Joulukuun juttelut

heipä hei pitkästä aikaa...näin siinä sitten käi, tyttö syntyi rv33+1 hyvän vointisena mutta vieläkin sairaalassa
itse pääsin kotiin viikon jälkeen ja nyt hoidellaan päivittäin pientä siellä.pahaksi onneksi isäntä jäi auton alle
reilu viikko seitten ,aivoverenvuoto,kudosvaurio jalassa..takaraivo auki yms..ääääh nyt onnex hereillä ja toipuu.
mie ite voin fyysisesti hyvin onnex. kolme murua kotona pitää mielen virkeenä.Huh huh mikä 2viikkonen voin sanoo!mutta onnex kaikki hengissä ja
jouluna ehkä yhdessä kotona! niin ainakin lupailivat vauvan täytyy vielä oppia syömään kunnolla niin päästään nenä-mahaletkusta eroon..taidan vaihtaa
palstaa tai noh eipä juurikaan ole aikaa käydä netissä. mutta kaikkea hyvää teille! on ollut mukavaa lueskella juttuja!
 
Ohoh mirputin! Suuret onnittelut tyttövauvasta!!

Mutta onpa teille tapahtunut isoja asioita muutenkin, kamalaa, onneksi kaikki parempaan päin. Nyt toipumisia ja voimia sinne!
 
Ohhoh. Toivotaan että kaikki hyvin kaikilla siellä Mirputimen perheessä!! Ja onnea tosi paljon pikku prinsessasta!!

Verenpaine mittauksesta. Antin vanhemmilla on kanssa joku omronin mittari niin he ottaa kanssa kolme mittausta ja niistä keski-arvo. Kun vähän heittelee.
 
No niin, raskausviikko 36+2 meneillään ja tulin juuri neuvolasta. Valkuiaisarvo näytti edelleen plussaa vaikka olin edellisellä viikolla käynyt antamassa pissa- ja fluorinäytteet, jotka näyttivät negatiivista. Hmm.. määräspä neuvolantäti mut klamydia testiin, elikkä taas pissanäytettä labraan antamaan, minusta hieman outoa tässä vaiheessa ottaa tuo klamydia testi.. Onko muilla kokemuksia..?

Verenpaine oli lievästi kohonnut 140/98.. ei oo kyllä koskaan itellä ollu nuin korkea.. ei muuta kuin uudestaan mittauttaan iltapäivän puolella.. toivottavasti ei nyt mitään raskausmyrkytystä tule kun muutenkin ollut hankalaa tämä raskausaika.. :/

..jos iltapäivällä verenpaine on vielä korkea niin täti määrää mut tod. näkösesti äitipolille..

Turvotusta sormissa ja nilkoissa on myös.. Onko muilla kokemuksia tällaisista oireista? Kannattaakohan alkaa panikoimaan, jos on vaikkapa lievä raskausmyrkytys.. ei kiva..
 
Maeri: Kyllähän tuo vähän siihen viittais että raskausmyrkytys olisi, varaudu siis siihen että joudut jäämään sairaalaan. Klamydia testattiin sillon ekalla neuvolakäynnillä, samalla kun kaikki muutkin...  Tsemppiä sinne, toivotaan ettei ole mitään aihetta huoleen ja jos nyt sairaalaan joudutkin niin olet jo hyvillä viikoilla menossa ja hyvin voi vauva jo tulla jos tarve vaatii :)
 
Onnea paljon Mirputille! Mutta voi hurja että on ollut tapahtumarikas aika! Kaikki samaan aikaan aika hurjaa! Pikaista toipumista teille kaikille sinne.

Mulla ei ollu neuvolassa ku tuo korkea verenpaine ja muakin raskausmyrkytyksellä peloteltiin. Luin sit kotona netistä että lopussa yleisestikin tulee lieviä raskausmyrkytysoireita jotka ei kuitenkaan vaadi mitään tomenpiteitä vaan seurailua. Mut eihän sullakaan oo maeri ku joku 5pvä niin vauvaa ei lasketa edes keskoseksi jos syntyy et turha on kai hirveästi huolestua vaikka raskausmyrkytys olisikin.. Aika outo toi klamydia testi tässä vaiheessa..emoticon

Onko muita alkanu taas kiukuttaa? Mulla vissiin hormoonit tekee taas muutoksia kun yksin kertasesti vituttaa kaikki! Eilenkin meni hermo ukkoon ku se ei kerta kaikkiaan voi laskee sitä vessanpöntön rengasta alas ja joka ikinen kerta kohtaan sen ikävän posliini renkaan! Suhteen alussa se kyllä sen osas laskee mut nyt ei vissiin jaksa nähä enää sitäkään vaivaa...ÄÄRGH!! Remmoin sit agre huuruissa telkkareita (vanhanaikasia pirun painavia iso pyllysiä vehkeitä) paikasta toiseen eikä tuntunu missään ku oli vähän kiukkua veressä. Toivottavasti jouluks vähän tasaantuis noi hormoonit tai tulee vähemmän rauhallinen joulu.

