IVF/ICSI kokemuksia

Larissa
1. IVF 6/2016 pitkä kaava, soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. --> nega, pakkanen tyhjä
2. IVF 8/2017 pitkä kaava, vain 2 follia --> inssi --> nega
3. IVF 10/2017 lyhyt kaava, soluja 2 kpl --> 2 morulaa --> eivät selvinneet siirtoon
4. IVF 2/2018, lyhyt kaava, soluja 3 kpl --> 1 hedelmöittyi --> siirtoon 10 soluinen 3-päiväinen

Blanca 1.icsi 2/2017 lyhyt kaava 5 hedelmöittyi, 1 siirrettin, nega, pakkaseen ei mitään. 2.icsi 4/2017

Jennie 1. ICSI 9/17, tuoresiirto 12.9.17, nega. Kaksi blastoa pakkasessa. Pas 12/17-1/18.

Seesam 1. ICSI 11-12/2017, pitkä kaava. 7 solua, 5 hedelmöittyi. Tuoresiirto 12/17 -> nega. PAS 2/2018 -> nega. Pakastin tyhjä. Toinen IVF/ICSI tulossa 3-4/18

Triana 1. IVF 5/18, lyhyt kaava -> keskeytyi -> laparoskopian jälkeen tulossa pitkä kaava

Ronya
-1. ICSI 9/17, lyhyt kaava. Saatiin neljä alkiota, tuoresiirto nega ja 3xPAS nega (kaikki alkiot 3 päiväisiä)
-2.ICSI 5/18, lyhyt kaava. Saatiin neljä alkiota, joista 3 kehittyi blastoiksi. Tuoresiirto nega. 1.pas 8/18.

bluebe
1. IVF/ICSI 1/2018, lyhyt kaava -> tuoresiirto nega, ei mitään pakkaseen
2. IVF/ICSI 05/2018, pitkä kaava -> plussa tuoresiirrosta

Heitsu1996
1.IVF 05/2018,lyhyt kaava >Vaihtui inseminaatioon.
2. IVF 08/2018, lyhyt kaava

Kissankulta
1. IVF/ICSI lyhyt kaava 09/2017, punktio 29.9. vain kolme solua - ei päästy siirtoon asti.
2. IVF/ICSI pitkä kaava, tuoresiirto (icsi) 1.12.17 nega, pakkasessa 2 (ivf)alkiota - alkiot sulatettu 03/18 ja menehtyivät
3. IVF/ISCI suunnitteilla elokuulle 2018

Hulbertiina 1. ivf 09/16 lyhyt kaava, 2 alkiota, sekä tuoresiirto että pas nega. 2. ivf 06/17, lyhyt kaava, 2 alkiota, tuoresiirto plussa, keskeytetty lapsivesien menon vuoksi rv 21+2. Pas 5/18 nega. 3. ivf tulossa 8/18.

MW2B 1. IVF (donor) tulossa alkuvuodesta 2018

Miselli 1. IVF 1/2018, lyhyt kaava, saatiin 4 alkiota pakkaseen, tuoresiirto nega, 1. PAS 19.2.2018

Herukkka 1. IVF 4/2018, pitkä kaava

MuuMuu 1. IVF lyhyt kaava, punktio 19.2.
37 munasolua, 36 kypsää. 25 hedelmöittyi. 14 pakkasessa (3x3D, 7x4D, 4x5D). PAS 5/2018 -> plussa

Janel
1. ICSI 11/16 lyhyt kaava, soluja 15, 5 alkiota, tuoresiirto --> nega, 1.PAS 01/17 --> nega, 2.PAS 02/17 -> plussa, mutta km 8+3, 3.PAS 05/17--> nega.
2. ICSI 8/17 lyhyt kaava, soluja 8, 2 alkiota, tuoresiirto --> nega, PAS 10/17 --> nega.
3. ICSI 03/18 lyhyt kaava, soluja 10, 4 alkiota, tuoresiirto --> kemiallinen. 1.PAS 4/18?

