Kesäkuun kuhinat :)

omppuf: On kyllä varmasti säikäyttänyt se kasvain!! Toivottavasti kenenkään meistä ei tarvitse vastaavaa kokea! :(

elenna:
ai sinullakin on selkäoireita? Minulla on selässä iso notko ja sit skolioosi ja vielä jotenki kierteellä ja sit lantiossa virheasento näiden selkäjuttujen takia. Tälleen normielämässä hirmu vähän mitään oireita ja oon yrittänytkin pitää itseäni kunnossa. Kerran lääkäri kun katto mun lantiokuvat niin sanoi, et raskaus tulee varmaan olemaan aika kivulias :/ Et nyt kun alkuraskauden pahin liikuntaväsymys on menny ohi, niin pakko ruveta tekee keskivartalon lihaksille jotain. En oo muistanu koko asiaa välillä, mut nyt jotenki hiipii pieni pelko selkäpiihin. Et toivon, et ihan rammaksi en tästä nyt tule. Pitää ostaa itselle vaan se tukivyö jo hyvissä ajoin ja ruveta tekee niitä lihaksia. Onko elenna sulla mitään tietoa, kuinka se selkä suhun tulee vaikuttaa?
 
Hippu, joo mulla kipeytyy helposti tuo alaselkä, juurikin kuulemma siksi, että selkä pyrkii hieman liikaa notkolle. Ja olikohan mulla myös ihan pikkuisen lyhyempi toinen jalka. Lantio oli pikkusen vinossa. En tiiä miten tää tulee vaikuttamaan, mutta iso mahahan kaiketi lisää tuota notkolle menoa, joten hyvät syvät lihakset tulevat siinä vaiheessa entistäkin tärkeämmiksi. Mun pakara kipeytyy myös helposti, sen jälkeen kun kerran onnistuin loukkaamaan sen tärähdyttämällä. Siihenkään ei tullut oikein mitään selkoa lääkäristä, mutta ilmeisesti sekin on yhteydessä tuohon alaselkään jotenkin. Niiden selkäliikkeiden lisäksi musta tuntuu, että lonkankoukistajan venytteleminen olisi tärkeää. Se on aina ihan jumissa mulla.

Pelkoa: Tänään kumminkin heräsin taas menkkakivun tapaiseen tuntemukseen aamulla, mikä ei ollut kyllä mitään uutta. Mut vessassa käydessä paperiin tuli vähän punaista :( Että huolestuttaa kovasti, meneekö tää nyt kesken ;( Onko teillä muilla ollut mitään vuotoja? Tosta episodista on nyt pari tuntia. Nyt sitten varmaan odottelen :S
 
elenna: vuoto näillä viikoilla voi olla ihan normaalia mutta jos huolestuttaa niin kannattaa käydä tarkistuttaas että kaikki on kunnossa vuoto voi olla viatonta tai voi olla merkki huonommast. yritä levätä nyt ja kato tuleeko viel verta kun käyt vessassa ja alkaa ko kivut. itellä ei ole kipuja tällä hetkellä eikä vuodoista ole merkkiäkään onneksi. alkoi vaan etomaan taas vaihteeksi.
 
elenna: sulla on hirmu samankaltainen tuo selkäjuttu ku mulla. Mulla on "pitempi" toinen jalka, koska selkä vetää lantion vinoon ja sit se tekee sen pituuseron. Sulla varmaan sama. Oon käyny kalevalaisella jäsenkorjaajalla ja se sai sen lantion joskus normiasentoon. Pitääpä ottaa selvää, et voiko siellä käydä raskaana, jos haluis vähä käydä itseään korjauttelemassa loppuraskaudessa.
 
gatusa: se pahoinvointi taitaa mennä ja tulla miten sattuu. Eilen illalla oikein yritin syyä ennen nukkumaan menoa niin silti aamulla oli sen verran huono olo ja huimas et mies toi mulle banaanin ennen ku nousin sängystä.

