Joululahja tulossa!

Onnea vaan kaikille kanssasisarille :)
Itellä nyt 5+5, eli laskettu aika olisi 1.12. Aika varovaisella mielellä meen, ku sain tammikuun lopussa km:n pitkän yrityksen jälkeen. Mutta aivan mahtavaa ja todella yllättävää, että taas napsahti. 
Hakeuduttiin lääkärin pakeille lapsettomuusasioissa viime lokakuussa ja nopeasti asiat etenivätkin. Mutta tosiaan joulukuussa spontaaniraskaus ja peruttiin kaikki lääkäriajat. No, km:n jälkeen otin uudelleen yhteyttä ja saatiinkin aika taas 15.4., mutta nyt sen taas saapi perua. Ihmeellinen luonto :)
 
Ire1, teretulemast joukkoon vaan!  Me ollaan ens viikolla tosiaan menossa kuulemaan spermanäytteen vastauksia, eli hoitoja oli kans tarkoitus aloitella nyt. Mutta kuinkas kävikään, luomu +. Mahtavaahan tää on :D

Eipä muuta ko aurinkoista päivää kaikille :)

ps. nii juu, eka neuvola olis kahen viikon päästä, lääkäri kyl jo ens viikol...  :)
 
Mukava saada tänne lisää porukkaa, toivottavasti pysytään koossa kaikki joulukuuhun asti!! Toki joku voi vähän ennen jo synnyttää, mutta...eli tarrasukkia kaikille!
Ire1, mulla kans oli km tammikuun lopulla rv9 alussa ja nyt siis rv4+3 (LA 10.12.) eli ekan normaalin kierron oviksesta tulin raskaaksi. Nyt sit ihan hulluna jännään tätä raskautta, huoli on suuri koko ajan. Eikä auta, kun näin iltaa kohden maha hiukan nippailee ja särkee enemmän, niin on työpäivän jälkeen heti mielessä raskaus ja kaikki mahdolliset epämääräset vihlasut saa sydämen kurkkuun...vaik olis kuinka normaalia oiretta.
Mietin, pystynkö odottamaan tuonne ekaan ultraan vai meniskö varhaisultraan jo...jotenkin se hinta kauhistuttaa, kun ei ole mitään taetta siitä, että sen jälkeen kaikki tosiaan olisi ok ja kyytiläinen pysyisi matkassa. Ekassa raskaudessa en siis mennyt varhaisultraan. No, katotaan miten hermoheikko olen tossa rv6-7 paikkeella... Tosi stressivapaata touhua tämä lasten teko vai mitä?
 
 
Juu,tosi stressitöntä.. :) Aion kyl ite mennä ultraan ennen ekaa neuvolaa, saapahan ainaki hetkeksi mielen rauhan :)
 
Hiiop!

Johan on piiitkä työpäivä takana, jos ehtis vaikka vähän rentoutua välillä...

Raskausoireista: Itselläni tässä vaiheessa oireena ainoastaan rintojen arkuus, joka onkin sitten varsin reilua :) Ajoittain pientä etomista, mutta voipi liittyä kyllä ihan väsymykseen, työkiireeseen, huonoon syömiseen. Edellisraskaudessakin pahoinvointi taisi alkaa kunnolla vähän myöhemmin, kesti sitten sinne 12-13 viikoille, en onneksi ollut oksentavaa sorttia, toivottavasti ei nytkään... Alavatsaa vihloi aika reilusti vielä viime viikolla, kipu oli varsin menkkamaista ja ehdin jo miehellekin kirota, että taas on kuukautiset alkamassa ja eikö se ikinä tärppää (puoli vuotta yritystä). Tuli sitten aika yllätyksenä plussa...

Itse en tosiaan taida varhaisultraan mennä, tuntuu tosiaan turhalta, kun kahden ekan raskauden varhaisultran positiivisten löydösten jälkeen sitten kuitenkin np-ultran huonot uutiset. Mutta tuntuu niin pitkältä, miten sitä sais pikakelattua aikaa toukokuun loppuun???

