Isyyspakkaus

WhiteWife

Vauhtiin päässyt keskustelija
Eli tällaisesta ideasta olen lukenut muualta netistä. Haluaisin omalle miehelleni tällaisen koota ja joitain ideoita olen netistä löytänytkin. Tämän voi tehdä kenkälaatikosta tai vaikka paperikasiin. Koristella sitten mielensä tai miehensä persoonan mukaan. Mietin ajankohtaa milloin tämän antaisin ja tuumin että samaan aikaan kun itse saan äitiyspakkauksen tai vaikka vähän ennen LA.
Hyviä tavaroita voisivat olla esim:
-vauvan käyttöohje opas, mun mielestä löytyy humoristisena kirjana kirjakaupoista
-samanlaiset paidat isälle ja vauvalle
-"isin kulta"-body
- sikarit
- pieni viskipullo
-pyykkipoika nenään, vaipanvaihtoon :)
-kuulosuojaimet valvottavia öitä varten
-vaippa, lähempää tarkastelua varten
ym. ym. ym.

Ja ihan mitä vain keksitte [:D]

Kertokaa ideoitanne tänne!
 
Toi oli tosi hyvä idea. Olin ajatellut jotain pientä ostaakkin isännälle kun odottelee meitä sitten kotiin tulevaksi sairaalasta ( toivotaan että päästään sinne asti ) mutta sen että tekee siitä oikein herkullisen näköisen paketin johon laittaa päälle nimen esim. Isän Selviytymispakkaus, niin siitä tulle tosi kiva yllätys ja sitten aion ainakin itse laittaa sinne muutamalta tytön kaverilta "lupalapun" vauvan hoidosta illaksi jolloin pääsemme vaikka yhdessä syömään tai muuten vain saamme olla kahdestaan. Ideoita lisää vain, naiset niin saamme kaikki miehemme hyvälle tuulelle pitkäksi aikaa, koska arki tulee vastaan kuitenkin äkkiä.

Kevättä rintaan toivottelee lteija
 
Hyvä idea, tämä täytyy ehdottomasti toteuttaa! Äkkiseltään tuli mieleen
- joku kirja lasten loruista/leikeistä/askarteluista
- stressilelu vaikeiden hetkien avuksi
- kondomipaketti :)
- lastenlaulukasetti, jos ei itse tohdi tai tahdo lauleskella
- lahjakortti johonkin isän ja äidin yhteiseen juttuun
- 10:n kerran hoitokortti vaikkapa isovanhemmilta tai vastaavasti "kanta-asiakaskortti" tuttaville ym. lastenhoitoa ajatellen
- iltasatukirja
- manuaali lapsenhoitamisesta; tällaisen muistan kirjakaupassa nähneeni ja uppoisi ainakin meidän insinööri-isään hyvin :)
- samoin manuaali äidin hoitamisesta
 
Tällaista hauskaa:

1. ÄÄNENVAIMENNUSSETTI
- Tutti vauvalle
- Korvatulpat isälle

2. VARPAJAISSETTI
- viskipullo
- sikareita

3. VAIPANVAIHTOSETTI
- muutama vaippa
- kumihanskat
- pyykkipoika
- muoviessu
- uimalasit
- talkki
- rasva

4. VARATISSISETTI
- Tuttipullo
- Tuttelia

5. VIIHDE/HYÖTY/NAUTINTOSETTI
- Vauva-opas (kirjoitettu kuin auton korjausopas, isien selkokieltä ;)
- Sarjakuva (Meillä Nemi, kun Baby Bluesit on jo hyllyssä)
- Kama sutra
- Sudokuja
- Namia
- "Maailman paras isä"-muki

6.SELVIYTYMISSETTI
- Energiajuoma
- Monivitamiiniporetabletteja
- Sisua
- Särkylääke
- Deodorantti

 Ja tähän voi liittää tämän tyyppisen käyttöohjeen:

ÄÄNENVAIMENNUSSETTI
Tutti laitetaan vauvalle suuhun äänen vaimentamiseksi. Jos Tutti ei jostain syystä kelpaa vauvalle, voi isi asentaa korviinsa korvatulpat.

