Kaksoset tulossa?

Täällä ollaan mahdollisimman rauhakseen ja odotellaan pienellä jännityksellä kuun viimeisen päivän kontrollia. Kohdunkaula oli lyhentynyt viimeksi sentin kolmessa viikossa ja sen jälkeen olen välttänyt kaikkea ylimääräistä. Vauvat kyllä selvästi kasvavat, liikkeet tuntuvat väliin jo hieman tukalilta. Rv 29+2.
 
Tuntuu, että kauheesti olis kaikkea, mitä pitäis ehtiä tehdä ennen vauvoja. Vointi on tosi hyvä ja etukäteen luulin, että tässä vaiheessa on jo tosi tukalaa, mutta se onneksi antaa odottaa itseään.

Käynnistyksen tekevät varmaankin viikolla 36, eli eihän siihenkään ole enää kuin 5 viikkoa. Esikoisesta jouduin tässä vaiheessa saikulle, kun kohdunkaula oli alle 2 cm ja sormelle auki, mutta nyt sielläkään ei ole mitään muutoksia.
Nyt alkaa se huima kasvu, kun painoa vauvoille tulee about 250g/viikko. Alkuviikosta olivat molemmat n. 1500 g
 
Moikka! Täällä ilmottautuu uusi odottaja :) joulukuussa 3 päivä olisi laskettuaika. Kaksosia odotetaan, omissa pusseissaan ja omat istukat. Nyt viikkoja 12+1. Vatsa kasvaa huimaa vauhtia, painoa ei pahemmin ole tullut. Viikolla 9+3 oli runsas verinenvuoto ja pelkona olikin menettää b vauva jolla oli vähemmän lapsivettä, syke löytyi mutta ei liikettä. Nyt ultrattu pari kertaa sen jälkeen ja molemmilla kaikki hyvin:) seuraava ultra juhannusviikolla. Ennestään löytyy yksi tytär, täyttää kesällä 4 vuotta. Onko täällä ketään loppuvuoden odottajia?
 
Onnea kanelipulla! Tämä on vähän hiljainen ryhmä. Sulla onkin vielä tovi odoteltavaa ja jännättävää.
 
Meidän tyttö ja poika syntyivät rv37+6 käynnistyksestä:) raskaus ja synnytys menivät todella hyvin, lääkärit ja kätilöt olivat innoissaan:D synnytys oli minun kolmas ja ehdottomasti helpoin. Vauvojen mitat olivat 3278g 49cm ja 3144g ja 49cm.

Elo kotona on lähtenyt hyvin sujumaan, vauvat ovat ainakin toistaiseksi olleet hyvin tyytyväisiä, syövät ja nukkuvat:) alkuun mietitytti että miten selviän kun nyt meillä on neljä alle kolme vuotiasta ja mies tekee pitkää päivää, mutta hyvillä mielin kesää kohti:)

Tsemppiä kaikille monikko-odottajille:)
 
Vau, aika isot vaavit tuli. Mulle kanssa puhuivat, että käynnistäisivät 36+jotain, eli olis viitisen viikkoa jäljellä. Mulla on yksi kaks vuotias ennestään ja oon jännännyt, miten ihmeessä arki onnistuu, joten mahtavaa kuulla, että joku selviää hyvin isommankin poppoon kanssa. Alkaa jo olla vähän semmonen fiilis, että voi kun viikot nyt menis nopeasti
 
  • Tykkään
Reaktiot: is
Mulla käynnistettiin minun omasta tahdosta, maha oli oikeasti ihan jäätävään kokoinen:D muutoin oltais varmaan menty laskettuun aikaan jos oma oleminen sen olisi sallinut. Alkoi olla vaan niin tukalaa, mitään muuta vaivaa ei mulla ollut:) ihan nollasta ei lähdetty käynnistää ja ymmärsin että siihen eivät olisi lääkärit edes suostuneet kun käynnistys on kuulemma monikkoraskauksissa huomattavasti isompi rasitus kun yksikköraskauksissa.

