kesäkuun vaavit

Mä pompin täältä tuolta toisaalta..
Amelia, kaikki noi sun oireet kuulostaa ihan normaaleilt. Selkään sattuu, alaselkään varsinkin.
Ja se vilhonta, se on ihan normaalia, keho alkaa valmistautua uuteen tilanteseen. Sitä vilhontaa tulee viel lisää.  Tosi kiva et sut otettiin neuvolaan, saat sieltä varmasti paljon uutta tietoa. Muista kysyä paljon!
 
hei!Minulla laskettua aika olisi 11.6 eli rv 5+1... jännittää kyllä kun ensimmäinen raskaus on. maanantaina ajattelin ajan lääkärille varata :)
 
Heipsan kaikille! Tervetuloa uusille, ja onnea kaikille, että saadaan täällä kirjotella loppuun asti.!
 
Ensimmäistä tässä odotellaan. En kyllä meinaa vieläkään sitä tikkua uskoa, tänään oli taas vähän vahvempi viiva. Neljännen testin jo tein. [:)] Taijan vielä yhen erimerkkisen testin ostaa, josko se samaa näyttää. Yritystä takana aika tarkalleen vuosi. En halua taas pettyä!
 
Minä 24 ja mies 26. Yhessä oltu noin kahdeksan vuotta. Isäntä oli täälläkin ensin vauvahaaveita vastaan, mutta sain minä sen sitten lopulta innostumaan ajatuksesta, ja että jätän pillerien syönnin!
 
En ole ajatellu varhaisultraa, kun en oo vieä edes päättäny, millon soitan neuvolaan. Kai minä vielä viikon verran ainakin odottelen, kun nyt vasta 4+1.
 
Oireita on kyllä ollu! Vatsaa nippailee, ja heti säikähän, että nyt ne menkat alko! Vessassa oon juossu valehtelematta kahen tunnin välein. Alaselkä on tosi kipee, vaikka on se ennestäänkin vihotellu mulle. Nälkä on koko ajan, mutta karkkia ei tee mieli, eikä mitään makeata muutenkaan. Välillä tulee etova olo. Ja suupieli aukes eilen, en ees muista millon se ois viimeksi menny rikki. Ja tietysti väsyttää, erityisesti iltapäivällä.
 
Kai sitä pitäs lähtee apteekissa pistäytymään ja ostamaan vitamiineja ja rautaa, kun on muutenkin tuo hemoglobiini alhainen.
 
Huomenta! Liitynpä nyt minäkin tänne kesäkuun odottajien puolelle [:D] Laskettu aika viimeisten kuukautisten mukaan 9.6 ( ihan niinkun sulla pippunen) ja olo lähinnä tosi hämmentynyt... Tärppäs aika yllättäen ja loppujen lopuks nopeesti, juhannuksesta ehdittiin yrittää. Varauduttiin siihen, että raskaaksitulo saattaa kestää kauankin. Mulla on 3 poikaa on edellisestä liitosta ja nykyisen miehen kanssa tämä on eka yhteinen lapsi. Naimisissa on oltu reilu vuosi ja yhdessä 4v. Perheeseen kuuluu lisäksi vajaa 2-vuotias koiruus.

Neuvolaa pitäis tilata heti huomenna jos sais pikalähetteen ultraan, mulla kun toi kierto on ollut todella pitkä ja aivan sekaisin. Raskaus saattaa siis olla pidemälläkin jo... jos ei lähetettä tule niin yksityiselle sit vaan. Mutta kaiken kaikkiaan nyt on ihan mahtava fiilis ja mies on ihan sekaisin onnesta ja tosi hämmästynyt [:D]
 
tervetuloa kaikki uudet ja onneksi olkoon!!!!

kiva ku meitä on jo näinkin paljon, aluksi näytti siltä ettei porukka paljon suurene [:)]

Uskalsin eilen ottaa kaverilta vastaan kärryt, sitterin, autoistuimen, vaatteita, leluja, äitiysvaateita jne... nyt sopii tosiaan toivoa et mahassa on muutakin kuin pussit [:D] [;)] no, vajaa kaks viikkoa ultraan. neuvolaan soitan tod näk vasta sen jälkeen. tai voishan sitä tietenkin soittaa ja kysyä jos pääsis sitä kautta varhaisultraan kun on noi kaks km takana...pitää miettiä.

