Kesäkuun kaksoset

Kuinkahan moni kaksosodottaja synnyttää kesäkuussa? :D

Tietysti kaksosia voi vielä tilaa lisää loppukuun puolelle, kun äidit käyvät nt-ultrassa. Alkukuun odottajat todennäköisesti eivät pääse laskettuun aikaan asti (eli kesäkuun puolelle), mutta eihän sitä tietenkään aina tiedä.. Jännä kyllä, kun on niin monet kaksoset nyt tulossa. Kiva kuitenkin, kun ei tarvitse yksin miettiä kaikkia asioita. :)

Ai niin, Murunen. Anteeksi suora ja henkilökohtainen kysymys, mutta miten olette päättyneet siihen, että kumpi synnyttää? Olen asiaa miettinyt ja siihen on varmasti useita eri vaihtoehtoja, mutta en ole koskaan kehdannut keneltäkään kysyä.. *nolostus* ei ole tietenkään pakko kommentoida, jos ei halua ja kysymykseni on loukkaava..
 
Harvemmin kaksos odottajan raskaus menee loppuun asti. Mulle sanottiin että synnytys käynnistetään viim vkolla 38. Yleisestihän kaksoset syntyy vkon 36 tietämillä.
 
Elaffy ei nyt yhtään nolostele siellä. :) Meillä odottaja määräytyi täysin meidän ikien perusteella. Ite olen 28v. ja vaimo 38v. Eli nyt alkoi oleen viimeiset varmemmat hetket raskautua vaimolla. Itellä on tarkoitus jossain vaiheessa myös raskautua (jos luonto sua ja jos edes "tarvetta" on kun kaksoset kuitenkin tulossa, nähtäväksi jää).

En myöskään usko että kesäkuulle menee että meidän lapset syntyy, kyllä se varmasti toukokuuta on.
 
:grin sori, kun tulen ketjuunne sotkemaan, mutta aika hauska että teidän kaksosenne ovat myös horoskoopiltaan kaksosia suurella todennäköisyydellä. Eli kaikkihan me kesäkuiset odotetaan kaksosia :) .
 
Vaimo sanellut: On alkanut nyt pelottaan tämä kaksoisraskaus, miten siitä selviytyy (kun kaikki blogit tuntuu olevan vaivaa vaivan perään, ilman montaakaan hyvää hetkeä niinkuin yksöisraskauksissa) ja miten selviytyy synnytyksestä/sektiosta, saati sitten lasten hoitamisesta kun niitä on kaksi.
 
Kyllähän se itseäkin jännittää vähän, mutta ei niinkään pelota. Otan asiat paljon rennommin kun odottava vaimo. Onko teillä samoja tuntemuksia? Oliko teillä ennestään lapsia?
 
Itsellä ajoittain kauhun tunteita raskauden lopuajasta, synnytyksestä ja vauva ajasta kun kotoa kuitenkin löytyy virkeä pikku neiti. Onhan se sillon toki jo lähemmäs kolme vee.

Itsellä kaveri sai tässä kuukausi takaperin kaksos pojat ja sano että kaikki meni hyvin vaikka vauvat oliki pienuuden vuoksi keskolassa 3vko kasvamassa. :) raskaus aika ei ollu kuulema ollu sen vaikeempi kuin ykkösen aikaan. :)
 
Mun on pakko kirjoittaa tänne vaikka en itse odota kaksosis mutta olen itse identtinen kaksonen ja sisko ilmoitti tänään että hän on raskaana!! Ja meillä on ollu menkat viimeksi samaan aikaan. Onks tää sitä kaksosten karmaa? Ja tietenkin kerroin siskolleni kans että mieki olen raskaana kun hänki ilmoitti.
Ainoa asia mistä en tykkää että siskoni on aina saannu enemmän huomiota että tämäkin tuli samaa aikaa.
Mutta samalla olen niin onnellinen hänen puolestaan :Heartred
 
