Kesäkuun kuumotukset

höpönlöpö

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ajattelin aloittaa uudenkuunketjun taas :)
sori ettei runosuoni kukkinut tuon parempaa otsikkoa...
Huih,Minttu 32 on jännää,täällähän ihan luki ketjua kun jotain hyvää dekkarikirjaa kun oli miltei kaks päivää pois koneen äärestä!!
:Heartred aurinkoisia turvotuksen säestämiä päiviä kaikille :Heartred
 
Juu kyllä tääl itseäki "vähän" jännittää, mut katsellaan katsellaan.... Eiköhän lapsi sit ilmota kunnolla ku aikoo ulos tulla. :D
 
Helve**i, että on kuuma!! Maha painaa virtsarakkoon, vihloo millon mistäkin, jalat on nestettä täynnä, peräsuoli tunkee ulos joka kakkosen matkassa, henki ei kulje, polvet ei kestä tätä uutta painoa ja laskimotkin on tukossa tai tukkeutumassa, ku suonet pullottaa reisissä.

Kaikki kengät paitsi kahluusaappaat on liian pienet, tissit löytyy jo selästäkin, alapään karvoja on turha haaveilla ylettyvänsä ajelemaan, ikenet vuotaa verta ja untakaan ei oo saanu kolmeen viikkoon.

Veri on yhtä laiha, ku lompakko, raskausarvet näyttää Atlas-kartastolta, päätä särkee koko ajan, värkistä valuu millon mitäkin eritettä, tissejä kivistää, lonkkia särkee, häpyluuta särkee, nivusia särkee ja kädetki neulottuu vähän väliä.

Ihanaa!! Uus ihminen tulossa!

Tää on mun elämän parasta aikaa!!! :D
 
Ei voi kun nauraa :D ^^

Tänään käyty tarkistuttamassa taas tulehdusarvot ja nyt ne oli jo lähteny reippaaseen laskuun. Jes!! Jaksaa sitten kiertää kahdet valmistujaispippalot ja ottaa vastaan syntymäpäiväonnittelujakin. 24 tuli mittariin, mies oli ostanu korvikset lahjaks ja piirsivät esikoisen kanssa tossa aamutuimaan ihanan aurinkokortin :) Että lähti tää aamu paremmin käyntiin kun moni muu aamu tässä on lähteny. Melko hyvin nukuttu yökin takana, en ees heräilly ku vaan kahdesti :O Jihaa!
 
Onnittelut Mohomahalle! :)

Bassarian avautumiselle ei voinu ku nauraa.. Sori.. :) Mut on itellä niin samat fiilikset vaikkei ihan yhtä pitkää listaa omista vaivoista saakaan.. :)

Onkos Minttu saanu "ilmotuksia" vauvelilta? Toivottavasti ei vielä? :)

Tääl pyörähti tänään rv 37 käyntiin.. :) Ei haittais kyl jos vaikka jo ens viikolla halluis tyty ilmaantua ulkoruokintaan. :binkybaby Tän viikon vois vielä pestä ikkunoita ja siivota huushollia mut sit vois jo keskittyä muihin hommiin.. :) Eilen tuli käytyä serkun lakkiaisissa, kaiken kaikkiaan ajelin autolla n.350km, yksin ku ukko halus jäähä viimesiä peltohommia lopettelemaan. :) Vähä jännitti, että entäs jos alkaa supistella tms.. :) Onneks reissu meni kuitenki hyvin. Tuli suurin piirtein kaikki lähimmät sukulaisetkin nähtyä samalla reissulla, nii nyt on pakollinen "raskausmahan esittelykierros" suoritettu :D
 
kuuma on kyllä! Onneks vanhempien mökki on melko lyhyen ajomatkan päässä joten nautin kuumudesta laiturin nokassa. :D täällä on jonkin verran ollu supisteluja ja eilen tuli ihan pikkutippa verta paperiin ku kävin pissalla tuhannetta kertaa päivän aikana mut muuten ei erikoista. Vauva myllåilee masussa sen minkä pystyy ja tunkee kantapäätä "läpi" :Heartred jospa se vielä 4 päivää jaksais masussa ni sit saa vaik tulla ku saadaan isukkikin kotiin. :) tosin ei haittaa vaik juhannukseen asti itseään kasvattelis viel kyytiläisenäkin.
 