Ilpuri
1. IVF 01/18 pitkä kaava, 13 munasolua, hedelmöittyneitä 4, tuoresiirto 02/18 nega, 3x6D pakkasessa
-PAS 06/18-> plussa

Unique
1. ICSI 01/18 lyhyt kaava, 8 munasolua -> 5 hedelmöittyi, tuoresiirto josta negatiivinen. Pakkaseen jäi 2kpl 2D alkioita sekä 1 4D alkio.
PAS 05/18 lääkkeellinen kierto --> Plussa

Villisilmä
1. ICSI 2/18 lyhyt kaava, 5 munasolua joista 1 hedelmöittyi, tuoresiirto blastokystina -> plussa -> km
-> pidetään hetki taukoa
2. ICSI tulossa 8/18?

MindyH
1. IVF 10/16 pitkä kaava, 6 munasolua, joista 4 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa, jouduttu keskeyttämään Rv:20+5 kaksosten FFTO:n takia. 1. PAS 11/17, josta tuli plussa mutta tuli kkm 9+1. 2.PAS 30.5 nega 3.PAS 8/18 (viim. Blasto) lääkkeellinen kierto?

Maurizio:
2 inseminaatiota 5/17 ja 8/17
1. IVF 4/18

Anannaa:
1. IVF 11/17, 17 munasolua joista 13 hedelmöittyi. Ei tuoresiirtoa, pakkaseen 4x2D ja 2x6D. 1. PAS 3/18 -> plussa

Katjusha 6. IVF (donor), 1. PAS 25.5. nega, viimeinen PAS 29.6.18 kemiallinen -> takavasemmalle

Plussanneet:

Jennis
Sofiask 1.ivf 5/17+tuoresiirto nega. 1. Pas 8/17. La 3.5.
Nennu90
Helios 4. ICSI 09/16 lyhyt kaava (lahjasiittiöt), 7. PAS 12.9 , La 31.5.18
Helen 79
Sarahe
Vastavirrassa
Blanca
Unique
Mimosa85 2. ivf tuoresiirto, la 27.2.
Toivon Kipinä
MiuMau79 2. IVF 9/17, tuoresiirto nega, 1. pas 11/17-> plussa, la 31.7.18
BlueTerranova 2.Ivf tuoresiirto, plussa la 04.11.17
Maleen 5.ICSI tuoresiirto,la 1.8.2018
liljatar, 2.IVF tuoresiirto, la 28.8.2018
Jopsukka, 1.IVF tuoresiirto, la 5.9.2018
Juupasjaapas, 1.IVF tuoresiirto, la 5.9.2018
Suvetar, 1. IVF:n 1. PAS, la 6.11.18
MuuMuu 1. Ivf:n 1. Pas 15.05.2018. LA 01.02.2019
Ilpuri 1. IVF:n 1. PAS 14.6.18, LA 2.3.2019
bluebe 2. IVF:n tuoresiirto, LA 5.2.2019
Anannaa 1. IVF:n 1. PAS, la 20.11.2018
DB 3. IVF/ICSI:n 1.PAS, 2 siirrettiin ja kaksi tarttui kiinni, LA 21.2.19

Syntyneet:
Kohta3. 7.2. Poika
Kaakao 7.2. Poika
Blanca 2.7 Tyttö
 
DB, onpa ihania uutisia. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka. Tuplien kanssa ei ainakaan tule tylsää. Sain aikanaan neuvon, että älä koskaan vertaa lapsia keskenään. Kumpikin on oma yksilönsä. Siksi oon pukenutkin tyttöjä eri tavalla.
 
