Käsitöitä ja itsetehtyä vauvoille

Pyöröpuikoilla oli kätevää tehä tuo novitan pussi :) Mä inhoon vain tuota yhteenompelua ja nyt tuo myssy oottanu kohta viikon että saisin sen kasaan:D
 
Mullakin myrtti kaksi myssylevyä oottaa yhteenompelua.. toisen ompelin jo mut tuli ruma eli en osannut, joten purin levyksi :-( Mä en vaan tajua, miten sen sais oikeaoppisesti.. kokeilen siis uusiksi, kunhan ois ees nätti eikä liian paksu sauma painamaan vauvan päätä..

Ja tein muka ohjeiden mukaan :-D
 
Oliko jollain ohjetta keskoselle sopivaan myssyyn? Siis vähän noita silmukkamääriä ja mitä lankaa. Mietin jos ja kun saan miehen villasukat valmiiksi täällä niin voisin myssyä miettiä :D kun muutenkin oli tarkoitus pari sellaista neuloa pienelle valmiiksi. Nyt vaan taitaa tulla ekstrapieni myssy :)
 
Mulla puuttuiu vielä yks hiha ja yhteenompelu siitä nutusta. Jos sais sen tänään tehdyks vihdoin ja viimein :|
 
Rosalina oli muistaakseni kokeillut noita pienempiä myssyjä. Löytyy varmaan niitä silmukkamääriä vielä tuolta. :)
 
Sivulta 3 löytyy silmukkamääriä Rosalinan tekemiin keskossukkiin. Pipot oli kai normi vastasyntyneen kokoa..?
 
Pienin pipo minkä tein oli se ohje sovellettuna 20-20-12-12-20-20 silmukkaa. Siitä tuli keskiverto vastasyntyneelle inasen pieni. Aloitussilmukoita taisi olla 24. Jos tekis 22 aloitussilmukalla ja sit esim 18-18-12-12-18-18 niin voisin kuvitella, että olis keskosellekin melko passeli? :)
 
Mäkin oon muutaman ristipistotyön tehnyt mut nyt enemmän keskittynyt neulomiseen ja virkkaamiseen :)

Kiitos, Rosalina myssyvinkistä. Voisin kokeilla noilla kunhan ensin saan miehen villasukat valmiiksi :D
 
Nauhoja vaille valmis! :) pikkasen tuo tuntuu pieneltä. Tosin ei sitä muistakkaan miten pieni se vastasyntyneen pää onkaan ♡ pitää huomenna kaivella myssy vauvan vaatteista ja vertailla. Tehty novitan ohjeen mukaan,lankana baby alpakka/silkki
 

Liitteet

  • 1428605330100-346250461.jpg
    1428605330100-346250461.jpg
    896.2 KB · Katsottu: 62
Mun myssystä taas tuli ison oloinen, mut meneepä sitten syssymmällä... Toivottavasti ei tulokkaalla kuitenkaan ihan niiin isoa kupolia olisi...
 
Kertokaas viisaammat virkkaajat et kun mä yritän tehdä vauvalle/taaperolle lierihattua ihan ohjeen mukaan niin kuuluuks sen mennä noin paljon kupiks? Kaiken järjen mukaan toihan menee enemmänki barbille tai nukelle :sad001
 

Liitteet

  • 1428743615288.jpg
    1428743615288.jpg
    70.3 KB · Katsottu: 63
Onhan sillä lapsella talvella haalarikin, miten tuo siitä nyt eroaa niin paljon?
 
Eihän tuossa oo vetoketjuakaan? Tai siis ei tohon ainakaan voi tukehtua :D Just ite mietin että pyydän siskoo tekemään tommosen :) Vaikka fleecevuoren kanssa
 
Mun äiti teki pikkuiselle tällaiset converse-tossut :love7
ei harmita yhtään niin paljon se etten itse osaa neuloa, kun äiti onneksi jaksaa tehdä kaikkea kivaa vaaville:happy:
 

Liitteet

  • received_385528594976215.jpeg
    received_385528594976215.jpeg
    60.8 KB · Katsottu: 42
Takaisin
Top