Kesäkuntoon 2014

Laitetaan vinkkivitoset kiertoon:

Protskupatukoitahan voi tehdä myös itse, vaatii kärsivällisyyttä, mutta tulee varmasti halvemmaksi, kun ostaa kaupasta, tässä resepti:

2,5 dl kokonaisia manteleita (tai valmista rouhetta)

3,5 dl kaurahiutaleita

150 g proteiinivanukasjauhetta (klik)

0,8 dl siirappia

n. 3 dl rasvatonta maitoa

1 levy tummaa suklaata (Panda)

Kaikki sekaisin ja vuokaan ym. laakeaan astiaan suklaa viimeisenä sulatettuna päälle. Jääkappiiin yön yli ja sitten syömään!

Treenivaatteista:

Suomessahan erityisesti Nike on melko hinnoissaan, mutta täältä http://www.sportsdirect.com löytää välillä todella halvalla treenikamaa. Usein kampanjoita, että ilmaiset postit ja siihen sisältyy kotiinkuljetus. Ja toimii siis myös Suomeen, ei huolta tulleista, kun kivijalkakauppa on Briteissä.

Treenibiiseistä: Suurinosa varmaan tietääkin tämän maailmanlaajuisen LES MILLS- konseptin. Musiikit on loistavia, tahdeiltaan moneen lajiin sopivia ja niitä kuunnellessa on hirveän vaikea olla paikoillaan :wink Täältä löytyy lajeittain musiikit: http://www.totallylesmills.com/site/tracklists/

Loppuun vielä vinkki pastan ystäville. Itsellä teki hirveästi mieli pastaa, mutta sen reilu hiilarimäärä vähän sai kavahtamaan ajatusta. Löysin kuitenkin Torinon valikoimista makaroonin, johon on lisätty reilusti protskua ja hiilareita vähennetty. Ja on luonnollisesti kunnon tummaa makaroonia, eikä mitään valkoista hiilarikamaluutta :wink Siihen reilusti kanaa, purjoa, paprikaa ja 5% ruokakermaa, josta siitäkin pakko mainita, että Valiolla on valikoimissaan ruokakerma, jossa siis 5% rasvaa ja kaikki tyydyttämättömiä eli terveyden kannalta edullisia rasvoja.

Eli hyvä ruoka, parempi treeni! :)
 
Olen ollut vähän masentunut, kun paino on nyt jumittunut lukemiin, joista haluaisin vielä pari kiloa pois. Eilen kuitenkin kaivelin raskaana olevalle kaverille omia mammavaatteitani, ja löysin samalla kahdet vanhat farkut joita olen säästänyt sitä varten jos ne joskus taas menisivät. No, päätin kokeilla lähinnä motivaation takia, ja molemmat mahtuivatkin ihan helposti, toisiin jäi vieläpä tilaa! :eek: Nämä ovat siis farkkuja, joihin en mahtunut ennen raskaaksi tuloa. Eli mystisesti olen saavuttanut normaalit mittani, vaikka painoa on vielä liikaa. o_O Mutta ihan sama, tulipa ainakin roppa kaupalla itsetuntoa lisää ja sain kahdet "uudet" farkut. Ja sitä motivaatiotakin löytyy ihan erilailla, nimimerkki lisää näitä fiiliksiä. :smiley-bounce005
 
Mullakin on paino nyt jumittunut siihen mitä oli jo kuukausi tai pari sitten. Ollaan siis painossa ennen raskautta ja hieman allekin, mutta edelleen olisi varaa tiputtaa muutama kilo niin oltaisiin siinä missä muutama vuosi sitten. Tiedän että ei se vaatisi sen kummempaa kuin että vähentäisi herkuttelua ja liikkuisi ihan pikkuisen enemmän, mutta kun se on jotenkin niin vaikeeta! Lähinnä siis tuo herkuttelun vähentäminen... Olen aivan sokerikoukussa enkä tiedä miten pääsisin siitä eroon! Raskaana ei tehnyt juurikaan mieli herkkuja ja ajattelinkin että noinkohan se "tila" jäisi pysyvästi päälle mutta katin kontit, ei mennyt kauaa synnytyksestä kun alkoi taas sokerihammasta kolottaa... :/
 
Latteäiti, mä huomasin eilen saman kun ainoat farkut joita olen käyttänyt viimeiset 4kk olivat pesussa ja hetken kiukuttelun jälkeen uskalsin kokeilla uusia farkkuja jotka ostin juuri ennen kuin tulin raskaaksi. Yllätys oli valtava kun ne menivät kevyesti päälle ja näköjään pitää vielä käyttää vyötäkin kun meinaavat valua alaspäin.. Ja mullakin on vielä 2kg lähtöpainoon, niin en tiedä missä ne kilot on, ehkä tuossa mahan löllyrässä :grin