Yöllä sit vauvalla oliki hirveet bileet ja toi prkl räkäklöntti vaan laajenee tuolla nielussa ja yritän ryystää puolet yöstä sitä irti ja loppu aika meneekin sit vessassa juostessa ja vettä juomassa kun suu on ku sahara..Juu nautitaan taas tästä raskaus ajasta..no onneks kohta saan taas vähän enempi tilaa keuhkoille ku pirputin tulee sykkyyn. <3

Neukku tädin (tai se urpo amatööri täti) mukaan ois vauvan pää jo aika alhaalla ja enempi veikkaili et ei menis ainakaan hirveesti yliaikaseks et jos se ehkä tuliskin se uudenvuoden vauva.. hih! Sen mukaan ei ois kohtu kasvanu 2vko yhtään et sama 31cm oli vieläkin mut en oikein usko sitä koska ite oon huomannu et se on kasvanu ja se muutenkaan oikeen osannu sitä kopeloida et en tiiä onko luottamista mihinkään mitä se sano..no nyt lopetan siitä valittamisen emoticon Ei malttais kyllä yhtään oottaa.. tuntuu kyl älyttömältä et 27pvä enää jäljellä! Kai se kassi ois pakattava sit pikkuhiljaa kuiteski.
 
Basura: Aivan ku ois ite kirjottanu tuon sun tekstin ku mulla oli viime yö ihan samanlainen... koko yön piti "korsata" että sais limaa irti, menihän se sit osa yötä räkiessä pönttöön ja vessassa ravatessa!! kurkku karhea ku mikäki..ei oikein nappaa olotila just nyt..

..ja ei se tosiaan auta kun seurailla tätä tilannetta ja nythän sitä seurataankin tuota verenpainetta mittaamalla, hyvä että ottavat ihan lievätkin vaivat vakavasti, hyvässä hoidossa tässä ollaan. :) Pitäis vaan osata olla aloillaan, eilenki kävelin jouluostoksilla melkein viimeisillä voimilla ja tuntu ettei jaksa kotia kävellä kun tuntu niin tonne häpyliitokseen ja oikeeseen nivuseen.. Eiköhän se synnytys vie loppujen lopuks suurimmat vaivat mennessään, niin ainakin itse toivon. :) joten tsempataan vaan loppuun asti!
 
soittelin tänään neuvolaan ja kyselin näistä mun sormista kun niin kipeät ovat ja onnenkseni kertoi ettei reumaa ole vaikka suurin osa sitä pelkää... sanoi vaan että raskausajan loppumetreillä elimistö tuottaa jotakin hormoonia joka pehmentää niveliä ja liitokset löystyy ym. että siitä johtuis ja voihan siellä tosiaan nestettäkin olla... 

mulla alkanut nyt olemaan alavatsalla menkkamaista kipua ja supistellut parina päivänä ihan kunnolla... tähän asti en ole tiennyt miltä tuntuu kun vatsalihakset kovettuu ja miltä oikea supistus tuntuu... mutta levolla loppuu ja eilenki ku lepäsin ja lähdin uudestaan liikkeelle niin samantien supisteli... huomenna olis neuvola aika... enpäs ole muuten muistanut mitata sokereita ja maanantaina olis diabeteslääkärin valitusten vastaanotto... :) toivotaan parasta ettei vaavi ole pyöristynyt liikaa :) ja kiva tietää mikä kohdunsuuntilanne on tällähetkellä kun niin kauheet kivut tuolla alakerrassa ollut ettei vaan olis paikat auennu entisestään... en ainakaan uskalla enää uimassa käydä ettei tuu mitään tulehduksia...

