Joulukuun jorinat

Luin eilen tosta syyhypunkista ja kutina vaan yltyi :D apua sentään. No mutta: Kävin kutinan takia juuri lääkärissä. Atooppinen ihottuma, stressi ja väsymys laukaissut. Käski levätä. Hmm.. Milloin? Yöt aikamoista showta, omasta mielestäni oon ihan suht hyvin jaksanut mut keho näemmä eri mieltä. Lääkäri sanoi että voin ottaa cetirizin allergialääkettä, ohjeessa vaan lukee että ei imetyksen aikana kun erittyy maitoon :sad001 nyt stressaan sitä... Huokausss..
 
Voih tsemppiä kotimama! Onneksi ei ollut syyhy, meillä oli ala-asteella koulussa sitä liikkeellä, ja oli aivan kamalaa!
 
Huhhuh mikä päivä takana. Ylös ponkaistiin klo 7 ja ajattelin että päivä menee normaalisti mutta pikkuinen ei nukkunut laisinkaan päikkäreitä (norm siis kahdet n 1h unet, aamu ja päivä). Poika oli ihan tööt päivällä. Nukutin sitten väkisin vaunuissa lenkin ajan, nukkui vajaa 30min. Kun heräsi otin syliin ja puhuin äidin kanssa puhelimessa. Poika katseli mua ihan kokoajan ja silmät lupsahteli välillä, hymyili voenosti. Sydän siinä suli :Heartred toinen ei halua olla erossa :sad001 aiemmin päivällä olin itse ihan kiihtyneessä hermotilassa kun poika vaan pelleili nukuttaessa ja jos laskin sylistä pois niin alkoi huuto. Pitäis vaan osata relata. Jos ei nuku niin ei nuku. Sitten keksitään muuta :) näitä päiviä varmasti tulossa tulevaisuudessakin.
 
Meillä kanssa en osannut kyllä tuota relaamista pitkään aikaan ja poltin hermoni monena päivänä kun tytön nukahtamiset ja nukkumiset oli mitä oli. Nykyään ei koita väkisin saada nukkumaan vaan ollaan miehen kanssa sanottu, että just nukkuu sitten kun nukkuu.. Turha päätään hakata seinään ja hermojaan menettää kun se huonotuulisuus tarttuu sitten tyttöönkin ja sitten vasta onkin "mukava" loppupäivä kun miehen kanssa tapellaan ja tyttö kitisee pienestäkin jne..

Jos tyttö nukkuu aamulla pidempään kuin aamukuuteen niin sitten tietää ettei nuku ennen klo 14. Jos herää kuudelta tai viimeistään 6.30 niin nukkuu aamulla 9.30 ja klo 15. Jos ei nuku ennen tuota klo 14 niin päivä siihen saakka on kitinää ja kaikki on huonosti kun on kuitenkin väsynyt jo tuohon puoli kymppiin, muttei kuitenkaan tarpeeksi väsynyt ja myöhemmin ei vain osaa nukahtaa sitten itselleen väärään aikaan. Edellispäivänä oli tuollainen päivä ja tyttö nukahti sitten syöttötuoliin kesken välipalan syömisen :grin Se oli itselle omituista kun se nukahtaminen on aina muuten niin vaikeaa. Mutta niin suloista kun toisen silmät lupsuu väkisin kiinni ja saa siitä kantaa sänkyyn jatkamaan uniaan :Heartpink

Itse tulee kyllä ihan liikaa tämän ankean kelinkin annettua vaikuttaa omaan mielialaan. Huomaa aamuisin kun herää ja kuulee sateen ja tuulen niin on samantien pahalla päällä kun tietää ettei ulos pääse sinäkään päivänä. Ja joulustressi iskee kun ei ole kelien takia ollut kyllä yhtään joulumieltä niin ei ole tullut pahemmin lahjojakaan mietittyä ja aina muistaa jonkun, jolle pitäisi vielä keksiä ostettavaa eikä sitä rahaakaan olisi ja sen mitä on niin harmittaa laittaa toisen lahjaan kun itse tarvitsisi sisustusrahaa :grinSuunnitelmat valmiina ja remontti-intokin löytyisi molemmilta mutta yhtä sun toista pitäisi hankkia, että pääsee edes ne pienimmät muutokset tekemään.. Ehkä Joulun aika ei ole niin hyvä sisustussuunnitelmille kun on juuri kaikki lahjojen hankinnat yms myös ajankohtaisia.. :p
 