Täällä alkaa olemaan jo kesä ja tarkoituksena on laittaa talvivaatteet pois ja ottaa kesävaatteet tilalle. Tämä tarkoittaa sitä että meikäläinen joutuu shoppailemaan koska viime kesän vaatteet ovat mitä ovat, ja muita ei ole koska muuton yhteydessä en ottanut vaatteita mukaan. Jos saisi nopeasti puristettua nuo pari kiloa pois, ennen ei raaski ostaa uusia vaatteita :)
 
Taas oli lähtenyt yli puoli kiloa vajaassa viikossa vaikka en edellenkään ole päässyt urheilemaan. Ja olin unohtanut koko hooverin kunnes tässä yksi päivä kokeilin ja menihän se minuutti suorin jaloin :happy093

Mutta eipä tuo löllerö vatsassa ole miksikään muuttunut :grin
 
Vuoden kuntoilija täällä kipitti tänään reippaana naisena kauppaan matkalla jumpasta kotiin, ja osti itselleen palkkariksi pussin IRTOKARKKEJA :oops: Joo ei näin.

(mutta puolustuksekseni, joulusuklaita lukuunottamatta taisin viimeksi ostaa karkkia syyskuussa, jolloin en edes mahaltani ylettynyt ylähyllylle ja mies hirnui vieressä nöyryytystäni. Ehkä mä olin nämä 200g irtokarkkeja nyt sitten ansainnut :grin)
 
Mulla meinasi käydä sama kun kävelin Makuunin ohi tänään, mutta siellä ne mun lempikarkit odottavat yhä. Jos kesällä voisi ostaa irtiksiä, JOS kroppa sallii :)
 
Siis aivan mahtavan ihailtavaa ja kadehdittavaa itsekuria :) Mullahan sitä ei oo käytännössä yhtään, mitä herkkuihin tulee...
 
Tuossa yks paiva peilasin mun linea negraa. Aikaisemmin se ylettyi ihan alhaalta ylos, rintakehaan saakka. Nykyisin sitten enaa hapyluusta napaa kohti jonkin matkaa. Bikinien alaosan kanssa sita viivaa nakyy noin 5cm. Toisaalta ei haittaa mitaan, silla sehan ei tan kropan suurin ongelma ole, ehei. :mad:

Mahassa on edelleen ylimaaraista rasvaa. Kaikki vaatteet menee kivasti paalle, mutta maha pompottaa inhasti, vaikka en olisikaan juuri syonyt. Toisaalta turhauttaa, silla olen laihtunut tosi paljon. Synnytyksen jalkeisesta 68kg:sta 55Kg:een. Enaa ei oikeastaan ole varaa edes laihduttaa, ellei kokonaan halua haihtua pois (olen naiseksi aika pitka muutes). Niin turhauttavaa! Kilot karisee, kohta ollaan ihan aneemisia, mutta maha ei katoa mihinkaan!

Minulla nuo loppukilot oikein humahtivat pois, kun aloitin tyot helmikuun alussa. Samaan aikaan liikunta tippui minimiin, satunnaisiin vaunulenkkeihin lahinna. Se on se hienoinen stressi, mika on laihduttanut, vaikka en fyysista tyota teekaan. Aikataulussa pysyminen, aikaiset heratykset, vauvanhoito ja kodinhoito aiempaa tiukemmalla aikataululla tuo elamaan omat vibansa. Tyopaikalla ruokailen koko paivan aikana vain pari mandariinia, pahkinoita, kylman tomaattikeiton, paljon kahvia ja vetta. Joskus teen mukaan salaatin. Kotona laitan mikroon vaikkapa linssi-kana-keiton tai jauhelihakeiton, jota olen tehnyt isomman satsin jo aikaisemmin. Sen kummemmin ei ole energiaa kokkailla (tai harrastaa hikiliikuntaa). Toisaalta ei ole aikaa massaillyllekaan. Sokeria menee nykyisin vain kahvin kanssa. Toisaalta olen ylpee painonpudotuksestani, mutta niiiiin pettynyt maharasvaan.
nimim. hoikka, muttei kiintee. o_O
 
Hiljaa hyvä tulee... Oon hissukseen ruvennu tekeen vatsoja (tyyli istun sohvalla ja nostelen jalkoja, istumaannousut ei toimi täällä..) ja eilen aloin tekeen kyykkyjä tuo pikkumies vastuksena. Jessus mun reidet on huonossa kunnossa! o_O Vielä ku sais aikaseksi että alkais käveleen joka päivä ton 6km lenkin, mitä ennen tuli kierrettyä. Tosin ei onnistu ennenku tää kierukasta ja lantionmurtumasta johtuva kipuilu on selvitetty ja kuitattu :angry1"
 
