Kenelle kerrotte ja koska?

Me kun ns. jouduttiin kertomaan perheille rv 9 aikana, niin asia kääntyikin siihen, että koska HE saavat kertoa muille. Tänään oli nt-ultra ja kai tämä alkaa olemaan julkista tietoa.
Töissä vielä pidän suuni kiinni, ne tietävät kenen tarvitsee.
 
Yksi lähin kaveripariskunta, kaksi esimiestä ja yksi toinen kaveri tietävät. Esimiehelle oli pakko kertoa, kun piti kysyä pitääkö neuvolakäynteihin kulunut aika korvata ja toiselta kysyin, onko jotain erityistä mitä pitäisi töissä välttää raskaana ollessa. Lähimmälle kaveripariskunnalle sitten paljastettiin kun kävin verikokeissa sikiöseulontoja varten, ja tuossa just paljastin yhdelle pitkäaikaiselle kaverille, kun hän FB:ssä kauppasi omien lastensa pieniä vaatteita joten ilmoitin yv:llä, että mulla olisi tarvetta ensi vuonna. :)

Kenellekään sukulaiselle ei olla kerrottu. Varmaan sitten, kunhan ne seulojen tulokset on selvillä, kerrotaan vanhemmille ja isovanhemmille. Muut saavat sitten tietää sitä mukaa kun nähdään ja maha kasvaa. :D
 
En pidä 12 viikkoo niin ihmeellisenä aikana joten kerrottu ajoissa. Ihan eka muille lapsille,onhan se konkretiaa heidän elää mukana alusta asti. Tarkoitan nyt vanhempii lapsii.
Tälläkertaa neljännessä raskaudessa on yhdessä viikosta 9 lähtien kuunneltu kotidobblerilla sydäntä!!!
 
Muokattu viimeksi:
Kerroin tänään esimiehelle, helpompi sitten käydä neuvolassa ja ultrassa kun ei tarvitse keksiä tekosyitä poissaoloille. Varhaisultran jälkeen rv 8+0 kerrottiin jo vanhemmille ja siskoille/veljille. Muille sitten kun joku tajuaa kysyä tai arvaa.. :)
 
Häissä viime lauantaina kerroin sitten kaikille, ketä siellä oli, eli vanhemmat ja sisarukset perheineen. Eikä jääny kyllään kenellekään epäselväks tän turvotuksen ansiosta. Kaverit, ketkä ei vielä tiennyt, huomasi heti mahan. Eli on tämä jo julkista hyvin laajalle. Viikon päästä nt-ultra, mutta mäkään en pidä sitä minkäänlaisena virstanpylväänä sen enempää huudella tästä. Nyt tietää ne, kenen pitääkin ja sitä mukaa kun tapaan muita tuttuja/sukulaisia/kavereita, niin saavat sitten selville :) Nyt on siis 11+3 menossa.
 
Kaikille muille kerrottu, paitsi töissä en ole vielä kertonut kenellekään. Työhousut alkaa jo puristamaan että kohta se olisi kerrottava, mutta jotenkin vain jännittää kertoa. Oletteko muut jo töissä kertoneet?
 
Töissä tiesivät ensimmäisenä, kun mun oireet oli niin rajut ja sitten jäin saikulle, oli mahdotonta peitellä tätä :yuck:
 
Mä en oikein tiedä, miten kertoisin esimiehelle.. Siis varmasti pitää iloisena uutisena ei siinä mitään, mut se tapa miten nyt asian esitän... Harvoin nähdään, joten soittaa pitäis. Haluaisin tään facebookissa kertoa, mut tuntuu siltä että eka pitäis kertoa esimiehelle... T. Jänishousu
 
Jemppu85 minä kerroin esimiehelle kehityskeskustelussa - sanoin reippaasti, että meille on tulossa perheenlisäystä. Ei muuta siis kuin soittamaan, kerran se vain kirpaisee :p
 