Nopeesti se sinunkin aika menee, nyt kk synnytyksen jälkeen huomaan välillä kaipaavan mahaa:D
 
Tinna meillä oli isommat pojat 2,8kk ja 3v 11kk, kun kaksoset syntyivät. Raskaus meni lähes laskettuun. Palautuminen oli haastavaa, mutta kyllä se arki jotenkin siitä lähti rullaamaan. Paljon riippuu siitä, että imettääkö ja mikä on kaksosten temperamentti. :) imetys oli kyllä alussa se haastavin homma meillä ainakin vaikka imuote oli mainio ja maitoa riitti, mutta se kaksosten asettelu ja isompien riehuminen (osasivat käyttää hyväksi), kuuma kesä ja hikoilu ja ja ja.... MUTTA kyllä kaksosten äidit ovat supervahvoja naisia. Onhan heidät kerta valittu tuplahaastavaan hommaan! :wink
 
Meillä esikoinen on "hurjat" 1v 7kk kun nämä tuplat syntyvät, arki hirvittää kyllä, mutta onneksi apua on saatavilla ja mieskin meinaa jäädä pariksi kuukaudeksi isyyslomalle. Toisaalta eipä näistä masukeista kummastakaan luopuisi mistään hinnasta, kaksosia syntyy vain valituille ♡. Toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin, meillä jokaisella. Rv 30+0.
 
Joo, kyllä nyt kun ajatukseen on tottunut, että kaksi on tulossa, niin tuntuu hurjan kivalta ajatus. Mullakin on hyvin apua tiedossa, eli ei siinä pitäis oikeesti mitään pulmia olla. Oon ajatellut, että monet hankkii tuplien jälkeen vielä lisää lapsia, eli ei pitäis olla mahdoton paikka
 
Huiskilla tais olla olla 1v ja 2v, kun heille syntyi kaksoset. Ja mitä täältä luin niin hienosti on kaikki mennyt. :)
 
Ja meillä tosiaan aikaisemmat on nyt 2,5v ja 1,5v, tuplat 3vk.

Ulkoilu meillä se vaikein osuus, asutaan maalla ja lääniä riittää mutta samalla myös vaaroja, isot koneet, eläimet jne. Kaikki sujuu siihen asti hyvin kun vauvat nukkuu mutta sitten kun tarvii niille jotain alkaa tekee niin isommat livistää kielletyille paikoille ja sisälle joutuu raahaamaan kun ulkona on mukavempaa...:)
 
Meille sattui kiva pieni ylläri ultrassa ja odotellaan identtisiäkaksosia.. täytyykin lukasta ajan kanssa tää ketju läpi. Laskettu on marraskuussa, mutta tilanteet tulee muuttumaan paljon :sorry:
 
Joo mullon kans nyt neljä alle 3v mukeloa ja hyvin meillä menee :thumright kaksospojat on nyt kohta jo 4kk ja hyvin kasvavat ❤️

Onnea sulle is!!! ❤️

Oliskohan tännekin mahdollista saada salainen puoli, niin jos porukka sit vähän paremmin uskaltais keskustella, kun kuka tahansa ei pystyis sit lukemaan näitä juttuja..?
 
Sellanen olis hyvä tai joku muukin paikka, jossa suljettu ryhmä. Fb on siitä tyhmä, kun siellä kaikki näkee, mihin ryhmiin kuulut. Mäkään kun en siellä ole ylipäätään toitottanut odottavani yhtään mitään, saati kaksosia.
 
