IVF/ICSI kokemuksia

Kaikki kunnossa! Sydän pompotti pienellä ja kehitys vastaa viikkoja hyvin eli 7+6. Kunnon kuvat saatiin vasta vatsan päältä, tyyppi on vissiin majoittunut etuseinämään :Heartred

Mutta olipas melko erikoinen ultrakäynti..päästiin sisälle niin siellä oli joku toinen ihminen lääkärin lisäksi jota ei esitelty, totesin mielessäni että varmaan joku lääkäriopiskelija. Noh, ei siinä mitään, housut pois ja pöydälle ja sitten alkoi säätäminen. Tämä toinen tyyppi vissiin koulutti käyttämään jotain uutta ultralaitetta ja lääkäri ei selvästikään halunnut vaihtaa siihen uuteen..kumpikin mutisivat epäselvästi samaan aikaan kun lääkäri heilutteli sitä ultratikkua alakerrassa. Kommentit olivat sen kummemmin mitään selittelemättä "epäselvää", "onpas erilainen" ja "ei näy". Sitten onneksi kuului sydämenlyönnit, muuten olisin parahtanut itkuun. Siis ei mitään kommenttia alkuun siitä että onko sikiö oikeassa paikassa, näyttääkö normaalilta ja onko ylipäänsä elossa. No sitten vaihdettiin vanhaan laitteeseen niin johan alkoi lyyti kirjoittaa..toisaalta sopii tähän meidän touhuun että ei mennyt kuin elokuvissa :woot: Pääasia että kaikki on hyvin.
 
Minkki:verikokeet ja sit ultrattiin missä näkyi nesteet vatsaonteloissa. Tulee kyllä pakko huilaamiset kun ei saa liikkua kun vessaan ja sekin on samassa huoneessa no kerrankin mua passataan ☺
Kyl sun kannattaa käydä näytillä. Mulle sanoivat et helpommalla pääsee kun tulee tälläin ajoissa, enkä jääny vetkuttelemaan.
 
Rive, mahtavaa että pienen sydän sykki ja kaikki lopulta kunnossa :)

Toivonkipinälle paranemisia!

on: kp3 äärimmäisen runsaat menkat ja tosi paljon isoja hyytymiä (ällöä). Onkohan normaalia että hysteroskopian jälkeen tällaset megemenkat??? Katjushalle taidettiin ainakin jossain vaiheessa tehä jonkinlainen rapsuttelu... Yleensä mun menkat kestää 2-3 päivää ja vuoto on todella minimaalistä tähän verrattuna.
 
Frostinolle paljon onnea plussasta :Heartred

Toivonkipinälle pikaista paranemista!

Ja tsemppiä kauheesti kaikille muillekin kaikkiin vaiheisiin!

Mä sain tänään biologin langan päähän ja vähän selvitystä tähän kommenttiin, kuinka munasolut olivat olleet omituisen näköisiä. Eli 7 munasolua oli saatu, joista 3 ei ollut edes kypsiä. Jäljelle jäävistä neljästä kolme ei edes hedelmöittynyt ja nämä kolme oli niitä omituisia tapauksia. Yksi oli kuulemma neliö, kun munasolun pitäisi olla pyöreä ja kahdessa muussa oli jotain rypäskasvustoa tai jotain sinne päin. Tämä, joka hedelmöittyi, oli lähtenyt jakautumaan tavallista hitaammin. Aikahan sen vaan näyttää, tuleeko siitä kaverista mitään. Biologi kyllä kovasti rauhoitteli mua puhelimessa ja sanoi, ettei mun munasoluissa ollut mitään sellaista, mitä hän ei olisi nähnyt aiemminkin ja on kuulemma hyvin normaalia, että tämmöisestä erästä kaikki ei ole "edustuskelpoisia". Mulla vaan taisi käydä huono tuuri, kun kypsiä munasoluja saatiin niin vähän ja sitten yksikään ei ollut oikein priimaa.

Nyt sitten vaan katsellaan, miten tämän yhden kanssa käy...

Sagi pp 4
 
Mukavaa Sagi että sait jutustella biologin kanssa. Meidän ekassa ivf:ssä oli myös "huonoa tuuria" tai jotain, kun munasoluja kerättiin 20, niistä hedelmöittyi 9, paras siirrettiin, mutta sekään ei ollut mikään priima. Pakkaseen ei saatu mitään. Juttelin kans tuolloin biologin kanssa pitkään ja hän myös rauhoitteli minua että joskus käy näin eikä tarkoita sitä että olisi jotain vikaa. Toisessa ivf:ssä asiat meni meillä ainakin paremmin.
 