Dodii.. paino on muutamaa sataa grammaa vailla lähtöpaino, mutta kropan muoto on kyllä ihan eri mitä se oli reilu vuosi sitten :confused:

Luin muiden vastaavia ketjuja ja löysin 30-päivän haasteita:

http://30dayfitnesschallenges.com/

Toukokuu olkoon se kuukausi jolloin nykäsen jonku noista haasteista :grin Lähteekö joku mukaan!?!?!?
 
Jooo!! :) Minä lähden! :) Minkä niistä haasteista olit ajatellu ottaa? Mun pitää vähän kattoo ne tarkemmin läpi, mutta tuo little black dress vaikutti noin nopeasti katsottuna "kivalta":p Mulla on ehkä pari kiloa lähtöpainoon, mutta kroppa kuitenkin aika eri näköinen kuin ennen raskautta. Toisaalta se ei mua haittaakaan juuri yhtään, mutta onhan se aina kiva saada tuloksia, joten i'm in :)
 
Katsoin eilen tota beach body, mutta se on aika HC tavaraa kun ei ole vuoteen tehnyt juuri mitään o_O Jos tuolla little black dress aloittaisi kun siinä on myös palauttavia päiviä :) Ja jos se meni hyvin niin voihan sitä sitten tehdä tuon toisen :)

Eli mä aloitan 5.5 tuon little black dress-haasteen, katsotaan miten käy! Pitää varmaan kirjata ylös strategiset mitat ennen ja jälkeen niin näkee jos tosta on mitään hyötyä :wink
 
I'm in! Yleensä en saa innostuttua tällaisista haasteista (haha, koska saan tehtyä tasan ekan päivän ja sitten unohdan koko asian), mutta jos nyt ryhmäpaine auttaisi suoriutumaan! Ehdin tässä jo miettiä, pitäiskö ketjun nimi muuttaa osaltani "kesäkuntoon 2015"... :oops:
 
No pitäiskö se..:D
Mut en taatusti oo pikkumustakunnossa sittenkään. Paitsi ehkä korsetilla ja tukisukkahousuilla.. Rantakunnosta ei puhettakaan.

Must tuntuu, että tuo vyötärö on levähtänyt ihan oudosti, siis onhan se raskauspömppö jäljellä, mut muutenkin on kerääntynyt rasvaa. Yääh. Ja vaik takamus pienenee, niin sisäreisistä en (taaskaan) saa tavaraa pois.

Ok,I'm in. Tarttis tehrä jotaki nääs. Aloitan toukokuun 5-7 pv, kunhan kotiudutaan reissusta.
 
Yeah, hyvä leidit! Kunnon ryhmäpainetta kehiin :laughing002 Tehdäänkö tuolle haasteelle oma ketju johon jokainen lisää päivän saavutuksensa? Olisiko se tuo little black dress-haaste?
 

Liitteet

  • LBD challenge.jpg
    LBD challenge.jpg
    310.1 KB · Katsottu: 4
Joo, oma ketju on hyvä :) Mä en vaan uskalla ruveta sähläämään sen kans ku en ikinä oo aloittanu uutta ketjua :oops:
 
Mä harkitsen tätä. Olen tän kuukauden tehnyt enemmän ja vähemmän onnistuneesti 30 päivän vatsalihashaastetta. Ensimmäisinä päivinä en meinannut saada tehtyä edes yhtä istumaannousua ja olin aivan järkyttynyt miten mun vatsalihakset oli surkastuneet aivan tyystin. No, muutaman päivän jälkeen ne taas löytyi ja homma helpottui. Puoliväliin menin ihan suunnitelmien mukaan ja pari senttiä lähtikin vyötäröltä mutta sitten ne määrät alkoi kasvaa niin järkyttäviksi että jatkoin omilla vakiomäärillä enkä enää kasvattanu niitä. Sitten tuli pääsiäinen ja muuta hässäkkää ja treeniä on nyt tullu tehtyä harvakseltaan, esim. nyt jäi viikonloppuna kokonaan välistä. Aion kuitenkin jatkaa tällä hyväksi havaitulla linjalla ja tehdä noita vatsalihaksia edes muutamana iltana viikossa. Tarttis kyllä saada tota kokonaiskuvaakin kohennettua, joten ei tää haaste varmaan paha olis :)
 
Takaisin
Top