Aamulla kuuntelin sydänääniä ennen kuin lähdin töihin ja vaivoin löysin yhden kaverin, jonka syke kuului huonosti. Pieni masis iski, mutta onneksi nyt löytyi hyvät äänet hyvillä sykkeillä ja vieläpä kaksin kappalein! Ainakin kuuluivat eri kodista, joten kai siellä vielä kaksi kaveria on mukana. :) tässä toisen ääninäytettä..

http://soundcloud.com/unbornheart/fetal-heartbeat-850
 
Ihanat äänet. ♥️ Olispa itelläki dopleri niin vois kuunnella mutta ainaki vielä pyrin olemaan ilman. :)
 
Onko teillä muilla alkanu kasvaa maha? mulla on ihan selkiä pallo iltapäivisin jo. Ahistaa kun monet tutut alkanu tuijottaa mahan seutua mutta eivät kuitenkaan kehtaa kysyä ja en kerro ellei kysy. :)
 
Itseasiassa meillä on eilen "siirtyny" kohtu häpyluun yläpuolelle. :) Sen tuntee tosi selkeesti kiinteempänä "möykkynä". :) Kyllä se siinä mukavasti pömpöttää koko päivän. Ollaan nyt pari viikkoa otettu aina joko viikon alussa masukuva, että näkee kasvun. :)
 
Iltaisin on aika pallo tuo maha. Ylävatsan vatsalihakset näyttävät minusta oudoilta. Voiko kasvava maha niitä jotenkin työntää ylöspäin, kun siltä ne omaan silmään lähinnä näyttävät? Kukaan ulkopuolinen tai edes oikeastaan kaveri ei vielä kyllä pystyisi sanomaan, että olen raskaana. Siihen ei varmaan kyllä enää mene kauaa, kun kohtukin on eteenpäin kallistunut.

Tänään on koko päivän ollut sellaisia sukkapuikkotuntemuksia tuolla alaosastolla. Eivätkös ne taida liittyä juuri tuohon kohdun kasvuun? Luulen, että täälläkin on kohtu noussut jo ainakin lähelle häpyluun reunaa, kun sydänäänet kuuluivat eilen niin paljon paremmin. Pitäisi varmaan niitä masukuvia alkaa ottamaan ihan oikeasti, vaikka vielä ei mitään mahaa juuri taida edes olla. Jouluna tuskin tarvitsee edes kertoa raskaudesta, kun kaikki sen voivat jo itse nähdä..
 
Mulla on kohtu voimakkaasti eteenpäin ja vähän hassusti vinossa. Sano lääkäri että noi mun kivut johtuu siitä kun kohtu siirtyy enemmän keskelle. :)
 
Meillä myös kasvukipuja päivittäin, ihan normaaliahan se on ja aikalailla siihen jo tottunukin. Vatsalihaksethan siirtyy kyllä, mutta ei kai vielä? Ja juu, jouluna kyllä kaikki näkee että raskaana ollaan.

Meillä nyt 10+3
 
Ehkä olen vain lihonut ja siksi vatsa näyttää tuolta.. :D
 
mietin että pitäskö tilata se dopleri.. varsinkin nyt kun ei pahoinvointi enää kerro että olis raskaana.. Mulla tekis hirveesti mieli kertoo meidän vanhemmille vauva uutisista mutta mies vähän toppuuttelee vielä .. Sitä kuulema ajoittain mietittyttää että onko masussa kaikki kunnossa.

Mulla paino jatkaa tippumista mutta ei haittaa kun muutama kilo ylimäärästä kertynyt. Pitkä istuminen tai seisominen paikoillaan tekee olosta hyvin tukalan. Töissä ajoittain on vaikee olla kun tuntuu ettei jaksa olla kun alamaha alkaa painamaan jonnekkin tonne alas hyvin kipeesti.. Eilen illalla vissiin onnistuin klexanenkin pistämään johonki hermoon kun kokoajan jomottaa pisto paikkaa.. :sad001
 
Takaisin
Top