Imettävät kuumeilijat

Kadonnut, koko raskauden ajan saa imettää, kun puhutaan normaalista raskaudesta. Yksinään imetys ei saa keskenmenoa aikaiseksi. Jos raskaus on riskiraskaus tai on jotain muuta ongelmaa, niin silloin suositellaan imetyksen lopettamista.
 
Öm kertokaa te jotka näistä oviksista tiedätte. Tosiaa tiistaina alko toispuolinen kipu jatkuvana ja loppu vasta viime yönä. Sekä tiistain alko liman eristyskin lisääntymään. Nyt täs pohdin et olikohan mul nyt ovis vai onko se vasta tulossa? Normaalisti en ovuloi näin aikasin mut en tiedä kun tuo keskenmenon tyhjennys saatto sekottaa kropan ihan omiin svääreihinsä. Et mä en nyt kyl tunne mun kroppaa enää yhtään. Tänään tulee sisko ja on lauantaihin asti. Niin ei voi enää pahemmin pupustella. Edelleen kyl on hyvin himokas olo. Ehkä jos tuo mini mies nukahtas päikyille niin vois ennen kun sisko tulee. xD
 
Onks kellään täällä mitään faktoja imetyksestä ja keskenmenoriskeistä? Ärsyttävästi tuolla lasketun ajan ryhmässä joku hiukan niuhottavasti mainitsi että imetyshän aiheuttaa korkeamman keskenmenoriskin, mut mikäs siinä jos on valmis ottamaan riskin.. :smiley-angry007

Itse en oo siis googlesta löytänyt mitään tarkkaa faktaa, kun harvemminhan syytä keskenmenoon edes selvitellään. Niitä nyt sattuu vaan harmillisesti. Itse oon kaks kokenu, imettäessä ja imettämättä.

Mä puhuin lääkärin kaa sillon kun sain keskenmenon kysyin et voiko imetys aiheuttaa. Hän sano et ei voi. Jos raskaus on alkanu imetyksen aikana niin ei imetys ole siinä mitenkää syynä. Keho on valmistautunut kumpaakin tehtävään näin sanotusti. Usein on enempi niin päin et raskaus ei ala jos imettää, koska kaikkien keho ei pysty ylläpitämään kumpaakin.
 
Hempuliini, puhut asiaa :) Näin sanoi myös meän terkka. Naisen keho, kyllä se osaa :)

Ihanaa imetysviikkoa siskot :Heartred Ai että mitä vihapuhetta some on pullollaan tästä Huomenta Suomen haastettelusta. Vitja kun ihmiset osaa olla tyhmiäää. Varsinkin ne jolla tissit on täynnä silikonia eikä maitoa :D
 
Katjusha, tuosta ubiqinonista en ole kuullutkaan. Mihin sen teho perustuu? Tohtii ilmeisesti imetyksen aikana käyttää? Käytetäänkö läpi kierron vai joku kuuri? /QUOTE]

Ubiqinonia on ihmiskehossa luonnostaankin, mutta se vanhemmiten vähenee. Tästä on keskusteltu lapsettomuuden yhteydessä, ja lääkäritkin ovat saattaneet sitä suositella solujen aineenvaihdunnan tukemiseen (ja ikääntymisen ehkäisemiseksi). Imetyksen suhteen, tästäkään kuten monesta muusta, ei ole paljon tutkimustuloksia (turvallista vai vältettävää), mutta ilmeisesti Q10 ei isoissa määrin mene äidinmaitoon. Itse voisin ajatella käyttäväni imetyksenkin aikana.
 
Jaahas, mitähän tästä kantsis aatella, kun en ole jaksanut edes ihan joka päivä testailla ovista... mutta tänään näkyi ovislimaa ja testiin tuli toinen viiva näkyviin:
ImageUploadedByVau Foorumi1508428995.184048.jpg

Pitääpä ottaa huomenna aamulämpö ja uus testi iltapäivällä, jos aamulämpö vielä alhainen.
Tänään pitäis varmuudeksi kellistellä, niin ei mene tilaisuus varsin ohi :)
 
Hempuliini, yleensä sitä ovislimaa tulee useempi päivä, tosin joillain vain yksi ja toisilla viikko :D miten siulla yleensä?

Katjusha, lupaavalta näyttää :)

Mie sain vihdoin o-testejä postista, ja pitihän se heti uittaa.. :p eilenkin ois kyllä ehkä ollut jo +, saa nähä millon lämmöt nousee..
857d931d0cd8b99a3879dc30ef7ae670

kp9 tänään..
 
Hempuliini, yleensä sitä ovislimaa tulee useempi päivä, tosin joillain vain yksi ja toisilla viikko :D miten siulla yleensä?

Katjusha, lupaavalta näyttää :)

Mie sain vihdoin o-testejä postista, ja pitihän se heti uittaa.. :p eilenkin ois kyllä ehkä ollut jo +, saa nähä millon lämmöt nousee..
857d931d0cd8b99a3879dc30ef7ae670

kp9 tänään..

Mul usein vaihtelee 3-5pvän välillä.
 