Koti-doppler tuolla kaapin päällä myös odottaa aikaansa, saa sitten sillä kuunnella sydänääniä, jos kaikki sujuu onnellisesti :)

 
Huomenta vaan kaikille!
Tänne on tullut mukavan paljon uutta porukkaa, tervetuloa vaan =)

Joku kyseli onko raskausoireissa ollut jotain eroja jos jo ennestään useampi muksu..Jos itse vertaan ekaa ja tokaa raskautta, niin ekassa raskaus oli aika oireeton, alussa tietenkin rinnat oli kipeemmät kuin tokassa ja tässä kolmannessa nytten, pahoinvoinnista en ole kärsinyt juuri ollenkaan kahessa ekassa, eikä nyttenkään ole vielä ollut muuta kuin semmosta öklötystä, mut kerkiihän se vielä muuttua =)

Väsymys on ollut aika kovaa kaikissa raskauksissa, ja nyt tietenkin sekin vaikuttaa kun on kaksi villi viikaria tässä hoidettava samalla. Toine raskaus aika oli fyysisesti rankka, koska raskauduin pojan ollessa alle 1.v kroppa ei varmaan ollut vielä hyvin palautunut ja liikunnan puute oli varmastikkin aika suuri syy huonovointisuuteen..liitoskivut oli aika kipeet välillä kun pari kertaa lähti jalat alta...nyt ajoin kyllä liikkua enempi jotta näin ei kävisi..kesä aika on mukavaa aikaa olla raskaana kun pääsee nauttimaan suomen tuoreista marjoista ja vihanneksista, saa hyvin vitamiineja eikä tarvii popsia purkista niin paljoa.

Niin ja mulla on outo oire ollut kaikissa raskauksissa, jopa tässä kolmannessakin..kun meneen saunaan tai vaikka pesen kuumalla vedellä kasvot niin mun otsaa vihloo aivan älyttömän paljon. En tiiä mistä johtuu, olisiko otsa ontelot jotenkin herkällä, mutta tämä oire häviää heti kun lapsi on syntynyt.

Massu mulla on rupee jo turpoomaan en usko että kohtu vielä näin nopsaan olisi kasvanut, mutta sanoohan ne että vatsa rupeaa pyöristymään varhaisessa vaiheessa jos ennestään raskauksia takana..tiiä sitten...tilasinkin jo mamma vaatteita kun ei meinaa kunnolla normi housut mahtua =) Meillä tietää jo mun perheen puolelta isä, äiti, sisko ja veli, miehen puolelta ei vielä kukaan, mutta tänään varmaan kerrotaan kun mennään viettämään ulkoilu päivää miehen isän luokse sinne tulee myös miehen molemmat veljet.

Tulipas tästä pitkä löpinä =) niin mulla on neuvola 24.4 jos en vielä ollut maininnut, en malta oottaa...mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Tervetuloa kaikille uusille tulokkaille! :) Kamala yskä vaivannut jo kolmatta päivää, 3 tuntia menii viime yönäkin ennen kun sain unta.. Ja kaiken lisäksi niukkaa vuotoa on alkanut olemaan :/ Ensin tuli kerran pyyhittäessä rv4+1, sama eilen rv4+6 ja tänään aamulla rusehtavaa vuotoa pyyhittäessä. Taidanpa olla ensimmäinen joka tulee tippumaan täältä joulukuisista :'/
 
Moikka kaikille! Mulle on iskenyt ihan hurja väsymys. Alamahassa tuntuu myös turvotusta/painoa ja välillä etoo. Meillä esikoinen on 8 kk vanha, joten aika pienellä ikäerolla tulisi tämä pikkukakkonen jos kaikki menee hyvin. Sekin tietysti väsyttää, että esikoisen kanssa ollaan heräilty vielä öisin - ja aamulla poitsu ponkaisee ylös jo kuudelta.

Esikoista odottaessa rinnat tulivat alussa tosi aroiksi, mutta nyt en ole huomannut mitään. Nyt on sitten ollut enemmän vihlaisuja ja välillä tosiaan tuntuu kuin alamahassa olisi kuula. Esikoista odottaessa oksentelin melko paljon alkuraskaudessa, ja nyt toivon että välttyisin pöntön halailulta jo ihan tuon esikoisen vuoksi. Meillä on miehen kanssa häät suunnitteilla heinäkuuksi ja puvun valinta menikin nyt sitten uusiksi kun tuli tämä raskaus. :) Varhaisultraan haluan mennä hermojani rauhoittaakseni, joskus sitten rv 7+. Menisipä nämä ensimäiset viikot nopeasti! Haluaisin äkkiä "varmemmille vesille".

Hyviä vointeja ja tarrasukkia kaikille!
 