Tuli kerrottua nt-ultran jälkeen (ma 19.9.) töissä lähimmille työkavereille. Olivat aivan mielissään! :) Muutaman päivän päästä kerroin siskolleni ja loppuviikosta vanhemmilleni ja lopuille sisaruksille perheineen. Appivanhemmat sai uutisen sunnuntaina. Vastaanotto oli iloinen ja tunteikas. :Heartpink Nyt vielä pomoille pitäisi kertoa, mutta odotan sopivaa tilaisuutta! :D Eikä lainkaan pelota kertoa heille, päinvastoin! Varsinaisesti julkista tietoa tämä ei vielä ole, mutta enpä enää ala kieltämäänkään jos joku kysyy. :happy090 Facebookissa en ajatellut asiaa mainostaa, tai jos jotain laitan niin rajaan näkyvyyden pienemmälle porukalle - kaikki vähänkin puolitutummat raakkaan pois.
 
Mies kertoi jo parille kaverilleen. Mä oon kertonut siskoille, esimiehelle ja yhdelle työkaverille. Töissä en oo mainostanut mutta en ajatellut salatakaan. :) Parin viikon päästä olis pienet juhlat omilla sukulaisilla. Ajateltiin silloin julkaista asia. :D Suunnittelin omille isovanhemmille ja äidille kortteja missä asia selviäis ja ultra kuva väliin tms. :) Niin ja 13+5 nyt meneillään.

Esimiehellekin tokasin vaan että tarviin sit talveks isomman työpaidan. :D Arvas sit heti ja kysy oonko raskaana. :)
 
Mulla näyttäis ihmiset arvaavan heti siitä, kun kieltäydyn kahvista?! Siis nyt on jo kaks työkaveria arvannut siitä (olen myöntänyt) ja pomokin vähän vihjailevasti veti siitä omat johtopäätöksensä muutama viikko sitten - silloin en vastannut hälle mitään, eli en tunnustanut. :p
 
Meillä eskarilainen su-iltana yhtäkkiä alkoi kysellä "miksi äitin maha on niin pullea?!?" Heti perään tulikin käsky nousta ylös seisomaan, näin tehtyäni tyttö mittaili mahaa käsillään ja tovin hiljaisuuden jälkeen totesi "äiti, kyllä, siun mahasta syntyy vauva"
 
Meillä tietää perheet ja lähimmät ystävät. Nyt on tullu vähän sellanen olo, että ei edes kerrota vielä muille, vaikka alkuun mietimme, että nt-ultran jälkeen kerrotaan sit kaikille. Nyt tullut hirvee tarve piilotella tätä onnea kaikilta vieläki. Lähimmät tietää ja se riittää. Jos joku kysyy, myönnän. Mutta muuten kerrotaan "julkisesti" marraskuun lopun kohdilla :)
 
Kerroin nyt toisellekin työkaverille. Nää molemmat on äiti-ihmisiä niin oli jotenkin luontevaa kertoa. :)
 
Meillä läheiset tiesivät jo aika alkuvaiheessa. Tänään kerroin esimiehelle ja lähimmille työkavereille. Ottivat asian tosi hyvin. Etenkin esimies.. :) Se tuntui hyvältä. Meinaan haljeta onnesta tämän raskauden suhteen. En halua sitä enää peitellä. Toki muille kerron sitten sitä mukaa kun masu alkaa näkyä ja asia tulee puheeksi.
 
Me kerroimme molempien vanhemmille ja sisaruksille, sekä parille ystävälle ennen nt-ultraa. Nyt kun nt-ultra takana niin kerrotaan sitä mukaa jos tulee puheeksi tai tavataan tuttuja :-)
 
On tää töissä salailu vähän kurjaa. Varsinkin nyt kun joudun niitä sokereitakin kohta mittailemaan (en vielä tiedä miten homma hoidetaan).
Varsinaista syytä salailuun ei edes ole, jostain syystä en halua vaan tiedon leviävän vielä.
 
Viikonloppuna olis tarkoitus kertoa mun äidille ja isovanhemmille... Iik! Mun äiti varmaan sekoaa... :eek: Mies saa hoitaa oman sukunsa miten haluaa.
 
Takaisin
Top