Joulukuun mammat 2015

Joo. Mä oon näiden lasten kohdalla kyllä ennemmin turhaan lääkärissä ku en ollenkaan. Tääkin lääkäri sanoi että aina vaan jos käy noin niin pitää mennä lääkäriin että saavat paikalleen sen käden eikä siitä jää mitään kipuja tms. Ite kun lapsena kaikki paikat krempannu rikki eikä lääkäriin viety ellei pää kainalossa ni nyt sitten saa kärsiä... Kyllä säikäytti joo. Ei ihan heti uusiks....
 
Angelique, olipa säikäys. Ei sitä tuollaistakaan tule edes ajatelleeksi. Onneksi kaikki kunnossa nyt kuitenkin.

Mekin saatiin juhlat juhlittua ja tänään onkin joulukuisen varsinainen synttäripäivä. Kyllä vaan aika kiitää kamalaa vauhtia. Nyt vielä nopeammin tämän toisen kanssa. Voi vaan ihmetellä että mihin nämä viikot ja kuukaudet katoaa.

Oltiin miehen kanssa ihan finaalissa juhlien jälkeen. Ollaan molemmat oltu vähän flunssassa niin se ja juhlastressi pisti väsyttämään kyllä todella rankasti. Joulukuinen kirmasi koko kasteen ajan vuoronperään saman ikäisen serkkunsa kanssa ympäri tilaa ja kolautti päänsä oikein komeasti seremonian jälkeen pöydänreunaan. Mutta muuten kaikki sujui hienosti.
 
Tytsy??? Kysyit perheneuvolasta? Me ollaan helsingissä ja voin sanoa, et olin vähän pettynyt ainakin meidän työntekijöihin. Mitään konkreettisia neuvoja ei saatu (käytiin siis lähinnä esikon uhmailun takia siellä) vaan ihan yleisellä tasolla keskusteltiin ja puitiin omaa jaksamista. Kovasti yrittivät työntää "ihmeelliset vuodet" ryhmään, jos noin 10 perhettä käy yhdessä läpi arjen haasteita tms. Jtn 12 kertaa kestäin ja noin pari tuntia sessio. Kuormittaa tuollainen hieman, vaikka hyvä idea vertaistukiryhmä saattaisikin olla :/

Mutta tietty jos oma jaksaminen on kortilla niin kannattaahan sekin oljenkorsi hyödyntää. Ei siitä mitään haittaakaan ole. Hyvin pitkälti varmaan kiinni työntekijöist, ketä saa. Ja kyllähän kolmas osapuoli ja asioista puhuminen tuo aina vähän uutta näkökantaa.
 
Angelique huii oisin minäki säikähtäny. Mutta onneks kaikki hyvin! :)

Nuppu onnittelut 2v vauhtihirmulle! :)
 
Niin joo. Mä olin vielä niin järkyttynyt omista höpinöistä että unohin kokonaan onnitella kaikkia täyttäneitä. Meillä maaginen päivä koittaa torstaina 7. Päivä. Pidetään juhlat sitte parin viikon päästä samaan aikaan isoveljen kanssa ku isoveikka on syntynyt 22.12... Ja eri juhlat ja lahjat pidetään. Mies aina muistuttaa että ei yhdistetä mitään jouluja ja synttäreitä kun se on niin kamalaa... Ja mälsää. Mies siis syntynyt 7.1 :D voin kuvitella kyllä...
Nii mulle on kaikkein tärkeintä se lahjojen avaamisen ilo. Itsellä ei koskaan ollut mitään kummia lahjoja, pari sellaista parempaa lahja muistan, mutta en oo saanu lapsena enkä aikuisena juurikaan lahjoja ja jotenkin korvaan sitä lapsille. Paljon kaikkee pientä ehkä hassua mut käytännöllisiä taikka muuten käytettäviä. Yksikin saa tänävuonna kakkatyynyn (Emoji) ei siis mitenkään tärkeä eikä pakollinen mut voin jo kuvitella sen ilmeen :D sitä tirskumista ja tihitystä... Siitä on joulu tehty!
 
Itekkin tossa yks päivä luin noita vanhoja viestejä siltä ajalta juuri kun kaikki on alkanu pikkuhiljaa synnyttää ! Voi noita aikoja ja herranjestas siitä on jo kaks vuotta, mihin ihmeeseen tää aika on menny :D
Tää on kyllä ihan paras ryhmä :Heartred Vaikka itse en oo ny hirveemmin kirjotellu nii joka päivä käyn kyllä lukemassa teijän juttuja täällä.
Niin Ja onnittelut kaikille jotka täyttävät jo kaksi vuotta. Meilläkin synttärit lähenee pikkuhiljaa, 23.12 juhlitaan sitte meidän 2 vuotiasta :) [emoji173]
 