DB ihania ultrakuulumisia. Jatkukoon uutiset yhtä hyvinä loppuun asti!! Näin ite kaksosena komppaan Hulbertiinaa. Meillä ei aina ihan tuo yksilöinä huomioiminen onnistunu ja varsinkaan sukulaisten toimesta. Myö ollaan tuon miun sissen kanssa kuitenki ku yö ja päivä oltu aina ja vähän joka suhteessa, ni usein ärsytti ku aikuisten toimesta puhuttiin, tehtiin ja käyttäydyttiin vaan niin, et tytöt sitä tai tätä tai tytöille sitä tai tätä.. Harvoin kuuli et Almalle tai Bertalle (a ja b lapsi ja mein nimet sen mukaan ennen ristiäisiä).
Tsemit sinne loppuodotukseen!
 
Hulbertiina ja Carris eli teitä jännäillään sitten ensviikolla? :smiley-bounce012

Beisla: Voi hemmetti jos ei nytkään onnannu ja tiputtelee jo... Montako teillä on vielä pakkasessa?

Mites Christina voi? :confused004

DB: Ihanaa, että on kaikki hyvin :love7

Herukka: Miltäs testi näyttää? :)


Omanapa. Viispäivänen täydellisesti sulatuksesta selvinnyt blasto taas kyydissä :hello2 Vähän oli taas mutkia matkassa siirrossa ja tuntu ku lääkäri olis sokkona ampunu alkion :laughing002 "sano sit ku tunnet jotain ni laitan menee" :grin Hahah, no ei vaan, kaippa se jotain näki ja lopuks vielä ultralla varmisti, että sinne meni :grin

Nyt sit piinaillaan ja Vaimo taitaa tällä kertaa pitää päänsä, että ennen virallista testipvää ei testata :shy:
 
Niin ja Ronyalle piti vielä sanoa tsemppiä perjantain siirtoon! Sä taidat olla tällä kertaa se mun lähin piinailukaveri :)
 
DB, onnea ultrakuulumisista! :)

Mörkö, hyvä kuulla että alkio selvisi sulatuksesta, tsemppiä piinailuun.

Meillä tiputtelu lisääntyy. Vielä on kaksi alkiota pakkasessa. Tai no vaimolla on kaksi, mulla on vielä neljä jos niihin pitää turvautua. Vaimo on sitä mieltä ettei enää uutta punktiota hänelle, jos mikään näistä ei edes yritä tarttua kiinni. Voi tosin olla että kokeillaan jollakin mun alkiolla...

Meidän testipäivä olisi siis sunnuntai, mutta muistettiin että lääkäri puhui että kokeiltaisiin ensi kiertoon jotain muuta tukilääkettä alkukiertoon. Ei olla vielä kertaakaan päästy lähellekään testipäivää ennen kuin vuoto alkaa, ja koska useimmat lääkkeet pitää aloittaa kp 1 tai 2, pakko soittaa klinikalle viimeistään perjantaina.
 
DB, onnea ultrakuulumisista! :)

Mörkö, hyvä kuulla että alkio selvisi sulatuksesta, tsemppiä piinailuun.

Meillä tiputtelu lisääntyy. Vielä on kaksi alkiota pakkasessa. Tai no vaimolla on kaksi, mulla on vielä neljä jos niihin pitää turvautua. Vaimo on sitä mieltä ettei enää uutta punktiota hänelle, jos mikään näistä ei edes yritä tarttua kiinni. Voi tosin olla että kokeillaan jollakin mun alkiolla...

Meidän testipäivä olisi siis sunnuntai, mutta muistettiin että lääkäri puhui että kokeiltaisiin ensi kiertoon jotain muuta tukilääkettä alkukiertoon. Ei olla vielä kertaakaan päästy lähellekään testipäivää ennen kuin vuoto alkaa, ja koska useimmat lääkkeet pitää aloittaa kp 1 tai 2, pakko soittaa klinikalle viimeistään perjantaina.

