Kenelle kerrotte ja koska?

Mä oon kertonu aika monille jo, varsinki kun opiskelijapiireissä pyörii niin joutuu välillä selittelemään omaa juomattomuuttaan enkä oo sitten halunnu valehella :) ens viikon tiistaina ois ultra, sen jälkeen aattelin kertoo myös niille jotka ei oo vielä erikseen kyselly
 
Maanantaina nt-ultran jälkeen kerrottiin meidän vanhemmille ja läheisimmille sukulaisille & ystäville :happy:
 
Mä olisin kovasti halunnut pitää tällä kertaa salaisuutena 12 viikolle asti, mutta satuin olemaan Suomessa vierailemassa perheen luona ja mies oli lähtenyt kotimaahan jo viikkoa aiemmin :oops: enkä uskonut että testi tulisi näyttämään positiivista, kun olin tehnyt jo useamman negatiivisen aiempina viikkoina ja kuukautiset oli jo sellaset 50 päivää myöhäs :confused: mulla alkoi ensimmäiset kuukautiset esikoisen syntymän jälkeen kesäkuussa ja sit ei tullukkaan seuraavia :shy: joten puolishokissa sitten menin ensimmäisenä oman isän luo kertomaan! Seuraavaksi kerroin äidille ja sitten vasta miehelle kolmantena kun en saanut facetimella kiinni:rolleyes: haha se jo luuli että jotakin vakavaa tapahtunut kun yritin saada kaikin keinoin kiinni.. Eli kerroin vanhemmille kun tuntui väärältä lähteä Suomesta kotiin kun tiesi jotain noin suurta :oops: haha ja mun äiti sitten paljasti koko facebookille mun varhaisultran jälkeen mitään ilmoittamatta, kun viikkoja oli 7+5.. :rulezNo ehkä ihan kaikki ei sitä nähnyt jos me tänään miehen kanssa halutaan asia julkaista nt-ultran jälkeen kanssa ystäville ja sukulaisille facebookin kautta :grin
 
Äidilleni kerrottiin heti kun plussattiin ja muutamalle muulle. Eilen kun nt-ultra oli ohi julkaistiin asia kaikille ja samalla kävimme kertomassa miehen vanhemmille.
 
Meillä lähipiiri, muutama ystävä ja lähimmät työkamut tietää. Tänään kerroin pomolle, joka sanoi kuulleensa asian toiselta pomolta (jolle en myöskään ole sanonut)! Eli jo on prkl joku juorunnut työkavereista. Onpa kiva. Kuinkahan moni todellisuudessa jo sitten tietääkään?! :oops:
 
Ootteko ihan facessa asti hehkuttaneet jo asiaa? Mä en sinne ajatellu laittaa, kun ehkä sitten ihan lopussa jonkun viittauksen ehkä vauvahankintojen kautta. Tai sitten en. Ehkä sitten synnäriltä terveiset. Kaikki kyllä tietää jo, ketkä ehkä haluiskin tietää ja kenen haluan tietävän. :)
 
Mä en laita faceen MITÄÄN odotusaikana. Ehkä sitten synnäriltä terveiset. Haluan kertoa niille ihmisille ihan henkilökohtaisesti, kenen haluan asiasta tietävän. Mm. omat sukulaiset (serkut, tädit, sedät) haluan ihan tietoisesti pitää pimennossa koko asialta, koska en vois sietää niistä puoliakaan eikä asia varsinaisesti heille kuulu.
 
En oo vielä päättänyt laitanko faceen mitään. Ensin ajattelin että kyllä ru:n jälkeen vois, mutta siihen enää vajaa kuukausi... :eek:
 
Alussa oli (no ehkä enemmän ekan kanssa), että koskakoskakoska pääsee kertomaan kaikille ja sitten kun mentiin pidemmälle, niin eeei vielä, ihan kohta... Meni ru:n jälkeen se sitten :) Nyt varmaan paljastuu ensi viikolla homma..
 
Viime kerralla kerrottiin lähipiirille jo rv8 kun ei maltettu odottaa, mutta kun se sitten menikin kesken miltei heti kertomisen jlk en nyt tällä kertaa ole halunut kertoa ja jinxata tätä juttua vahingossakaan. Kun nyt tosiaan olen 44-v ensikertalainen tämän asian äärellä ja pelkoja ja huolia sen vuoksi ehkä hieman enemmän noista iän tuomista riskitekijöistäkin johtuen. Ja tavallaan tää on myös ollut aika jännittävää kun vain minä, mies ja nevola tietää:happy: Nyt rv 16+2 ja jos kaikki menee hyvin vielä rakenneultrassa niin sitten aion kertoa-vaikka ei tämä ole varmaa ennen kuin terve elävä lapsi on syntynyt niin kohta aion silti alkaa uskoa ja iloita tästä, ihan julkisesti:flower
 
Muokattu viimeksi:
Kerrottiin tästä uudesta tulokkaasta lähipiirille nt-ultran jälkeen, samoin tehtiin esikoisesta. Kaverit saa sit huomata joko masun tai vauvapäivityksen synnäriltä :D
 
Oma äiti tietää ja muutama kaveri. Viime keskenmenneessä raskaudessa oltiin avoimempia, mutta kun keskenmeno yllätti rv 19+, niin tämän kans pidetään tosi matalaa profiilia.
 
Mun äiti sai tietää viikko sen jälkeen kun sain tietää olevani raskaana.. siskot myös samoihin aikoihin. Isä sitten pari viikkoa sen jälkeen. Muutama kaveri tietää ja eksän eli vauvan isän (tai mitä lie juttua tässä taas on meillä) äiti sai tietää kun olin 12+?. En oo ajatellu ilimotella facessa mitään mutta kyllä siitä tietää jo kumminkin tarpeeksi moni.. ehkä sitten loput osaavat päätellä mahasta tai vauvasta :D eksän isä eikä siskot tiedä mitään, mutta muutama kaveri tietää. Kertokoot sitten kun itse niin haluaa..
 
Osalle oon kerton, osalle en. Iskälle aattelin kertoa vasta keväällä. Meen mahapystyssä sinne. Kun nyt se on thaikuissa niin en mä kumminkaa sit kiinni saa.
 
Takaisin
Top