Mä oon pitänyt taukoa kirjoittelussa kun oon ollut niin maassa siitä että mitään ei tapahdu. Kesti hetken kun luin muutaman sivun teijän kuulumisia. :)

Nyt mulla on taas jotain kirjotettavaa, kun viime viikon maanantaina tuli kananmunalimaa, sitten aina vaan juoksevampaa, ja teki mieli seksiä, mikä mun kohdalla on jo merkki siitä että jotain on meneillään, kun oon synnytyksen jälkeen ollut tosi haluton. Eli 8 kk ilman haluja, jep jep. Tästä intoutuneena tein perjantaina ovistestin johon sain haalean viivan. Seuraavana päivänä sain oikein kunnon viivan, ja sitten taas haalean viivan. Talleteltukin on :)

Nyt odotetaan jos reilun viikon päästä a) alkaa menkat, niin olen tyytyväinen että kierto on vihdoin käynnistynyt b) ei ala menkkoja, jolloin olen toivottavasti raskaana, missä tapauksessa teen testin, ja c) en ole raskaana eikä kierto ole käynnistynyt, niin sitten voin jatkaa murjottamista :D
 
Kotikissa, toivottavasti sun ei tarvi jatkaa murjottamista :)
Meillä oli peittojen heiluttelua eilen tietty, ja ensimmäistä kertaa 1,5 vuoteen se tuntui "entiseltä", eli karua on ollut täälläkin. Sanoin miehelleni, että minä suuresti ihmettelen, jos tämä ei ole ovulaatio! Aamun One-Step plussaakin plussempi, RFSU sama kuin illlalla, vahvahko (ehkäpä vahvin tulos, mitä kyseiseen testiin saan?). Oih, jospa tästä alkaa lopultakin ne piinapäivät ja 10-18 päivän kuluttua nähdään, mitä kävi.
Katjusha ja tyttö liki 11 kk.
 
Katjusha, jos kysymys liian henkilökohtainen niin ei tarvitse vastata mutta miksi ei ole ollut seksiä? En siis millään arvostele :) Ja onnea tästä ekasta kerrasta :)
 
Twisted, meitä lähinnä pelotti raskausaikana (kallis donor-IVF) ja synnytyksen jälkeen olen ollut kipeä ja kuiva :) Liukkarit ei puuduta tarpeeksi. Ollaan sillon tällöin yritetty toki.
 
Mulla on ollut ihan yksinkertasesti vaan haluttomuus. Noi imetyshormonit vie multa halut kokonaan. Ja kuivaa on niinku Saharassa. Kerran kokeilin synnytyksen jälkeen ihan mielenkiinnosta, sattui eikä ollut mukavaa. Eikä siitä mieskään saa mitään irti jos toinen ei oo oikein mukana. :/

Vitsit jos viikonloppuna tulis jotain kiinnittymistuntemuksia :woot:
 
Oi että! Ihanaa jos teillä nyt Kotikissa ja Katjusha kierrot alkaa hyrrätä :) saisittepa ne raskausplussatkin pian!

Minä täällä vain piinailen ja piinailen. Kierto kyllä taitaa olla ihan sekaisin.. :sad001 Nyt jo kp37!!!:banghead: Ei mitään merkkiä tädistä. Eilen jomotti kunnolla ja olin varma että aamulla hanat aukeaa.. ei, ei ja ei.
Maanantaina ajattelin taas testata, jos ei tätiä näy.
 
Kiitos vastauksista ja rehellisyydestä :) Mä oon varmaan jotenkin sit joku luonnonoikku :confused: Mulla ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen heti jälkivuodon loputtua (1,5 viikkoa synnytyksestä) alko tekee mieli. Mies ei lämmennyt ennen kuin oli 1kk mennyt synnytyksen jälkeen. Eka kerta oli kyllä kivulias mutta pikkuhiljaa kivut väistyi. Kuivuus vielä ajoittain vaivaa, lähinnä pikaisten kanssa kun ei kerkee lämmetä. Aiemmin ei kyllä tehnyt mieli mut meillä oli eksän kans muutenkin tosi kylmät välit.
 
Mut en siis tarkoita et teillä on kylmät välit kun ei oo haluja, olinkin tästä ihmeissään kun haluja oli. Oon itselle siis vaan perustellut oman kokemuksen et meän välit eksän kans oli niin paskat. Mut ei sitä seksiä tarvi olla etteikö parisuhde muuten toimisi. Vaihehan tää on ja jos muuten on rakkautta niin sehän on tärkeintä :Heartred
 
Täälläkin seksielämä synnytyksen jälkeen alkoi vasta kun hormonitoiminta alkoi käynnistymään horroksesta eikä selvästikään olla vielä entisessä tilanteessa halujen puolesta siltikään. Varmaan siis imetyshormonit pitävöt siitä huolen. Oviksen aikoihin silti tulee selkeä halukkuuden aika. Niin ja kuivuutta on havaittavissa täälläkin..
Peukut pystyssä täällä Katjusha ja kotikissa!! Ja jännät paikat vaianalla! Peukkuja!
 
Takaisin
Top