Imettävät kuumeilijat

Tsemppiä päätökseen ja ihania imetyshetkiä :Heartred

Aina pääsee takaisin kuumeilemaan myöhemmin, jos sellainen olo tulee.

Ihanaa ja rentouttavaa kesää!
 
Mites Mannikan tilanne?

Mun lämmöt on vain 36.5 taudin jälkeen eli ei kyllä kauheasti nousseet (ennen mahd ovua 36.3-36.4). Vielä toki voi olla koholla vaan kuumeenkin jäljiltä, joten todennäköisesti ei ovua taaskaan sitten tapahtunut. Ellei lämmöt nouse hitaasti ja olisi vielä jotain toivoa.
 
Twisted hyviä jatkoja :)

HaBa, ei näy ovista :sad001 tästä kierrosta tulee niiin pitkä. Kp25..
 
Niin ja haba on kyllä harmi jos ovis ei tapahtunut, vaikka hymynaaman saitkin :sad001
 
Mannikka: harmi. se kp26 on tosin onnen luku mun mielestä kun oma esikko sai siitä alkunsa.

Pakko johonkin kertoa. En nyt tiedä onko tämä mitään.. mutta.. tunsin illalla kovan vihlaisun vasemmalla. Ja ajattelin, että oisko se ovulaatio vasta tulossa ja myöhässä oksutaudin takia. Päätin siis kokeilla kohdunnupukan tilanteen. Se oli ylhäällä, kova ja kiinni. Mutta sormiin jäi ruskeaa limaa! Siis voisko näin aikaisin olla kiinnittyminen? Toki voi olla mitä vaan muuta, mut toki alkaa heti mielessä kuitenkin pyöriä, vaikka just aattelin etten mieti tätä asiaa, kun oli tauti ja kaikkea..

Toki voi olla just ovulaatioonkin liittyvää, koska kiinnittyminen yleensä ei ole näin aikaisin.

HaBa Dpo4
 
Muokattu viimeksi:
Twisted kaikkea hyvää teille :Heartred

Voi ei Mannikka! Missä sun ovis oikein luuhaa?

HaBa toivotaan, että ois kiinnittymistä. Lisää plussia tänne!

Täällä alkaa taas mieli vähän piristyä. Mietityttää, pitäiskö jättää kaikki testit ja mittailut tauolle. Ehkä tuo muutama imetys päivässä vielä meillä häiritsee kiertoa ja ovulaatiota....

Kp 4/30 yk 5
 
PikkuR: hyvä, että mieli parempi. Tää kierto on teidän!

Mä olen kanssa miettinyt, että ehkä sitä voisi jättää turhat oviksen metsästykset ja tikutukset ensi kerralla, kun ei ole kierto edes alkanut..

Mulla dpo5 ja lämmöt pompsahti 36.7 (ennen 0+ 36.3-36.4) Toivotaan, että pysyy ylhäällä ja olisi merkki, että ovulaatio tapahtui. Toki voi myös olla mittavirhe (tai superhuonosti nukuttu yö jne) tai vaan taudin jäljiltä vielä korkeampi.
 
Haba, kiva kun nyt pääset laskee kiertopäiviä :) toivottavasti kierto tasaantuu pian!

Täällä ei mitään uutta, ovista ei lämpöjen tai tikkujen mukaan oo bongattu.. kp27
 
Muokattu viimeksi:
Mannikka, toivottavasti se ovis tulis pikkuhiljaa ni päästäis jännäilemään!

Twisted, kaikkea hyvää teille!

Kadonnut, oon pahoillani tuulimunasta, onneksi tyhjennys meni hyvin. Pian se klinikkakäyntikin jo on! :)

Pikkur, pahoitteluni menkoista :sad001

Täällä ei varmaan ikinä ala kierto... Poika (tuntuu että JO, koska ei kierto käynnisty) 9kk. Oon tyyliin joka toinen päivä optimistinen, ja joka toinen päivä tuntuu ett oon varma että joudun seuraavaakin odottaa syliin erinäisistä syistä 3 vuotta niinku esikoista (mies ei ollut varma haluaako ennenku on löytynyt omistusasunto-ostettiin okt-remontti-lapsettomuus) :sad001
Syvissä vesissä siis menty nyt tän vauvahaaveen kanssa, joten en oo täälläkään malttanu käydä... Imetyksen lopetus ei oo missään nimessä vaihtoehto ainakaan ennen syksyä, mutta yöimetyksistä oisin valmis luopumaan taas (jossain vaiheessa niitäkään ei ollut). Kiinteitä ei mene kovinkaan hyvin. Olisiko jollain jotain lempeää tapaa vinkata tissittömiin öihin, jotka äiti voi toteuttaa? Mies ei halua sitoutua unikouluun (poika nukahtaa aina tissille, ei suostu muuten).
 
Nenna, mä ajattelin seuraavaksi kokeilla sitä, että imettää ensin edelleen vauvantahtisesti, mutta ottaa tissin pois ennen kuin vauva nukahtaa. Ja kun se sujuu niin siirrän omaan sänkyyn nukkumaan (nyt perhepeti) ja sitten otan säännöksi että kun on omaan sänkyyn laitettu nukkumaan niin sen jälkeen ei tuu tissiä kun herää ennen aamua. Kokeilin siirtää ensimmäistä yöimetystä pikkuhiljaa kohti aamua, mutta luulen, että ei vauvat tajua kellonaikoja niin tarkasti. Tuun kertoon toimiiko sitten kun jaksan kokeilla, mietin pitäiskö odottaa alkuraskauden väsymyksen ohi ensin. Mutta vertaistukea on tarjolla, meilläkin se oon minä joka toteuttaa unikoulun, miehen pitäis olla lomalla että jaksais ne yöt.
 
