Kakkajuttuja

Meillä on nyt kolme viimesintä kakkakertaa menny niin, et on ollu toi 5 päivää väliä. Edelliskerralla oli vatta kipee ja kävin hakee apteekista mallasuutetta, joka sitte seuraavana päivänä auttoi. Melkeen ottaisin mieluummin ne päivittäiset kakat, ko ton, että joutuu jännittää, että rupeekohan se vatta kramppaamaan siellä neljäntenä päivänä vai eikö.

Tänään oli taas viides päivä ja aamulla tuli pieni kakka.
 
Meillä ei kuitenkaan vaikka kakkaamisten välissä saattaa olla parikin päivää niin oo mitään merkkejä että vatsa reistailis.. Vähänhän nuo ähisee kun paskoo ja toisinaan väännetään ihan naama punasena, mutta kuitenkin kakka tulee sit helposti..Joskus jos näyttää siltä et väännetään ja väännetään ja se kakka ei sieltä meinaa tulla niin sitten annetaan levolacia.
 
Meilläkin on kakkaongelmia.. poika vaan pieree mut ei pasko!
Mä en nyt sit tiedä pitäskö antaa disflatyliä vai levolacia??? Vai mitä sitten? Ei oo kiva kattoo vierestä kun toinen ähisee ja kitisee kun kakka ei tule :(
D-tippojen kanssa oon antanu reloja.
 
Kat82, meillä nuo Relat tuntui aiheuttavan enemmän vatsavaivaa. Sitä ennen annoin sellaisia, kuin Biophilus ja niistä ei tullut juurikaan oireita. Mut nyt siis lopetin nuo Relatkin ja ostettiin Disflatyl-tippoja. Tyttö kyllä teki kakkaa, mutta se oli ihan vihreää, eli merkki ilmavaivoista. Nyt sit parin päivän kokemuksella tuntuu noi Disflatylit auttavan, koska kakka on taas normaalin väristä, eikä oo kitisty enää ollenkaan niin paljon. Ja nuo ainakin auttaa samantien. Siis ehkä puoli tuntia sen jälkeen, kun oltiin annettu ekat tipat, alkoi tyttö piereskellä ja vaikutti huomattavasti tyytyväisemmältä:D
 
Mä annan kans muksuille useemman kerran päivässä disflatyliä ja sit jos tosiaan kakkaa on yritetty selkeesti vääntää useempi päivä niin annan levolacia. Disflatylin ohjeissahan on et 10-15 tippaa 2-3 kertaa päivässä, mut neuvolassa sanoivat mulle et voi antaa useemminkin kun se ei imeydy verenkiertoon millään tavalla. Meillä ainakin poikien persiit laulaa jatkuvasti et ilmavaivoja niillä ei pitäs ainakaan olla. Ja D-vitamiini on Jekovitia enkä oo senkään kanssa mitään ongelmia huomannu..paitsi et en meinaa aina muistaa antaa niitä..
 
Meillä ei oo kakka ongelmia. Useasti päivässä neiti kakkaa ja on niin tyytyväinen sen jälkeen. Kakka ja pieru huumori kohillaan meidän neitillä. Se on sellanen neiti et ku muut vauvat pissaa sillon ku ei tarttis niin meidän Minka vääntää kakat, hoitopöydälle, sohvalle, lattialle,  neuvolan tädin päälle yms. Mulla on Morkai sama ongelma noiden d-vitamiinien kans etten aina muista niitä antaa. Annan aina aamupäivällä ne. jos ne unohtaa niin ootteko antaneet ne sit sillon ku muistattevaikka illalla vai jättäneet väliin koko tipat siltä päivää?
 
Mä en oo enää iltasin antanu d-vitamiineja jos oon ne aamulla/aamupäivällä unohtanu..annan sitten vasta seuraavana päivänä..
 
