Joulukuiset 2018

Kyllä oli ultra joka sentin arvoinen :) kaikki on hyvin ja pieni vastaa mittojaan: siro tyttö tulossa. :Heartred

Olen siis kioskilla töissä ja monesti päivät on tosi hektisiä. Olen vessassa ehtinyt n.kerran käydä päivän aikana, mut eiköhän tässä kun rohkeutta kertyy ja työt alkaa sujumaan niin ehdi vähän useamminkin sinne. :D

Nyt voi ainakin rentoutunein mielin keskittyä työn tekemiseen kun tietää et pikkusella on kaikki hyvin. :)

Rohkeasti vaan vessaan kun hetki hiljaista. Tai sitten pyytää että joku vakkari tms oottaa hetken että on pakko päästä, ne monesti oottaa hetken mielellään ja jeesaa:)

Itse ollut kioskilla töissä ennen esikoisen syntymää 3 vuotta ja nyt käynyt välillä tuurailemassa, tarkoitus ois palata tän pikkukakkosen jälkeen sitten takaisin :)
 
Hei mun on pakko kysyä tästä saakelin ummetuksesta! Olenko ainoa, jonka vatsa ei toimi? Nestekierto täysin nollassa. :sad001
 
Hei mun on pakko kysyä tästä saakelin ummetuksesta! Olenko ainoa, jonka vatsa ei toimi? Nestekierto täysin nollassa. :sad001

Mulla toimii vähän vaihtelevasti ja ihan selkeesti on vaikutusta mitä syö. Kaurapuuro aamusin tekee elämästä kovin paljon helpompaa :’D
 
Hei mun on pakko kysyä tästä saakelin ummetuksesta! Olenko ainoa, jonka vatsa ei toimi? Nestekierto täysin nollassa. :sad001
Ei toimi ilman magnesiumia. Sitraattimuodossa käytän, muutama tbl illalla ennen nukkumaan menoa. Toimii :thumleft
 
Mä syön kaurapuuroa ja mustikoita aamuisin kyllä. Täytyypä kokeilla tuota magnesiumia! Mun kohdalla ei, ainakaan vielä, ole ollut veden juomisesta mitään apua.
 
Minä oon kärsinut koko elämäni hitaasta vatsan toiminnasta ja jostain vauvasivustolta löysin nyt raskauden myötä vinkin jossa kehoitettiin syömään kiivi joka aamu. Kokeilin sitä ja kappas, ei ole enää ollut ummetusta!! Kannattaa testata ja saa siinä samalla vitamiineja. Halpa ja minusta miellyttävämpi konsti kuin esim levolac joka aiheuttaa mulle kamalat ilmavaivat.. :facepalm: (pysyy parisuhde onnikin paremmin balanssissa..) :joyful::joyful:
 
Oon alkanut kans kiiviä ja luumuja syömään ja hyvin toimii maha taas :D Kiivistäkin mulla oli ensin oletus että kovettaa mahaa. Mustikkahan kovettaa mahaa.
 
Vaihtelevalla menestyksellä toimii maha. Alkuviikot meni aika toimimattomasti, nyt vähän paremmin, reissussa vähän niin ja näin.. Esikoista odottaessa ummetus oli tuskainen vaiva ja sillon kun piti syödä rautalisää, niin meni kyllä ihan umpeen. Melko tukala olo oli silloin. Toivottavasti ei nyt tule... Mutta hyviä ohjeitahan tuolta jo tulikin :)
 
Oon alkanut kans kiiviä ja luumuja syömään ja hyvin toimii maha taas :D Kiivistäkin mulla oli ensin oletus että kovettaa mahaa. Mustikkahan kovettaa mahaa.

Joo, mustikka ja oon huomannu että myös juusto. Muistelisin myös että banaani.
 
Just luin, että kiivi tosiaan on runsaslukuinen ja voi aiheuttaa laksatiivisia oireita. Tässä tapauksessa olisi jopa suotavaa. Mustikka myös lempeä vatsan toiminnalle. Piti oikein pitkästä aikaa keittää kahvit, vaikka ei oikein enää ole maistunut. Katsotaan, mitä päivä tuo tulleessaano_O
 
Ootteko miettineet vielä nimiä? Minua on kiehtoneet vanhahkot ja ei niin yleiset nimet.. (ei silti kuitenkaan ne oudoimmat) :shy:
Ja sitten tyhmä kysymys: miten tuon "joulumammat 2018" saa tuohon nimimerkin alapuolelle lisättyä? :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
Minä tykkään miettiä nimiä, ja olen jo vuosia sitten päättänyt toisen nimen pojalle jos sellaisen satun joskus saamaan. Mies on myös tämän nimen hyväksynyt ja käytettäisiin sitä kutsumanimenä. Mies vaan kiusaa minua että kutsuu lasta nimen toisella osalla vaan kun nimi kirjoitetaan väliviivalla. Ja mua ärsyttää, siinä menee idea koko nimestä. Ensimmäisestä nimestä ei olla vielä päästy sopuun. Tytölle on jo kaikki nimet valmiina. Nimet on harvinaisempia, mutta ihan suomalaisia.
 
Ollaan mietitty ja päätetty jo :D pojan nimestä puuttuu vielä yksi nimi mutta muuten joo valmiina on :)
 
Ollaa mietitty nimiä. Nyt lähinnä pojalle kun saatiin se varovainen :dummy: veikkaus.
Mutta yhtäkään pojan nimeä ei ole löytynyt mikä miellyttäis mua! Tuntuu että kaikki ihanat poikien nimet on käytössä jo ystävien lapsilla kun heille on tullut vain poikia! :grin
Toinen nimi on selvillä kun mies ehdottomasti haluaa että annetaan hänen toinen nimensä vauvalle.
Sairaalan papereihin täytyy hätäkastenimi miettiä tarkkaa. Nelosesta jouduttiin sairaalassa ottamaan nimi käyttöön ja täytyy varautua siihen nyt tässäkin raskaudessa.
Jos nimi tulee sairaalassa käyttöön niin se nimi tullaan laittamaan vauvan kolmanneksi nimeksi.
 
Heippa,

Jos joukkoon vielä sopii niin liittyisin mukaan? olen kirjoitellut täällä viimeksi kuopuksen vauva-aikana ja nyt havahduin siihen että olisi jälleen kiva jutella muiden pienokaista odottavien kanssa. Fiilis vain vahvistui kun lueskelin näitä ketjuja läpi ja huomasin että täällä on taas niin mukavan oloista porukkaa ja pohdinnat ovat aivan niitä samoja mitä itselläkin päässä pyörii :)

Tuleva vauva on meidän perheen kolmas lapsi, esikoinen on syntynyt 2011 ja kuopus 2015. Nyt laskettu aika on 26.12. eli ryhmän viimeisten joukossa tullaan. Nt-ultrassa oli kaikki ok, pari neuvolaa ja yksi lääkärintarkastus takana ja sokerirasituksen tuloksia odottelen. Rakenneultra olisi vasta reilun kuukauden päästä...

Rautalisästä on ollut keskustelua, olen itsekin useamman viikon jo aamuisin ottanut rautalisää siinä mehumuodossa, toivon ettei tabletteja tarvitse ottaa missään vaiheessa kun ne tosiaan saavat vatsan ihan jumiin.

Nimiä ei olla vielä oikeastaan mietitty, josko sitten rakenneultran jälkeen, jos selviää kumpaa tässä odotellaan. Jostain syystä vähän tyttöolo on itsellä, vaikkei mulla sille mitään perusteluja olekaan :joyful:
 
Takaisin
Top