Imetystyyny kokemuksia, suosituksia?

Hobsutin

Oman äänensä löytänyt
Hei! Olen menossa pian Suomeen vastasyntyneeni kanssa ja tarkoituksena olisi ostaa jonkinlainen imetystyyny. Nykyisessä asuinmaassani ei sellaisia ole juurikaan tarjolla joten kuulisin erittäin mielelläni kokemuksia ja suosituksia hyväksi todetuista vaihtoehdoista :)
 
Ei taida enää olla aloittajalle ajankohtainen aihe eikä itsellenikään tähän hätään. Mutta kiinnostaisi silti kuulla kokemuksia imetystyynyistä... Varmasti monella täällä on/on ollut imetystyyny. Mitä olette pitäneet imetystyynystänne? Millainen teidän mielestänne on hyvä imetystyyny?
 
Meillä on Doomoon isompi tyyny. Oli hyvä. Ja nyt kun esikoinen on jo 4-vuotias ni en tiedä saanko sitä käyttöön ollenkaan vauvan tullen kun esikoinen käyttää sitä omana vartalotyynynään (hankin hiljattain sekä itselleni että isimiehelle omat vartalotyynyt).
 
Mulla on kaksikin imetystyynyä. Ensimmäinen oli ihan susi: Emma-merkkinen. Pinta oli liukasta materiaalia ja vauvaa oli vaikea saada pysymään paikoillaan sen pinnalla. Lisäksi täyte oli jotain säkkituolimaista styrox-purua, joten tyynystä lähti koko ajan ärsyttävää rahinaa. Toinen imetystyyny oli aivan loistava: Doomoo. Pinta tahkea, äänetön tyyny, ergonominen ja mukava, kuosi kaunis. Toki hyvät ominaisuudet näkyivät myös hinnassa. Joskus imetystyynyistä on valittavana kahta kokoa: isompi ja sitten ns. matkakoko. Itse suosin isompaa jossa päät saa käännettyä tueksi selän taakse. Toki pienempi olisi kätevämpi käsitellä. Oikeastaan imetystyynyt ei loppujen lopuksi toimineet minulla kovin hyvin, koska maha oli synnytyksen jälkeen isompi kuin rinnat, jolloin tyynyä on mahdotonta saada oikealle kohdalle.
 
Minulla on Rätt startin imetystyyny. Ja se on ollut aivan ehdoton juttu imetyksessä! Ei tarvi laitella tyynyjä vauvan alle/syliin, eikä kannatella käsillään vauvaa rinnalla. Voiko imettäminen olla helpompaa ja mukavampaa kuin imetystyynyn avulla? Tuskin. Rätt startin imetystyyny on ainakin minulle ollut aivan loistava, muita imetystyynyjä en ole edes kokeillut.
 
Kaksi imetystyynyä on ollut, doomoo ja joku itsetehty vanutäytetteinen. Kumpikin oli ihan ok raskausaikana, kun sai mahan tuettua nukkuessa, mutta varsinaisessa tarkoituksessaan en tainnut kun paristi kokeilla kumpaakin. En saanut vauvaa asettumaan hyvin ja omakin asento tuntui huonolta. Minun listallani menee siis turhakkeeksi.
 
Meillä imetystyyny jäi mummon sylittelytueksi :grin Mutta minkä huomasin suurena miinuksena omassani oli se, että päällistä ei saa pois tyynystä - ja sitä puklu/maitovahinkoa saattaa tulla, niin olisi ollut kiva saada pestä se päällinen.
 
Doomoo ihan huippu! Mulla on sekä se iso makuultaan käytettävä että pienempi jota helpompi istuallaan käyttää. Oon kumpaakin välillä käyttäny myös yöllä :) Ja silloin kun vauva oli koko ajan rinnalla, raahasin tyynyn aina kyläreissullekin mukaan :D On se niin hyvä.

Oon kokeillu kahisevia ja muhkuraisia, ei hyviä.
 
Minä olen vähän haaveillut jostain kunnon tyynystä. Itselläni on vain kaverin minulle antama jonkun itse tekemä styrox täytteinen juurikin sellainen kahiseva tyyny. Tuo on ajanut asiansa kaksosten kanssa ja nyt yhden vauvan kanssa, vaikka en hirmuisesti tykkääkään lötköydestä ja kahinasta. Tuo on hyvä "vauvanpidin" kuitenkin sylissä! :D Styrox on lämmin vauvan alla ja pitää muotonsa hyvin. Muuta hyvää siinä ei sitten olekaan..
 