Onnea Mohomahalle!!!

Lohduttavaa kuulla, että Suhwi oot ajellu noilla rv:lla tommosen matkan, itelläkin on edessä tossa ennen juhannusta (rv34-35) reissu iloiseen Itä-Suomeen hurttien ja siskon kanssa mammaloman alettua (jäljellä enää 4 ja puoli työvuoroa =40 työtuntia JESH!!!!).
Mies jää pariksi päiväksi keskenään kotiin ja töihin. Mutta ajokilometrejä tulossa sen +700, joista puolet itsekseni (tai siis koirainten kera), mutta hieman mietittäny, että uskaltaako sitä lähteä ajelemaan, mutta eipä mitään synnytysoireita (vielä, *kop kop*) ole ollut, toivottavasti ei tulekkaan.
 
Mursutartar Enpä miekää ois lähteny yksin reissuun jos ois ollu supistuksia tms jomotuksia..Mut onneks ei ollu nii pääs reissun heittämään. Ens lauantaina ois uus keikka Kuopioon veljenpojan ristiäisiin, toivottavasti sinneki viel pääsee. :) Sillä kertaa tosin oon ihan vaan kyytiläisenä.. :)
 
mohomahalle hurjasti synttärionnea täältäkin :)

Ja Bassarialle paljon myötäelämistä vaikkakin hymy huulessa...yhdyn siis edellisiin kirjoittajiin! Tuoltahan se tuntuu,mutta kun sen joku tollee kirjoittaa niin eihän sille voinu tosiaan ko silmät märkinä täällä miltei pissa housussa nauraa :D kiitos siis siitä!

Minä täällä malttamattomana odotan 14.6 vikaa lääkärikäyntiä....enpä tiedä miksi sitä niin kovasti vartoon ku eipä siellä mitään sellaista ihan reaalia painoarvioo kehiin heitetä ja tuskin mitään muutoksiakaan on tapahtunut tuolla alakerran suhteen...mutta ku ei mitään juhannusmietteitä viitti tehä ennen kun kuulee varmaksi :Heartred
 
Hauskaa kun joku toinen kirjottaa sen minkä itse niin selvästi myös tuntee!! :) kiitos Bassaria!
mulla on iha samat fiilikset ja oireet ja kivut! siis ihan samat!!

Hei onko muilla mahassa hikka???
Meijän neti hikkailee tuolla pitkiä hetkiä ja monta kertaa päivässä. Se on vissiinkin vaan hyvä juttu, mutta onko varmasti :/ väkisin herää huoli että miksi se niin paljon hikkailee..
 
Täällä pien huoli kans päällä vaikka viime ma neuvolas oliki kaikki arvot ok. Mutta mutta.. Mulla on alkanu olee kivuliaitakin suppareita ja tosiaan selkeesti alkaa laskeutuu tuo neitokainen, kun välillä ei tiiä miten päin istuis. Eniten mua kuitenki mietityttää semmoset kipuaallot jotka iskee koko saakelin mahaan ja selänki puolelle. Siis ihan ku vedettäis joku kiristävä panta koko mahan ympäri. o_O Onks muilla sellasii? Mainitsin niistä viimeks neuvolas ja tää sijainen käski niitä seurailla ja soittaa jos voimistuu / lisääntyy. Vissiin se ois huomen aamulla soitettava. Neiti kyllä kovasti liikuskelee pitkin päivää ja yötä, että hyvin siellä kai voidaan mutt haluisin saada jonku syyn näille kivuille. Josko ois sit helpommin kestettävis.