Kylläpä nyt monella on hyperiä. Ja sen ei pitäis olla yleistä. :eek:

Joku kysyi munasolukadosta.. meillä on aina melkein kaikki lähtenyt hyvin hedelmöittymää. Mutta päivien saatossa ne alkaa elää omaa elämää ja ekalla kerralla yksi siirrettiin ja yksi saatiin pakkaseen. Tokalla kerralla kasvateltiin plastoksi asti niin siirtoon selvisi yksi top alkio ja pakkaseen ei mitään.
 
Ei muuten ole toi biologinkaan homma ihan helppoa. Ja nostan kyllä hattua biologille joka aikoinaan mulle soitti 0. hedelmöittynyttä tuloksen. Juteltiin kyllä siinä tovi, ja enpä kyllä keksi, että olis hommaa mitenkään paremmin voinut hoitaa. Toki kun soitti nyt ekan icsin tuloksia niin jo ensimmäisen lauseen jälkeen arvasin, että no nyt ainakin joku on lähtenyt eteenpäin.

Kadosta icsissä 15 solua kaikki hedelmöittyivät ja neljän päivän jälkeen 6 päätyi pakastimeen. Laadusta tai laaduttomuudesta mulla ei ole tietoa, eikä myskään siitä, missä vaiheessa kaverit nyykähti.
 
Pisama: niimpä...mullekkin lääkäri sanoi et heil ei oo näitä tapauksia ollu aikoihin..tosin se ei nyt mua lämmittäny :sad001

nestettä nyt tänään menny reilu 4l. N.3l juotuna, loput tipalla. Plaah..taas ylimääräistä rahan menoa..napiikitkään ei taida olla ilmasii kun ei oo korvattavia ja sairaalapvä maksut lisäks..voiskohan joku asia joskus mennä helpolla..eeih, ei kai elämä ny liian helppoo saa olla :mad: toivotaan et huomen jo pääsis kotiin..
 
Rive ihanaa :Heartred Mutta olipa kokemus sulla :) Onnea kovasti jatkoon!

Ompas toivonkipinällä tosissaan kunnon hyperi, ihan mahoton! Pikaista paranemista! Samoin muille hyperistä kärsiville!

Kiva Sagi et selvyys tuli ja huojentavia uutisia :)

Juntturalle tsemiä runsaiden menkkojen kans, onko kipiät kans? Olisko se rapsuttelu vähä stimuloinu limakalvoja? Toivottavasti tietää hyvää :)

Hmm.. Mitähän muuta täälä oli tapahtunu? Kaikkea hyvää ihan kaikille!
 
Sagi hyvä kun sait juteltua biologin kanssa. Varmasti helpotti oloa kummasti.

Rivellä hienoja uutisia, mutta erikoista toimintaa kyllä henkilökunnan puolelta! :eek:

On. Missään ei tunnu mitään.. ei mitään! Tänään r-testi oli nega (toki ei ole vielä testipäivä). Oon aika luovuttanu jo onnistumisen suhteen. Ajatuksissa edelleen se, että olisko siellä pakastimessa mitään siirrettävää. Jos ei ole, niin epäilen että ehtiikö seuraavaa hoitoa tehdä enää tämän vuoden puolelle. Naistenklinikalle kun joutuu aina odottelemaan :sad001. Kävin kuitenkin hyvässä jumpassa ja yhdet salikisatkin tulossa, että onpahan jotain odotettavaa ja valmisteltavaa. Liikunta on kyllä mulle paras muoto nollata!

Auringonkukka pp 8
 
Voi toivotaan Frostino että tämä pieni (tai pienet!!) nyt jaksaisi mukana loppuun saakka! Ymmärrän, että varovasti asiaan suhtautuu kkm jälkeen. Itse olen aina muutenkin pessimisti, niin uskoin esikoisen tuloonkin vasta kun oli sylissä :p

Kylläpä toivonkipinä on melkoiset olot! Hyvä kun nyt olet kuitenkin hoidossa. Jospa se siitä pian iloksi muuttuisi ja pääsisit huomenna kotiin!

Nennun plussalle vahvistumista!

