Imettävät kuumeilijat

Täällä yksi kuumeilija lisää 1v4kk ikäisen tissitakiaisen kanssa :D
Menkkoja ei ole näkynyt eikä kuulunut ja tuskin alkavat ennenkuin imetys loppuu. Vauvakuume vaivaa mutta en osaa laittaa stoppia imetykselle.
 
Tervetuloa Pivv86! :)

Se on jännä kuinka toisilla imetys pitää menkat kokonaan poissa ja toisille ne suodaan jo kuukausi suunnilleen synnytyksestä.
Ja on todella kaksi piippuinen asia punnita imetystä ja toivetta raskaudesta. (Ainenkin itselleni on ollut.) Imetys on pojalle niin tärkeää, vielä tissittelee todella usein. Ja onhan se äitillekin tärkeää. :) Sitten miettii että jos imetyksen lopettaisi, mutta kun eihän sekään takaa vielä että kierto käynnistyisi? Toisilla vie vielä imetyksen lopetuksestakin aikaa..
Olen myös tässä punninnut sitäkin asiaa että kun en millään haluaisi imetystä lopettaa, niin pelkäänpä että jos tässä nyt raskautuisin, näin olisi tehtävä joka tapauksessa. Siinäkin mielessä tuntuu "epäreilulta" että tässä kuumeilen kipeästi kakkosesta, kun tuntuu että esikoinen menettäisi siinä paljon..
 
Roze, Mulla oli edellisessä raskaudessa jo varhaisesta vaiheesta kipeitä ennen aikaisia supistuksia, niin luultavammin imetys voisi niitä provosoida. Eihän näin toki välttämättä käy.
 
Miitu Aaa no sitten. Mullehan tuli kesken menneessä raskaudessa imettäessä kipeitä supistuksia hetken aikaa, mutta loppuivat sitten. Eikä mulle koskaan selvinny että onko tommosesta haittaa vai ei. Tietty tuo vähän vaivaa ja hirvittää nyt mahdollista uutta raskautta ajatellen...
 
Jos tässä nyt raskautuu ja tommonen tilanne käy että tulee imettäessä kipeitä supistuksia niin kannattaa olla yhteydessä neuvolaan. Kun imettäminen saattaa "käynnistää synnytyksen" joissain tapauksissa. En siis sano Roze et sulla välttis olis tästä kiinni vaan voi olla ihan vaan viallinen munasolu ollut.
 
^ Nykytiedon mukaan imetys raskauden aikana ei yksinään saa aikaiseksi keskenmenoa eikä synnytyksen käynnistymistä. Raskaudessa on muitakin ongelmia jos näin käy.
Imetys on ok kun puhutaan normaalista raskaudesta, vain siinä tilanteessa suositellaan imetyksen lopetusta jos myös seksi kielletään jostain syystä. Tietysti kannattaa myös kuunnella oloaan ja jos ihan todella supistelee kipeästi imetyksen aikana niin ehkä kannattaa miettiä onko järkevää edelleen imettää. Imetys aiheuttaa kyllä niitä supistuksia, mutta niiden ei kuulu olla kipeitä. :)
 
Joo näin mä sainkin infoa neuvolasta ja netistä lukemalla ettei imetys voisi saada aikaan esim synnytyksen käynnistymistä ennen kuin on jo muutenkin vauva valmis syntymään. Mutta siihen ei kukaan osannu sanoa miksi ne oli kipeitä ja haittasiko se. Se ei niin paljoa tuntunu että olis pahaa tehny mutta just sen verran että huomasin sen.
 
Hei, mäkin voisin ilmoittautua joukkoon :) Täältä kotoa löytyy vajaa 10-kuinen esikoinen, jota aika paljon vielä imetän, myös öisin. Kuukautisia ei ole näkynyt, tosin söin minipillereitä jälkitarkastuksesta alkaen tuonne marraskuun lopulle asti. Nyt on kyllä hetkittäin ollut tuntemuksia, että menkat voisivat alkaa... Innostuksissani olin jo muka aistivinani jotain raskausoireitakin, joten pari r-testiäkin on tullut tehtyä. :smiley-ashamed005 Tämäkin keskustelu kyllä hiukan pudotti mua maanpinnalle, kun muutamilla näytti olevan vanhempikin vauva, eikä vielä kiertoa alkanut... Mä olin toiveikas kiertoni palautumisesta nopeasti, koska ennen minipillereiden aloittamista, joskus vauvan ollessa ehkä 7-viikkoinen, mulla oli jo jotain menkkojen tapaista. Selkeästi kuitenkin siis jo jälkivuodon loputtua.

Varsinaisesti me ei kyllä vielä raskautumista edes yritetä, ennemminkin "tulee jos on tullakseen" -asenteella. Siksi en ole viitsinyt ovulaatiota yrittää testata tms. Mä olen aloittamassa työt ensi viikolla, joten ainakin päivisin tulee sitten reilut tauot imetykseen, eli saa nähdä, vaikuttaako asiaan.
 
Tervetuloa Gunhilda! :) Toivottavasti pian ne menkat sieltä tulisivat.