No niin eilen sitä kakkaa sitten tuli ja VÄHÄN enemmän kerralla... poika oli kainaloita myöten p**kassa!!! enkä ehtiny antaa mitään "lääkitystä"
 
Hitto, just kun täällä manannu et mein pojut ei pasko ku pari kertaa viikossa suunnilleen niin nyt ne sit alko paskoon useemman kerran päivässä... Taitaa jotain noi vellit ja soseet tuolla suolistossa tehä kun shaiba on niiden annon jälkeen alkanu kulkeen paaaaljon paremmin kun pelkän tuttelin voimalla.. emoticon
 
Hyvä kai et kulkee, monilla vissiin alkaa ummettaa kiinteämmät ruuat? :D
 
Typy 2,5 kk on kakkannut lähes 5x joka päivä. Pari hassua päivää on mahtunut mukaan että kakka tullut vain 1x päivässä mutta asian korjannut heti seuraavana päivänä. Kakka on vieläkin sitä vetelää ryynimäistä seosta.

Juu ja kakkaa tulee... Isukki kauhistui kauppareissulla kun oltiin ostoskeskuksessa, menin hamekaupoille ja typy jäi isälleen istuivat penkillä. Oli kuulunut kuulemma pari pöräystä ja yhtäkkiä kakkaa valui joka paikasta. Kietoi puklurätin puohon ja vaunuihin tuli hakeen mut ja niin lähdettiin vaipan vaihtoon. Oli naurussa pitelemistä kun näin paikan jossa olivat istuskelleet ja siellä oli kirjaimellisesti paskaa lattialla niin kuin oli isukin housuilla (10min sitten ostetut), vaipassa ja vaavin vaatteissakin.

Koska tämä kakkaruljanssi laantuu että kakkaisi 1x päivässä. On nimittäin todella haasteellista lähteä edes kauppaan kun täytyy joko heti kaupaan päästyä täytyy vaihtaa vaippa tai kaupassa 2x. (käyn siis isoissa kaupoissa joissa on hoitohuoneet kun typy kakkaa jos sitä ei vaihda heti niin vaatteet on pian yltä päältä siinä)

RonjaM & typy
 
Meillä oli tuossa pitkään niin, että tuli vain ehkä 3-5 päivän välein. Nyt yllättäen vimpat 3 pv on tullut ainakin 5 kertaa päivässä. Muuten syö ja pissaa normaalisti, ja muutenkin on oma itsensä. Äiti vain on ihan kypsänä kakkavaippoihin, etenkin kun tuo esikoinenkin kulkee yhä vaipoissa...
 
Meillä kans vaihtu rytmi oisko ollu sitten just rokotusten jälkeen, sitä ennen tuli ehkä kerran päivässä, nyt joka vaipassa on jotain... Tosin ei mene sitten niin paljon vaatteita pyykkiin kun pysyy sisäpuolella tuotokset. :)
 
Löytyihän se syy taas tuohon kakkarumbaan. Pojalla on korvatulehdus =( No, toivottavasti kakka normalisoituu pian antibioottien jälkeen. Siis ainoat oireet on olleet: yskii kerran silloin tällöin (harvoin) ja kakkaa tulee monta kertaa päivässä (aiemmin tullut kerran 3-5 päivässä). Et ei ne korvatulehdukset aina kauheesti oirehdi.

Menimme tk -lääkäriin mun ja tytön flunssan takia. Mut pyysin tarkistamaan samalla pojankin. Lopputulos: kaikilla kolmella antibioottikuuri korvatulehdukseen.
 
Meillä ei tule enää pikkuvauvan plörökakkaa vaipan täydeltä vaan kiinteiden aloituksen jälkeen on alkanut tulla myös kiinteää kakkaa.  3-4 kertaa päivässä on vaipassa kiinteä pötkö tai liiskaantunut lätty ;)
Kiinteitä meillä menee 3 dl päivässä ja muuten tissimaitoa.
Tuo kiinteä kakka on kyllä paljon helpompi siivota.
 
Takaisin
Top