Influenssarokotus

Me käydään kans seuraavalla neuvola käynnillä ottamassa koko perhe rokotukset. En tykkää rokotteista, mut en myöskään haluu sitä riskiä, että sairastuisin influenssaan.
 
Hei miten toi neuvolassa ottaminen toimii? Voiko ne laittaa sen siellä käynnillä pyydettäessä vai pitääkö etukäteen ilmoittaa, että haluaa ottaa? En ole koskaan nimittäin ottanut, mutta nyt ajattelin.
 
Hei miten toi neuvolassa ottaminen toimii? Voiko ne laittaa sen siellä käynnillä pyydettäessä vai pitääkö etukäteen ilmoittaa, että haluaa ottaa? En ole koskaan nimittäin ottanut, mutta nyt ajattelin.

Kannattaa etukäteen ilmoittaa että haluaisi sen niin osaavat varautua että niitä silloin siellä on. Näin multa ainakin toivottiin
 
Kannattaa etukäteen ilmoittaa että haluaisi sen niin osaavat varautua että niitä silloin siellä on. Näin multa ainakin toivottiin

Täytyypä soitella sinne heti huomenna. Kiitos :)!
 
Hei miten toi neuvolassa ottaminen toimii? Voiko ne laittaa sen siellä käynnillä pyydettäessä vai pitääkö etukäteen ilmoittaa, että haluaa ottaa? En ole koskaan nimittäin ottanut, mutta nyt ajattelin.
Mulle ainakin sanottiin edellisellä neuvola kerralla että seuraavalla kerralla saa rokotteen jos haluaa.
 
Ite otin rokotteen tänään neuvolalääkärin käynnillä. Ikinä ei oo influenssaa ollu ja en oo rokotettakaan ottanut, mutta hyvin ne sen mulle markkinoivat ja eihän siitä vauvalle ainakaan mitään haittaa ole :)
 
Meidän perhe ottaa rokotuksen. Yleensä en ole sitä ottanut vaikka perussairauteni takia sen aina saisinkin mutta yritetään nyt pelata varman päälle... Mies ja poika ottaa parin viikon päästä lapsen neuvolassa ja itse otan kunhan ehdin sen jostain hakea. Onko kellään tietoa voiko sen saada lääkärineuvolasta? Vai antaako sitä vain terveydenhoitajat? Ensi viikolla olisi sopivasti neuvolalääkärille aika.
 
Me ei olla miehen kaa ikinä otettu enkä ottanu esikoisenkaan odotusaikana. Nyt kotona myllää tosin myös päiväkotipöpöt mitä tytsä tuo mukanaan tarhasta. oon silti kahen vaiheilla kun en vaan koe tarvitsevani sitä, vaikka oonkin raskaana ja riskit on isommat...
 
Meillä otettu esikoiselle inf-rokotus tällä viikolla. Myös itse sen otan seuraavassa neuvolassa noin kuukauden päästä.
 
Te jotka jo ottaneet rokotteen, tuliko jotain oireita?

Meillä ala-asteikäiset saivat pari viikkoa sitten ja yhdellekään ei tullut mitään oireita ja me muut saimme tänään ja hiukan jännittää tuleeko rokotteesta jotain?! En ole nimittäin koskaan ennen itse ottanut enkä antanut lapsillekkaan. Mutta influenssan sairastettua oli nyt olo että ehkä se oli ihan hyvä tänävuonna kuitenkin!
 
Ei ole ikinä tullut mitäån oireita kenellekään perheenjäsenistä :)
 
Ei tullut mullekaan mitään oireita, edes pistokohta ei kipeytynyt. Vähän epäilyttää että neuvolatäti unohti aineen ruiskusta :rolleyes: Mies ja poju käy ottamassa omat rokotuksensa myöhemmin tällä viikolla.
 
Pohdinnan jälkeen tarkoitus ottaa rokote. Taipumus hengitystievaivoihin muutenkin olemassa, niin arvelisin että hyödyttää kyllä.

Onko se niin, että rokote tarjotaan riskiryhmäläisille maksutta?
 
Itse kävin ottamassa rokotteen omassa neuvolassa eli ei tuu mitään maksua :). Kannattaa katsoa Yogalove oman terveysaseman sivuilta, että miten rokotteen saa.

Ja mulla tuli ainoistaan rokotteesta pientä arkuutta pistopaikan kohdalla, joka kesti n. 2 päivää.
 
Mitään kausirokotteita en koskaan aiemmin ole ottanut, mutta nyt kun kyseessä raskaus niin en halua kokea miltå tuntuu sairastaa raskaana saatika mitään influenssaa josta varoitellaan huolella. Itsellä suuri riski mm.töissä saada tartunta.
 
Minun oli tarkoitus kysyä tästä tänään lääkärineuvolassa, mutta unohdinpa kokonaan! Mutta ei lääkäri tai hoitajakaan kyllä asiasta maininnut mitään:confused: Koskaan en ole kausirokotteita ottanut, mutta olin ajatellut, että ehkä se nyt pitäisi kun työn puolesta pyörin sairaalamaailmassa enemmän. Mutta liekö jää ottamatta sittenkin:arghh:
 
Mää otin rokotteen, enkä epäröiny ottamista ollenkaan. Koulun terkkarilta sain sen ilmaseks koska raskaus :)
 
Takaisin
Top