Imettävät kuumeilijat

Metsätähti, kyllä täällä on niin moni raskautunut imetyksestä huolimatta, ja vaikka luteaali ois ollut lyhytkin. 10 päivää on ihan ok mun mielestä ja jos kiinnittyminen on 5-10 päivää oviksesta niin sittenhän se riittää :) Tsemppiä uuteen kiertoon, kyllä se vauva tulee. Mä keskittyisin sinuna kuopuksen imetykseen jos on tärkeä ja pitäisin sitä yllä :)
 
Kiitos twisted, toi kp 1 on aina ihan kamalaa hormonimyrskyä mulla :) kyllä tytön imetys menee uuden raskauden edelle ja luotan kyllä että kroppa kertoo sitten kun on valmis vastaanottamaan uuden raskauden imetyksestä huolimatta :) ihanaa kuitenkin että saa purkaa johonkin sitä pettymystä ja nyt kohti uutta kiertoa :Heartred
 
Sitä varten täällä ollaan. Ihan kyyneleet nousi kun luin että imetys menee vielä raskauden edelle :Heartred kuopus on teillä vielä kovin pieni ja jos tissi hälle tärkeä niin hyvä näin :) Ja todellakin, kroppa kyllä valmistautuu, onhan sulla kierto jo käynnissä, se on merkki että valmis on :) Imetys ei oo ehkäisy joten se plussa tulee myös sinne :Heartred
 
Vaiana, mäkin luin jostain muusta ketjusta plussan hävinneen :sad001 iso voimahalaus :Heartred

Täällä taustalla lueskelen aina silloin tällöin, tsemppiä ja plussapuhuria kaikille :Heartpink meillä mennään rv25 ja edelleen imetän 2v6kk ikäistä. Enpä olisi uskonut imettäväni näin kauan :happy7
 
Unohdinkin tänne laitella viestiä..
Plussa tosiaan haalistui päivä päivältä ja perjantaina alkoi tuhruvuoto. Sunnuntaina alkoi jo lieviä supistuksia tulemaan ja hanat aukesivat :sad001 kovat on kivut, mutta onneksi vuotaa.. menispä pian ohi tämä, niin pääse taas yrittämään.

Kiitos teille:Heartred:Heartred

Kadonnnut, voi miten mahtavia uutisia! Ihanaa että vielä imetät :) onnea loppu odotukseen:Heartred
 
Kyllä Vaiana se pysyvä plussa tulee :Heartred Toivotaan pikaista tyhjennystä :Heartred jos yhtään lohduttaa ettei tämä jäänyt kiinni, niin luonto hoitaa huonot yksilöt pois, siksi näin kävi. Pistän kuule käsiä yhteen tänä iltana ja puhun että sinne myös pysyvä plussa ja pikkuinen syliin saakka :Heartred
 