Joo, tää kyl on ihan paras tuki ryhmä ikinä:) en kyl ois uskonut että täällä näinkin paljon vielä keskustellaan, vaikka kyl täällä oli meidän ”kulta aikaan” enemmän höpinää kun jos ei päivän aikana kerennyt tulla lukemaan ja illalla istahti koneen kanssa sohvalle niin oli sivu tolkulla viestejä luettavana:) aika paljon täältä on kyl kansaa kadonnut mutta ihanaa että näin moni löytää ajan tänne tulla kirjoittamaan kesken kiireisen arjen:wink
Mitenkäs muuten mitkä on teidän itsenäisyyspäivän suunnitelmat?
Me ajateltiin käydä viemässä kynttilä sankarihaudalle, saunoa ja tehdä herkku ruokaa... namsk hirvipaistia ja potti voi:p illalla miehen kaa ajateltiin tehdä mätileipiä ja nostaa kuohuva lasit 100v Suomelle ja katsoo tietysti linnan juhlia:D siis mikäli saadaan lapset oikealla aikaa nukkumaan:wink
 
Itekkin tossa yks päivä luin noita vanhoja viestejä siltä ajalta juuri kun kaikki on alkanu pikkuhiljaa synnyttää ! Voi noita aikoja ja herranjestas siitä on jo kaks vuotta, mihin ihmeeseen tää aika on menny :D

Hei mä myös välillä lueskelen mitä täällä joulukuisissa on ihan alkujaan höpisty, hauska lukea. :p Ite mä liityin tänne vasta noin kuukautta ennen laskettua aikaa, mutta muistan miten ihanasti mut otettiin tänne vastaan vaikka niin ’myöhään’ aloin höpisemään teidän kanssa. :) :Heartred

Mä aattelin huomenna kokata karjalanpaistia ja perunaa, saas nähä jos jaksais vielä jotain leipoa. :) Haudalla ehkä käydään, mut muuten ei mitään suunnitelmia, varmaan vaan ihan kotona oleskelua. :)
 
Huomenna mä meen lasten kanssa mun vanhemmille syömään, miehellä työpäivä, kiitos kikyn... Skumpat ois voitu juoda muuten illalla miehen töiden jälkeen, mut pikkuapina nukkuu edelleen vieressä niin ei pysty :D
 
Tänään pitäis jaksaa mennä kattomaan isolle kirkolle valoja ja huomenna aamusta mennään poikien kanssa naapuriin leipomaan pipareita. Perinteeksi on tullut karjalanpaistin tekeminen, joten sitä ruoaksi ja leipäjuustoa lakkahillolla jälkiruoaksi ja tietty fazerin sinistä :P Illalla kattellaan linnanjuhlia.
 
Me mennään huomenna mun vanhemmille syömään. Sisarukset perheineen tulee myös. Illaksi kotiin kattomaan linnanjuhlia, on pitkästä aikaa ihan tuttujakin niin on kiva jännitellä millaisessa puvussa siellä ollaan liikenteessä :happy: kynttilöitä en meinannut ikkunalla polttaa ettei ipanainen kiskaise niitä päälleen.
 
Mä en oo ees ostanu huomisia ruokia vielä. Kattoo sitte onkos kauppaan huomenna jotain jätetty. Ai katsooko joku niitä linnanjuhlia oikeasti... Mä en oo toistaiseksi ikinä katsonut... [emoji3] ruoka voi olla ihan vaikka kanankoipia, meillä ei tehdä oikeastaan ikinä muulloin kuin jouluaattona mitään "perinteistä". Meillä ei oo ees mitään jouluista vielä. Kai mä oon oikeasti vaan vanhaksi tulossa... Kyllä yleensä pikkujoulukuusi ja valoja on laitettu, nyt ei mitään.
Oikeastaan kaikki muukin tuntuu räjähtäneen käsiin. Muista koska olisin siivonnut viimeksi... Kun muut ei kyllä siivoa. No mutta mitäpä siitä...

Mutta hyviä juhlia teille jotka juhlitte!
 
Miellä on tässä lasten tulon jälkeen muodostunut vaikka jos minkälaisia perinteitä, yhdistelty mun suvun ja miehen suvun perinteitä tai sit luotu omia:) noita linnanjuhlia oon innostunut kattomaan vasta parina vuotena, kai sitä on silleen kasvanut ja tullut vanhaksi:wink
Riistaa ja Suomen metsän antimia pitää syyä itsenäisyys päivänä (mies metsästää, minä marjastan/sienestän) ja kynttilät pitää viedä kaatuneiden muistolle...
Tai siis pitää ja pitää, itse koen tärkeäksi...
 
Meillä ei mitää suunnitelmia oo kyllä. Linnanjuhlat kyllä kattellaa ja käydään ehkä kattoo ilotulitus :)
 
Takaisin
Top