VARPAJAISSETTI
On tapana, että kun vauva on syntynyt, niin saman päivän iltana isi tarjoaa ystävilleen laadukasta juotavaa ja sikareita. Ja isi ottaa itse myös

VAIPANVAIHTOSETTI
Vaippa vaihdetaan tarvittaessa (kts. Ohje vauva-opas, luku 4, sivu 11). Laita kumihanskat käteen suojaamaan herkkää ihoasi kakkatahroilta. Suojaa vaatteesi essulla ja kenkäsi kengänsuojuksilla. Uimalasit antavat varman suojan roiskeilta ja pyykkipoika kiinnitetään nenään hajuhaittojen (pyörtymisen) ehkäisemiseksi. Jos vauvan peppu punottaa, käytä joko voidetta tai talkkia.


VARATISSISETTI
Voit juottaa vauvalle äidinmaidonkorviketta tuttipullosta, kun tissit ovat lähteneet hurvittelemaan kaupungille. Tarjoa korvike kädenlämpöisenä.

VIIHDE/HYÖTY/NAUTINTOSETTI
Tässä setissä saat hyödyllisen vauva-oppaan joka on kirjoitettu isien selkokielellä. Kama Sutraa lukiessasi voit muistella miten vauvoja tehtiin tai opiskella uusia niksejä tulevaisuutta silmällä pitäen. Synnytyksen jälkeen sinulla on n. 2-3 viikkoa aikaa harjoitella teoriaa. Jos ihme tapahtuu, sinulle voi tarjoutua hetki aikaa rentoutua kupposen ääressä sarjakuvia lukien, sudokuja tehden ja namia syöden.

SELVIYTYMISSETTI
Jos joskus tuntuu, ettei näilläkään eväillä tahdo aina hermot ja kroppa kestää, ota apuun selviytymissetti, josta saat sisua, virtaa ja energiaa ja apua päänsärkyyn ja kolotuksiin. Deodorantti auttaa pitämään raikkaana tiukoissakin tilanteissa. Ja taas jaksat vauva-arkea!
 
Eräältä isien palstalta luin että miehet eivät oikein syttyneet tähän isyyspakkaus juttuun... Oli kuulema turhaa!

Mutta en anna sen lannistaa ja laadin miehelleni hänen näköisen pakkauksen jossa on oikeasti jotain järkevää, kuten se viskipullo varpajaisiin ja tietty ne kuuluisat sikarit ja frezza mocca seuraavaan aamuun, energia juomaa väsyttäviin öihin ja hetkiin vauvan kanssa(tekee vuorotyötä), frendit boxi(fani) niihin hetkiin kun ehtii ja tarvii rentoutua, vauvan nukkuessa vaikka kainalossa [:)]
Ja meillä kun lapsia jo on ennestään niin ehkä nuo vauvaoppaat ei innostaisi... Äänenvaimennussetti ja varatissisetti ihan jees [:D]

Oletteko muuten jo aloittaneet pakkauksen kokoamisen tai antaneetkin jo sen ehkä?!
 
Onpas todella hyvä idea!!![:D] Taidanpa alkaa jo nyt kerämään siihen tavaroita. Kiva yllätys isälle sitten!!!!
 
Mää nyt nostan tän aiheen ylös, kun huomasin et jotkut tuoreet palstalaiset samanmoista suunnitteli.

Itse edelleen kahden vaiheilla, josko tällaisen nimenomaan isänpäiväksi väkertäisi... Mulla olisi samoihin aikoihin babyshowerit ja mies saisi vähän vihiä, että ootan sen reagoivan sitten ens toukokuussa äitienpäivään, kun ei vauva vielä ihan ite taida osata :D
 
Minä olen antanut miehelle isyyspakkauksen jo... Olihan tuo ihan innoissaan, eivätkä tavarat liittyneet ainoastaan vauvaan. Oli siellä sitä viskiä, sikareita, oma muki, korvatulpat, DVD-boxi ym. ym. kivaa!
 