Heippa kaikille, oon hetken jo lueskellut taustalla tuota raskaaksi 2018 -ketjua ja tätä ja aattelin osallistua vähän keskusteluunkin, kun en oikein tiedä mistä muualta vertaistukea hakisin. :happy: Eli esikoinen syntynyt 7/17 ja häntä tässä vielä hyvin tyytyväisenä imetellään niin päivin kuin öin, tarkoituksena jatkaa näillä näkymin tuonne vuoden ikään tai ainakin lähemmäs, mutta koska heinäkuun lopulla koittaa paluu töihin, yöimetyksistä häätynee oman jaksamisen vuoksi luopua ennen sitä ja varmaan muutenkin se imetys siitä hiipunee sitten. Ensimmäiset menkat ilmaantuivat pieneksi yllätykseksi nyt tammikuussa ja haave toisesta lapsesta nosti kummasti päätään! Itsellä ikää vasta 28 vuotta mutta mies kymmenen vuotta vanhempi, joten haaveiltu lapsista kohtuullisen pienellä ikäerolla, jotta isikin jaksaa vielä touhuta sitten :p miehen puolesta kahden jälkeen lapsiluku olisi sitten täynnä, itse voisin ottaa kolmannenkin, mutta mennään toki lapsi kerrallaan, tästä yhdestäkin olen enemmän kuin onnellinen! Nyt ei kuitenkaan vielä hoppua ole seuraavankaan kanssa, yritys on suunniteltu aloitettavaksi kesäkuussa ja haveena olisi tämän vuoden puolella raskautua MUTTA kun vauvakuume ja haave toisesta on jo kova niin täällähän minä jo roikun.:angelic: Ensimmäinen sai alkunsa hyvin sujuvasti melko pian kun kierto palautui n. 2 kk ehkäisykapselin poiston jälkeen, mutta tämä kierron palautuminen raskauden jälkeen pelottaa kun jotenkin oman kropan tuntemuksista on ihan kujalla... Yhtään ei auta kaikki ympäriltä kuulemani pelottelut "en minäkään suunnitellut lapsille viiden vuoden ikäeroa" henkeen :facepalm: tekisi mieli jo samantien heittää kortsulla vesilintua, mutta koska toive on että seuraava syntyisi vasta ensi vuoden puolella, niin ihan vielä en sitä tee ja toisekseen ollaan suunniteltu tuonne kesäkuulle miehen lomalle parisuhdeviikonloppua, jolloin en vielä haluaisi olla raskaana, vaan vasta mieluummin raskautua aikaisintaan silloin :hilarious: no mutta, katsellaan ja odotellaan mille tämä kroppa tästä alkaa! On vain niin hämärää kun yhtäjaksoisesti edellisistä menkoista on jatkunut tällainen hormoninälkäolo, jollainen on yleensä silloin kun menkat alkavat ja nyt tuli yhtäkkiä kesken kierron jotain vuotoa. Edellinen kierto oli kyllä pituudeltaan melko lähellä normaalia (toki oloista ja muutaman päivän viiveestä aloin jo hetkeksi epäillä kortsun pettäneen), mutta vuoto oli tosi niukkaa ja kesti vain muutaman päivän, eikä kyllä oviksesta tietoakaan, vaikka en nyt niin toki seuraamalla seurannutkaan. Mutta joo, tämä oli tämmönen oksennus ja pään tyhjennys, kiva jos joku jaksoi lukea! :p
 
Moikka, uusi täällä! Viikonloppu meni selaillessa sekä kuumeilijoiden että syksyn odottajien ketjuja, toiveena toki liittyä marraskuisiin, mutta täällä sitä nyt ollaan. Hyvin sekava romaani tulossa, sorry siitä. (Ja tämä teksti nyt suora kopsu toisesta ketjusta, josta sain vinkin tänne - vielä en ole ehtinyt teidän kokemuksia lukea, mutta kunhan kunnon päikkärit koittaa niin uskon teidän avullanne olevan hieman viisaampi! +pieni shoppailu ja sushi auttoi tässä välissä suurimpaan ketutukseen.)

Esikoinen syntyi 1/17, lähes oireeton raskaus ja ensimmäisestä kierrosta tärppäsi (ajatuksella saa sitten tulla kun on tullakseen, halusi onneksemme tulla HETI). Kierto ei ole vielä käynnistynyt, edelleen imetän (tosin viimeisen kk aikana kerrat vähentyneet lapsentahtisesta 1x vuorokauteen). Joulukuun alusta ehkäisy pois, taas ajatuksella saa tulla jos on tullakseen, ei kiirettä mutta ihananhan se olisi pieni ikäero.

Kroppa tuntui menevän ihan sekaisin tuosta imetyksen vähentymisestä, testejä tehnyt tuosta joulukuusta asti koska esikoisen ainoat oireet lievä rintojen kipu ja menkat myöhässä. Negatiivisia kaikki, viimeisin tänä aamuna. MUTTA SIIS SYY MIKSI OLEN TÄÄLLÄ: ihan selkeät menkkaoireet jo torstaista asti, omasta päästä keksitty ovulaatio 2-3 viikkoa sitten (siitä 2 viikon pahoinvointi joka loppui vatsa+selkätuntemuksiin, pissalla juoksemiseen, rintojen arkuuteen ymym). Päässä ajatus, menkat alkaa viikonloppuna tai testi on positiivinen. No ei niin kumpaakaan.

Täällä nyt kriiseilen itseni kanssa koska a) mistä nämä oireet johtuu jos ei noista b) ovulaatio, kierron käynnistyminen ja sitä myötä menkat/raskaus voi olla vaan omaa kuvitelmaa c) ei loppunut oireet tähän neg testiin eli mitääää. Eikä siis mitään kiirettä, esikoinen vielä PIENI ja jos kierto ei edes käynnistynyt niin turhaanhan mitään odottelen. Mutta yllätyin kuinka petyin tuohon aamun viivattomuuteen, taisin psyykata niin itseni olemaan raskaana.