Nenna: Meillä menee kanssa tosi huonosti kiinteitä, joten en ole lähtenyt öitä (vielä) vähentämään. Toivotaan, että pikku hiljaa maistuu paremmin.

Vulpix: tsemppiä, jos lähdet unikouluttamaan.

Mannikka: höh! onpa pitkä kierto!

PikkuR: oispa meille kaikille seuraava plussa kierto!

Ihan hyvä fiilis kyllä, että kehossa jotain tapahtuu. Kovin on vaan niukat vuodot (ei edes sidettä tarvitse). Varmaan se limakalvo ei vielä ole niin paksu, että olisi, mitä vuotaa tai mihin kiinnittyä. Mutta ehkä se nyt tulee pois ja aloittaa hyvältä uudelta pohjalta siellä kehittymään :)
 
Meillä poika on nukahtanut tissille aina, ja nyt n. 3kk nukkunut omassa sängyssä ekan pätkän, ja joskus toisenkin (herätyksiä ollut (0)2-5(15)). Pojalla vaan menee vähintään tunti että nukkuu niin sikeesti että jatkaa unia sängyssä.

Toivottavasti teille tulee pian plussia! :)
 
Muokattu viimeksi:
Nenna, ensin pitäs saada kiinteet maistumaan, ennen kuin yösyötöistä voi vierottaa.. ymmärtääkseni vauva yöllä tankkaa energiaa, jos päivällä on syöty huonosti :) lähtisin kokeilemaan sillä, et lisäät päivän syömisiä (mielellään niitä kiinteitä, mut tissiäkin voi tarjota useemmin), jos sillä vähenis yösyömiset :)
Mutta ihan tosta unikoulusta, tuo sänkyyn laskeminen ennen tissille nukahtamista ois varmaan hyvä alotus.. en osaa sanoa miten se sujuu tässä kohtaa, kun oon alusta asti siirtäny omaan sänkyyn (alussa sivuvaunu, sitten erillään pinnis) ennen nukahtamista. Mie kun jätin yöimetykset pois, niin kai tuo periaatteessa on tassuttelu-unikoulua, kun huutaa, otan syliin. Sit lasken takas kun rauhottuu ja yritän vähän silitellä, jos ei rauhotu ni syliin jne .. meillä ainakin yöt parani huomattavasti, 2-3 h välein heräis ennen, ja nyt nukkuu usein 8-10h putkeen!!
Nyt siirrettiin isosiskon kaa samaan huoneeseen nukkuu, mut se on sit ihan eri tarina :D

Kp29 :rolleyes: ei ovista vielä.. megapitkä kierto tulossa. Yrittää kyllä kovasti, kun o-testissä taas vahvaa viivaa. Ens kierrossa en kyllä tikuta ovista :S
 
En oo vaan aatellu niiden yösyöttöjen olevan oikein mitään muuta ku ikävää. Poika nukahtaa ku tissi osuu poskeen tai huuleen, ei siis varsinaisesti syö, eikä siis oo syöny moneen kuukauteen. Mut silti vaatii yleensä sen tissin.
Joskus jos on miljoonan herätyksen yö, niin saattaa saada silittelemällä jatkaa unia omassa sängyssä (tätä tehty iankaiken) pari kertaa. Ja jos nukkuu meidän välissä, ni herää yleensä yöllä vaan kerran tai kaksi.
Tiiä nyt sit mikä ois avuks. Jos ootellaan niitä hyvin syömisiä ni varmaan saan heittää hyvästit vauvahaavelle piiitkäksi aikaa, ku ei tää syö ku iltapalaa hyvin (sekin meidän mittapuulla):grin
 
Täällä on kans alusta asti syöty huonoiten aamupalaa ja parhaiten iltapalaa. Oon kuvitellut juuri toisin päin, että yösyöminen vie ruokahalun aamusta. Mutta nyt kun tytölle on tullut enemmän ikää (vuosi tuli täyteen) niin aamupalaa on mennyt koko ajan enemmän, vaikka yöllä on lähes tauotta tissillä. Tosin musta tuntuu, että se on täällä kans lähinnä lohtu. Joskus kun on oikein kunnolla tankannut iltapalaa niin oikein näkee siitä kuinka haluais tissin suuhun, että vois nukahtaa, muttei sitten pidäkään sitä kun alkaa heruun kun ei oikeesti jaksa enää syödä. :)

Eli tsemppiä nenna, ehkä se teilläkin kiinteiden syöminen lisääntyy ihan itsestään vähitellen. Tottakai kannattaa usein tarjota kuten mannikka ehdotti. Meillä myös on aika slow food -ruokailija täällä. Ruokailuihin täytyy varata paljon aikaa, syö hetken tehokkaasti, mutta sitten lopettaa ja alkaa leikkiä, mutta jos vaan jatkaa siinä istumista niin hetken päästä alkaa napsia ruokaa uudelleen ja saattaa syödä vielä isojakin määriä yhteensä.
 
Nenna sit voi olla vaan uniassosiaatio :) ei sit auta muu kun kestää se mielipaha kun ei pääsekkään tissille..

Melkein hihkuin jo kun tein o-testin ja heti tuli toinen viiva näkyviin.. noh eipä se silti plussaks jääny :sad001
 
Takaisin
Top