Mä alan olee ihan kurkkuu myöten täynnä tät raskaana oloo. Tuntuu ettei mikää oo oikein enää mun hallittavissa. Tai siis ku ei oikein mitää pysty tekee ilman ett on niin saakelin kipee ja väsymys on aivan älytön. Kuitenki tiiän ett nyt ois viel pikkusen liian aikasta murun tulla maailmaan eli kasvakoon rauhassa siellä masussa. Ja onneks sekaan mahtuu hyviäki päiviä.. Ja eipä näitä varmaan siinä vaiheessa muista ku saa pienen ekan kerran syliinsä. :Heartred
 
janjan täällä on ainakin hikka pienellä vähintään kerran päivässä....inhaltahan se tuntuu,ku olis elohiiri vattassa mutta en mä ole ainakaan osannu huolestua :D eikös se ollut vaan hyvä juttu,ainakin terkka kovasti kyseli hikan perään viime käynnillä :)
 
Janjan, Hikkaahan seuraa aina vauvan hengitysharjoitukset, joten ei tarvi huolestua... Täälläkin alotetaan välillä aamu hikalla ja saattaa hikata sen 6 kertaaki päivässä :D
 
Täällä kanssa aamu alkaa aina kuunnellen pojun hikottelua massussa! Hassua :)
Vitsit mä olen väsynyt... Yöt on ollut jo pari viikkoa yhtä sängyssä pyörimistä. Herään noin tunnin välein siihen kun olen selälläni... Eli luultavasti herään huonoon oloon koska en enää voi maata selälläni sen takia. Vaikka millaisia tyynyvuoria olen yrittänyt koota selkäni taakse iltaisin, mutta ei auta! Aina herään selältäni :D Huh... Kaksi viikkoa pitäisi vielä töissä jaksaa... Saa nähdä. Tänään tullut supisteluja muutaman portaan nousustakin! Onneksi ei kuitenkaan kovin kipeitä.
 
Iinella, mä heräsin aina selälläni, jos menin laittaan kyljelläni ollessani mahan alle tyynyn tueksi. Tuon kun jätin pois, niin en oo enää selälleni pyörähtänyt.
 
En yleensäkään laita mitään mahani alle, joten... Taidan vaan olla niin levoton nukkuja, että pitäisi varmaan pyytää puolisoa köyttämään minut kylkiasentoon aina illalla! :D
 
Kirjoittelen nyt tähän kesäkuun kuulumisiin näitä "synnytystuntemuksiani". Eli täällä siis alkanut olla kivuliaita supistuksia sekä kipeää jomotusta alavatsassa ja alaselässä jo viikon- kahden viikon verran. Muutenkin tuntunut, että tyttö tehnyt tietään alaspäin, joka varmistuikin tänään neuvolassa. Tyttö on jo siis laskeutunut ja oikeastaan täysin kiinnittynyt. Varattiin varuiksi lekuri heti torstaille, että nähdään onko supistukset aiheuttaneet pehmenemistä tai avautumista.

Hemoglobiinit aikaisempaakin alhaisemmat 110, vaikka rautaa olen syönyt ahkerasti. Neuvolassa pohtivat josko helteet ja runsas juominen vaikuttaneet asiaan.

Viikkoja onneksi kasassa jo ihan hyvin, eikä neuvolasta olleet huolissaan mikäli vauva jo tulisikin. Kehoitteli kuitenkin nyt lepäämään. :wink Voi toki tosiaan olla, että tuntemuksista huolimatta saatan olla vikoissa synnyttävissä heinäkuisissa. Taitaa olla siis pitkä kesä tulossa. Nyt kuitenkin kaukalo ja sairaslakassi kulkevat joka käänteessä jo mukana. :)
 
mullakin on kipeitä tuntemuksia aika paljon ihan alhaalla vatsassa, taitaa pää painaa sinne :) onko kellään muulla käsissä hermo puristuksissa raskauden takia? tuntuu ihan hirveeltä.. en oo saanu sen takia kunnolla unta kuukauteen.. :/
 
Takaisin
Top