Tällainen avautuminen näin maanataiaamuun, todellisuudessa ei siis mitään isoa eikä tod näk oikeaa ongelmaa olekaan, mutta piti päästä johonkin purkamaan. Kiitos jos joku jaksoi lukea loppuun asti. :) Tsemppiä kaikille yritykseen ja positiivista viikkoa!
 
Tervetuloa Punis ja Huomio :)

Kuulostaa tutulta nuo pahoinvointi, päänsärky ym jomot. Imetyksen vähentyessä tai sitten kun lopettaa kokonaan niin monelle hormonit aiheuttavat oireilua laidasta laitaan, pahoinvoinnista unettomuuteen. Tässä itsekin saa leikkiä etsivää kun kuulostelee omaa kroppaa vielä imetyksen aikana, mä ainakaan en yhtään osaa enää erottaa mikä vois olla raskausoireita ja mitkä ihan muuta oireilua. Niin monta kertaa tässä 5kk aikana kun ollaan yritetty niin luullu jo että nyt ollaan raskaana mutta ei :D Meidän kuopus on 1v7kk ja lapsentahtisesti imetän vielä 5-15 krt/pv ja yöllä 2-5krt.
 
Ja siis kannatti oksentaa, nimittäin tajusin just tekstin kirjottamisen jälkeen, että tuo vuoto kesken kierron taisikin olla ovis :facepalm: ajallisesti mätsäisi normaalin kiertoon ja nyt jälkeenpäin miettien niin alavatsalla oli kyllä tuntemuksiakin! Ei ikinä ennen ole ollut ylimääräisiä vuotoja (ja toki viimiset pari vuotta ennen raskautumista juuri vuotoja muutenkaan, kiitos kapselin) niin meni hetki hoksata että sehän voikin liittyä ovulaatioon. Kumma vain sitä on heti ekana miettimässä, että mikähän minussa on vikana :joyful:
 
Tervetuloa Punis ja Huomio :)

Kuulostaa tutulta nuo pahoinvointi, päänsärky ym jomot. Imetyksen vähentyessä tai sitten kun lopettaa kokonaan niin monelle hormonit aiheuttavat oireilua laidasta laitaan, pahoinvoinnista unettomuuteen. Tässä itsekin saa leikkiä etsivää kun kuulostelee omaa kroppaa vielä imetyksen aikana, mä ainakaan en yhtään osaa enää erottaa mikä vois olla raskausoireita ja mitkä ihan muuta oireilua. Niin monta kertaa tässä 5kk aikana kun ollaan yritetty niin luullu jo että nyt ollaan raskaana mutta ei :D Meidän kuopus on 1v7kk ja lapsentahtisesti imetän vielä 5-15 krt/pv ja yöllä 2-5krt.
Ja siis joo, tuopa! Pitäisi muistaa että melekoset hormonit on hyränneet ja hyrrää vielä kropassa. Ota sitten selvää, että mikä on mitäkin!
 
Tervetuloa Punis ja Huomio :)

Kuulostaa tutulta nuo pahoinvointi, päänsärky ym jomot. Imetyksen vähentyessä tai sitten kun lopettaa kokonaan niin monelle hormonit aiheuttavat oireilua laidasta laitaan, pahoinvoinnista unettomuuteen. Tässä itsekin saa leikkiä etsivää kun kuulostelee omaa kroppaa vielä imetyksen aikana, mä ainakaan en yhtään osaa enää erottaa mikä vois olla raskausoireita ja mitkä ihan muuta oireilua. Niin monta kertaa tässä 5kk aikana kun ollaan yritetty niin luullu jo että nyt ollaan raskaana mutta ei :D Meidän kuopus on 1v7kk ja lapsentahtisesti imetän vielä 5-15 krt/pv ja yöllä 2-5krt.
Joo yhtä hormonimyrskyä tämä viimeinen kuukausi... ärsyttää vaan kun ei tosiaan tiedä riittäisikö tämä imetyksen vähentäminen jo kierron käynnistymiseen vai vaatisiko vielä tuon iltasyönnin lopetuksen. Tosiaan reilussa kuukaudessa meillä vähentynyt imetys tissillä asujasta yhteen kertaan illalla (yöimetys yhtä aamuyön syöntiä lukuunottamatta lopetettiin 9kk kun olisi nukkukut vain tissi suussa...) ja yllättävän kivuttomasti mennyt, mutta ei vielä tuosta illan rauhoittumishetkestä haluaisi luopua.