Meillä on tää pottailu nyt suht hyvin onnistunu, paitsi eilen oli tyttö aika velmu päällä.. :P yleensä alkaa pvruuan jälkeen kakkaa tekemään. Eilen syönti oli lopuillaan ja tyttö alkoi osoitella pottaa ja sanoi kakka. Noh,istutin potalla n. 20 min. Mitään ei alkanu tulla,nostin pois ja vaipan laiton jälkeen kyykisty potan viereen ja pissin teki.. No siihen hyvin ilkikurisesti hymyili ja käveli pienen matkan ja alko sitä kakkaa tehdä.. :D huomasi että ihan tahallaan teki kyllä. Muutama päivä sitten ku pissin teki nii arvelin ettei muuta oo tulossa nii menin keittiöön omille hommille. Kohta tyttö tepsuttaa sinne ja sanoo kakka, ja kappas kakka on vaipassa! Noh, toissa päivänä sentään tuli se kakka pottaan. Onneks tämä on kummiski alusta asti älynny mitä varten se potta on, sinänsä aika helpolla pääsee opetellessa. :)
Yötkin on ollu mukavampia kun ei pinnasänkyä ole,osaa ite päikkäreilleki rauhottua, ei ois pinnasängyssä onnistunu todellakaan. Kohta voi sängynkin varmaan siirtää oman vierestä kauemmas kun osaa sohvastakin nätisti alas tulla. Sen oppi melkein heti kun oppi sohvaan kiipeämään. Itse olin varma että se tulee vielä huudon kera sohvasta alas,mutta ihme kyllä ei. :)
 
Minä olin tänään ihan ihmeissäni kun likka on kahdesti tänään ilmottanut "kakka" ja kakka tosiaan on ollut housussa:confused: jännä jos osaa jo ilmottaa kun kakka housussa, kakka tai pissihädän tunnistaminen kun tulee joskus millon lie lähempänä 2v mutta kaippa ne voi sen kakan siellä vaipassa jo tunnistaa?:D hurjaa tämä kehitys!
 
  • Tykkään
Reaktiot: DT
Meillä sama juttu. Mutta kaikkihan on yksilöllistä. :) helpottaa kovasti jos älyää sanoa ennen kuin on jo vääntäny,kerkee potalle kiikuttaa.. :D
 
Meillä sai tyttö tänään kehuja toiselta tutulta äiti-ihmiseltä miten hienosti osaa jo istua :hilarious: :hilarious: :hilarious: Hetken joutui miettimään, että sanooko ääneen että osaa joo ja tosiaan täyttää sen vuoden ensi kuussa (jonka tämä toinen äiti kyllä tietää) ja olisi melko huolestuttavaa jollei osaisi :grin Seuraavaksi kysyi, että konttaako ollenkaan.. Toinen hiljainen kiusallinen hetki kun toinen opettelee jo kävelemään.. Kolmas hieman kiusallinen tilanne oli kun tämä tuttu alkoi kehumaan, että tytöllä on tosi siisti tuo alue kun on korjattu (näytti huulta), kysyin vähän puusta pudonneena et mikä? Mitenniin? "No toi tossa (näytti taas huulta) kyllä näkee et on korjattu".. Ooookei, juu... Ei tällä kyllä koskaan huulessa mitään halkiota ollutkaan.. :hilarious::hilarious: Ja siis tämä nainen on nähnyt tytön muutaman viikon ikäisenä ja kuvia jatkuvasti syntymästä saakka ja kerroin halkiosta jota ei päällisinpuolin ollut nähtävissä.. Vähän jäi kaivelemaan, että tytöstä näkee että huulta korjattu vaikkei huuleen ole koskettukaan :grin
 
Minkäs ikäsiä lapsia tällä tutulla äiti ihmisellä Mariel on? Muistaako enää miten nopeesti nää pienet kehittyy, vai onko hänellä itellään myöhään liikkumaan oppinu lapsi? Aikamoisia möläytyksiä...
 
Hänen lapsensa on jo teini-ikäinen. Mietin, että unohtaako sitä itse kun tyttö kasvaa niin nuo kaikki oppimiset noin perinpohjin. Tosin itse kyllä nyt ennen lastakin tiesin, että lähes vuoden ikäisenä jo sentään istutaan ja voisi osata jopa kävellä jo.. Tosin itse olen ollut seuraamassa joka päivä oman lapsen kehitystä, mutta tuon naisen lapsi on ollut lähes koko elämänsä erään sukulaisensa hoidettavana ja kasvatettavana kun tämä äiti sai lapsensa 17 vuotiaana, eikä nähtävästi ollut silloin valmis äidiksi vaikka moni muu tuon ikäinen onkin..

