Kaunis mamma

Milena90

Sukkela juttelija
Toukomammat 2018
Onko teillä jotain meikkejä tai muita kauneuteen liittyviä tuotteita mitä vältätte raskausaikana?

Itteläni on mietinnässä hiustenvärjäys. Mulla kasvaa ihan tosi nopeesti hiukset. Kuukausi sitten värjäsin ja nyt jo näkyy juurikasvu. Monessa paikassa sanotaan että harvemmin värjäävä ei haittaa, mutta mitä jos mun pitäis värjätä joka toinen kuukausi? :/
 
Mä just värjäsin hiukset mut tosi lähelle omaa väriä että saa välit pitkiksi. Jos ei paha ero tuu niin oon loppuun asti värjäämättä mut käyn kerran pari jos pakko. Mut mun värjäysvälit on muutenkin 3kk-6kk.
 
Mä olen aiemmissa raskauksissa värjäillyt juurikasvua noin kuukauden välein kotivärein ja ihan normaalit (ihanat) lapset on tullut. Tietty pitkäaikaisvaikutuksiahan en tiedä, eikös noiden värien (ja lisäaineiden yms.) ole sanottu vaikuttavan lasten tulevaan hedelmällisyyteen?
 
Värjäsin ekaa odottaessa ja vaikkei silloin/vielä ole mitään haittoja tuossa lapsessa näkynytkään, niin päätin jo viime kkm-raskaudessa vain raidoittaa hiuksiani.

Luonnonkosmetiikkaan siirtyminen kiinnostaa ja päätinkin aloittaa vaihtamalla meikkivoiteen ja deodorantin. Tykkään käyttää kynsilakkoja, joten jotain ekokynsilakkaa taidan myös hankkia.
 
Mäkin tykkäisin värjätä hiuksiani mutta en ole värjännyt joulukuun jälkeen kun ruvettiin vauvaa toivomaan. Eli juurikasvua on reilusti mutta siihen on jo tottunu. Ite mietin myös tuota deodorantin vaihtoa. Kannattaa muuten katsoa ettei rasvoissa ja muissa tököteissä mitä käytätte olis niitä parabeeneja.
 
Ite pyrin käyttämään lähinnä Yves Rocherin meikkejä ja ihon- ja hiustenhoitojuttuja, koska ne on kasvipohjasia eikä niitä testata eläimillä :) Meinasin kyllä ihan surutta meikkailla, koska meikkaan niin kevyesti aina muutenkin. Nyt tosiaan motivoituu taas vältteleen markettien kosmetiikkahyllyjä, vaikka ovat toki halvempia. Hiuksia en värjäile kun miellyttää tää oma blondi pää :grin
 
Mä todennäköisesti meikkailen entiseen tapaan, mutta värjäämisen koitan vähentää 1-2:een kertaan raskauden aikana. Jännityksellä odottelen, millanen tyvikasvu mahtaa olla, ku muutaman viikon päästä on ystäväparin häät. Just ennen plussaa ehdin onneksi värjäämään, mut nyt tää alkaa taas jo näyttää kulahtaneelta (kevytväri käytössä). Joku jossain näis palstan keskusteluis tuumi et ekana raskauskolmanneksena tulis välttää värejä, ni hiukkasen jänskättää värjätä. Ku ei tää oikeesti oo nii paha väri, mut oon vaan tottunu värjäämään ennen isoja juhlia :)
 
Muokattu viimeksi:
Mä kyl meikkaan varmasti samaan tapaan ku ennenki, käytän lähinnä Lumenen meikkejä. Hiukset mulla on ihan tummanruskeet ja vaikka väriä oon niihin laittanut, juurikasvu ei oo kuitenkaa näy kunnolla, nii hiustenvärjäystä pystyn lykätä aika pitkällekkin. :) Väri tuo vaan sitä kivaa kiiltoa ja eloa.. Jos kaikki ois kunnossa nt-ultrassa (jos sinne asti päästään) voisin värjätä hiukset sitten ja sitten joskus talvella :D pari kertaa max. raskauden aikana..
 
