Kaunis mamma

Meikkaan itse huoletta ihan normaalisti, mutta hiusten värjäyksen jätän tuonnemmaksi. Latvat tosin värjään oman väriseksi niin ei tarvitse mehevän juurikasvun kanssa kulkea :)
 
Mami yritin käyttää kookosöljyä viime raskaudessa, mutta se haju tökki tosi pahasti. Tuli mielikuva kun olis ruoalla sivellyt itseään :D
kokeilin weledan raskausarpien ehkäisyyn tarkoitettua öljyäkin. Kun vatsa alkoi kasvaa mikään tökötti ei enää imeytynyt iholta. Päätin jättää kaikki rasvaukset ja synnytyksen jälkeen huomasin ettei mulle ollut tullu siltikään yhtään raskausarpea. Taitaa olla noi arvet aikalailla ihotyypistäkin kiinni.
 
Mä käytin viime raskaudessa kans tuota weledan öljyä mutta senkin haju alko tökkimään mulla niin saa varmaan unohtaa tuon kookosöljyn käytön :)
 
Mullakin meni dödö vaihtoon, ostin apteekista ja ihan prismasta toisen.
Tyvivärjäyksessä kävin ekokampaajalla ja laitettiin sellanen sävy ettei juurikasvu niin erotu. Yritän nyt vähintään 3kk sinnitellä ennen seuraavaa värjäystä. Tai voi olla etten värjää ollenkaan enää raskausaikana?
Meikkiä käytän harvois, hajusteita en enää esikoisen jälkeen ole voinut käyttää.

Kuinka muuten ripsien pidennykset? Siinähän laitetaan sitä liima vaan omaa ripseen, ei iholle?
Viimeksi kuin mulla oli, niin laittaja oli niin hyvä ettei tuntenut niitä ollenkaan :)
 
Hiuksia värjäsin esikoisenkin aikaan, niin varmaan nytkin jonkin väriseksi jossain vaiheessa. Vaikka esikon aikana pelkäsin helkkaristi sitä, että tuleeko siitä jotain mutta aika normaalilta tuo vaikuttaa. :wink
 
Mulla huomenna aika kulmien värjäykseen. Aattelin että pakko ne on laitattaa.. Työt alkais ens viikkoo ja mietin jo nyt miten jaksan ku iha veto poissa..
 
Monien kemikaalien vaikutus näkyy esim. Vasta kolmannessa polvessa. Että terveen lapsen voi hyvinkin saada, mutta lapsen lapsilla voi olla mummin peruja.
Juttua oli vasta tv:ssä, esim. Joku aine mitä ruokateollisuus käyttää aiheuttaa pojille rintojen kasvua ja ne vaikutukset on juuriki mummin peruja.
Että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Kaunis mamma voi myös ruokavaliollaan vaikuttaa lapsenlapsiin..
 
Mä taas pelkään torjunta-aineita, raskasmetalleja ym. ruoissa, eikä ne liity teolliseen ruokaan.

Lopetin hiusten värjäämisen jo ennen esikoista, ja olen ihan tyytyväinen hiusväriini. En juurikaan meikkaa, joten niistä kerroista kun laitan meikkiä naamaani, en ole huolissani. Esikoisen kanssa huomasin, että mitä pitemmälle raskaus eteni, sen tiukemmin suhtauduin lisäaineisiin. Toisaalta en sitten noudata ruokarajoituksia tarkalleen, mutta kemikaaleja pyrin välttämään. Samoin vältin esim. soijaa vaikka sen estrogeeniset ominaisuudet kai on aika vähäiset.

Kaikki vatsaan laitettavat rasvat haisi niin voimakkaasti, etten niitä oikein pystynyt käyttämään. Pesuaineet piti vaihtaa hajusteettomiin myös. Ceridalia olisin ehkä voinut vatsaan läträtä kun se ei haise miltään.
 
Kuten tuossa edelläkin on jo todettu, niin aika moni muu asia vaikuttaa enemmän kuin meikit yms. kaunistautuminen ja samoilla linjoilla olen minäkin :) Meikkaan vähän ja siitä vähästä en näe syytä luopua raskausaikanakaan, meikit ovat kuitenkin ihon pinnalla. Hiusvärit sisältävät todella vahvoja ja allergisoivia kemikaaleja ja niitä vältän nykyään muutenkin.
 
Onneksi en juurikaan meikkaa, joten ei tuota ongelmaa olla ilman kosmetiikkaa ☺
 
Mä aion meikata kyllä ihan normaalisti. Aika paljon saa jättää tekemättä, jos aikoo kaiken saasteen ym. vaikutukset sikiöltä torjua. Kaupungissakaan ei siis voi asua, vaan kaikkien pitäisi muuttaa jonnekin erämaahan hengittelemään puhdasta ilmaa.
 
Sama juttu kuin 1820. Kävin myös värjäyttämässä hiukseni.
Kunnioitan myös kanssaihmisiä enkä meinaa näyttää kulahtaneelta synnytykseen saakka :)
 
Toiset näyttää paremmalta ilman meikkiä ☺
Valitettavasti itse en kylläkään kuulu siihen ryhmään
 
Apua! Mä en oo ikinä meikannut enkä värjänny hiuksia piiiitkään aikaan. Olo on kyl vähän kulahtanut, mutta en oo tota meikkaamista kokenut tarpeelliseksi ja hiusten värjääminen on tuskaa ku en jaksa vaivautuu istuu niin pitkään paikallani.
 
En toki. Mutta itselläni on sellainen olo, että olen kuin seinästä revitty. Jokainen tekee juuri niinkuin haluaa ja parhaaksi näkee.
 
Mä meikkaan päivittäin, paitsi päivinä kun en poistu kotoa. Ja hiukset värjään ehkä kolme kertaa vuodes, juurikasvu ei näy kovin helpolla. Lähinnä kiillon ja elon takia värjään, ku oma väri on niin eloton. Jokainen tekee niinku parhaaks näkee. Ei meikki tai hiusten värjäys lasta tapa.
 
Takaisin
Top