Käsitöitä ja itsetehtyä vauvoille

elaffy

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Syysmammat 2017
Jaetaan täällä itsetehtyjä juttuja ja käsitöitä. :)

Minä sain saikulla askarreltua tällaisen. Palat on vielä ompelematta yhteen, mutta ihan neulejakun näköinen siitä on tulossa. Lankaa jäi vielä, joten siitä teen vielä myssyn / hilkan ja sukat, jos riittää niihinkin.

Toisen samanmoisen ajattelin tehdä vihreästä. Vauvoille itse tekemällä saa näköjään melko edullisesti, kun langan menekki on melko vähäistä.

Mitäs te muut olette väkerrelleet? :)
 

Liitteet

  • 1424597108361.jpg
    1424597108361.jpg
    65.5 KB · Katsottu: 120
Mä ajattelin ihan ompelukoneella mieluisista kankaista sitte tehdä bodyja, housuja, paitoja.. Kivaa puuhaa on :) Kaavoja pitäs vaan metsästää tai sitten väkertää itse yhdestä pohjasta mikä on.. Pikkasen tytölle ois kivaa ommella kaikkia mekkoja ja tunikoita näteistä kankaista.. :grin
 
Ihana neule ellafy, pitäis varmaan itsekin jotain väkertää, nyt vasta sukat tehtyinä. Mun äiti lupas tehdä imetystyynyn, matskut haettiin viime viikolla :)
 
Mä oon alkanu tekee kastemekkoo mun hääpuvusta. Saa nähä kuin pitkään menee et saa tehtyä ja kuin monta kertaa syrttään koko jutun ku menee hermot, onneksi tässä on monta kuukautta aikaa tehä :wink
 
Mulla olis tarkotus neuloo sukat ,tumput ja oma unipupu. Kun vain ehtisi, nyt kesken kaverille pehmonalle. Anoppi neuloo alpakka langasta toukkapussin! :)
 
Joo'o, kiva kun jotkut osaa ja on viitsinyt opetella.. Joskos itse tulevaisuudessa jaksais mielenkiinto pysyä yllä sen verta, että villasukkia ym neulois.
 
Oon opiskellu vaatetusalaa aikoinaan pari vuotta, ompelukoneella surauttelu onnistuu ja kaavojen teko. Mutta ehei, kutominen ja virkkaus sun muu näpläys ei oo mun juttu kuitenkaan :grin
Oishan se kiva kun osais ite tehdä villasukkia, tai osaan kyllä tehdä mutta ei mulla oo tullu valmiiksi asti kuin yläasteella yhet lapaset kun piti valita lapasista ja villasukista.. :p
 
Minä suuri käsityöihminen en oo jaksanut vielä tehdä yhtään mitään vauvalle :D Tosin onhan tässä vielä aikaa neuloa tai virkata jotain, mut jotenkin on tullut ihan tylsistyminen neulomiseen.
 
Mulla on työn alla kirjoneulepeitto. Vielä ei ole puolivälissäkään, aloitin tammikuun alussa.. :angelic:
 
Ihana tuo jakku elaffy.

Ite oon kutonu vauvoille villa sukat ja sovin vauvojen kanssa että eivät saa syntyä ennen ku viimeinen sukka valmis. Vaalatasossa tuo kutominen vähän hitaampaa. :D
 
Tosi kaunis jakku elaffy!
Mulla on suunnitelmissa neuloa sukat, myssy, lapaset ja peitto. Samat tein esikoiselle ja aattelin että teen molemmille omat niin on sitte jotain muistona vauva-ajasta (vaikka lapset todennäköisesti on sitä miellä,että kaikkia romuja se äiti on heidän vaivoikseen haalinut :))
Suunnitelmat on tosiaan vielä sillä asteella että langat on kaupassa, mutta hain kirjastosta pari kirjaa inspiraatioksi. Novitan sivuilta löytyy muuten helppo ohje hyvänmalliseen myssyyn!
Laitanpa vielä oikein linkinkin http://www.novita.fi/cms.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=94414
 
Mä oon vauvalle tehny 2 villapeittoo monivärilangoista
 
Himputti, taitaa tuo myssy päästä mun teko listalle:wink
Mulla ois intoa neuloa vaikka kuinka, mutta aikaa sille oikeastaan vain iltaisin. Haastavaa jos joku vetää toisesta päästä lankaa:D Ja kädet meinaa kipeytyä jos joka ilta istuu neule kädessä :) Virkkaaminen ois kans mieluisaa, mutta siinä sain ranteet jo yhessä illaksi kipeiksi:/

Meillä on kyl kanssa villasukkaa sun muuta jo esikoisen ajalta,itse neulon ja anoppi neuloo ja tulee noita muiltakii. Mutta haluan itsekkin jotain tehä molemmille omaa :) Mietin myös tälle omaa villavilttiä(tein esikoiselle).

Ompelun taidon ku oppis niin oisin onnellinen! Ois vaikka mitä ihania kankaita! (onneksi täti pitää muksut vaatteissa:D)
 
Hyvä kun muistutitte!Mun piti tehdä vaikka mitä, mutten ole aloittanutkaan mitään!Tosi IHANIA juttuja ootte tehneet!Myssyn ja peiton ehkä osaisin tehdä, mutta en tiedä osaanko pieniä sukkia tehdä itse.Aikuisille kyllä teen paljonkin :-) Onko jollakulla joku ihana peitto-ohje?Toukkapussi kiinnostaa myös, aiemmin tollaisesta kuullutkaan :-D

P.s. Mun töihin meno sotki täysin nää mun neulontasuunnitelmat helmikuun alussa.. unohdin ihan täysin!!!Onneksi äiti tekee villahaalarin syksyksi ni on jotakin itse tehtyä ainakin tulossa.Peiton on tehnyt jo :-)
 
Mulla tarkoitus tehdä virkattu peitto, langat löytyi hommattu ja työkin jo aloitettu. En oo mikää käsityöihminen, mut virkkaaminen sujuu kunhan ei ole mitään vaikeaa. Langat oli järkky kalliit, mut ihastuin taivaallisen pehmeään silkki-merinovillalankaan. Oonkin naureskellut että kaupasta olis saanut peiton halvemmalla..
 
Pitääpä käydä koneella tuota ohjetta tarkemmin katsomassa, kiitos epp8! Mä oon kummilapsille tehnyt pienistä isoäidin neliöistä virkkaamalla peitot ihan Seitsemän veljeksen villalangasta, mut mun käsiala on ni saamarin tiukkaa ni ne on olleet sellaiset peltipeitot :-D Nätit kylläkin muttei semmosta ihan pienen vauvan päälle voi ees laittaa.. hehheh o_O
 
Ihania juttuja ootte tehny :happy:Tää puusormi ei vaan osaa, mun äitikin samanlainen joten geenit ei suosi :grin Ehkä opettelen äippälomalla,olisi ihana vaikka töppöset saada tehtyä tms.
 
Pitääpä käydä koneella tuota ohjetta tarkemmin katsomassa, kiitos epp8! Mä oon kummilapsille tehnyt pienistä isoäidin neliöistä virkkaamalla peitot ihan Seitsemän veljeksen villalangasta, mut mun käsiala on ni saamarin tiukkaa ni ne on olleet sellaiset peltipeitot :-D Nätit kylläkin muttei semmosta ihan pienen vauvan päälle voi ees laittaa.. hehheh o_O
Isommat puikot/koukut vain kehiin :grin Mulla bruukaa oleen samaa vikaa, varsinkin jos on pitkä aika siitä kun viimeksi olen mitään tehnyt.
 
Takaisin
Top