Kesäkuun kaksoset

Ootteko jo perehtyneet miten unikoulut kannattaa kaksosten kanssa hoitaa kun se on ajankohtaista? Pitääkö kaksoset erottaa nukkumaan, vai miten ihmeessä se tapahtuu. Yhdenkin kanssa se on aina semmonen henkinen rutistus, et mitenköhän kahden kanssa!?
 
Hyvä kysymys Wilmiina. :) olen itse ajatellut alustavasti, et jos isommat menis sillon hoitoon vaikka ja sit kaksosista toinen olisi poikien huoneessa ja toinen meidän. Mies saa pitää meillä unikoulun. Isommilla piti ja se oli ohi 2yössä. Toivotaan että menis nytkin yhtä helposti. Yöimetyksestä en haluais luopua, mutta toisaalta kun kasvavat niin se on haastavampaa.
 
Meillä se on pakko sijoittaa miehen vapaisiin ja varmaan jaetaan niin, että toinen hoitaa toisen ja toinen toisen. Meillä on mahdollista nukkua eri huoneissa. Onneksi ei tarvitse vielä ajatella asiaa sen kummemmin. :)
 
Eksyyköhän tänne ketjuun enää kukaan tuplien äiti, joka ei kirjoittele salaisella puolella. Kertokaa toki kuulumisia, jos täällä vielä poikkeatte
Meillä poksuu puoli vuotta parin päivän päästä ja meidän pikkuiset on jo reilut 7 kilosia jötiköitä. Aivan mahtavia tyyppejä kumpikin, kovia seurustelemaan ja naureskelemaan. Kääntymiset ovat jättäneet vähemmälle ja into on istumis ja seisomisharjoituksissa. Sormet on molemmilla koko ajan suussa, joten hampaita on pian varmasti tulossa.
Kiinteitä syödään 3-4 ateriaa päivässä ja tissillä käydään ahkerasti päivin-öin.
 
Moi. Pitäsköhän sitä kuulumisia päivitellä. Tytöt on nyt 7kk ja virkeitä ja iloisia vauvoja. Kehitys ikää nyt 5kk ja ihan sen mukaan ollaan kehitytty. :) A neiti on edelleen perus tyytyväinen vauva ja kovasti mahallaan ollessa alkaa kokeilla liikkumista. Akselin ympäri jo pyörii.
B neidillä todettiin maito allergia ja kaikki refluksit ja vatsavaivat johtuivatkin maidosta. Hänkin nykyään iloinen vauva. B neiti ei vielä oikein liiku ja oppi paljon myöhemmin kääntymään mahalleenkin kun ei oikein mahallaan edes alkuun viihtynyt.
7kg pötkylöitä nämäkin nykyään ovat. :) Haba treeniä saa kun pidemmän aikaa kantelee kumpaaki sylissä. :wink Hampaita ei vielä oo mut kuolaa senki eestä. :D Kiinteitä meillä syödään 4-5 kertaa päivässä ja ihan kaikkea mahollista mitä jaksaa ite vaan kokkailla. B neidin maha kun ei tunnu oikein kaupan soseita kestävän. Liekkö joku säilötä aine.
 
Onpa kiva kuulla teidän kuulumisia! Ja vau, miten hyvin teillä on saatu painoa! :) Tulehan useammin kirjoittelemaan, sinua on kaivattu. :)
 
Meillä pojat nyt 5kk. B on seurallinen sylivauva ja ei juuri lattialla viihdy. A kääntyy selältä vatsalleen ja pyörii akselinsa ympäri ja nousee käsinojaan. Kovin on iloinen poitsu, mutta pientä refluksia on välillä.
Pojat oli 4kk iässä B 7,7kg ja A 8,4kg. A siis kasvanut veljestään ohi.(3030g ja 3260g syntyessään). Kauhea ajatella miten näitä pitäisi vielä yli puoli vuotta jaksaa kantaa.:O
Soseita menee 4x päivässä ja tissillä ovat kumpikin edelleen. Päivisin nukkuvat yleisimmin 11-14 päikkärit ja 17-18. Nukkumaanmeno on ollut pari viikkoa tosi hankalaa. Hakevat unta välillä 20-24.:sad001 Melkosen hyvin on omat paukut lopussa. Jospa tää ois joku vaihe joka menee pian ohi.:D
 
07e37a523270af0d75cc3f629aa47494

Onhan kaikki muistaneet tilata Nestlen paketin monikkoperheille? :)
 
Minä elaffy soitin sinne 2kk sitten ja lupasivat lähettää, mut ei ole tullut. Sanoivat kyllä et voi kestää ennen kun tulee, mut liekö jostakin tarkistaneet et en ole minkään monikkoyhdistyksen jäsen.
 
Nukkuuko teillä muilla kaksoset samassa vai eri sängyissä, ja jos samassa niin päät samaan vai eri suuntaan?
Meillä nukkuvat vielä samassa ja päät eri suuntiin, mut nyt oon miettinny et jotain muutosta pitäis järjestelyihin tehdä kun toinen on niin läheisyystarpeinen et nukkuu hyvin vaan mun kainalossa. Muute yö on hänen osaltaan yhti tissille ja sänkyyn nostelua. Osaatteko antaa vinkkiä mitä kokeilisin.
 
Wilmiina meillä nukkuvat samassa pinniksessä päivät. Eri päissä. Yöllä mies tuo heidät minulle vuorotellen, jolloin nukun heidän välissä ja käännyn sitten vaan vuorotellen imettämään. Näin saamme parhaiten unta.
Muoks. Pojat nukkuvat siis hyvin minun vieressä ja heräävät vasta, kun itse nousen. Useimmiten. Välillä jompi kumpi herää aamuyöstä ja se ei ole kivaa. :/
 
Meillä nukkuvat vielä samassa päät eri päissä. Käytännössä kyllä yleensä toinen ja aamuyöstä molemmat ovat vieressä juuri noin kuin Harmony kuvaili. Yöllä nostan dia viereen syömään ja jätän siihen. Minäkään en jaksa nostella edestakaisin. :D

Tammikuussa varmaan muuttavat omiin sänkyihin ja omaan huoneeseen. Ovat silloin kuitenkin jo 8kk. Minä en haluaisi, mutta on kaikille parempi vaihtoehto. :)
 
Mulla tuo kainalokäkönen herää kans kun nousen laittamaan tuttia toiselle vauvalle pinnikseen suuhun. Miten saisin tuon tissittelijän huolimaan taas tutin, en käsitä miksi se lopetti tutin käytön. Oli tosin pitkään flunssasena ja korvatkin oli tulehtunnu...
 
Meillä ei ole edes pinnistä makuuhuoneessa. Vaan se on alhaalla. Toinen on osina sängyn alla :)
Meillä tutit poistuivat käytöstä noin 3kk sitten, kun toinen ei juurikaan tarvinnut ja toinen ei huolinut.
Unikoulua olemme alustavasti ajatelleet pojille keväällä. Katsotaan miten rytmi asettuu, kun nyt ollaan kiinteitä syöty/ maisteltu 3viikkoa.
Meillä on vain 2makuuhuonetta. Mietimme juuri, että laitammeko kaikki 4 samaan huoneeseen vai?? Hmmmm
 
Takaisin
Top