vähän hitaana heräsin tuohon isyyspakkaus ideaan, mutta aloin kuitenkin keräämään sellaista. nyt jo rahanarvo hurja paketissa, mutta mielestäni sellaista oikeesti kivaa siinä sitten ja kun on ollut aikaa kerätä niin ei se tunnu niin hintavalta sitten [:)]

aattelin antaa pakkauksen vasta kun vauva on syntynyt... kun näin loppumetreillä ollaan jo!

tuohon kertynyt nyt:
* t-paita iskälle ja vauvalle samaan tyyliin rock aiheisia
* vauvalle myssy rock tyyliin
* teetätin vauvalle bodyn missä ihku teksti: rakkauden hedelmä ja iskin sen siihen pakettiin myös
* iskälle x-box peli (metallican gh)

aattelin sikareita ainakin vielä... ja toi joku humoristinen vauvanhoito kirja olis ihan hauska kans...
 
Ajattelin itse myöskin koota jonkinlaisen pienen isyyspakkauksen miehelle ja antaa nyt tulevana isänpäivänä, jotta pääsee ennakkoon virittäytymään tunnelmaan. Mielestäni ajankohtana isänpäivä on oiva päivä antaa tällainen odotuslahja :)
 
Heh, voisin tuohon ehkä vielä lisätä sellaisen aikuisten dvd:n, jotta se aika, kun ei seksi kiinnosta/onnistu, menisi hieman rattoisammin [:D]
Tietty meillä on tosi avoimia oltu puolin ja toisin noiden filmien katselun suhteen, joten meillä ainakin toimisi tämä [:D]
 
Hauskoja ideoita teillä. Itselleni tuli tosin sama asia mieleen, kuin minkä mieheni sanoi ääneen: "Että tervetuloa hoitamaan MINUN lastani."

Juteltiin, että tuollainen vitsikäs lahja olisi enemmän kuin paikallaan, jos se tulisi miehelle kaveriporukalta esim. varpajaisissa. Itselleni ei tulisi mieleenkään alkaa kerätä tuollaista miehelleni, ei edes vitsillä ja vaikka kuinka paljon sille ideana nauraisinkin.

Tulevan äidin puolelta saatuna se mielestäni tietyllä tavalla ulkopuolistaa isää lapsenhoidosta. Että lapsi on enemmän äidin kuin isän juttu, ja isä voi lapsenhoitoon välillä osallistua kuin lapsenlikkana. Jos mies tuosta loukkaantuisi, olisi se tavallaan ymmärrettävää.

Hmm, vähän kuin järjestäisi miehelleen polttarit.[:D] Mutta jokainen tyylillään. idea siis hyvä, en sitä missään nimessä kiellä. Voisin itsekin haluta vauvankäyttöohjeita ja korvatulppia, mutta jos saisin sen kaiken mieheltäni... Hmm.
 
Ymmärrän hyvin kantasi Quara, nimittäin jollain palstalla eräs isä totesikin että eihän äitikään sitä äitiyspakkausta saa tulevalta isältä vaan Kelalta. Tämä täysin totta, mutta ajattelin että ehkä isät eivät koe odotusta samoin miten me odottavat mammat, meidän sisällähän se vauva kasvaa, joten tämä voisi olla yksi humoristinen tapa ottaa isä osalliseksi odotusta. Useimmiten odottava äiti saa ulkopuolisilta kaiken huomion vauvaa odottaessa ja tämä voisi olla tosiaan kiva lahja isälle vaikkapa varpajais- tai kaveriporukalta. Miehet vain tuntuvat olevan huonoja tällaisissa. Tuli huomattua aikoinaan meidän polttareissa, kun ystäväni keräsivät minulle vaimon selviytymispakkauksen, mutta mieheni ei ole saanut omaansa vielä tähän päivään mennessä [:)]

Kelan pakkauksessahan ei tule viski pulloa meille äideille [;)] vaan tarvikkeita nimenomaan vauvalle. Mutta isyyspakkauksen tarkoitus minun kohdallani oli kerätä tavaraa nimenomaan tulevalle isälle eikä vauvalle. Kelan äitiyspakkauksen nimi voisi ollakin osuvammin "vauvapakkaus" tms.
 