oho, mun mies oli kertonut yhdelle kaverille et ollaan raskaana! nyt on kyl maailman kirjat sekasin [:D] ei se noista edellisistä kertonut kellekään! ihan kiva kuitenkin ku kertoi. ja oli tosi sulonen ja kärsivällinen ku esittelin kaikki härpäkkeet mitkä saatiin ja miten ne toimii [;)]

kirpakasta sunnuntaita!
 
pitäsköhän meijänkin alottaa sellanen "meidän lista" mihin tulis nimi, la, ja vaikka paikkakunta? hirveesti ei kannate sitä infoo laittaa, oon huomannut ettei niitä sit oikein jaksa lukea [&:]
 
Uusi odottaja ilmoittautuu. 3yk tärppäsi, keskiviikkona tuli tippa verta ja ehdin jo itkeä tirauttaa että ei tule juhannusvaavia tänne mutta kun se tiputus ei jatkunutkaan niin oman oloni rauhoittamiseksi (että tietäisi että ne menkat kyllä tulee ja on turha elätellä turhia toiveita) tein perjantaina Clearbluen digitaalisen testin. Ja olin pudota pyllylleni kun siihen tulikin lukemaan Pregnant. AIVAN MIELETÖNTÄ!!! En uskonut testiä vaan tein toisen, Mammaksin herkän ja olihan sekin plussa! Sekä perjantaina että eilen on raskausoireet olleet jo hyvin tutut  (tissit hiukka arat ja nännipihat suurentunu, väsyttää, janottaa, pissattaa, jo viime viikolla tuli verta oudosti nenästä ja alkuviikon olin ihan itkuherkkä ja umpiväsynyt) ja noi oireet koko ajan läsnä eli kyllä kai sitä vahvasti ollaan raskaana.
 
Tämä on meidän perheen viides lapsi, tosin ensimmäinen yhteinen. Eli mulla on kaksi lasta entisestä liitosta ja miehellä kaksi omastaan. Pitkään sain puhua miestä ympäri kun hän oli ihan varma ettei enää halua lapsia, mutta keväällä yks kaks hän tulikin ja kosi, meidät vihittiin melkein 4v yhdessäolon jälkeen maistraatissa kesäkuussa ja aika pian sen jälkeen sai kierukka lähteä ja aloitettiin yrittäminen. Nyt ollaan onnesta mykkänä. LA täällä 20.6, katsotaan nyt mihin ultrassa sitten asettuu kun vähän on noi kierrot hakeneet paikkaansa kierukan poiston jälkeen, tosin ihan parin kolmen päivän heitoilla vaan. Testin tein tästä jo 3+5 ja hyvin näytti plussaa, että sikäli en ole varma milloin on saanut alkunsa.
 
Täällähän tuntuu olevan oikein mukavasti porukkaa. Tsemppiä ja onnea kaikille että vaavit pysyy mukana. Ne jotka harkitsee varhaisultraa, milloin meinaatte mennä? Mä en oikein luota kotikuntani ultraamiseen, joten eilen jo miehen kanssa puhuttiin että yksityiselle mennään. Mut mikä ois hyvä hetki, onks vkot 8-9 jo hyvät, ainakin noi edelliset lapset on silloin ultrattu ja hyvät oli jo näkymät, syke hyvin ja kaikki.
 
Tervetuloa kaikki uudet ja paljon onnea! :) mukavaa ku porukka kasvanu näinkin nopee..

Itellä oireet välillä niin vaisuja et pelästyy et onko kaikki ny kunnossa.. :P vatsatsa nippailu ei kyl oo laantunu yhtään melki kovemmaks menny eli en ainakaan ihan oireeton ole :P tänään rv 6+1 ja malttamattomana odottelen ekaa neuvolakäyntiä joka on kuun lopulla.
 