On se kyl tympeää toi tiputtelu :shifty: Pistää mielen matalaksi, vaikka voihan se teoriassa olla mahdollisesti myös raskauteen liittyvää. Mut niin kauan, kun ei plussaa oo tullu, niin vaikeahan se on pitää toivoa yllä. Kun alkaa tiputtelee, tulee semmonen olo, et no höh, tässäkö tää nyt oli taas :sorry:

Mulla on ennen hoitoja ja hoitojen alettua ollut sekä tiputtelevia, että ihan normaaleja kiertoja. Eli vaikka täs kierrossa ei ole vielä alkanut tiputtelee, niin ei täs viel uskalla paljoo toivoa... Edelleenkään ei ole mitään kummempia tuntemuksia :oops:

Toivon kovasti, että teille tulisi vielä yllätys tähän kiertoon!:happy: Kiva kuulla kuitenkin, että jos tarvetta tulee, niin pakkasessa on vielä pikkusia huuruneniä!
 
Mörkö, toivotaan nopeasti kuluvia piinapäiviä ja kunpa se pikkuinen nyt tarraisi lujasti kiinni lääkärin sokkoilusta huolimatta!

Voi harmi Beisla, jos nytkään ei onnistunut. Viimeiseen asti kuitenkin toivon positiivista tulosta. Onneksi tosiaan teillä on vielä pakkasessa mahdollisuuksia.

On: Olis näköjään alkamassa pp7/alkion 9. pv. Mitään tuntemuksia ei ole puoleen eikä toiseen. Väsyttää, mutta kunnolla ei saa nukutuksi. Vähäinen nännijomotuskin on hävinnyt, vaikkakin turpeat ne ovat. Eikä omakannassakaan vieläkään ole tietoa, miten niille neljälle pikkuiselle kävi.
 
Carris, hyvä ettei sulla vielä tiputtele, on se niin tympeää. Milloin meinasit testata?

Hulbertiina, no onpa ärsyttävää ettei ole vieläkään tullut tietoa miten lopuille alkioille kävi. Tsemppiä piinapäiviin!

Meillä vuoto yhä runsaampaa, nyt dpo13. Vaimo olisi tehnyt aamulla testin, mutta kappas, eihän meillä ole yhtään r-testiä jäljellä. Pitää hakea kaupasta ja soittaa klinikalle ettei tärpännyt taaskaan.
 
Tsempit Mörkö piinapäiviin! :happy:

Ironista, mutta eilen illalla alkoi sitten tiputtelee :meh: Miehen kaa meit alkoi harmittaa niin, että haettiin vielä aamua varten herkkä testi ja ihan puhdas negahan se oli :sorry:

Tänään tasan viikko d5-blaston siirrosta.
 
Cranberry, jos tällä hetkellä seuraat ketjua, niin tiedustelisin siitä ERA-tutkimuksesta, kun eikös se sinulle hiljattain tehty? Onko siinä joku tietty kiertopäivä, jolloin näyte voidaan ottaa? Millainen se näytteenotto oli noin niinku operatiivisessa mielessä? Kunhan alettiin taas "selittämättöminä" miettii..o_O

Saadaanhan me nää klinikaltakin selville, mutta kiitos kovasti, jos pystyt kertomaan oman kokemuksesi :Heartpink
 
Carris, voi harmi! Niin toivoin teillekin plussatestiä.

Tohtiikohan tässä testiä haaveillakaan, kun piinailukavereilla vaikuttaa noin huonolta... Jos sunnuntaina uskaltais koittaa...
 
Mihis se plussa-aalto nyt jäi hei :bored: Pahoittelut negoista!

Jännä kun teillä voi tiputella lääkkeiden läpi! Mulla aina alkaa vasta Lutinuksen lopetuksen jälkeen kolmantena pvänä. Johtuuko tää just siitä luteaalivaiheesta?

Hulbertiinalla vielä jännättävää! Peukut pystyssä!

Heitsu: Missäsvaiheessa te meette hoitoa nyt? :)

Omanapa. Gonapeptyl tuikattu tänään! Nyt on sit vaan jaksettava ootella! Mulla on hyvä fiilis tästä :) Perusnegatiivisena ihmisenä kokeilen taas positiivista ajattelua :grin
 
Mihis se plussa-aalto nyt jäi hei :bored: Pahoittelut negoista!