koirien ulkoiluttaminen on yhtä tuskaa.. koirarukat joutuvat odottamaan viimemetreille saakka keltanen kupla otsassa että millon mamma lähtee käyttämään ulkona.. kohta pääseevät mökille juoksemaan irti.. :)

kiva ku miehen auto hajosi niin tänä aamuna piti viedä töihin ja herätä sen takia puol 7.. eihän se ollu ku 2h reissu mutta onneksi sain nukuttua sen jälkeen vielä... 

ompas tosiaan ollu tapahtumarikasta aikaa täällä... ikäviä ja ihania asioita.. mutta kohta myö kaikki poksahdellaan ja saadaan muksut syliin... sittenpä onki taas uutta ja ihmeellistä aikaa kun nyt tähän raskauteen tottunut ja sitten sitä ei enää olekkaan... :)

mitenkä on mahdollista että vaikka kuinka siivoan niin kämppä on aina kun pommin jäljiltä... turhauttavaa jotenki pitää paikkoja puhtaina... kun olen yrittänyt pitää niin että jos tarvii synnyttämään lähteä että kaikki olis kunnossa ja koti siisti kun vauvan kanssa kotiin tulen... mutta pahenee vaan... noh ei mahda mitään... :) 
 
Jei, sivujen toiminta on nopeutunut jo lähes normaaliksi. Vielä kun saavat kuntoon muut toiminnat niin päästään taas kunnolla höpöttelemään
emoticon
 
Oon ollu jo pari viikkoa nettipimennossa muuton takia ja luultavasti jatkuukin. Tulin "pikasesti" selaamaan jutut, mut niitä on tullut niin paljon, etten ihan antaumuksella pystyny kaikkia lukemaan. Ei mulla mitään kummempia (tai en oikeastaan ennätä kirjottaa, asiaa ois paljon). Mutta tässä samalla katson Emmerdalea ja itken silmät päästäni. Kamalaa toi Danielin kuolema. Ei sitä osaa ajatella (eikä varmaan pidäkään), että vielä alkuraskauden jälkeen voi yllättäen menettää lapsensa, tuossakin 7kk vanha vauva mikä kuoli. En yleensä itke kun katson tv:tä, mutta tuo oli ihan liikaa. Pitänee yrittää vaan uskotella, että ei tuollaista tule meille tapahtumaan.
 
heissan vaan kaikille, ja onnittelut mirputinille!!
itellä oli tänään ultra, ja vauva ompi kasvanu ihan normaalisti, kaikki mitat oli suunnilleen keskikäyrällä, ja paino oli nyt 2740g, viikkoja 36+1. samalla oli viiminen lääkäritarkastus, ja oho, 2-3cm kohdunsuu auki emoticon ja pehmeetä kaulaa 2 cm. eli ehkä ei ainakaan kauheesti mennä lasketun ajan yli, JES! ja mitään ennakoivia suppareita en oo tuntenu ees lainkaan.
alkaa oleen jo aika rasittavaa, ku pään sisällä ois virtaa vaikka mihin ja intoa tehä kaikkee, mut jo joku kauppareissu saa kropan hyytyy kokonaan, nivusiin ottaa, ja maha painaa tonnin--jalat väsyy.

Mulla ei vieläkään toimi ihan entisenlaisesti tää foorumi, meinaa ärsyttää välillä kovastikkin..ja niitä omia tietoja raskaudesta en oo löytäny vielä ainakaan. mut jospa vaikka jo huomenna!

nyt ensimmäinen iltapala! emoticon
 
jokohan minun muksu ylittänyt 3kg rajan?! maanantaina se selviää :) mutta ei se varmaan liian iso ole jos se sen 3kg painaiskin... minäki haluaisin kaikkea kivaa tehä mutten vaan kykene... mökilläkin vaan lamaantuneena istuin sohvalla ja katoin ku muut touhus kaikkee... :) 
 
Vinkki: Hoksasinpas tuossa että kun klikkaa tuolta viestisivulta sinisestä yläpalkista kohtaa 'viimeisin viesti', saa topicit siihen sivulle aikajärjestyksessä. Jospa ne toimisi pian automaattisesti mutta tuo on ihan jees nyt.
emoticon

Tänään vuorossa mammiskahvittelu työpaikalla :)
 
