Jarkyttava pahoinvointi

Sandra

Vasta-alkaja
Olen toista poissa nyt jos toista viikkoa "aamupahoinvoinnin" vuoksi. Valitettavasti vaan tuo pahoinvointi on 24h kestavaa laatua.  [:'(]

Olen 7 viikkoa raskaana.
 
Mulla on nyt 12vk. menossa ja koko tän ajan oon kärsiny koko päiväsestä pahoinvoinnista. Tuntuu ettei helpota millään.
 
Sama täällä. Kaikki ruoka tulee viimeistään parin tunnin päästä takaisin ja enää ei huvita syödä mitään ja silti pitää yrittää jaksaa käydä töissä ja kun sielläkään en vielä oo kertonut koska olen vasta 8+3 viikolla ja edessä on iän takia seulonnat joissa on suuri keskenmenon riski ja muutenkin ...Koitetaan jaksaa ja toivotaan että kaikki saamme parhaimman kiitoksen myöhään syksyllä..
 
Itse olen 6 viikolla raskaana ja nyt on jo kauheat aamu pahoinvoinnit.. Mitään ei pysty syömään kunnolla ettei tulisi ulos... Onko kenellään mitään neuvoa miten voisin helpottaa mun pahoinvointia?
 
Mars apteekkiin ostamaan pahoinvointi rannekkeet. Perustuu akupunktioon. Itse kuulin näistä neuvolassa ja elämä on niin paljon helpompaa. Nukun yöt ne kädessä ja nyt aamusin pääsee sängystä ylös enkä herää öisin oksentamaan enää. Mulla auttoi!
 
Mulla rannekkeet auttoi myös jonkun verran, ei kuitenkaan poistanut ongelmaa kokonaan. Jos mikään muu ei enää auta ja pahoinvointi kestää tosiaan useamman vuorokauden, niin sitten lääkäriin. (Mieluiten ennen kuin ollaan siinä vaiheessa, että joutuu tiputukseen, Jorvin päivystystä kokeilleena en suosittele!). Viimeiset viikot ennen pahoinvoinnin loppumista oli itselläni niin vaikeita, ettei rannekkeista ollut enää hyötyä ja jouduin käyttämään lääkitystä.
 
Heips

Minä kuulun myös niihin jotka ovat jo ihan alusta voineet tosi pahoin. Vaikkei aina ole ihan tarvinnut oksentaa, niin jatkuva kuvotus on tehnyt syömisen tosi hankalaksi ja alkuun lähes mahdottomaksi. Noista rannekkeista en ole kuullutkaan, eikä meillä neuvolassa sanottu mitään,vaikka eka neuvolakerta osui juuri ensimmäiselle sairaslomaviikolle. Olen nyt neljättä viikkoa pois töistä pahoinvonnin takia. Minua on helpottanut hieman se, että saan levätä kun siltä tuntuu. Väsymys ja töissä pinnistely pahensi vointia. Aluksi ei mennyt kuin kylmät pilttihedelmäsoseet ja pakasteesta mustikkaa. Lähtöpaino on ollut jo alarajalla ja kun siitä vielä lähti aluksi pois, niin ei enää riittänyt energiaa kuin pikkuisen kasvamiseen, itse jäin sitten ilman. Aika on auttanut. En enää ole koko päivää huonovointinen, vaan se ajoittuu iltapäivästä eteenpäin. Olen nyt 12. viikolla ja valoa näkyy jo tunnelin päässä [:)] Kyllä ne eväät vieläkin tulee pihalle, mutta enempi pysyy jo sisällä. Kestämistä kaikille ja on hyvä kuulla, että jopa hoitokeinoja on jos tilanne tosi pahaksi menee.
 
