Kakkosen odottajat

Ei onneksi tarvitse enää, meillä noi kiipeily ja leikkivaiheet meni ohi tosi nopeaan ja kuului siihen 1v-1v4kk ikään. Kyllähän on niitä huonoja hetkiä on vieläkin, kun ei haluta nukkumaan, mutta onneksi niitä on niiiin harvoin, että turhaan jaksan edes keksiä enää nukutustapoja :rolleyes:

Mutta jokaisella nyt on oma tyyli ja nukutusrutiinit mitkä tehoaa. Oon itse ns. lempeän taktiikan puolella ja periaate on, että uni ei tule itkemällä vaan hyvällä mielellä mennään sänkyyn. :) Eihän siinä kiirekään ole siirtää pinnikseen, jos lapsella on hyvä niin. Itse pelkäsin sitä kiipeilyä ja päälleen putoamista + itku oli hirveetä kun oli "vankina" sängyssä.
 
Kiitos neuvoista ja lohdutuksesta, että mun lapsi ei tule olemaan ainoa joka mahdollisesti nukahtaa lopulta lattialle sen jälkeen kun on saattanut leikkiä tunteja pimeässä! :joyful: Siis juuri kyseisestä syystä meillä tämä siirtäminen tuntuu olevan käsillä kuitenkin melko pian, kun tyttö nimittäin on kauhean kova menemään niin yrittää kovasti jo kiivetä laidan yli ja rytisyttää kamalan huudon kanssa sängynreunaa heti kun herää.

Sain jotenkin suunnatonta mielenrauhaa lukemalla teidän muiden kommentteja! Ihana tajuta, että muutkin käyvät nämä asiat läpi samalla lailla. Tunsin itseni höpsähtäneeksi, kun tunsin niin kamalaa jännitystä lapsen siirtämisestä isompaan sänkyyn.:wacky: Nyt ei tunnu enää yhtään niin pahalta. :rolleyes:
 
Missä iässä ootte siirron tehny isompaan sänkyyn? Meijän lapsukaisille ku tulee ikäeroa vaan 1v 1kk.. Josko vuoden ikäsenä vois? Tai jokainenhan on tietysti yksilöitä tässäki asiassa, mut kuitenki. :)
 
Meillä ikää taisi olla se 1v kun otettiin ensin laita irti, siitä pari kuukautta niin siirrettiin sänkyyn. Taisin ottaa laidan pois heti kun yritti kiivetä reunoje yli, eli varmaan vuoden ikäinen rupeaa kiinnostumaan moisesta touhusta, tai sitten ei :D
 
Mistä lasketun ajan ryhmästä sä oot Mintukka? :)
 
Mäkin vielä mietin, mitä tän pojan nukkumisen kans tekis sit.. Tää ei millään nukahda pinnasänkyyn, että liekö esikoinen nukkuu sitten miehen kanssa ja vauva minun. :D

E: meilläkin ikää siis tulee 1v 1kk. :)
 
Mintukka, midän nappula on tässä kuussa vuoden ja on tosiaan alkanut kiinnostua kiipeilystä. Aion siis ainakin yrittää, että onnistuuko vuoden ikäisenä siirtää.:joyful:
 
Meillä on tollanen Brion normia isompi pinnis, josta tulee myös junnusänky. Brio sleep 3 in 1 on malli. Muksu voi nukkua siinä periaattessa siis 0-6v. Meillä tyttö tykkää kiipeillä, mut briosta ei kyllä pois pääse vielä vuoden iässä en usko. Meillä ainakin tuossa on niin korkeat laidat. Itellä alkaa kohta kasvavan masun kanssa olla vaikeaa laskea typy vaan sinne pohjalle että sinänsä saa nähdä joutuuko siksi ottaa laidan pois..
Eikö teillä muksut pyöri unissaan? Meillä on hirmuinen liikkuja öisin, aluksi oli ties miten päin joka aamu sängyssä kun tuo vielä on niin reilun kokoinen (74x 140).
 
Mä en käsitä tota meidän muksua... on nukkunut alle vuoden iässä pinniksessä, sitten 1 vuoden korvilla siirrettiin "isojen poikien" sänkyyn ja omaan huoneeseen. Kaikki siirrot on sujunut ongelmitta ja kummallisin juttu on se, että poika ei vielä kohta 3-vuotiaanakaan tule itse pois aamuisin sängystä ennen kuin isi tai äiti tulee "herättämään"! Oon jopa kannustanut että tulis pois sängystä ja herättään äitin, mutta ei.