Onneks nää sivut on hieman jo nopeutunut, meidän muutenkin hitaalla yhteydellä...
Tänään viimosten vaatteitten pesua ja lipastoon viikkaamista, josko vielä vaunujen kopan saisi pestyä, kun on ollut vinnillä kuiteskin jo neljävuotta..ja tietenkin pullanpaistoa...meneeköhän jo kohta yli, illalla sit paikat kipeenä...
Eilen isäntä vei pinniksen isälleen maalattavaksi, kun pitää öljymaalilla maalailla, niin eivät miun antaneet liikuttaakkaan, no sentään maalin sain itse kaupasta käydäemoticon
Huomenna neuvolasta hakemaan flunssapiikkiä, jota eivät miulle tyrkyttäneet, vaan piti ihan ite kysyä, että voisikohan sen saada. seuraava aika onkin sitten vasta ensiviikolla, huomenna saan vaan piikin muidenaikojen välissä.
Valmennukseenkin sain sitten ajan, 4.1.2011, monella silloin jo vauvelit sylissä ja me vasta harjoitellaan ulos saamista, toivottavasti ei kuitenkaan olis vielä tuolloin syntynyt. Naureskeltiin vaan kätilön kanssa puhelimessa, et pääsee sit alhaalta ylös suoraan synnärilleemoticon  
Huomenna pääsee kaupunkiin shoppailemaan, vähän itelle joululahjoja ja muutama kummimuksu on vielä vailla lahjaa. Viikonloppuna tulee sit vieraita, ei aika käy ainakaan pitkäksi. No pyykit ei koneesta iteksiään narulle siirry, joten pitänee lähtee lataamaan samalla lisää. (Välillä tulee jumahettuu tähän koneelle tai telkun eteen..jää sit ne pikkuhommat ainakin tekemättä....)
 
Kiva kuulla että useat teistä jaksaa ja pystyy vielä touhuilemaan.  :)
Kyllähän siinä itsellä niin kävi, että synnytysosastolle jouduin tarkkailuun tän korkean verenpaineen vuoksi.. lepoa määrättiin.. onneks sain läppärin tänne kaveriksi niin ei käy aika kovin pitkäksi ;)

Eli raskausmyrkytystähän ne lievää täällä epäilee, toivottavasti ei ilmenis muita oireita... tosi tympeää! Mistähän sekin johtuu että toisille tulee myrkytys? Jostain kuullu että se vois olla perinnöllistä, mutta oman äitini kanssa puhuin eikä sillä ole ollut mitään myrkytyksiä.. kai se on vain sitten itellä huonoa tuuria.. :/

No mikäs tässä köllötellessä, kaikki tuodaan nokan eteen, voi vaan olla ja makoilla rauhassa, mutta mielummin sitä kotona köllöttelisi ;)
 
no maltatpahan maeri sit ihan kunnolla lepäilemään kun kotona varmaan sais levättyä kuitenkaan. Mut hyvä et on läppäri seurana ei tuu tylsää. Sehän on ku 5 tähden hotelli ku sapuskankin taitaa nenän eteen tulla emoticon  Mites jouluna sitten? pääsetkö kuitenkin joulun viettoon jos vaan oot kasassa vielä vai onko puhuneet käynnistyksestä?

Mulle neukku täti sano et pitää nännejä hieroa frotee pyyhkeellä ja vetää ja pyöritellä ja satuu jo niin pirusti tääkin homma et ei taho kärsiä..pakko niitä on vähän nykiä ku on sisäänpäin kääntyneet nännit niin eihän se pirpu saa niistä mitään otetta.

Viimein tuli sit palkanmaksajalta se Y-17 lomake sitä äippäraha hakemusta varten niin eikö siitä puutu kokonaan mun kesälomarahat ja talviloma rahat...ÄRGH! Haluan kyl ne 5vkon rahat näkyviin. En haluaiskaan tietää paljon sitä rahaa tulee ja millon.. Sit kuulemma mulle ei oo lyöty talvilomaa koneelle ollenkaan minkä pidin siis 19.11. ja rahat ois pitäny tulla nyt perjantaina mut ne tuleekin tammikuussa...ja mitähän se kela siihenkin sit sanoo. Joko muut on saanu päätökset asiaan?

Jaa niin munhan piti siivota..ja nyppiä tuo typerä koira joka nyt sit viimein keksi et on talvi.
 
