Kokemuksia vartalotyynyistä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Sain vastikään kuulla vartalotyynyistä (kaikkea sitä oppii kun täällä hyörii :wink ) ja kiinnostuin. Olisi kiva ennen hankintaa kuulla enemmänkin kokemuksia niistä. Eli mitä olette pitäneet te joilla sellainen on? Ilmeisesti niitä on myös tosi eri hintaisia. Onko halvat mistään kotoisin tai vastaavasti kalliit oikeasti hintansa väärtejä?
 
Muutaman viikon käyttökokemus Tevan vartalotyynystä ja harkitsen sen mukaanottamista myös matkoille, synnärille tms. vaikka se ei mihinkään kassiin mahdukaan.
 
Mulla on Lidlin vartalotyyny :) Oli tarpeen silloin, kun liitoskivut alkoivat ja tulikin joka yö sitä käytettyä. Toi ainakin toimi mulla vaikka olikin edullinen :) Lidlissä ei noita aina oo joten pitää vähän seurata milloin niitä on myynnissä.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla kans Lidlin tyyny ja on kyl parasta! Hinta/laatu suhde just passeli. Auttoi kyl hyvin löytämään hyvän nukkuma asennon kun masu alko kasvaa, liitoskivut, jalkojen puuttumiset ja pisu hätä vaivaamaan:D
 
Ei tavallaan liity aiheeseen, mutta itse käytin raskaana ollessani ihan vain peittoa pyöritettynä tuollaiseksi pitkulaksi ja se ainakin ajoi minulla asiansa enkä osannut kaivata muuta :) Ei tosiaankaan yhtä tukeva varmastikaan mitä nuo "viralliset" vartalotyynyt, mutta kuitenkin toimi ihan hyvin :)
 
Täällä käytössä joku halpis vartalotyyny, olisko lidlistä. Sen kyllä huomaa, täyte mennyt ihan lyttyyn, puolessa tyynyssä pelkkä tyynyliina jäljellä. Käytän tyynyä selkäkipujen takia. Sain tämän vain kokeiluun, että saisinko apua nukkumiseen tällaisesta. Eli olen tykännyt, kannattaa tosin ostaa joku laadukkaampi tyyny, tässäkään asiassa halvat eivät ole mistään kotoisin.
 
Lidlin vartalotyynyt ovat yleensä jotain kahdeksan euron luokkaa silloin kun niitä on, eli todella halpoja verrattuna kaikkiin muihin. Raskausaikana ainakin meidän lasketun ajan ryhmässä niiden ilmestyminen lidliin mainittiin aina, ja ryhmäläiset kävivät niitä ostamassa. Samalla lidlissä on myös niihin sopivat tyynyliinat myynnissa, joten kävin seuraavilla kierroksilla ostamassa lisää tyynyliinoja, koska kuviot ja värit ovat joka kerta rajalliset, mutta joka kerta myös erilaiset.

Lidlin vartalotyyny kärsii pesusta aika pahasti, ja pesula maksoi enemmän kuin tyyny maksoi uutena... toisaalta en minäkään noita ole synnytyksen jälkeen tarvinnut. Vähän olen aikonut yhdistää kahden tyynyn täytteet yhdeksi, koska pesun jälkeen tuntuu kuin puolet täytteestä olisi hävinnyt, mutta ainakaan vielä en ole saanut aikaiseksi. Pesuun asti tyyny oli kyllä todella hyvä.
 
Hinta ei oo paha joten voi ostaa toisenkin :) Ite tykkäsin eikä mun mielestä halpa ollu huono. Käytin sitä vain raskauden aikana joten sen aikaa kesti hyvänä :)
 
Tosi kätevä! Mulla vaan Lidlin ja oli hetken hyvä mutta sit lätsähtää ja täytteet menee mihin sattuu. Täytyy hankkia uusi ja vähän parempi laatuinen. :)
 
Kiitos kokemusten jakamisesta. :) Ei taida minulle sitten lidlin tyyny olla riittävän kestävä, kun tulee pidempiaikaiseen käyttöön. Jäi viime raskaudesta lantionseutu herkästi huonoista asennoista kipuilevaksi ja hartiatkin on usein jumissa. (Saa jatkaa keskustelua jos jollain on vielä jotain sanottavaa näistä.)
 
Kiitos kokemusten jakamisesta. :) Ei taida minulle sitten lidlin tyyny olla riittävän kestävä, kun tulee pidempiaikaiseen käyttöön. Jäi viime raskaudesta lantionseutu herkästi huonoista asennoista kipuilevaksi ja hartiatkin on usein jumissa. (Saa jatkaa keskustelua jos jollain on vielä jotain sanottavaa näistä.)

Kannattaa kokeilla käydä esim. kalevalaisella jäsenkorjaajalla tuon lantion alueen kanssa. Voi auttaa pääsemään vaivasta lopullisesti eroon :)
 
Kiitos vinkistä Bettie! :) Jotenkin ei ole tullut itselle mieleenkään että jostain sellaisesta voisi löytyä itselle apu. Pitääkin ottaa selvää mistä niissä on kyse. On vähän vieras maailma.
 
Mulle suositeltiin vartalotyynyn käyttämistä, ja nyt ollut pari viikkoa Tevan tyyny käytössä. Otin mallin, jossa on vetoketju eli täytteitä voi halutessaan poistaa tai lisätä ja on 160cm pitkä. Vaikuttaa hyvältä ja laadukkaalta. :) Posteineen ja tyynyliinan kanssa tuli maksamaan vähän päälle 30€.
 
Ehdottomasti huippu keksintö! Itse kerkesin vain vähän aikaa käyttämään raskauden aikana, koska kuulin siitä liian myöhään. Oli aivan unelma, kun paikat puutui niin herkästi ja oli liitoskipuja sekä vatsa painoi inhottavasti :hungover:
 
Takaisin
Top