Tästä syystä oon ihan varma että seuraava muksu tulee oleen täysin erilainen, ei luultavasti nuku ollenkaan, hyppii pinnasängystä pois ja herää joka aamu klo 5 tms. :D pelottaa jo valmiiks. Siks mäkin näitä teidän vinkkejä täällä lueskelen jo valmiiks.
 
Leipälapio tän laskettuaika on 28.2, mutta päätin jäädä tänne maaliskuun puolelle koska varmasti syntyy vasta yliaikasena.. Ainaki kysyin sillon, et onko ookoo, jos jään tänne ja suurinosa sano et on.
 
H
Leipälapio tän laskettuaika on 28.2, mutta päätin jäädä tänne maaliskuun puolelle koska varmasti syntyy vasta yliaikasena.. Ainaki kysyin sillon, et onko ookoo, jos jään tänne ja suurinosa sano et on.

Joo ei mitään, en löytänyt sua vaan tuolta lasketun ajan listalta, enkä varmaksi muistanut, niin ihmettelin! :)

/ ja siis senkin puolesta ajattelin, että sulla on la joskus tammikuussa, kun tosta iästä puhuit! :p mutta joo totta kai jäät tänne. =)
 
En oo sinne vielä uskaltanu ilmottautua ku on ollu tässä tätä verenvuotoo jne..

Eiku sori piti iäks laittaa siis 1v 2kk. Mun moga :D
 
Mites teillä joilla on lapsille tulossa tosi lyhyt ikäeroa, on tutut ottanut asian? :)

Mä en kerta kaikkiaan pysty kertomaan tästä raskaudesta kenellekkään.. Ja mitä pidemmälle venytän sitä vaikeampaa tämä on. :/
 
Meillä mun vanhemmat odottivatkin millon ilmotetaan toisesta raskaudesta kun heki tehneet meidät kolme peräkkäin. Heille ei siis ollu järkytys. Miehen vanhemmat oli sit vaikeemmat. Mies ja hänen veljänsä välissä on viis vuotta, niin anoppi oletti että meki odotellaan vielä toisen kanssa. Sanoin hänelle yks ilta ennenkun tiesin raskaudesta, että saatetaan olla raskaana ja hän sit sano että toivottavasti et vielä että oottakaa muutama vuos.. Sit ilmotettiin samalla viikolla, että raskaustesti oli positiivinen ja olivat vähän järkyttyneitä..
Mutta nyt ovat ilosia vaikka eivät samalla tavalla kyllä hypetä ku esikon kohalla. Pelkään, että esikko on siellä se favourite ja toinen jää huomiotta..
 
Meillä kaikki on ottanut raskauden tosi hyvin :) Mulla ja mun veljellä on 1v 8kk ikäeroa ja jos äitini ei oisi saanut keskenmenoa, mulla ja pikku sisaruksellani ois 1v4kk ikäeroa. Tietysti äitiä ehkä jännitti, kuinka mulle tulee käymään kun raskauduin vielä nopeammin. Miehen vanhemmille tää on tyyliin jo 20. lapsenlapsi, niin he nyt ei jaksa enää niin hirveesti innostua tai kauhistus, mutta ovat toki onnellisia meidän puolesta :D Tietysti huolehtivat, kuinka tuun jaksamaan kun mulla on vielä perussairauskin. Myöskin mun kaverit, joille ollaan kerrottu ovat sen ihan neutraalisti ottaneet, eivätkä oo ikäeroa ees varmaan tajunneet :D Kun ovat kaikki lapsettomia, niin eivät sitä niin mietikkään. Voi olla, että miehen kavereissa tulee oleen sitten enemmän kauhistelijoita. Mä vaan nautin, kun pääsen vähän "shokeeraamaan" muita :D Nyt kun aletaan olla turvallisemmilla viikoilla, oikein odottaa, koska kaupassa tulisi joku tuttu masua kauhistelemaan :D
 
Mikä sattuma - Libra! Muistatko mua/mun nimimerkkiä ;-) Meillekkin tulossa kakkonen maaliskuussa!

