos ollaan paljon liikenteessä nukkuu neljät lyhyemmät . Illalla jaksaa olla hereillä jo 4-5 tuntia ilman isompia kiukutteluja :) Kahdeksan aikoihin pehkuihin ja aamu kuudelta viimeistään ylös.. aikaisia lintuja on molemmat meidät pojat. Eipä tuo haittaa, saa paljon päivän aikana aikaiseksi ja ei tule itselläkään enää öitä kukuttua katsellen sarjoja.

Ette arvaa, miten haikeelta se ajatus tuntuu, että tässä nämä meidän lapset sitten on.. Olen jo joitain vauvan vaatteita antanut pois ja muitakin turhaksi käyneitä tarvikkeita, esim. sitteri on tarkoitus laittaa myyntiin tai antaa eteenpäin. Ihan tyhjä fiilis vaikka kyllä meille se kaksi on vallan riittävä, kun sukukin on niin kaukana. Siitä puheenollen, ei oltaisi ainoita, kun tyttöä sukuun odottaisi. Miehen puolelta ei yhdelläkään miehellä, isovanhempien sukupolvea lukuunottamatta, ole ainuttakaan tyttölasta.. kovin on poikavoittoista ollut siis. Sattumaa vai mitä mutta aika isot tsäänssit kolmannelle pojalle on siis olemassa :D
 
Meillä on taas päiväunet menneet tosi lyhyeksi. En tiedä miksi, mutta jo muutamassa päivässä se vaikuttaa selvästi mun hyvinvointiin :D

Alkaa tuo elokuun päivähoito tuntua todellisemmalta. Sovittiin juuri kotikäynti ensi viikolle, hoitaja tulee meille juttelemaan. Ahdistaa vaan kun se ihana opettaja ei olekaan siellä ja kun se päiväkoti on niin kaukana. Voi huokaus, ehkä se silti siitä, ilman mun palkkaa me ei pärjätä, joten pitää vaan uskoa, että suomalainen päiväkoti on edelleen ihan hyvä paikka myös pienelle.
 
JaneDoe: on se hyvä paikka vaikka siitä paljon eri mieltä ollaankin. Nykyään vaan vanhemmat vaatii niin paljon ja lasten kasvatus on yhtä suorittamista. En ole vielä yhtäkään lasta tavannut, joka olisi jotenkin kieroon kasvanut päivähoidon vuoksi. Semmoisia kyllä olen, joita on hoidettu ainoastaan kotona eskari ikään asti ja heille se ryhmässä oleminen olisi voinut tehdä terää. Älkää nyt kukaan vetäkö herneitä tästä kommentista, todennäköisesti vain sattumaa, että mun tuttavapiiriin on tämmöisiä osunut.

Töihin se vaan on suurimman osa äideistä vääntäydyttävä nykypäivänä, kun kaikki maksaa..
 
Hei Aamutähti, voin ottaa/ostaa teidän sitterin... meil kun on miehen veljeltä saatu ja siin on hytkytty niin, et on halkeemassa, siis tuossa syksymmällä vaikka jos vielä on käyttöä. Mietin, et vaikka vauvatreffejen yhteydes ellei raahaaminen oo liian haastavaa?
 
Ps.iloveyou, meillä on kans jo hyvä tovi vedelty 5 kiinteää ateriaa päivässä. Joskus on kyllä niin, että välipala (jugurttihedelmä tms.) jää väliin jos poika nukkuu pitkiä pätkiä.

Meilläkin ollaan iltaisin se 4-5h hereillä. Joskus voi toki olla että jos päivä on ollut yhtä rientoa, poika nukkuu vielä kuuden seiskan välillä pienen tovin. Mutta harvemmin.

Rakenneultran jälkeen alkoi todenteolla miettimään tulevaa. Kuinka jaksan? Selviän? Millainen uusi vauva on? Koliikki? Refluksi? Kärsiikö esikoinen jos vauva itkee koko ajan?

Harmi kun emme asu lähellä mun omaa perhettä. Miehen suku on tässä ympärillä, mutta avun pyytäminen ei ole lainkaan yhtä luontevaa kuin se olisi omien kanssa.

Mutta samalla kun näitä mietin, yritän kannustaa itseäni myös positiiviseen ajatteluun. Kaikkihan voi mennä hyvinkin! Ehkä uusi vauva todella ei itkekään ihan niin paljon. Ehkäpä arki kahden vaippahousun kanssa sujuukin aivan luontevasti.
 
Onneksi todennäköistä Triina on, että pääset vauvan kanssa helpommalla, mutta toki tuo koko paletti yhteensä on vähintäänkin haastava. Ihmeen hyvin sitä silti selviää kun on pakko! Toki on myös niin, että refluksi on koliikkiin verrattuna todennäköisemmin myös sisaruksella jos yhdellä lapsella oli, mutta silti haluan uskoa, että teillä on siellä mahassa helpompi poitsu :) kai sitä pitää olla jotenkin irti todellisuudesta, jos ei yhtään mieti, miten saa pyöritettyä arkea kahden pienen kanssa, vaikka tulevaa tulokasta odottaakin innolla.
 
ccix: mulla saattaa jo olla yksi ottaja sille tässä lähipiirissä, en ole vielä tarjonnut mutta jos ei huoli niin it's yours :) Tuo on ihan tuommoinen perus Emma sitteri ei mikään itsekseen keikkuva, soiva tai vilkkuva mutta ajaa asiansa. Autolla mä niihin mahdollisiin treffeihin tulisinkin mutta se on tosiaan hieman epävarmaa kun tuota välimatkaa on se parisataa kilsaa ja aina mukana pari muuttujaa:)
 
Muistuipa tässä mieleen, miksi poikavauvoilla on vaippa. Ettei ne koko aikaa venuttaisi pippeliään!! Sitä puristellaan ja revitään joka suuntaan niin, että mullakin käy kipeetä, isästä puhumattakaan. Poikaa itseään tuntuu lähinnä naurattavan, kun löytää itsestään uusia ulottuvuuksia :)
 
Eilen oli muutaman kerran kovin lähellä että poitsu ois pyllähtäny istumaan ku tuolla lattialla möngersi! 15. päivä ois 8kk neuvola... Jospa yrittäis sopia pojan kanssa että ennen sitä joko istutaan tai kontataan. :D
 
Takaisin
Top