On muttei imetyksessä ollut toimiva. Mutta kätevä kun vauva opettelee istumaan tuki siihen. :D
 
Meillä on Doomoon isompi tyyny. Oli hyvä. Ja nyt kun esikoinen on jo 4-vuotias ni en tiedä saanko sitä käyttöön ollenkaan vauvan tullen kun esikoinen käyttää sitä omana vartalotyynynään (hankin hiljattain sekä itselleni että isimiehelle omat vartalotyynyt).

Aiheen sivusta pitää tulla uteliaisuuttani kysymään, mikä on vartalotyyny? En ole ennen kuullutkaan sellaisesta.
 
Täältä löytyy semmoset mitkä ostin. https://teva.fi/tuote-osasto/makuuhuone/vartalotyynyt/

Niitä on eri kokoisia, ja mulla ei esim. tahtonu tavallinen tyyny tai imetystyyny raskausaikana riittää polvien väliin eikä polvityyny, alkoi tulemaan lonkkakipuja. Mutta tän vartalotyynyn kanssa ei oo tullu.

Tässä yks artikkeli aiheesta: https://anna.fi/hyvinvointi/terveys...-nukkuessasi-kokeile-ergonomista-selkatyynya/

Mie kans ystävien suosituksesta hankin vartalotyynyn, Lidlin mainoslehdestä bongasin noin kuukausi sitten. Kaikki oli loppuunmyyty tyyliin ekan tunnin aikana Oulussa, mutta Sodankylässä on ystävä töissä ja sanoin että laittaa yhen jemmaan. :rolleyes:

Toisen sain seuraavana päivänä kun ystävä soitti että tulee lisäerä tähän Ouluun, että tuu heti aamulla jonottamaan. :wacky::wacky::wacky:

8,99€ ja mieskin tykkää kun en pidä jalkoja sen päällä. :p:grin
 
Kiinnostuin vartalotyynyistä siinä määrin että tein niille oman ketjun. Tulkaa siis sinne jakamaan kokemuksia niistä. :) Toki niistä täälläkin saa puhua varsinkin jos on käyttänyt sellaista imetystyynynäkin. :)
 
Esikoinen oli melkoinen tissivauva ja hankin imetystyynyn, jotta istuessa imettäminen helpottuisi ja kädet ei väsyisi heti. Päädyin mollavauvan normaalikokoon. Tykkäsin kovasti vähän korkeammasta imetystyynystä. Plussaa oli myös selän ympäri kiinnitettävät hihnat. Niistä tyynyä oli helppo kantaa mukana vaikka kyläreissuille.
Nyt ajettelin ottaa imetystyynyn jo synnärille mukaan
 
Doomoo on ihan paras! :) Sillä pienellä tyynyllä oli todella helppo sohvalla imettää, kun oli kätevän pieni! Rakeet asettui todella hyvin ja tyyny oli tosi jämäkkä vaikka myöskin pehmeä. Isommanki doomoon buddy-tyynyn ostin myös, mutta sitä en käyttänyt juuri ollenkaan, jospa se pääsisi käyttöön sitten joskus tulevaisuudessa seuravaan raskauden myötä :) Plussaa myös siitä, että niitä rakeita voi ostaa lisää siihen tyynyyn!
 
Mä oon käyttänyt imetystyynynä ihan tavallisia tyynyjä ja hyvin on ajaneet asiansa. Sohvalla sohvatyynyjä jne. Varsinaista imetystyynyä en oo koskaan testannut enkä siis kokenut tarpeelliseksi.
 
Itse tykkäsin imetystyynystä, koska se vie hartiakivut pois.

// Muokkasin mainoslinkin pois. -yp
 
Last edited by a moderator:
Mulla on ollut sohvalla Lidhl vartalotyyny toisen käsivarren alla ja selän takana iso pullea normityyny. Varsinaista imetystyynyä en tullut jostain syystä hankkineeksi, vaikka olisi ehkä pitänyt. Niinpä olen todella paljon imettänyt makuuasennossa.
 
Takaisin
Top