Tatjuska, ihan mielettömästi onnea!
mä meen ultraan jo kun viikkoja vasta 6+1 mutta olis hyvä mennä vasta vähän myöhemmin! siis joskus viikon 8 tai 9 paikkeilla. mulla siis kaks tuulimunaa takana tältä kesältä ja haluaisin mahd nopeasti tietää onko mahassa muutakin kuin pussit. tuolloin pitäisi ainakin jo se näkyä vaikka sydän ei vielä löisi. ja vau:n laskurin mukaan sydämen pitäisi alkaa lyödä 18.10 kun tuo ultra on 22.10, mutta eihän noi laskurit ole niin tarkkoja.

mulla keskenmenot ajoittuneet lomien kohdalle ja nytkin lähdemme roomaan 3 päivää ultran jälkeen...se on kuitenkin yksi syy miksi haluan ultraan ennen reissua. joko sitten tiedän että se on taas tuulimuna ja voin surra ihan rauhassa miehen kanssa siellä reissussa. tai sitten tiedän että on ainakin se mahdollisuus että kaikki voi olla hyvin jos alkio näkyy ultrassa. mulle riittäis jo se! sydämen ei tarviis edes sykkiä, pelkkä alkio olis jo plussaa [:)]
Se ettei tiedä on kaikkein raastavinta! ja jos alkio näkyy mut sydänäänet ei niin meen varmaan uudestaan ultraan omalla kustannuksella. jos siellä on taas vaan pussit niin alotan varmaan lääkkeet heti ni saan sen pahimman vuodon jo ennen matkaa.

yllättävää mut mua ei niin paljon pelota km nyt kuin ed raskauksissa. ehkä sekin helpottaa kun tietää et päästään automaattisesti tutkimuksiin jos tämäkin menee kesken.

se niistä keskenmenoista!!! nyt vaan kaikille paljon onnea matkaan et kaikki päästäis maaliviivoille asti!
 
Tää on vielä tämmöinen testausviesti kun en ihan varma ole kuinka tämä foorumi oikein toimii [:)]
 
Eli tässä nyt vielä hieman varovaisesti ja varauksella liityn joukkoonne. Virallista plussaa en ole vielä saanut tikkuun mutta ihan himmeän haamun kuvittelen ainakin bonganneeni  
Laskettuaika sijoittuisi sinne kesäkuun loppupuolelle (19.6.10) ja nyt olisi menossa viikko 4+1, tai jotain.. :)
 
Kuukautisia ei ole vielä näkynyt mutta mulla ne on ennenkin tehnyt katoamis temppuja joten en pidä sitä kovin luotettavana mittarina. Muita oireita on ollut väsymys, lievä pahanolon/kuvotuksen tunne, menkkamaiset jomotukset ja nipistykset alavatsassa, näläntunne.. Näitä löytyy [:D] 
 
Olen 23v helsinkiläinen ja toinen olisi nyt siis tulossa jos omaan oloon on luottamista. Muistaakseni esikoisenkin kohdalla plussan sain vasta kun olin jo viikoilla 6-7, vaikka monta tikkua tuli kulutettua silloinkin.. Taidan siis hätäillä vielä turhan aikaisin, mutta turhauttavaa tälläinen ollakko vaiko eiko olla - olo [&:]  Neuvolassa joskus sanottiin että toisilla se plussa ei vaan näy niin nopeasti kuin toisilla, tylsää kuulua tähän hitaammin kypsyvään ryhmään [:D]
 
Esikoinen täyttää reilu viikon päästä 2v, iso poika jo <3
 
Tilasin tässä taas omaksi kiusakseni netistä pari testiä lisää, jos vaikka malttaisi odottaa ensi viikkoon niiden saapumista ja kokeilla sitten uudestaan, ellen sitten sorru ja käy huomenna apteekissa [;)] 
 
 
Onneks olkoon Marsu86 ja tervetuloa tänne!!! Mullakin vasta aluillaan tämä, rv 4+3, mutta luottamus on kova, että pikkunen pysyy loppuun asti mukana!
 
*mimosa*85 ei kannata ostaa rautaa, määräävät sitten neuvolassa kun tarvii! Itsellä oli ekalla neuvolakerralla hemoglobiini 109, mutta rautaa ei vielä määrätty, alkuraskaudesta siitä voi olla kai jotain haittaa (en tiä mitä). Eli ruualla vaan arvoja ylös, veriruokia (mustaamakkaraa, verilättyjä), pinaattia jne. Mut ei kuitenkaan maksaa, se on kiellettyjen listalla (koska sisältää raskasmetalleja ja A-vitamiinia).
 