Nämä ovat niin tapaus kohtaisia asioita että tosi vaikea arvioida miten kullakin menee!
Meidän poika käy tissillä todella tiuhaan, myös öisin ja ensimmäiset menkat tulivat 30.11, poika 1v1kk.
Nyt odottelen seuraavia alkaviksi, kp 36 meneillään eli todella piiiitkä kierto. Ovistestiin sain plussan kp 26 tosi myöhään siis.
Pelkäänpä että imetys sotkee tätä kierron käynnistymistä ja huolella.. :meh:
 
Tervetuloa Gunhilda! Mulla oli jälkivuodon jälkeen vauvan ollessa n. 4 kk muutaman päivän jotain kuukautisten tapaista ja ekat selkeät kuukautiset tuli 8 kk synnytyksestä ja sen jälkeen ei oo venyny yli 36 päivään. Ei olis mikään ihme, että ne pillerit sotkis sun kiertoa vähän vielä. Toivotaan sulle pikaisia menkkoja merkiksi kierron käynnistymisestä tai vielä mielummin plussaa seuraavaan testiin! :)
 
Tervetuloa joukkoon :)

Mistähän tuommosta gelee royalea saisi? Onko kukaan käyttänyt imetysaikana? Minkähänlaista ainetta on, voiko oikeesti olla vaaraksi vauvalle..?
 
Luontaistuotekaupasta löytyy. Sieltähän kannattaa kysyä vielä käykö imettäville.

Tuolla gelee ketjussa on ollut muutamia imettäviä käyttäjiä. Roze taisi löytää jostain maininnan että tutkimustietoa ei ole joten ei suositella.
 
Last edited by a moderator:
Joo sepä se kun itte imetän vielä niin tiuhaan. Kuulemma harvemmalla imetystahdilla vois koittaakin ottaa kun tulee pidempi tauko. Meidän luontaistuotekaupassa sanoivat ettei imetys ole este. Netistä löysin jotain englanninkielisiä infosivuja joissa oli mainintaa ettei ole tutkittu joten ei uskalleta suositella.

Minä kerkesin tuota jo purkin ostamaan mutta ihan turhaan kun en niitä viitsi nyt ottaa. :/
 
Ihan yleisesti kaikki luontaistuotteet on ei-suositeltuja jos ei oo erikseen tutkittu.. minä noita geleitä söin esikon imetysaikaan, silloin lueskelin mitä ne sisältää ja päädyin siihen et ne on lähinnä monivitamiinipilleri. Ainut ero (ja se mikä sen kierron saattaa käynnistää) on se estrogeenin kaltainen aine, ja estrogeenihän saattaa hieman vähentää maidon määrää. Itse en kyllä huomannut yhtään mitään eroa ja jos muisti ei ihan petä niin aloin syömään näitä vasta ekojen menkkojen jälkeen buustaamaan ovista.
 
Mäkin voisin tulla mukaan tänne, olipa kiva ylläri, että tälläinen ketju löytyi!

Meillä on kohta 18 kk tyttö jo ja vihdoin viimein tuli kuukautiset joulukuussa. Paljon ne enteilivätkin, maha turpos monena kuuna aikasemmin ja selkää pakotti. Tuli tosta nyt mieleen, että maha turpos aina alkukuusta vaikka vuoto alkoikin 18.12. Ennen mulla oli menkat aina loppukuusta +/-20. päivä. Niin voiskohan se mahan turpoominen olla ollu joku oviksen käynnistys yritys oire? :'D (tää menee nyt toiveikkaiden oireiden top listalle...) Joka tapauksessa, mielenkiinnolla nyt oottelen keskikuuta, että mitä tapahtuu. Vai tapahtuuko mitään.. :D
 
Mulla alkoi taas päivä ihan kunnon "menkka"-kivuilla ilman menkkoja. Huokaus. Kuinkahan kauan tämmöistä epämääräistä on/off-kipuilua jatkuu... Toisaalta kiva että jotain tapahtuu. :wink Vielä pillereiden aikaan ei siis ollut mitään tyhjennysvuotoja tai kipuja tai muuta. Minipillerit on aina ennenkin lopettaneet multa vuodot kokonaan. Viimeksi kun pillerit lopetin niin menkat tuli siitä noin viiden viikon päästä... Eli jos mentäisiin saman kaavan mukaan taas, niin olisi pitänyt tulla jo :bored: Imetys tässä siis mitä ilmeisimmin vaikuttaa. Ärsyttävää vaan siinä mielessä, että mulla esikoisen raskaus alkoi kovilla menkkakivuilla, niin nyt on koko ajan vainoharhainen olo :rolleyes: Onneksi pääsen kohta töihin, niin on muutakin mietittävää kuin jokainen pienikin kramppi alavatsalla :grin
 
Gunhilda, samoilla mennään! Nimittäin la ja su kärvistelin menkkakivuissa ja olin ihan varma et menkat alkaa - mutta ei mitään :sad001 r-testinkin tein ma ja nega ..

Aubrey voihan niitä ovisoireita olla pitempään jos ovis yrittää tapahtua, mut sit ei vaan onnistu :s mutta hienoa et menkat alkoi :)
 
Gunhilda ja mannikka, Mulla oli menkkamaista kipuilua muutamana päivänä menneellä viikolla, mutta ei menkkoja ja tänään ehkä viivanpaikka r-testiin.. Voisiko olla jotain sellaista oireilua? :wink

Aubrey, Mulla oli pitkään kaiken maailman oireita kun keho yritti "käynnistellä" ovista ilmeisemmin..
 
Täällä ollut myös viime päivinä kaikenmoista oireilua ja muistaakseni viime kuussa oli vähän samaa, oliskohan täälläkin kuitenkin jonkinlaista kierron käynnistelyä tapahtumassa.. en usko että raskaana olen vaikka varmaan pitää jossain kohtaa sekin testata oman mielenrauhan takia :) Tänään ollut omituista jomottelua ja vihlomista alavatsalla, mun tuurilla vain joku alkava vatsatauti :D
 
Takaisin
Top