kävin kerää kukkia tänään niin kävelin vaa ja kumartelin tietty, niin sykemittari (otin huvikseni mukaan) näytti keskisykettä 106 ja korkein 136!!!! Ei tarvii miettiäkään hälkkää tms. Tänään vois ennen saunaa kokeilla lihaskuntoharjoitusta mammoille. :) Meinovvaa vaan väsyttää
 
hippu123: ainakin saat monipuolista liikuntaa kun keräät kukkia jaa syke nousee :) tänää mennä tuohon lähimoskeijaan ni tulee vähän käveltyä vaihteeks ulkona ja lämpötilahan on vaan se yli 30 astetta ni tällä mammalla voi tulla hiukka kuuma ja syke nousta :)
 
Mistä olette muuten saaneet lisättyä tuollaisen tickerin (kirjotetaanko ees noin?) joka tulee aina tekstinne jälkeen? :) Olis kiva itellekki..itse ainakin tykkään kun siitä näkee mikä rv kelläkin on menossa :)
 
savanna90: en muista osoitetta mut googleen lilypie ja sinne syötät tiedot. Sit siihen tulee se tickerin html-koodi tai sit joku nettiosoite. Täällä palstalla sulla on ne omat tiedot, joista etsit sit sellaisen ticker-kohdan ja lisäät sen osoitteen/ koodin ja se rupee näkyy sit sun tekstien jäljessä. En osaa selvemmin selittää! :)
 
Ihanaa lauantaita! :) 

Täällä aamu aloitettu aivan järkyttävällä pahalla ololla :) Kerrankin kunnollisesta syystä! Kohta pitäisi jaksaa aamulenkille lähteä vaunujen kanssa. Onneksi tuolla on niin mahtava ilma!!
 
kiitos samoin hyvää lauantaita kaikille, miten päivä sujunut? :) tääl siivotes ja yskies ja vessas ravates. siivous varrettomal harjal ja varrettomal rikkalapiol ei ol kivaa ekä kroppa tykkää yhtään, se on ny todettu.
 
Mukavaa juhannuslauantaita kaikille täältäkin :)

Mä nukuin pitkään ja senkin jälkeen on tullut loikoiltua. Päätin jäädä kotiin lepäilemään tänään...onkin aika väsynyt ja raukea olo. Ihanaa pitkästä aikaa saada vaan ottaa rennosti :) Ja päätin, etten enää murehdi eilisaamuisista veritipoista. Varmahan ei voi olla koskaan, mutta kuitenkin haluan ajatella, että vauvanalku kehittyy kuten pitää...on niin mukava seurata mitä siinä kulloinkin pitäisi kehittyä. Muutamien päivien päästä pitäisi alkaa sen pikku sydämen lyömään :O Kumpa niin tosiaan käy.

omppuf, inhottavaa varmasti se paha olo, mutta onneksi se on hyvä merkki :) Toivottavasti ei jatku aamusta iltaan kuitenkaan?

Jaksamista gatusalle sinne kuumempiin olosuhteisiin!

savanna90
, on muuten ihana tuo jalanjälki-ticker :)
 
kiitos Elenna :) nyt oon ite samas tilantees ku sä eilen. huomasinpa veritippoja muutaman mutta kipuja ei onneks ole. pari tuntia sit huomasin ekan kerran mutta en olu varma näinkö oikein ku oli ihan pikkusen liman seassa mut nyt ku n 20min sit kävin ni huomasin selvästi ja menin paniikkiin vaikka niinhän ei pitäs tehä. joten tullu itkettyä että tässäkö tämä taas oli, just ku luin et nyt kädet kasvaa ja jalkojen alut on ilmaantun selvemmin ja kohdun pitäs olla appelsiinin kokoinen jne... nyt sit oon itkeny ja itken tätäkin kirjoittaessa. toivon vaan että pikku iltatähteni on kunnossa ja kasvaa. yritän ajatella että istukka voi olla kohdunsuulla tai kohdussa voi olla hematooma tai voi olla syy tuntematon. nyt alko vähän tuntumaan alavatsalla, toivottavasti ei voimistu. en jaksais vahingoniloa nähä perhepiirissä kuten aiemmin oon joutun näkemään.
 
