Kenelle kerrotte ja koska?

Me ei olla vielä kerrottu kenellekään, vaikka mieli kovasti tekisi. Viikot 5+1 vasta ja alkuviikosta tuli pientä vuotoa kolmena iltana ja sen vuoksi olinkin vähän varpaillani, että miten käy. Vuoto kuitenkin loppui ja ilmeisesti kaikki sit toistaiseksi hyvin. Varhaisultra olis parin viikon päästä, joten varmaan sitten kerrotaan lähimmille.
 
Mulla tekis kovasti mieli kertoa äidille, mutta odotellaan varmaan siihen että on varma tieto siitä, että raskaus on oikea. Vaikea vaan olla vahingossa kertomatta :)

Viime raskaudessa kerrottiin olosuhteiden pakosta jo ihan alussa yhdelle ystävälle, minun vanhemmille sekä siskolle kun salailu ois ollu mahdotonta. Muille perheenjäsenille kerrottiin ar-ultran jälkeen, ja kavereille, työpaikalle jne sitten toisella kolmanneksella, kun maha alkoi kunnolla näkyä.
 
Mullakin toi "ei kerrota kellekkään" niin töissä tietää varmaa 5 henkilöä, jotenkin heille on helpompi puhua tunteista ja peloista koska emme ole töitten ulkopuolella tekemisessä niin en tunne et he tuomitsevat niin helposti :)
 
Mun tekis mieli kailottaa kanssa kaikille jo mutta en uskalla vielä tehdä mitään. Pari lähintä ystävää on kuunnellu näitä raskautumisjuttuja jo pidempään, joten ne saa tietää heti kun taas puhutaan. Muuten sitten ollaan menossa naimisiin 16.9. joten eiköhän siellä viimeistään selviä koko köörille - mua lukee kaikki aina kun avointa kirjaa, joten en usko että pysyy salassa sen pidemmälle. :)
 
Jos tämä plussa olisi tullut niin helposti kuin kaksi aiempaa raskautta, olisin varmaan kuuluttanut jo kaikille :D Tätä plussaa kuitenkin tehtiin vuosi ja maaliskuussa oli kemiallinen, joten haluan odottaa varmemmille viikoille ennen kuin kerrotaan. Nyt kuitenkin vasta 4+2!
Mies tietää tietenkin ja ens viikolla aion kertoa kahdelle ystävälle, jotka tietää meidän pitkästä yrityksestä :) Lapset ja isovanhemmat saa sitten tietää varhaisultran jälkeen. Muille sukulaisille voidaan kertoo, jos nähdään. Töissä aattelin kertoo esimiehelle nt-ultran jälkeen ellei ennen sitä näy maha :D
 
Niin ja parhaalle työkaverille kerron heti, kun palaan kesälomilta töihin kahen viikon päästä :)
 
Pari mammakaveria on tietoisia sekä mieheni sisko. Muille kerrotaan vasta sitten, kun on varhaisultrassa nähty kaiken toivottavasti olevan kunnossa. Voi toki olla, ettö sittenkin vielä odotellaan kriittisimmät vkot ohi.
 
Vain minä ja mies tiedetään. Haluan odottaa ja varmistua raskaudesta ultralla, ettei sitten tarvitse myöhemmin selitellä.

Välillä on toki tuonut haasteita tämä salailu.. Nyt jo pari kertaa pitänyt feikata alkoholin juomista, koska ei haluta kenenkään vielä tietävän. Noh, laitoin sitten tyhjään siideritölkkiin alkoholitonta siideriä ja olin mukana menossa koko illan. :laughing002 haha.. oli muuten hauskaa jekuttaa omaa siskoa!

Viikon päästä loppuu kesäloma ja pitäisi palata sorvin äären - saapa nähdä miten tätä pahoinvointia pystyy salaamaan työkavereilta.. nehän arvaa heti..Sairaanhoitajia kun ollaan.:oops:
 
Esikoisesta kerrottiin lähisuvulle nt-ultran jälkeen. Nyt ei olla vielä ehditty puhumaan asiasta (testattiin siis aamulla), mutta en halua kovin aikaisin kertoa nytkään. Taustalla on kuitenkin km ennen esikoista, joten tiedän että mitä vaan voi käydä. Varovaisesti eteenpäin ja todennäköisesti sitten nt-ultran jälkeen lähisuvulle kerrotaan. Kovasti polttelisi paljastaa asia kuitenkin jo jonnekin, ehkä esikoisen iki-ihanalle äiti-ryhmälle facessa voisi laittaa viestin niin olisi joku porukka jonka kanssa voisi hehkuttaa asiaa.
 