Tämän äidin kanssa olen ollut kaverina varhaisteineistä lähtien. Sivusta ihmettelin silloin aikanaan miten oman lapsensa voi noin vain antaa sukulaiselle enkä vielä tänäpäivänäkään osaa ajatella, että naisella on todella lapsi, ollut kaikki nämä vuodet. Siihen saakka kun meidän tyttö syntyi niin olin hänen kanssaan todella usein tekemisissä, lähes joka päivä. Nyt kun on oma lapsi niin sitä pysähtyy entistä enemmän miettimään tämän naisen ja lapsensa elämää.
Sieltä saakka kun hän lapsensa sai niin oli sitten viikko tai viikonloppu, ilta, yö tai aamu tai mikä tahansa vuorokauden aika, kun hänelle vain soitti, että lähdetkö käymään jossain tai mennäänkö baariin tms. niin koskaan hänen vastauksensa ei ollut, ettei pääse kun on lapsi hoidettavana, aina mentiin. Tänään jäin asiaa taas miettimään ja entistä hassummalta tuntuu tuon meidän elämämme muistelu nuorina naisina elämässä nuorten naisten vapaata elämää, kun toisella tosiaan oli se lapsi.. :wideyed: .kun itse ei ole kohta viimeiseen 11 kuukauteen pahemmin edes kavereitaan nähnyt kun tyttö on pitänyt kiireisenä ja työllistettynä.

Tältä naiselta sain yleisesti (facebookissa) muiden äitien kanssa huonoa palautetta miten kavereita ei nähdä kun saa lapsen. Meinasinpa kirjoittaa oman vastineeni ja mielipiteeni hänen omakehuunsa, miten hän ei ole koskaan antanut lapsen vaikuttaa kavereiden näkemiseen.. Eipä tosiaan :p Viimeiset 10 kuukautta olen häntä vähän väliä kysellyt kahville tai kävelylle, että nähtäisiin, mutta aina on liian kiire ja sitten suuttuu kun en lähde hänen kanssaan jonnekin, joka vaatisi tytön jättämistä hoitoon.

Eiliset möläytykset sai aikaan sen verran hilpeyttä ja ihmetystä etten asiaa sen enempää edes jäänyt miettimään vaan hihittelin mielessäni miten taitava tyttö meillä on kun osaa jo istua :grin Ja vähän pelästyin, että unohdanko itsekin noin täysin tämän ajan tytön elämästä.. :confused: Mutta tosiaan kun miettii tuota naisen elämää lapsensa vauva-ajalta ja tähän teini-ikään saakka niin on tainnut mennä kehitysvaiheet ohi niin ei ihmekään jollei niitä muista..
 
Wihii tämä äityli lähtee työpäivän päätteeksi vielä firman pikkujouluihin :joyful: Isillä on kyllä ollut rankka päivä, kun on ollut aamu 9 asti poitsun kanssa, ja itsekkään en kerennyt pojan kanssa niin kovin paljoa olemaan, kun tulin kotiin:sad001
 
  • Tykkään
Reaktiot: DT
Poika ei tänäänkään ottanut mitään päiväunia. Nukkui vaan klo 9-10 ja nyt illalla juoksurattaissa 30min. Oon hytkyny sohvalla ja imettänyt tunti tolkulla ja ei vaan nuku vaikka silmin nähden ihan väsynyt. Kaikkeen tähän vielä huomasin istuinkyhmyn kohdalla (eli tuolla naiskalleuksien vieressä) sormen pään kokoisen kovan patin joka sika kipeä nyt ja polttelee :sad001 istuminen sattuu ja kävely ärsyttää. Arvatkaa oliko ihana nukuttaa poika istuen yöunille? Ja nyt huolestuttaa mikä lie tuo on vielä tähän päälle.. Ärsyttää niin että tekis mieli lähteä lääkäriin mutta meidän kaupungissa ei enää toimi päivystystä :sad001
 
Meillä kotimama nukuttaminen menee ainakin hankalaksi jos poika on ihan yliväsy.
 