Kysyin kaveriltani jolla on kaksi lasta niin onko hänellä ollut pahoinvointia ja hän kertoi: aamusti kun juo kahvia niin pistää enemmän sokeria kuin ennen niin hänelle ei tullut mitään pahoinvointia aamusti ja syö päivän mitään pikku hiljaa koko ajan jotain. Eilen ja tänään kokeilin ja laitoin aamu kahviin enemmän sokeria kuin ennen niin minulla ei tullut oikeestaan mitään pahoinvointia ja yritän koko ajan syödä pikku hiljaa jotain. Yöksi olen ottanut viereeni lasillinen mehua ja juonut sitä yöllä ja aamusti. Nämä keinot on ainakin auttanut minua näin parina aamuna ja päivänä.
 
täytyy sanoa että positiivinen yllätys oli kokeilla pahoinvointirannekkeita. Itse huomasin eron selvästi, olen alkanut myös hieroa pahonvointipisteitä itse. Pahoinvointia ollu nyt kolme viikkoa ja tuntu ettei mikään auta. Entisenä kahvin juojana olen senkin jättänyt heti alussa pois, kun ei kertakaikkiaan mene alas. Kaikki ns. epäterveellinen on jäänyt kyllä ruokavaliosta pois, mikä on positiivinen asia. Itsellä ällöttää kaikki rasvanen ja vahvan makuinen, vain salaatit, vihannekset, kasvikset, marjat ja hedelmät menee, ja toki kuituja myös. Mutta kyllä tällaisen olonkin kestää kun joskus saa pikkuisen sylinsä tuhisemaan.[:)]
 
Mulla on jo myös kestänyt tää pahoinvointi yli 3 viikkoa niin että olen oksennellut vähintään kerran päivässä ja tällä viikolla 3 kertaa päivän aikana. Jatkuva etova olo väsyttää ja viime viikolla hainkin 2 sairasloma päivää, tämän viikon olen ollut lomalla. Loma on mennyt huilatessa ja yrittäessä syödä jotain ja hetken päästä oksentaessa.
Mulla on nyt viikkoja 9 + 3päivää joten toivon totisesti että tämä helpottaisi jo muutaman viikon päästä.
 
luce: jep, minulla... toissa yönä oksentelin ensimmäisen kerran tai enimmäkseen vaan yökin... [:'(] alussa oli muuten vaan etovaa oloa ja väsymystä..
 nyt rv 10 menossa.... kaippa se on ihan normaalia sekin [:D]
 
Itselläni pahoinvointi on tähän mennessä rajoittunut etovaan oloon.. Oksentanut en ole onneksi vielä, mutta röyhtäillyt varmaan senkin edestä [:D] Ei tosin tiedä mitä sitten tulevina viikkoina on odotettavissa, kun ensimmäinen raskaus on kyseessä, ehkä se selviää ajallaan. En tosin yleensäkään oksenna helposti, joten ehkä sama jatkuu nytkin.. 
 
Heippa taas!
On mahdollista että pahoinvointi tulee myöhemmin kuin neljän - kuuden ekan viikon aikana. Mulla ei pahemmin ollut vielä tuolloin pahaa oloa enkä oksentanut, mutta kuudennen viikon loppupuolella se alkoi ihan hirveänä ja siitä saakka oksennellut vähintään kerran päivässä ja tällä hetkellä iltapäivät ja illat ovat pahimpia!
Vielä ei helpotusta näy vaikka olen jo viikolla 12 + 6 päivää :(
Pikkuhiljaa alkaa käymään tää olotila kestämättömäksi ja miehellekin kiukuttelen kuin pikkukakara.
Toivon että pian helpottaisi!
 
 
Täällä myös pahoinvointi alkoi vasta 8. viikolla kun olin jo miehelle kehunut, että huono olo ei edes tule. :D

Minulla pahoinvointi alkoi aamupahoinvoinnilla eli oksensin aamulla ja loppupäivän kaikki oli hyvin, tätä tosin kesti vain viikon tai kaksi ja kaikki muuttui tuskaksi. Oksentelin ympäri vuorokauden, mikään ei kestänyt sisällä yli puolta tuntia, en sietänyt mitään ääniä tai liikettä ympärilläni.

