Kenelle kerrotte ja koska?

-mimosa-

Keskustelun kolmiottelija
Huhtimammat 2017
Toukomammat 2018
Kesä-äidit 2020
Ootteko jo kertoneet raskaudesta perheen ulkopuolelle, tuleville isovanhemmille tai ystäville?

Mietin just että tekis mieli kertoa jollekin, mutta kun on niin alussa... Siskolle ehkä
voisin kertoa, mutten kyllä muille sukulaisille ilman että koko kylä tietää... :/
 
Mä olen lähimmille ystäville kertonut, kun jäisin kiinni kuitenkin. Muille vältän kertomista, ennen nt-ultraa. Mutta jos joku arvaa, niin en rupea valehtelemaan. :happy:
 
No mä kerroin parhaalle kaverille heti, kun plussa oli taulussa ja omille vanhemmille ja sit yks kaveri sai tietää, kun en alkanu kans valehtelee, ettei mitää olis, ku kysy :)
 
Mä kerroin ekaks miehelle vaikka alussa halusin salata ja yllättää jotenki :) siskolle myös kerroin ja töissä yhdelle joka suunnittelee töitä että sit saan vaihdettua jos on liian raskasta :)
 
Kerroin vähän vahingossa tulevalle mummille. Noh, se on tunnetusti kova juoruamaan mutta toivon et pysyy ihan meiän välisenä :D ja tottakai miehelle heti.
 
Oon vaan kertonut siskolle ja puolisolle sekä yksi ystävä arvasi ite :) Muille sit kun olen käynyt vr ultrassa ja neuvolassa.
 
Mun tekis hirveästi mieli kertoa työkavereille kun ollaan paljon tekemisissä ja jonkun verran vapaa-ajallakin. Jos tulee pahoinvointia tai olo että täytyy olla pois töistä niin sitten esimiehen olis hyvä tietää. Mäkin mieluummin kertoisin ihan livenä. Tuntuu hassulta jos pitäis jotain viestiä laittaa... :shy:
 
Muokattu viimeksi:
Ekan ultran jälkeen varmaan perheenjäsenille! Muuten en tiedä, varmaan pimitetään mahdollisimman pitkään, että ehtii tuo esikoinen kasvamaan hiukan vanhemmaksi, niin etteivät kaikki tajua, kuinka lyhyellä välillä tulevat :p
 
Kahdelle ystävälle olen kertonut, perheille kerrotaan varmaan kunhan kasvotusten ollaan. Muuten kerrotaan sitä mukaa kun epäilyt kasvaa..
 
Me ei olla kerrottu vielä kenellekään, varmaan hiljalleen sitten kerrotaan ihmisille sitä mukaa kuin nähdäänkin. Vanhemmille varmaan sitten lähempänä kun selviää ultra-aika ja kun tarvitaan esikoisellemme joku lapsenvahti, sen ajaksi.
 
Mekään ei oo vielä kerrottu kenellekään. Vähän on saanut käyttää mielikuvitusta kun kylässä on ollut viinitarjoilua... :P
 
Mekään ei oo vielä kerrottu kenellekään. Vähän on saanut käyttää mielikuvitusta kun kylässä on ollut viinitarjoilua... :p

Millä kikalla selvisit? Ensi torstaina JOS plussaa tulee on sama eongelma tiedossa - en halua kertoa et olen raskaana joten jotenkin pitäisi välttää ongelma, ettei epäilykset herää.

Tänään siis ei tullut tikkuun viivaa, mutta eipä ole kuukautiset alkaneet. Viimeksi ei myöskään tullut tikkua viivaa, kun oli jäänyt pois, mutta viikkoa myöhemmin näkyi ja poikahan sieltä tuli. Et joko kroppa temppuilee tai sit ens viikolla näyttää plussan..

Pelkään et siis mieli taas keksii oireet ja tekee plasebofiilikset vaikka on tunne, et nyt olis tärpänny..
 
Mulla on lunastar mennyt samoin! Molemmat plussat näkyneet vasta viikkoa myöhemmin kuin olisi pitänyt. Oksentaminen ja pahoinvointi alkanut kuitenkin melkein jo hedelmöittymisestä. Ja ainakin eka plussa nukkuu tuolla jo yöunia ja oli tosiaan sen ikäinen kuin ajattelinkin, vaikka ei alkuun näkynyt testissä.
 
No viimeksi miehen kanssa vaihdeltiin laseja vaivihkaa. Olin juovinani ja kastoin vain kieltä lasiin. Kaukaisemman sukulaisen luona on helppo vaan sanoa ettei me kauheesti juoda viiniä. (kyllä aiemmin on maistunut :P) Mies saa juoda sitten olutta, mä en muutenkaan oluesta tykkää. :) Mulla on omia alkoholittomia siidereitä mukana, niitä oon sitten nauttinut. Yksissä juhlissa kaadoin skumpat nurtsille. Sit oon myös sanonut että oon antibioottikuurilla enkä voi ottaa. Onhan näitä jo kertynyt. :D

Toisillahan raskaushormoni nousee hitaammin kuin toisilla eli näkyy testeissä myöhemmin. Se on iha yksilöllistä :)
 
Meillä kans tulossa elokuussa miehen siskon 18-v synttärit ja vähän hirvittää et paljastuuko sillon :grin Toisaalta onneksi meillä on tuo esikko 1,5v mukana niin käydään muutenkin varmaan vaan syömässä kakkua ja lähdetään pois. Kunhan nyt pysyisi pahoinvointi kurissa! :hungover:
 
Koko lähiperhe (sisarukset, vanhemmat), omat lapset ja muutama ystävä tietää :) on niin iloinen asia ja kaikki nämä osaisivat tukeakin jos jotain ikävää kävisi.
 
Takaisin
Top