Tänään juuri haaveiltiin miehen kanssa, että kun tuo tyttö alkaisi nukahtamaan helpommin ja nukkumaan ilman, että useasti yössä kitisee niin voisi mennä joskus yökylään tuohon mammalle ja pappalle ja päästäisiin vaikka pitkästä aikaa kaupungin yöelämään.. Toisaalta ajatus valvomisesta ei houkuta sitten pätkääkään :wink Kunnon yöunet sensijaan tulisivat tarpeeseen..

Mikä ihme tuossa nukahtamisessa on niin vaikeaa :wideyed: Kuvittelin jo , että tämän ikäinen nukahtaisi jo vaikka syliin ilman hytkytyksiä ja jopa sänkyyn itsekseen.. Tai vaikka kesken leikkien lattialle.. Mutta ei.. Kun sitä unta vastaan pitää tapella, miksi?! o_Oo_O Minkä ikäisellä tulee se vaihe, ettei enää tapella unta vastaan vaan kiukutellaan ennemmin jollei pääse nukkumaan? Milloin pitää aamuisin herätellä eikä toinen ole aamuvirkkuna kuudelta hihkumassa sängyssä? Teininä? :grin:grin
 
Meillä nukahdetaan suht iisisti, mutta pari yötä on taas ollu senmoista hulabaloota, että huhhuh :wacky:
 
Esikko kohta 3v osaa vaatia jos ei pääse ajoissa nukkumaan, päilläreille menee itse jos nukuttaa joten kyllä se aika VOI EHKÄ tulla ennen teini ikää:rolleyes: muyta niin..samaa yritettiin eilen miehen kanssa miettiä et millon se aika tuli esikolla, kun nukkui nukkumaan menosta aamuun suht hyvin, ettei enää tarttenu ravata hyssyttämässä iltaisin nukuttamisen jälkeen..tais olla joskus 1v-1,5v tienoilla!? Ei muistettu tarkkaan..Sitä aikaa täälläkin ootellaan että vois rauhassa kattoo telkkaa, tehä kotihommia tai nauttia toistensa seurasta. Nyt en ees viitsi yrittää kun pitäs ravata koko ajan hyssyttelemässä uudelleen, tyydyn sit korkeintaan kattomaan makkarissa telkkaa tai lähden itsekin nukkumaan.
 
Kotimama, saitko jo selvitettyä kivun syyn? Mietin, että voisihan vaikka olla ärtynyt rasvapatti.. Toivottavasti helpottaa!

Voi, kun "kiva" kuulla, että on niin samoja ajatuksia tuosta nukkumaanmenosta ja nukkumisesta! Meilläkin mennään ihan samoilla taisteluilla, kun se on niin kauheaa, jos nukahtaa :rolleyes:

Mariel, olisihan se tosiaan kiva päästä vähän tuulettumaan, mutta sehän vaatii lepopäivän ennen ja jälkeen :p mielummin (realistisemmin) suunnittelen että miten saisi hyvät yöunet :grin

Joulutunnelma on meinannut kadota, mutta tänään pikkujouluissa sai sitä fiilistä vähän takaisin. Huomenna leivotaan/tehdään joululahjoja, joten joululaulut soimaan ja tunnelmoimaan.
 
Joo sain. Synnytyksessä sain silloin pienen repeämän ja mulla tulee arpikudosta hyvin helposti. Arpikudos oli kiukustunut ja oli juurikin rasvapattia pukannut. Kyllä sattui kun se puhkaistiin. Nyt antibioottikuuri lisäksi
 
Mä oon täällä jouluradiota kuunnellu jo yli viikon ja joulufiilis on.

Toivoisin nyt terveyttä ja stressitöntä aikaa meidän koko perheelle :) toisella koiralla kutisee iho ja takamus, oli joku aika sitten lääkekuurillaki. Tai sitten silläkin stressireaktiona tuo käytös kuten mulla oli se atooppinen ihottuma :D vauva arki stressaa. Kunpa nyt ei tarvitsisi mennä mihinkään klinikalle. Lisää varmaan tänä väsymyskin mutta pelkään aina että kaikki merkkiä jostain vakavammasta :sad001 koira vaan on iloinen ja leikkii normaalisti, aamuisin vaan nuoleskelee turhan ahkerasti takapuolta ja se ärsyttää (koiranomistajat ymmärtää varmaan..) poika kyllä heitellyt leipää ja muruja lattialle ja koirat syö, epäilen vehnäallergiaa. Ei saa koirat enää siivota ruuanjämiä. Tai sitten se on tuon luonne, ollut kyllä aina tommoinen "hännänjahtaajatyyppi"
 
Takaisin
Top