..ma olen jo kuukauden paivat suunnitellut omalle miekkoselleni isyyspakettia. Ei taida valmistua ihan isanpaivaksi eika ole tarviskaan, aika aikaista viela. Onnekseni hanella on synttarin 1,5kk ennen laskettua aikaa, ajattelin tahdata siihen!!! En kylla millaan malttaisi...
Omat hankintani ovat tahan asti
viskipullo
manuaali vauvanhoitoon
daddy rocks-body
aanenvaimennin-tutti
muutama seksilelu

ja aion viela hankkia
sikarit
korvatulpat
vaipan tutkiskeluun
karkkia (varmaan seksikaupasta eli jotain tissin muotosia...heh...)
Hesarin viikonlopputilaus
3x lahjakortti intialaiseen paahierontaan
jne...
Paketti on aika arvokas jo nyt eli pikku hiljaa oonkin hankintoja tehnyt.

Paketin suunnittelu on tooosi hauskaa! Ja miehellani on vihia jostain lahjasta jonka saa joskus... kovasti yrittaa udella vaan eipa heru tietoa [:)]
 
Jaaha, tässä sen huomaa etten osaa ajatella miehisesti, en nimittäin oikein ymmärrä sitä logiikkaa jos tuleva isä tällaisesta loukkaantuisi.. [&:] Itse nimittäin olen järkeillyt, että kerta tuleva isä ei mistään muualta saa mitään äitiyspakkausta vastaavaa, niin tuleva äiti voi sitten puolisoaan ilahduttaa tällaisella yllätyksellä joka sisältää kaikkea vauvan ja isän keskinäiseen tutustumiseen ja olemiseen liittyvää. Ehkä se äitiyspakkaus nimikkeenäkin on sitten niin vanhahtava, että se pitäisi muuttaa vanhempainpakkaukseksi jotta tulevan isän ei tarvitsis loukkaantua.. [:)] (sillä en usko yhdenkään äidin haluavan loukata tai eristää miestään vauvasta tällä tavalla, itse ainakin koen sen vain hauskana tapana ilahduttaa myös isää odotusaikana.)
Mutta tosiaan mielipiteitä on niin monia, että kannattaa miettiä ilahtuisiko oma puoliso tällaisesta ideasta, ja minkälaista tavaraa mukaan voisi sitten laittaa.
 
Isyys pakkausta olen minäkin suunnitellut,

Katsotaan nyt mitä kaikkea sinne saan salassa tehtyä :)
Pienet tumput tein jo pojallemmme, + pipon olen aloittanut samaa sarjaa.
Bodyyn ajattelin itse painaa jonkin isi tekstin.
Isälle painan t-paidan isi tekstillä, jos saan sen vaan salassa tehtyä.

Kaupasta tutteja, tuttipullo, korvatulpat.
 
http://www.mussukat.fi/tuotteet.html?id=31/848

tästä linkistä itse pidin, siellä on kaikkea tulevalle isälle ja pienokaisella [:)]
 
Maikkimai:lla oli kivoja ideoita! Erityisesti nuo tissin muotoiset karkit ja seksilelut [:D] Omaan mieheeni uppoaisi juuri tuollaiset jutut parhaiten. [:D] Toki laittaisin sinne muutakin, kun tuollaisia seksistisiä juttuja [;)] Kuten juuri tuon daddy rocks-kaltaisen bodyn ja vaikka tutinkin, ehkä tupakkiaskin tai sikareita, jonkun viinapullon jne... Mielestäni tosi kiva idea! En vain ole vielä varma, aionko itse toteuttaa tuota. Mielestäni se isyyspakkaus olisi mukava antaa samalla, kun hakee äitiyspakkauksen! Kun itse alkaisi tutkiskella äitiyspakkausta, kaivaisi kaapin kätköistä esiin tämän isyyspakkauksen [;)] 
 
Anteeksi tyhmyyteni, mutta miten nuo viinapullot ja tupakit liittyy vauvan ja isän väliseen suhteeseen??? Eihän äitiyspakkauksessakaan semmoisia ole. Eikö olisi kivempi ostaa jotain isyyteen liittyvää...?
 
Takaisin
Top