Syötin ja juotin itseäni väkisin aina kun olo oli yhtään parempi ja selvisin käymättä kertaakaan sairaalahoidossa ja tästä olen todella iloinen.

Nyt on menossa rv 17+6 ja pari viikkoa olen saanut syödyksi, mutta etova olo on vieläkin koko ajan.
Lääkärit ja neuvolatäti sanoo vaan että tuskin enää pahenee ja kyllä se kohta menee ohi, toivotaan niin. :p

Jaksamisia kaikille jotka pahoinvoinnin kanssa kamppailevat! :)
 
Mulla oli kanssa ekan kahden viikon ajan etovaa oloa vähän ympäri vuorokauden, mutta ei oksettanut. Nyt sekin on jäänyt pois ja on ihan hyvä olo. Mutta saas nähdä sitten, itsekin olin kuullut, että pahoinvointi voi alkaa myöhemminkin (jossain jopa sanottiin, että olisi yleisempää että alkaa siellä rv 7-9 tienoolla?!). Olen yrittänyt pitää töissä aamupäiviäni mahdollisimman vapaana tuota pahoinvointia ajatellen, mutta eipä siitä välttämättä iloa ole, jos tulee tuollainen ympärivuorokautinen "uskaltakaakin-tuoda-eteeni-ruokaa-niin-oksennan"-fiilis...[:'(] toivottavasti näin ei käy, ja jaksamista kaikille pahoinvointinsa kanssa kamppaileville!!! Lopussa se kiitos seisoo - ollaan me naiset kyllä hulluja, kaikkeen suostutaankin *hih* [:D]
 
Mäkin sanoin miehelle yksi ilta, kun oli etonut ihan koko päivän, että kyllä ihminen on tyhmä, kun ihan vapaa ehtoisesti hankkii tällaisen olotilan. [:D] Kuitenkin olen tyytyväinen oireista, tekee raskaudesta jotenkin todellisempaa.
 
Ihanaa, että täältä löytyy kohtalontovereita! Ite oon nyt viikon ajan oksentanut ihan holtittomasti. Kertoja en oo laskenu, mutta mikään ei oikein ole pysynyt sisällä. Oksennan noin 2-3 tunnin välein ja olo on sen mukainen. Kaikki ruoka yököttää, joten mies kantaa ne mulle sänkyyn, jotta sais jotain syötyä. Suolakeksit, voileipäkeksit ja pakastemarjat tuntuu helpoimmalta syödä. Oon nyt vasta 6. viikolla ja todellakkin yllätti tää aikainen pahoinvoinnin alkaminen! Tän viikon on nyt saikulla ja lääkäri määräs pahoinvointilääkkeitä. Ne on nyt jo vähän auttanut, oksentaminen vähentynyt jonkinverran, mutta tää pahoinvointi vaan jatkuu. Nyt oikeesti tuntuu, että ei tätä voi enää kuutta viikkoa eteenpäin jatkua! En kestäis sitä millään, ainakaan tällä oksentamistahdilla! Ei tuu kyllä työteosta mitään tässä kunnossa... 
 
haikarainen suosittelen ruokia missä on ruista. Puuroja ja leipää. Ittelläni alko helpottaa ku söi niin usein ku mahdollista pieniä määriä. :)
 
Minkä aikaa teillä on yleensä noi pahoinvoinnit ollu? Koska tästä mahdollisesti pääsisi eroon.
On tosi inhottavaa kun on koko ajan etova olo ja närästää, mitään ei kyllä ulos tule kun ihan harvasen kerran mutta olo on kyllä ihan hirveä.
 
Iltalehden sivulla oli nyt tomaatista. Että auttaisi painon hallintaan pitämällä nälän pitkään poissa.
Voisikohan olla selitys sille miksei mullakaan ole juuri ollut pahoinvointia, kuvotusta vain. Söin näet töiden ohessa tuoreita tomaatteja suoraan kasvustosta. Ja pois meni huono-olo!
 
Takaisin
Top