Ninni22, mulla sama juttu, eli ruskeat hiukset ja muuten ne värit ei ois nii oleellisia, mut tuo just sitä eloa ja kiiltoa :). Ja jos tarpeeksi pitkäksi pääsevät, ni ruskea tyvi alkaa näyttää maantieharmaalta :D. Nuo häät on just harmittavasti ennen meiän np-ultraa, ni jänskättää.. ehkä mä koitan olla vähemmän turhamainen ja vaan selvitä näin.. ja voishan kampaajan tekemällä kampauksellakin koittaa jotenkin hämätä :)
 
Mä ekan plussan myötä viime marraskuussa jätin hiustenvärjäilyt pois. Lyhyt hius kun on, niin nyt on täysin oma väri. Mukavaa vaihtelua tämäkin kymmenen tummemman vuoden jälkeen olla tällaisessa ei minkään/maantienvärisessä hiuksessa. :-) Enemmän mua ärsyttää se juurikasvu. Hiuksia joutuu tosin leikkaamaan useammin, jotta saa laitettua. Väri tuo ryhtiä ainakin mun hiukseen näet paljon.
 
Tuosta värjäyksestä on vähän ristiriitaista tietoa. Googlettelin asiaa yhtenä päivänä ja monessa paikassa sanottiin, että värjäys näyttäis olevan turvallista raskausaikanakin. Loppujen lopuksi aika vähän niistä kemikaaleista ilmeisesti pääsee imeytymään kehoon.

Itse ajattelin muutaman kerran värjätä myös raskausaikana. Mulla on maantienharmaa tukka, jonka fiksusti oon värjännyt punaisella. Ei ehkä kaikkein paras väri raskautta varten, kun värin ylläpitäminen on semmonen show ja vaatisi melkoisen tiheää värjäämistä.

Mietin kyllä, että vetäisinkö hiukset ruskeaksi niin saisin pidennettyä värjäysväliä, mutta semmosen vaalennustaistelun kävin mustasta punaiseen keväällä että tästä en kyllä taida hevillä luopua :D Tarvii vaan yrittää sinnitellä juurikasvun kanssa ja pidennellä värjäysvälejä, samoin kuin läträtä latvaan värimaskia.
 
Tuleehan tässä pian talvikin, niin voi pipon laittaa päähän jos alkaa tyvikasvua olla liikaa :D
 
iivje mulla sama tilanne oma väri kans maantien harmaa mut oon ollu jo punapää viimiset kolme vuotta. En enää osaa kuvitella mitään muuta väriä päähäni. Ite punasissa hiuksissa pidennän värjäys väliä käyttämällä värjääviä shampoita tai tehohoitoa missä on väri mukana niin ei näy niin paljoa juuri kasvu. Mutta näistä en tiiä vaikuttaa ne negatiivisesti raskauteen..
 
Tuo sävyshampoo on muuten kans kokeiltava, jos pidentäis värin kestoa :) se tuskin on vaarallinen vauvalle?
 
"Sävyte on hajusteeton, ammoniakiton ja parabeeniton, joten se sopii myös hajusteherkille ja allergisille samoin kuin nuorille (alle 16-vuotiaat). Sävyte ei sisällä kestoväreissä käytettyä fenyleenidiamiinia eikä sen johdannaisia."

Tuommonen löyty biozellin color maskin sivuilta
 
Tuota biozell color maskia voisin kokeilla chocolate sävyllä :) kestää 6-8 pesua.
 
Täällä mamma jokaa vetää naamariin ihan huoletta ripsivärit, meikkivoteet ym meikit. Kynsilakkaa en varmana lakkaa käyttämästä. Värjäämistä olen tehnyt aina kohtuudella. En usko, että äidin käyttämät iholla olevat aineet merkitsevät mitään, verrattuna ilman saasteisiin ja siihen mitä syömme. Terve lapsi on nytkin tullut. En ala hippeilemään :wink
 
Täällä kans yks värjätty punapää. Oon muutenkin siirtyny noihin shampoo-hiusväreihin, mutta silti huolestuttaa. Tässä oon muutenkin kaikkia uhkatekijöitä lapselle, niin uskaltaako vielä hiustenvärjäyksellä "uhkailla" :-/
 
fec1e63fb115d2f2315701322abe1cc3
 
Takaisin
Top