Joulukuisten höpinät

Mulla tänään 17+1, ja haluaisin uskoa että olen jotain pientä hipsuttelua tuntenut, mutta en kyllä ole varma.

Ekaa odotan joten en edes tiedä miltä kuuluu tuntua, plus että mulla myös kuulemma istukka etuseinämässä, ainakin nt-ultran aikaan. Kätilö siellä sanoi että tulen sivuilta tuntemaan liikkeet ensin, ja nää hipsutukset on tuntuneet tuossa keskellä, joten tiedä sitten.

Kovasti odotan kyllä 😊
 
Mä niin odotan liikkeitä, jos alkais vähän taas enemmän niiden turvin luottamaan. Tänään 16+4, ja vielä ei mitään tunnu! Mulla toki nyt vahvasti istukka etuseinämässä, joten voi vaimentaa menoa pitkäänkin.
Näin olen myös kuullut että voi mennä pitkään, ennen kuin tuntuu, jos istukka etuseinämässä vaimentamassa. Itsellä taas takaseinämässä, niin siksi varmaan jo näin aikaseen tuntuu. Liikkeet tuo kyllä helpotusta. Ollut muuten niin vähäoireinen/oireeton raskaus, jonka takia useasti epäillyt että jotain varmasti oltava vialla. Toivottavasti sullakin pian alkaa liikkeet tuntumaan🥰
 
Mulla tänään 17+1, ja haluaisin uskoa että olen jotain pientä hipsuttelua tuntenut, mutta en kyllä ole varma.

Ekaa odotan joten en edes tiedä miltä kuuluu tuntua, plus että mulla myös kuulemma istukka etuseinämässä, ainakin nt-ultran aikaan. Kätilö siellä sanoi että tulen sivuilta tuntemaan liikkeet ensin, ja nää hipsutukset on tuntuneet tuossa keskellä, joten tiedä sitten.

Kovasti odotan kyllä 😊
Voi hyvinkin olla vauvan liikkeitä 🥰Ekaa odotan minäkin, joten ei mullakaan aiempaa kokemusta miltä kuuluu tuntua. Ilmavaivaivoiksi luulin aluksi🤣
 
Mulla 17+4 ja viikonloppuna alkanu tuntua selkeämmin. Iltaisin ihan älytön myllerys ja selkeästi ei ole mitään suoliston murinoita 😁
En mäkään tiedä miltä ”pitäisi” tuntua, mutta selkeästi joku siellä mahassa riekkuu. 😅
Myös mulla on istukka etuseinämässä, mutta ei ne liikkeet mahan pinnalle tunnukaan vaan on selkeästi sisäpuolella tapahtuvaa möyrimistä.
 
Mulla myös juurikin sisällä möyrii. Enkä usko että on suolistosta johtuvaa kun alkaa just illalla ja jatkuu pitkin yötä😄 saa nähdä millainen yökukkuja vauvasta tulee🤭
 
14+3 täällä. Mulla on istukka ilmeisesti edessä, niin en odota, että ihan pian olisin mitään isompaa tuntemassa. Mutta! Pari iltaa sitten nukkumaan ruvetessa tuntui molemmilla sivuilla jotain hipaisuja/pulputusta. Saattaa kyllä mennä suolistonkin piikkiin, koska sen jälkeen ei ole tuntunut :grin Innolla kyllä odotan liikkeitä, kun en ole doppleroinutkaan, niin olisi kiva saada jotain elon merkkejä.
 
Mulla on myös omasta mielestä jo useamman viikon ajan tuntuneet liikkeet :smiling face with heart-eyes: Istukka pitäisi olla takaseinässä ja nyt rv 16+3 (todellisuudessa muutama päivä lisää viralliseen lukemaan). Neljäs raskaus.
 
Mulla on kyllä niin first world problems 🙄😄

Muualla oli puhe kynsien kasvamisesta, ja miten hyvässä kunnossa ne on. Mulla ne on kasvaneet ihan huiman pitkiksi, ei koskaan aiemmin oo olleet tämmöiset, ja vielä näin kestävät!

Ja ongelmahan on se että piilareiden pois ottaminen ei oikeen luonnistu 😂 En siis ollenkaan ole tottunut tämmöisiin, mutta nää on niin kivat että en haluaisi lyhentää....
 
Mulla on kyllä niin first world problems 🙄😄

Muualla oli puhe kynsien kasvamisesta, ja miten hyvässä kunnossa ne on. Mulla ne on kasvaneet ihan huiman pitkiksi, ei koskaan aiemmin oo olleet tämmöiset, ja vielä näin kestävät!

Ja ongelmahan on se että piilareiden pois ottaminen ei oikeen luonnistu 😂 En siis ollenkaan ole tottunut tämmöisiin, mutta nää on niin kivat että en haluaisi lyhentää....
Kyllä yhdistelmään pitkät kynnet ja piilarit tottuu, sitkeästi harjoittelet vaan :Upside Down Face:
 
Mulla on kyllä niin first world problems 🙄😄

Muualla oli puhe kynsien kasvamisesta, ja miten hyvässä kunnossa ne on. Mulla ne on kasvaneet ihan huiman pitkiksi, ei koskaan aiemmin oo olleet tämmöiset, ja vielä näin kestävät!

Ja ongelmahan on se että piilareiden pois ottaminen ei oikeen luonnistu 😂 En siis ollenkaan ole tottunut tämmöisiin, mutta nää on niin kivat että en haluaisi lyhentää....
Kahden käden etusormilla onnistuu paremmin kun yhden käden etusormella ja peukulla😁
 
Kahden käden etusormilla? Ei mun sormet silleen taivu 😂

Oon tähän mennessä saanut ne pois samalla vanhalla systeemillä, onneksi. Ehkä en enää samalla tavalla pelkää että naarmutan silmää niin siksi onnistuu 😄
 
Mun veljet on mua reilusti vanhempia, ja löysin toisen ( synt. -68 ) terveyskortin tänään. Ei siis neuvolakortti vaan syntymän jälkeen merkattu lääkärintarkastuksista ja muista.