Hivenen varovaisesti yritän uskaltautua mukaan... tänään menkkojen mukaan 4+0, mutta eka haalea haamulainen testattu jo tiistaina?? Tuli vaan aamulla ennen töihinlähtöä sellanen olo että pakko tehdä testi, kun mahaa juilinut jo reilun viikon ja tissitkin kipeilly yhtä pitkään. Varmistustestejä tullutkin sitten tehtyä yhteensä 6 kappaletta, ja torstain CB:n digi antoi tuloksen raskaana 1-2 :) laskettu aika laskurin mukaan 15.12...

Elämäntilanteesta sen verran, että neljäs olisi tuloillaan jos kaikki menee hyvin, vanhin jo 13 ja nuorinkin tulee tänä vuonna 9. Tuntuu siis, että ihan ku ois ensi kertaa tässä tilanteessa... Vauvaa on yritetty saada alulle reilu puoli vuotta, nyt ei meinaa uskoa todeksi niitä kahta viivaa tikussa... Oireita noiden maha ja tissikipujen lisäksi ollu tähän saakka vessassa ramppaaminen, väsymys sekä hillitön herkistyminen kaikista pikkuasioista.Nenä on myös tukkoinen ja iho mennyt tosi huonoon kuntoon!

Aiemmissa raskauksissa en ole näille nettifoorumeille eksynyt, eli ihan uutta mulle tämäkin... nyt ajattelin, että ois kiva kun olis paikka jossa jutella samassa tilanteessa olevien kanssa, tarkoitus kun olis pitää tämä vauvauutinen salaisuutena vielä monta monta viikkoa.
Toivottavasti mahtuu mukaan :)

Oikein paljon onnea kaikille plussanneille <3
 
Heippa, minäkin hyvin hyvin varovaisesti ilmaannun mukaan :). Tänään testasin ensimmäisen kerran ja alle minuutissa tuli testiin (one step-tikku) testiviivan viereen samanpaksuinen vaikkakin hieman vaaleempi viiva :). Tosi paljon jännittää ja varsinkin kun olo oli aamulla sellanen, että nyt alkaa kuukautiset ja olin jo valmistautunut pettymään. Testinkin tein vain sen takia, että yleensä ne kuukautiset aina alkaa heti sen testin jälkeen :D. Huomenna tai ylihuomenna teen vielä ihan varmistukseksi toisen testin...

Ainiin ja 25 vuotias olen ja esikoinen kyseessä. Suunniteltu on jo kauan, mutta yritys aloitettiin tänvuoden tammikuussa.

Oikein paljon onnea kaikille plussanneille :). Paljon tarrasukkia meille kaikille <3.

 
Kiva kun meitä alkaa olemaan jo paljon :) ja onnea uusille plussanneille <3

Onko kuinka moni varaillut jo ensimmäistä neuvolaa? itse varasin viime viikon lopulla ja ensimmäinen neuvola on 26.4 tuolloin siis rv7+5. Neuvolakäyntejä ei tule kuulemma olemaan onneksi niin paljon kuin ensimmäisessä.

Nyt on muutamana päivänä tuntunut sellaisia vihlasevia kipuja alavatsassa, vähän menkkamaisen tuntusia ja menevät aalloittain. Enkä tahdo ollenkaan muistaa oliko mulla tämmöisiä esikoista odottaessa. Tietysti paikat venyy että josko sitä sitten tosiaan on. Onko muilla ollut tämmöisiä tuntemuksia?

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille joululahjaa odottaville :)
 
Mä varasin viime viikolla neuvolaa. Neuvolan täti hieman riemastu, kun sanoin et sydäntä operoitiin tosiaan helmikuun lopulla. Tästä johtuen mul on eka lääkärinla jo nyt torstaina. Eka neuvola terkkarin luona ti 16.4.

Huomenna olis aika Mehiläiseen. Piti mennä kuulemaan miehen spermanäytteen vastaukset, mut elän toivossa josko lääkäri suostuis tekeen ultran jo...  <3  Käytännössähän pitäis äänet jo kuulua..
 
minä varasin heti kun sain tietää :) ei vaan malttanut odottaa! onnea kaikille minunkin puolestani ja toivotaan että meillä kaikilla on se laskettuaika sitten vuoden lopussa :)

onko muilla tuntunut mahassa mitään erilaista? minulla tuntuu alavatsassa oikealla puolella pullealta. mikähän se olis? :D
 
Ainii, milläs viikolla se eka ultra kuuluisi olla? :)

Mulla on sellanen jännä paineentuntu mahassa, mutta luulin sen johtuvan tulevista menkoista. Välillä tulee etova olo hetkellisesti. Ja eilen pissatti koko päivän :D. Semmosta tänne.