Teinpä nyt sitten sen toisenkin testin miehen ja omankin mielenrauhan vuoksi ja erittäin positiivinen tulos oli [:D] Eli eiköhän se vauva siellä kyydissä ole! Vaikka kyseessä ei ole ensimmäinen raskaus, niin kyllä silti tää on aina vaan niin ihmeellistä ja ihanaa!!!! Mieskin oli niin onnellinen ja otettu että päätti lauanataina vetää kalsarikännit, niin hämmentynyt oli! [:)]

Mistä päin ja minkä ikäisiä te muut olette ja monettako odotatte? Minä 33v, pk-seudulta ja 5. raskaus menossa. Aiemmasta liitosta siis 3 poikaa (iät 11, 8 ja 6) ja sitten takana on keskenmeno v. 2002.

Ihan Totaalisen Hämmentyneenä tästä kaikesta, Tyttö Koo ja masuvauva 5+5 [:)]
 
Onnea kaikille uusille tulokkaille :) itse varasin tänään neuvolaan aikaa joka on kuun lopulla... ihme kyllä oikein mitään oireita ei ole ollut,muuta kun mahan nipistelyä välillä...tai ainakaan en ole huomannut sen ihmeempää..väsymystä hieman.
nyt menossa rv 5+3.
olen kuopiosta ja 19v. ja ensimmäistä odotellaan :)
 
Minäkin sitten...
Meille tulossa myös pikkuinen kesäkuussa, päivää en vielä tiedä (kun en onneton muista että milloin ne sellaiset päivät viimeksi tarkalleen oli...[:@]), mutta luullakseni laskettuaika ennen 15pv. Kovasti tämä pikkuinen on toivottu. Ensimmäinen kysymyksessä. Minulla ja miehelläni ikää molemmilla 24v. Seurusteltu ollaan reilu 8vuotta, että ehkä oli jo aikakin. Minä ainakin olen potenut vauvakuumetta jo vuosia[:D]
Neuvolassa en vielä ole käynyt, pitäis kyllä varmaan varata aika, kun itsellä kauhea huoli että onkohan siellä kuitenkaan kukaan. Itsellä ei oikein muita oireita ole ollut kuin rinnat arat, ensin oli todella kipeät, nyt enää vähän ja aika saamattomaksi olen muuttunut, väsyttää niin vietävästi. Olisi kiva kuulla muiden oireista? Onko ollut pahoinvointia yms? Itse olen niin täysi ummikko näissä jutuissa että olen kaikesta ihan pihalla... mutta ehkä sitä oppii...
 
Kertokaas nyt kokeneemmat että milloin sinne neuvolaan oikein pitäis varata aika? ja olisko nyt jotain muuta mitä pitäis tehdä? Mulla vissii toi oma älyllinen toiminta loppunut kokonaan tämän iloisen asian myötä... [:D]
 
onnea iitsu ja muut uudet!

neuvolaan voi soitta vaikka heti. kyllä ne siellä sit neuvovat. mulle ainakin sanottiin et hyvä ku soitin ajoissa. tämä oli siis sen ekan plussan jälkeen. nyt en ole vielä varannut aikaa. en ole uskaltanut [&:]
 
Kamalasti onnea Tulitikku! Muistan sut tuolta maaliskuun odottajista. Nyt peukut pystyyn että teillä menis kaikki hyvin ja kesällä teillekin syntyisi kullannuppu [:)]
 
Hei vaan kaikille kesävauvoja odottaville!! [:)]
 
Perjantaina testasin positiivisen testin ja tänään liityn teidän odottavien joukkoon [:D] Itselläni neuvolan mukaan tänään olisi meneillään rv 4+6. Hyvin alussa siis ollaan, joten jätän vielän raskauslaskurin laittamatta. Laitan sen sitten kun tiedän tarkan lasketun ajan.
 
Haluan myös onnitella kaikkia muita raskautuneita [:D] 
 
Jutellaan täällä jatkossakin raskaustuntemuksistamme [;)]
 
Ja onnea vielä kerran kaikille!!!
 
Takaisin
Top