Menkkamatikka ym minulla on ihan hakusessa kun ennen esikoista oli käytössä pari vuotta minipillerit: eka vuosi koko ajan tihkuvuotoa joka muuttui sitten vuodeksi ilman vuotoja ollenkaan. Pillereiden lopettamisen jälkeen YHDET menkat 4/16 joiden jälkeen sai taapero alkunsa. Että megamenkkojen alkua odotellessa....
 
Moikka! Täällä myös uusi kuumeilija :) punis, sun selostus kuulosti ihan samalta kun mitä itsellä kuukausi takaperin :D olin ihan varma että olin pongannu oviksen ja pari viikkoa sen jälkeen alkoi oireet. Olin varma että olisin ollu raskaana mutta ei.. esikoinen siis mulla 9/2017 ja imetystä on vielä paljon. Seuraava saa tulla jos on tullakseen :) ja sitä täällä siis kuumeisesti jo toivotaan :Heartred
 
Yöunet on hävinnyt jonnekin (tottakai nyt kun taapero nukkuu..) ja olenkin ahminut tätä ketjua. Ihanaa että kohtalotovereita löytyy ja vielä ihanampaa että plussia tulee erilaisista tilanteista, kierroista ja imetyksen vaiheista huolimatta! Luo toivoa. Minulla eilen nuo selkäjomot alkoi vetämään jo polveen asti, ikinä ei ole ennen ollut nii lieköhän hormonit vai iskias jostain syystä iskenyt? Aamulla nousi tippa linssiin kun Muumeissa muuttolinnun poikaset lähti etelään...

Täällä kun on jo imetyksen lopettaneitakin, oletteko huomanneet kropan ulkomuodossa muutokseksia lopetettua? Totta kai tissit muuttuu, mutta itse eilen aloin katsoa kuin maha (jota ennen raskautta ei ollut) olisi lähes kadonnut ja vyötärö alkanut taas löytyä paikalleen. Tästä kun kuuluu kahta koulukuntaa olevan: auttaako imetys laihtumaan vai pitääkö muutamat viimeiset vararavintokilot tiukassa. En siis valita oli syy mikä vain, jospa sitä vaikka saisi kropan parempaan kuntoon ennen seuraavaa raskautta jos ei ala vielä edes kierto käynnistymään. :)
 
Täällähän on hiljaista!

Pitää tulla ihan huutelemaan:

Twisted, miten menee? :) onko teillä kämppä saatu jo kaupaksi?

Punis, mulla imetys ei tiputtanut kilon kiloa! Lopetuksen myötä hieman pöhötystä lähti, mutta eipäs alkanut siltikään kilot rapisemaan :D en kyllä ole kauhean aktiivisesti nyt ehtinyt keskittyäkään laihtumiseen. Edelleen +10kg raskautta edeltävään painoon.
Ja ne tissit.. noh :D ennen olin kuppikokoa 65D, niin nyt kävin mittaamassa ja ostamassa uudet liivit kokona 70H. Mutta huomaa että roikkuu ja aika tyhjät ovat. Nyyh :hilarious::sorry:
 
Kämppää ei oo myyty vieläkään :sad001 Ärsyttää ihan sikana, kun ei mitään tarjousta tuu. Mä haluan jo muuttaa okt:n! Muutenkin ihan samaa rataa, tissittelen edelleen poikaa, tänään 1v 4kk ukkeli ja tissi on rakas. Varsinkin kun elämänsä eka kunnon tauti päällä ja korvatulehdukseen haettiin antibioottikuuri. Tissillä on menty 4 päivää kohta..

Vauvaa ei tuu meille enää, ei mies tahdo, tai no ei se halunnut sterilisaatiota koska sitä ei voi perua, mutta ei se halunnu vauvaakaan. Mä nyt puntaroin et minkä ehkäisyn otan kun alko minipillereistä tiputtelee koko ajan :/
 
Takaisin
Top