Vaikutti hurjalta kun jo ensimmäisen terveydenhoitajan kotikäynnillä noin kuukauden ikäiselle on suositeltu tuoremehuja, ja kahden kuukauden ikäiselle hedelmäraasteita 😄
 
Mun veljet on mua reilusti vanhempia, ja löysin toisen ( synt. -68 ) terveyskortin tänään. Ei siis neuvolakortti vaan syntymän jälkeen merkattu lääkärintarkastuksista ja muista.

Vaikutti hurjalta kun jo ensimmäisen terveydenhoitajan kotikäynnillä noin kuukauden ikäiselle on suositeltu tuoremehuja, ja kahden kuukauden ikäiselle hedelmäraasteita 😄
Ohoh! Paljon on muuttunu sittemmin 😄
 
Kuulostaa kyllä erikoiselta nuo vanhat ohjeistukset 😳 oon kyllä noista tuoremehuneuvoista ennenkin kuullut. Ymmärrän kyllä järjellä sen, että tietoa tulee lisää ja tutkimus menee eteenpäin koko ajan ja sitä myöden tietenkin suositukset myös muuttuvat. Sen sijaan ei mahdu järkeen, että eri maissa on eri ohjeistuksia, aivan päinvastaisiakin. Esimerkiksi odotusaikaa ajatellen nyt alkajaisiksi. Kuuntelin yhtä brittipodia ja siellä sanottiin, että mitään iholle tulevia tuotteita ei tarvitse välttää, koska eivät ne imeydy verenkiertoon ja sieltä edelleen vielä kulkeudu istukan läpi sikiöön asti. Hiusten värjääminen, kaikki aurinkorasvat jne olivat siis oikein sallittuja. Sitten siellä puolestaan on kofeiinin suhteen nollasuositus, eli ei ollenkaan kahvia, teetä, kokista jne. 🤔🤷‍♀️
 
Kuulostaa kyllä erikoiselta nuo vanhat ohjeistukset 😳 oon kyllä noista tuoremehuneuvoista ennenkin kuullut. Ymmärrän kyllä järjellä sen, että tietoa tulee lisää ja tutkimus menee eteenpäin koko ajan ja sitä myöden tietenkin suositukset myös muuttuvat. Sen sijaan ei mahdu järkeen, että eri maissa on eri ohjeistuksia, aivan päinvastaisiakin. Esimerkiksi odotusaikaa ajatellen nyt alkajaisiksi. Kuuntelin yhtä brittipodia ja siellä sanottiin, että mitään iholle tulevia tuotteita ei tarvitse välttää, koska eivät ne imeydy verenkiertoon ja sieltä edelleen vielä kulkeudu istukan läpi sikiöön asti. Hiusten värjääminen, kaikki aurinkorasvat jne olivat siis oikein sallittuja. Sitten siellä puolestaan on kofeiinin suhteen nollasuositus, eli ei ollenkaan kahvia, teetä, kokista jne. 🤔🤷‍♀️

Mä veikkaan että näissä on kulttuurillisiakin eroja 🤔 Esimerkiks Kreikassa ei oo kielletty fetajuustoa, Japanissa sushia, Suomessa saunaa 😄 Osittain toki voi olla myös ihan tietämättämyyttä.
 
Mä veikkaan että näissä on kulttuurillisiakin eroja 🤔 Esimerkiks Kreikassa ei oo kielletty fetajuustoa, Japanissa sushia, Suomessa saunaa 😄 Osittain toki voi olla myös ihan tietämättämyyttä.
Aika paljon on kulttuurillisia eroja joo, olen itse jonkin verran asiaa tutkiskellut. Ei esim. kannata kertoa ranskalaisille, että jätetäänpä nyt suosikkijuustot syömättä 9 kuulaudeksi 😅 Meillä syödään myös paljon kalaa ja suositus on, että sushia voi syödä kotimaassa, mutta ei ulkomailla 😉 Tietty aina välttää tonnikalaa jne.

Ja yksi tanskalainen kollega yllätti osallistumalla wine tastingiin tiimin kanssa joku 7. kuulla ollessaan. Ei se kaikkea tietty juonut - lähinnä vähän maisteli - mutta pari muuta kollegaa meno vähän sanattomaksi kun alkoholi on niin selkeä no-go.
 
Mä veikkaan että näissä on kulttuurillisiakin eroja 🤔 Esimerkiks Kreikassa ei oo kielletty fetajuustoa, Japanissa sushia, Suomessa saunaa 😄 Osittain toki voi olla myös ihan tietämättämyyttä.
Joo, eihän raskaana olevia kannata täysin raivostuttaa ehdottamalla ko. kulttuurissa tärkeimpien asioiden välittämistä. Salmiakki ja lakritsi kyllä mun mielestä lukeutuisi tähän kategoriaan myös! 😄

Sanoinko muuten aiemmin, että italialainen kollega kertoi, että heillä on yleistä laittaa jo pienten vauvojen ruokaan parmesan-raastetta. On niin hyvä kalsiumin lähde kuulemma! 😂 Minä ja yks toinen koitettiin sanoa suolasta, mutta se ei kuulemma ollut merkittävää, jos ei paljoa juustoa laita. No miten kalsiumia sitten olis pienessä juustomäärässä jotenkin niin paljon, että kannattaisi tätä suositella? 🤔 Varsinkin kun kalsiumin lähteitä olis aika paljon muitakin… 🫠
 
Takaisin
Top