Ainiin, mulla laskureiden mukaan la 16.12 :)

 
Moikka kaikille tasapuolisesti :)

Meinasin tänään soittaa neuvolaan, mutta töissä oli sellasta hurlumheitä että en ehtiny soittoaikojen puitteissa sitä toteuttamaan... huomenna sitten, ei kai tässä mikään kiire olis mutta pitäisi selvittää miten tämä raskaus rajoittaa tuota työntekoa (mm. eristyspotilaat). Tarkoitus oli myös käydä osastonhoitajan juttusilla tänään kys. asian tiimoilta mutta tuli pupu pöksyyn ja joku ihme fiilis siitä, että jos jo nytten puhun asiasta niin varmaan sattuu jotain... en muista, että olisin näin peloissani ollut raskauden jatkumisen suhteen edellisissä odotuksissa! Noihin pelkoihin liittyen vessareissut on yhtä tuskaa, ja siellä kun tulee ravattua noin tunnin välein...
Oireista noin muuten, viime yönä tissien kipu kertaantui noin viidellä ja menkkamaisia jomotuksia varsinkin yöaikaan ollut ihan kiitettävästi. Kai siellä pieni ihmistaimi sitten aloittaa kasvua ja kehitystään ja tekee mammasta ihan toooosi väsähtäneen :)

Onko teillä muuten tietoa, mitä sellanen varhaisultra yksityisellä kustantaa? Olisi tarkoitus mennä nimittäin...ja missähän vaiheessa sinne kannattaisi varata aikaa? Voi elämä että ihminen voikaan olla pihalla näistä kaikista jutuista :D

Nyt päikkäreille... tarrasukkia ja vauvaliimaa kaikille <3
 
Hei!
Ensiksi onnea valtavasti kaikille!! :)
Minullaki nyt rv 5+4, Elikkäs la olis 5.12
Ennestään jo 2v 6kk poika
Ajattelin liittyä tänne juttukavereiden toivossa kun perheen lisäksi niitä ei juurikaan ole ja heille en ole vielä tohtinu kertoa...
Samalla vähän lukemaan muittenki kokemuksia,vaikka onki jo yksi lapsi nii tuntuu kuin siitä olisi ikuisuus.. :) mutta eiköhän nämä asiat mieleen palaudu kun mennään eteenpäin :)
 
iina88 meillä melkein saman ikäiset esikoiset ja itsellä sama tunne että siitä on jo ikuisuus kun häntä odotin ja nyt sitten palauttelen mieleen millaista odotusaika oli ja millasia tuntemuksia. Vaikkakin niin vähän aikaa kumminkin loppupeleissä siitä on, niin ei sitä tahdo muistaa kaikkea, varsinkaan näitä alkuraskauden oireita :) ja jokainen raskaus onkin varmasti erilainen. Inkeri32 itse en ole käynyt varhaisultrassa mutta mitä olen kuullut niin aika paljon on eroja. Joltain yksityisiltä löytyy nettisivuilta myös hinnastoa. Ja varmaan voi pikkuhiljaa alkaa varailemaan jo hyvissä ajoin :)
 
Koska oli varoteltu, että pk-seudulla voi olla vaikee saada neuvolaa niin mäkin sitten hätäsenä jo soitin viime viikolla. Ajan sai kuitenkin hyvin - eka neuvola 29.4. eli 7+5.  Alkuraskauden ultra tosiaan 26.4. kun pieni on hoidoilla aikaan saatu. Samalle klinikalle siis menossa, kun melko samoissa hinnoissa muiden kanssa.

Mulla on oireina ollu jo ennen plussaa etovuutta ja kamala närästys. Sittemmin on tullut tavaksi jo kerran päivässä oksentaa ja muutaman kerran on sen lisäksi saanu nieleskellä. Väsymys on valtava - varsinkin kun herään keskellä yötä enkä saa sen jälkeen enää silmällistäkään unta... Vatsa turpoaa iltaa kohden - syön jotain tai en. Ja posket punottaa koko ajan! Olikohan vielä muuta ;)

LittleMyy 4+5
 
Takaisin
Top