Basura: Jo vain kuule ruuan pitäisi vuodepotilaalle tuua nenän eteen, mutta kaks kertaa oon joutunu ite hakemaan ne vaikka oon sanonu asiasta.. se on ku nuo hoitajat vaihtuu niin ne ei varmaan toisia muista informoida tai sit ne aina vaan unohtaa mut ku en oo vielä oikeasta syystä täällä :D

Saapa nähdä kauanko tässä joudun olemaan tarkkailtavana ainakin huomiseen ja toivon että pystyisin olemaan joulun kotona. :) eilen lääkäri kuitenkin sanoi että voi olla että käynnistetään ennen laskettua aikaa (la3.1.), mut sitä se ei osannu sanoa että montako päivää/viikkoa ennen.. uskoisin että jos käynnistävät niin käynnistävät hyvissä ajoin ennen aattoa tai pyhien jälkeen joulun välipäivinä, alkaa pikku hiljaa jo jänskättään vaikka en yleensä jännitä mitään uutta :D

On se kyllä niin tarkkaa nuitten lippujen ja lappujen kanssa! Onneks itellä ei ollu mitään ongelmia tuon rahan kans, taitaa ensimmäinen äippäraha kilahtaa viiminen päivä tilille... tosin joulun kannalta hieman ikävämpi.. tosin eipäs sitä enää viittikää lähtee tässä tilassa kovin shoppaileen.. taidan nakittaa sen homman miehelle.. saas nähä mitä siitäkin tulee ;)
 
Toivotaan että Maeri pääsee joulun viettoon kotiin kuitenkin! Ikävä olisi osastolla olla :/

Mites luckyn kotirintamalla menee? Onko taistelut miehen kanssa tyyntyneet?

basura: Onko ne miten pahasti kääntyneet sisään? Nännit siis.
Kun tuttavalla on kanssa sisäänpäin kääntyneet nännit ja hän ei oo pystynyt esikkoaan imettämään ollenkaan. Toivotaan että sie pystyt!!

Täällä on tänään ollut hyvä päivä supisteluista. Että sitten rupesin siivoomaan. Imuroin, vein pienemmät matot ulos tuulettumaan ja pyyhin lattiota, sekä pesin koneellisen pyykkiä ja loput joulukortit askartelin. No katotaan illalla miten kostautuu...

Äh varpaan kynnet pitäs lyhentää mutta siitä tulee projekti tän masun kanssa, siksi oon vitkuttanut sitä. Nyt rupeis olee pakko kun tulee kynnet sukista kohta läpi ja lauantaina pitäs laittaa parempaa saapikasta jalkaan kun on työpaikan pikkujoulut. Ihanaa kun pääsee kunnolla laittautumaan :)

Mies lähtee viimeselle pitemmälle reissulle kaverisa luo virojoelle laittaa autoa. Viimeinen mahollisuus lähteä, kun sitten on niin vähän enää laskettuun aikaan, ettei uskalla. Niin oon vlopun yksin kotona. En muistakkaan milloin olisin ollut. Mutta onneksi huomenna tulee kaveri käymään illalla ja sitten la on ne pikkujoulut ja sunnuntaina tulee toinen kaveri käymään, niin ei tarvi ihan yksin olla kotona. :) Sitten sunnuntai iltana antti tuleekin kotiin.

Tänään rv 36+4 <3 


 
[guote]Yöllä sit vauvalla oliki hirveet bileet ja toi prkl räkäklöntti vaan laajenee tuolla nielussa ja yritän ryystää puolet yöstä sitä irti ja loppu aika meneekin sit vessassa juostessa ja vettä juomassa kun suu on ku sahara..[/quote]

Sanasta sanaan kuin omat yöni viime aikoina. Alkuyöstä saatan torkahdella sellasia 20 min torkkuja ja herään yskimiseen, suun kuivumiseen, pissahätään ja lisään vielä bonuksena kauhean närästyspoltteen.

Makaa siinä sitten. Niin väsyneenä ettei jaksa laittaa valoja ja vaikka lukea. Päässä soi joku renkutus, viime yönä Katri Helenan "Joulumaa" (jostain mainoksesta kuultu) voi hyvänen aika! Kellon tikitys ärsytti niin että piti viedä seinäkello pois makuutilasta. Kahden jälkeen luovutin ja istuin tunnin, puolitoista tietokoneella haamuna. Kolmen jälkeen takaisin sänkyyn ja olin sitten lopulta nukahtanut, herätäkseni kelloon 6.20. Aika haamuna tuli raahustettua töihin.

En millään haluaisi ottaa sairaslomaa nyt viimeisinä päivinä töissä, kun ei tiedä milloin sitä seuraavaan kerran pääsee töitä tekemään! Mutta voi olla, että ei kunto kestä tätä :-(
 
Takaisin
Top