Tääläki esikoinen (synt. 13.11.14) on todella aktiivinen, huomiota haluava ja ei oikein usko rajoituksia. Esim. Ei saa juosta tielle. Eikä muutakaan :-D Kovapäinen.

Varmasti tulee mielenkiintoista aikaa meilläkin!
Mut innolla odotan ja en voi (halua) uskoa et seuraava olis jotenkin haastavampi. Meidän vauva-aikakin oli suht rankkaa. Mut ihana iloinen, nauravainen taapero ja useimmiten kiltti tapaus.

Me päätettiin hankkia käytettynä alkuun tuplat, esikoisen menevyyden takia (ja meillä myöskin koira lenkitettävänä). Mut mahdollisimman paljon silti saa kävellä itse, jos ei vaan juoksentele vaarallisiin paikkoihin kokoajan.
Mut varsinkin alussa, vielä kun on talvikin, on helpompi tehdä näin, et tarvittaessa saa esikon kyytiin. Hän on niiiiiin nopea.

Nukkumiseen liittyen, meillä nukkuu omassa huoneessa taaperosängyssä. Nukkunut 1v. lähtien. Mut edelleen nukutetaan, et ollaan vieressä. Ei ajateltu väkisin yrittää et nukahtais yksin. Kyllä hän joskus oppii vielä ja haluaa nukahtaa "rauhassa". :-)
Nukkuu usein läpi yön tai tulee meidän viereen vaihdellen joko keskellä yötä (harvemmin) tai aamusta.
Tää kelpaa meille!

Kerrossänky ajateltiin ostaa jossain vaiheessa ja myydä toi pinnasänky/taaperosänky (on isompi ku tavallinen pinnis) ja ostaa sit vauvalle pienempi tilalle sivuvaunuks meidän sängyn viereen.
Ja säkkituoli/sitteri pitää ostaa, muuten ei oikeestaan mitään puutu. Ehkä vaatetta jos haluaa jotain uutta.

Tälläsiä ajatuksia täällä.

Onnellista odotusta kaikille :Heartred
 
Mites teillä joilla on lapsille tulossa tosi lyhyt ikäeroa, on tutut ottanut asian? :)

Mä en kerta kaikkiaan pysty kertomaan tästä raskaudesta kenellekkään.. Ja mitä pidemmälle venytän sitä vaikeampaa tämä on. :/


Itsellä oli ennen maaliskuun km noita fiiliksiä, että en kyllä kehtaa kertoa kenellekään vielä että meille tulee samantien toinen. Jos km ei olisi tullut, niin meille olisi tullut tasan vuosi ikäeroa. Noooh, onhan tämä 1v 5kk pieni ikäero myös, mutta kun itellä mittari kuitenkin lähempänä 40 kuin 30 ja omat taustani (vakava sairaus muutama vuosi sitten) tietäen, eiköhän kaikki tule olemaan iloisia. Miehen vanhemmat eivät vielä tiedä, eikä moni muukaan, miehen aikuiset lapsetkaan eivät vielä tiedä. Toinen asuu muualla Euroopassa ja toinen useamman sadan kilsan päässä niin halutaan kertoa kasvotusten jos mahdollista. Ekasta olivat innoissaan, mutta tämä saattaa olla ylläri näin pian :) Miehen vanhemmat ovat vähän hassuja, saa nähdä miten suhtautuvat, kun anoppikin todennut tänä vuonna jo kolmeen kertaan ainakin että ette te kai nyt enää ala lisää mukuloita tehdä. :grin:eek:
Tässä aletaan nyt sitten pikku hiljaa asiasta kertoa kun tavataan ihmisiä ja masu alkaa kasvaa.
 
Ps.iloveyou, jes! Mikä sattuma!! :) Meillä on ihan sama meininki. Olen aina ajatellut, että kauhea ajatus laittaa lapsi liekaan, mutta kyllä sen jälkeen houkutti, kun taapero ryntäsi kauppareissulla parkkipaikalle päin eikä totellut. :)

Pidän varpaat ja sormetkin ristissä, että tämä lapsi olisi helpompi tapaus kuin esikoinen. Tai rauhallisempi. Ja nukkuisi paremmin. :)
 
Takaisin
Top