Jännä kun teillä voi tiputella lääkkeiden läpi! Mulla aina alkaa vasta Lutinuksen lopetuksen jälkeen kolmantena pvänä. Johtuuko tää just siitä luteaalivaiheesta?

Hulbertiinalla vielä jännättävää! Peukut pystyssä!

Heitsu: Missäsvaiheessa te meette hoitoa nyt? :)

Omanapa. Gonapeptyl tuikattu tänään! Nyt on sit vaan jaksettava ootella! Mulla on hyvä fiilis tästä :) Perusnegatiivisena ihmisenä kokeilen taas positiivista ajattelua :grin
Kovasti tahmaa nyt teille että nappaisi ja käärö tulisi syliin.Nyt täällä 23kp ja huomenna viimeinen primoluti ja alku viikosta pitäisi vuoto alkaa ja gonal-f:än pistäminen.
 
Hei Carris ja muut! Täällä olen taustalla ja hengessä mukana.
Voih Carris ja Beisla :Heartred
Hulbertiinalle ja Mörölle peukkuja piinapäiviin!
Nasukalle tsemppiä nollaultraan ja Ronyalle tsempit siirtoon!
Heitsu, toivottavasti täti löytää luoksesi ajallaan!
 
Carris, siitä ERAsta: Näyte otetaan dpo5 eli silloin kuin ”standardin” mukaan 5pv blasto siirrettäisiin. Siinä kierrossa ei siis voi siirtoa tehdä. Näyte otetaan sellaisella pienellä imuputkella kohdun limakalvolta, tuosta imunäytteestä lääkärit käyttää nimitystä pipelle. Näytteen otto tuntuu epämukavalta, mutta kestää vain muutaman sekunnin. Minulla on otettu pipelle useasti muista syistä ja olen sitä mieltä että on kyllä vähän lääkäristäkin kiinni että sattuuko näyttöönotto vai ei. ERA-näytteen ottanut lääkäri oli kuitenkin taitava ja hyvä että ennätin edes huomaamaan pipelleä. Näytteenottoa ennen kannattaa varoiksi ottaa vaikka 1g Panadol. Pipellen jälkeen kohtu saattaa alkaa supistelemaan, mikä tuntuu minusta kurjemmalta kuin itse näytteenotto. ERA-näytteen ottoa ei tarvitse pelätä jos sen katsotte sen tarpeelliseksi. Selviät siitä kyllä! :happy:
 
Carris, siitä ERAsta: Näyte otetaan dpo5 eli silloin kuin ”standardin” mukaan 5pv blasto siirrettäisiin. Siinä kierrossa ei siis voi siirtoa tehdä. Näyte otetaan sellaisella pienellä imuputkella kohdun limakalvolta, tuosta imunäytteestä lääkärit käyttää nimitystä pipelle. Näytteen otto tuntuu epämukavalta, mutta kestää vain muutaman sekunnin. Minulla on otettu pipelle useasti muista syistä ja olen sitä mieltä että on kyllä vähän lääkäristäkin kiinni että sattuuko näyttöönotto vai ei. ERA-näytteen ottanut lääkäri oli kuitenkin taitava ja hyvä että ennätin edes huomaamaan pipelleä. Näytteenottoa ennen kannattaa varoiksi ottaa vaikka 1g Panadol. Pipellen jälkeen kohtu saattaa alkaa supistelemaan, mikä tuntuu minusta kurjemmalta kuin itse näytteenotto. ERA-näytteen ottoa ei tarvitse pelätä jos sen katsotte sen tarpeelliseksi. Selviät siitä kyllä! :happy:

Kiitos Cranberry kovasti :Heartpink Katsotaan, mitä lääkäri on mieltä meidän kohdalla... Muuta haittaahan tuosta ei taida olla kuin julmettu rahan meno ja sit just se yks välikierto. Mut ois seki kauheeta rahan menoo, jos siirrot väärän aikaikkunan takia ei onnistu!:bored:
 
Takaisin
Top