Floral, pidän peukkuja teidän alkioille että ovat oikein reippaita ja sinnikkäitä! Meillä taisi kaikki hedelmöittyneet lähteä jakautumaan ja päätyä siirtoon tai pakkaseen. Mutta pakastettiin siis jo 2 päivän ikäisenä. Nyt sulatuksissa on kahdesta alkiosta aina toinen vain selvinnyt. Arvelen että ovat pakastaneet pareittain siten, että aina hyvä alkio huonomman kanssa samaan satsiin, niin on oletettavaa että toinen ainakin selviäisi sulatuksesta.

Mahtavaa Rive että pienellä kaikki hyvin! Mutta olipas tosiaan ikävää, että keskittyivät uuteen laitteeseen enemmän kuin sinuun! Luulisi ymmärtävän, että aika jännittävä ja tärkeä hetki sinulle.

Hienoa Sagi että sait jutella biologin kanssa! Kuulostaa ainakin minun korvaan ihan helpottavalta tuo tieto :)

Auringonkukka, älä vielä luovuta. Kovin on vielä varhaista sullakin ja voi vielä plussaksi muuttua! Tsemppiä!

Larissa myös tsemppiä! :Heartred

Juntturalle en osaa kokemuksesta vastata, mutta luulis että se rapsuttelu voi jotenkin vaikuttaa?!

Napaa: Täällä ei uutta. Lutinukset alkaa ärsyttää päänupissa, ei onneksi alakertaa. Mutta mitäpä sitä ei tekis... Nyt vaan taas odotellaan. Jotenkin helpommalta tuntuu ainakin näin alkuun, kun odotukset on varsin vähäiset. Tokihan ne varmaan sieltä alkaa nousta hiljalleen, mutta ehkä aika menee vähän nopeampaa kun aloittaa sen piinailun vasta vähän myöhemmin :wink Mitän oloja ei ole, mutta toisaalta ihan täsmälleen samanlaiset oireet on ollut sekä tuoresiirrossa että ekassa pasissa, joista toisesta siis tuli plussa ja toisesta ei. Että en kyllä niistä oireista aio nyt tehdä mitään johtopäätöksiä.

kaakao pp1 1.ivf, 2.PAS
 
Kiva Kaakao että siirtosi onnistui! Nyt onnea kovasti matkaan! Ja tsemiä niiden lutinusten kanssa!

Auringonkukka se oireettomuus voi olla hyväkin asia, näin toivon! Tsemiä piinapäiviin! Mun mielestä olisit oikeutettu soittamaan klinikalle ja tietämään alkioiden tilanteesta. Siellä on varmaan jollain unohtunut soittaa tms..
 
Minulla auringonkukka on hyvin samanlaiset fiilikset. Haalea haamu näkyy aamuisin mutta en tiedä onko se vain viivan paikka. Olojakaan ei ole ollut maanantain nippailujen jälkeen. Eilen tuli pieni kiukun puuska. Mutta no odotellaan. Viikon päästä pitäisi jo tietää.

Kp24, pp9
 
Miten pitkään teillä on kestäny kivut punktion jälkeen? Mulla viel tämä ja huominen saikkua mut huolestuttaa kun pe olen sopinut menon Etelä-Suomeen eli autossa pitäisi istua 5 tuntia.... punktio oli toissapvnä ja särkylääkkeillä mennään
 
Muokattu viimeksi:
Floral: miulle tehtiin punktio tiistaina niin perjantai(siirtopäivä) oli oikeastaan ensimmäinen suht normaali päivä olojen puolesta. Toki maha oli vielä turvoksissa ja hellä. Jos pitäisi riittävästi taukoja ja etupenkki reilusti takakenoon jos et joudu kuskin paikalle? :wink
 
Floral mulla ei tainnu kestää varsinaiset kivut ku pari päivää, tietty turvotusta paljon pidempään, eikä vieläkään n kk punktiosta oo alavatsa ihan normaali, oviskivut oli tässä kierrossa kovat ja painontunnetta ja nippailuja vieläki välillä tuntuu..
 
Muurahaisella hyviä uutisia :smiley-bounce015 tsempit jatkoon.

Mua ei vielä päästetty kotiin vaan jumitan täällä osastolla. Haluavat vielä nesteyttää ja seurailla. Kaiken lisäks koittaa vielä flunssaa pukata. Muu perhe sairasti sen jo ja nyt tietty minä. Tarttee nyt koittaa vaan huilata.
 
Takaisin
Top