Minä kerroin eilen kuopuksen faceryhmään :) Ihanaa oli kertoa, kun vuoden oon jo valittanu, kun ei tärppää. Muutama sieltä jo tieskin, kun ollaan samaan aikaan yritetty raskautua.
 
Miehelle, kahdelle parhaalle ystävälle sekä pikkusiskolle ja vanhemmille kerroin heti kun tikku näytti plussaa, en vaan kerta kaikkiaan pystynyt niin läheisiltä ihmisiltä pitämään salassa :happy093 Viikko sitten olin serkun häissä ja siellä kaksi sukulaista tuli kysymään olenko raskaana, vaikka mekko olikin valittu niin että peittäisi pahimmat turvotukset ja saisin asian vielä salattua. Ensin paniikissa menin kieltämään, mutta hetken päästä oli pakko hiippailla heidän viereen ja sipistä että no kyllä mä itse asiassa olen raskaana, mutta pyysin etteivät kertoisi sitä vielä muille :grin Töissä ja muulle suvulle ajattelin kertoa sitten lähempänä ekan kolmanneksen loppua, kunhan varmasti varmistuu että kaikki on hyvin. Tosin pahoinvointi on on ollut viime päivinä niin voimakasta, että pelkään kohta paljastuvani jos meno jatkuu tällaisena ja joudun useastikin lukkiutumaan työpaikan ainoaan vessaan :shifty: Tosin esimiehelle on varmaan pakko kertoa lähipäivinä, kun oli pakko varata seuraava aika lääkärille just sellaiselle päivälle kun on koko päivän palaveri, josta ei oikein voisi luistaa :rolleyes:

Tsemppiä kaikille jotka joutuvat vielä salailemaan muilta tällaista ihanaa uutista, on yllättävän vaikeaa pitää suu supussa :love7 Minä pelkään koko ajan lipsauttavani asian jossakin sivulauseessa :grin
 
Siskolle vasta oon kertonu ja toisellekin siskolle kerron kunhan nähään :) Niinno mieskin tietty tietää :joyful:. Muille sitten ultran jälkeen ellei tuu jotenki ilmi sitä ennen, esim huonon olon takia..
 
Mä oon kertonu mun isälle ja äidille sekä muutamalle ystävälle ku tää meidän tilanne on niin hankala.
Ja tosiaan vastaanotto ei oo ollu kovin hyvä, etenkään mun äidin puolelta.
Isäkin on kertonut parille kaverilleen ja kaverit tsemppas asiassa niin että antavat kunnolla turpaan jos nyt jotenkin möhlii tän asian :D

Töissä en ajatellut ihan vielä kertoa.
 
Vasta läheinen ystävä tietää miehen lisäksi. Lähipiirille ja esimiehelle sitten vähän pidemmälle kun päästään. Läheiset ystävät kyllä tietävät vauvatoiveista kun vesilinjalla on menty kesä yhteisissä menoissa.
 
Päätin että kerron kahelle parhaalle ystävälleni parin päivän päästä kun nään molempia, jos tulee 2-3 digitestiin huomenna :) Oon niin monet valitusvirret heille vuodattanu, että ansaitsevat tietää tärpistä :Heartred
 
Mies ja työkaverit tietää. Sekä salikaveri. Ettei ihmettele jos en pysty tekemään tai tulemaan jos yököttää. Töihin kerroin samasta syystä etteivät ihmettele miks oon vähän puolivaloilla liikenteessä.

Esikoiselle hommattiin t-paita "minusta tulee isoveli" ja kun mennään mummolaan niin saa laittaa sen päälle. Katsotaan huomaako isovanhemmat edes koko tekstiä kun yleensä ovat niin innoissaan pojasta :D
 
Alkuraskauden ultran jälkeen meinataan kertoa lähipiirille, jos vaan kaikki kunnossa. Ajattelin kirjoittaa meidän liitutaululle: Tuleva ISOSISKO 4/16 ja ottaa kuvan siitä meidän esikoisen kanssa. Kuvan voisin sitten jakaa whatsappissa lähipiirille. Näin varmistan, että kaikki saavat viestin yhtäaikaa eikä kukaan loukkaannu kun toinen on tienny ennen toista
 
Mies ja työkaverit tietää. Sekä salikaveri. Ettei ihmettele jos en pysty tekemään tai tulemaan jos yököttää. Töihin kerroin samasta syystä etteivät ihmettele miks oon vähän puolivaloilla liikenteessä.

Esikoiselle hommattiin t-paita "minusta tulee isoveli" ja kun mennään mummolaan niin saa laittaa sen päälle. Katsotaan huomaako isovanhemmat edes koko tekstiä kun yleensä ovat niin innoissaan pojasta :D

Mistä ostitte ton paidan?
 
Takaisin
Top