Voi ei Gatusa :( Toivotaan, että se vuoto nyt loppuu. Ikävä, että et ole saanut kaikkea tarvitsemaasi tukea :( Mutta voimia sinne! Koita rentoutua kaikesta huolimatta...
 
elenna: kiitos tuesta ja kannustuksesta :) pitää lepäillä ja yrittää rentoutua nää seuraavat päivät ja toivoa et jotenki pääsis lääkärii tarkistuttaa et onko kaikki kunnos. vuoto tais onneks loppua ku viimeks n 40min sit ei ollu verta onneks, toivottavast ei tulekaan enää. mieskin sano et toivottavast kaikki on hyvin ja pikkunen jatkais kasvua ja kehitystä.
 
Gatusa: toivottavasti vuoto loppui?
Mulla oli viime raskauden ihan alussa seksin jälkeen vaaleenpunasta limasta vuotoa ja pari veritippaakin. Tuli vielä seuraavana päivänäkin pari tippaa ja oli mahakipujakin ja luulin jo et pikkanen on tulossa ulos. Me käytiin tarkistaa yksityisel ultras ja helpotti tietää kyllä et kaikki oli kunnossa.Kuulemma limakalvot herkät ja vuotaa helposti raskaana. 
Tsemppiä teille kovasti, toivottavasti kaikki on pienellä hyvin, on kauheeta stressata pikkasen hyvinvoinnista! 
 
kiitos helsku tsempistä :) tiputtelee edelleen samaan tahtiin mutta kipuja ei ole ja äsken käväs rinnat kipeinä, etoo välillä, kuuma jatkuvast, vessas ravataan ja välil on pientä nippailua/vihlontaa tuolla alavatsalla muttei mitään suppareihin viittaavaa onneks. mul tää tiputtelu alko eilen ihan ilman syytä siivouksen jälkee, no meil ei imuria joten voit kuvitella miltä tuntuu siivota varrettomalla harjalla ja samanlaisel rikkalapiolla ku lämpötilat on yli 30 aamusta alkaen ja aletaan lähentelee 40 astetta. lisäks piti kantaa vuodevaatteet katolle ylös tuulettumaan eli ravattiin portaita ylös alas ite yritän huomen miehen kans päästä ultraan jollain keinolla että saadaan piste tälle stressille koska ei tätä jaksa. toivottavast mullaki limakalvot vuotelee tai istukka ois kohdunsuulla että sen takia tiputtelee. millast sulla muuten vuoto oli? itellä ihan kirkast limaa ja vähä verta.
ollaan muute helsku samassa tahissa, sullaki la täl hetkel 8.2.2013 :)
 
Heippa!

Allergia oireileeko muut teistä odottajista nyt kesä-heinäkuussa? Olen n. vkolla 5+2 ja mietin mitä allergialääkkeitä uskaltaisi syödä. Eka neuvola olis vkolla 7, mietin, että pitäiskö odottaa kysymysten kanssa sinne vai soittaa neuvolalääkärille :). Olen saanut käsityksen, että esim. Cetirizin 10mg olis aika turvallinen, mutta miten esim. astmaankin käytettävä Ventoline?
 
elenna ja Gatusa: Mulla oli esikoisen raskausaikana veristä vuotoa rv 6-15. Koskaan ei sitä saatu selville mistä johtui, mutta kyllä se säikäytti. Vuotoa ei tullut päivittäin, ehkä 1-2krt viikossa. Toivon jaksamista teille molemmille ja että kaikki on hyvin.

Olen pitänyt hiljaiseloa täällä helmikuisissa, kun ajattelin, että vasta varhaisultran uskaltaudun jutteluun mukaan. Takana siis yksi tuulimunaraskaus ennen esikoista, jonka jälkeisistä traumoista kärsin vieläkin jollain tavalla. Varhaisultra on ensi torstaina, kun viikkoja on 6+4. Pahoinvointi on astumassa kehiin ja väsymys on järkyttävää. Toivoa siis on, että mukana olisi pieni ihmisen alku.
 
Mä oon ihan kauheiden allergiaoireiden vallassa enkä oo uskaltanu lääkitä kuin vähän nenäsumutteella. Nenä vuotaa, aivastuttaa, kitalaki kutiaa, silmiä kutittaa, pää täynnä räkää, ääni pois ja entistä enemmän puhki. Jos jatkuu niin menen lääkäriltä mankumaan jonkin lääkityksen.
 
Takaisin
Top