Nonii oli kiva lukea positiivisia juttuja, negatiiviset pyrkiny välttää nyt näiden neljän päivän ajan kun tietonen olen ollut tästä kaksosraskaudesta. Eli siis vielä aivan järkyttynyt :nailbiting:

Olen nyt viikoilla 13+1. Ultrassa meni paljon asioita ohi, kun päässä vaan hakkas kaksi kappaletta:smiley-angelic006 eli panostan seuraavaan ultraan kysymyksien kanssa. Seuraava ultra jo nelisen viikon päästä. Sit onkin 5x2viikon välein. Eli geminiraskaus joka ilmeisesti meinasi sitä että jtn yhteistä heillä siellä on mut joku ohkanen seinä heijän välistä löytyi. Niskaturvotukset oli ok niinkun kaikki muukin toistaiseksi. Elikkä henkisesti raskas raskaus luvassa.. :sad001 Toivotaan parasta ja pelätään pahinta!
Ennestään onkin 5v lapsi eli toka raskaus ja en osannut odottaa tällästä uutista, vaikka onkin eronnut täysin ekasta raskaudesta.. eka oli oireeton, mut nyt ollut rajua pahoinvointia ja väsymystä. Ja sain vähän ennen ultraa kuulla että äitini isoäiti oli kaksonen, mutta en ajatellu hetkeäkään näin käyvän. Ai niin olen 23v (vai sanoinko jo, olen tampio täs puhelimel kirjottamises:facepalm:) toivon että nuoruudesta edes jtn hyötyä tässä raskaudessa.
 
Huiskilla ja is:llä on kyllä kädet niin täynnä hommaa! Hatunnosto sinne molemille. Mul oli esikko täyttämässä sillon neljä ja hiki vaan valui välillä. :D

onnea mmariaalle tuplaonnesta. Alussa kyllä on sulateltavaa, mutta onneksi hormonit tekevät nopeasti tehtävänsä ja suunnaton kiintymys syttyy pieniä ihmeitä kohtaan. Mä en edes oikeasti välillä loppuraskaudessakaan uskonut, että masussa asustaa kaksi vauvaa :D
 
Kiitos Harmony :)
Nämä kaikki riskit pelottaa nii paljon etten tiedä koska uskallan alkaa iloitsemaan tästä asiasta. Paljon sulateltavaa, mutta uskon että ajan kanssa ajatukset selkeytyy:wtf:thumright
 
Mmmaria onnea kovasti! Mulla myös identtiset tulossa ja siis jos oon oikein ymmärtänyt, niin nämä on aina tuurista kiinni, ei periytyvää. Ja tiedän ton tunteen noista riskeistä, nytkin vaikka viikkoja on jo 32, niin edelleen jännittää, että voi kun kaikki menis hyvin. Mun suurin tavoite onkin, että saan lapset terveenä sairaalasta kotiin.. Mulla koko raskaus on ollut käytännössä ihan oireeton, mitä nyt vähän väsymystä. Edelleen jaksaa ihan hyvin tehdä vaikka mitä.
 
Tinna kiitos :)
Kuinka usein olet ultrassa yms tarkkailuissa käynyt? Onko pikkusilla ollut koko eroa minkä verran ja mikä sit alkaa olemaan hälyttävää eroa vai onko teillä puhetta ollut? Olette selvinnyt jo pitkälle, nyt ei varmaan tarvi enää niinkään kasvua jännittää vaan sitä että saisivat kehittyä rauhassa kohdussa vielä muutaman viikon? Ainakin sain sen käsityksen tolla ekalla ultra reissulla et aluksi jännitetään et kasvaa samaatahtia ja sitten kun sen jännittäminen hellittää niin aletaan jännittämään et kuinka hyvin kohdussa viihtyy. :sad001
Onko ollut puhetta et mitkä viikot ok syntyä eikä välttämättä pitkää sairaalajaksoa edessä? Onko ylipäätään ollut vielä puhetta et mitä sitten kun ovat syntyneet? Entä mitkä viikot vaan pelkkää positiivista ja toivottua tai ylipäätään mahdollista tälläisessä raskaudessa?
Hienoa että olet voinut hyvin! Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin vielä tämän loppu matkan ajan ja siitä alkavan arjen kanssa:)
 
Takaisin
Top