Hyviä ja suht terveellisiä ruokareseptejä!

Lavinia

Sanavalmis juttuseppä
Kerätäänkö tänne hyviksi koettuja reseptejä, jotka sopii hyvin odottajan ruokavalioon? :) Voi siis laittaa linkin suoraan jollekki sivustolle (kai se on ok?) tai kopsata reseptin, miten vaan. Ite kaipaisin vähän vaihtelua keittiöön ja nyt ois kiva kokeilla uusia reseptejä ku vointiki jo vähän parempi :) Laiskottaa vaan googlata niitä ku muutenki tulee oltua koneella.

Vois laittaa myös merkinnän, onko resepti sopiva vegaaneille tai kasvissyöjille, kun niitäkin meidän joukossa on. Itekki olin 8 vuotta kasvissyöjä (aina kausittain ihan vegaani), mutta nyt kerran, pari viikossa oon alkanu syömään riistaa tai luomukanaa. Toki lihan voi korvata jollain ei-eläinperäisellä, mutta ite ainaki nyt raskaana arvostaisin jos vois reseptin ottaa vaan sellasenaan ja alkaa kokkaamaan :p

Vegaaneille sopiva kasviskeitto:

http://ruoka.fi/reseptit/ruokaisa-kasviskeitto

Ite jätin nyt pavut ja tomaatin pois (ei ollu) enkä lisänny myöskään sokeria. Minusta tosi hyvää, eka kertaa kokeilin eilen :)
 
Mä tuun tänne kärkkymään hyviä ohjeita! Toi keitto menee testiin, tuli hirvee himo kanakeittoon :D
 
Mä olen alkanut tekemään välipalaksi smoothieita ku tarvis nöin raskaana hiukan enemmän kalsiumia.. tänään laitoin maustamatonta jugua ja maitoa + mustikat ja mansikat + banaani ja avokado.. nams että oli hyvää ja raikasta! Avokado on oikea terveyspommi!
 
Mä olen alkanut tekemään välipalaksi smoothieita ku tarvis nöin raskaana hiukan enemmän kalsiumia.. tänään laitoin maustamatonta jugua ja maitoa + mustikat ja mansikat + banaani ja avokado.. nams että oli hyvää ja raikasta! Avokado on oikea terveyspommi!
Mulla sama! Tosin tein ennenkin mutta nyt ku pitäis kalsiumia saada enkä jugurttia syö muuten ni sitä voi heittää just smoothieen, mä oon laittanut lisäks marjoja ja tuoremehua :)
 
Niin ja tää on ollu hyvä mulla aamulla ku ei meinaa pureskeltava ruoka maistua ja loput sit töihin iltapäivää varten!
 
Alkopa tehdä mieli kanaa, täytyy testata nuo molemmat reseptit :p Ja Raksu112, hyvältä kuulostaa :) Ite kans tykkään avokadosta, oon yleensä lusikoinu suoraan kuorista suuhun, mutta vois kyllä joskus yhdistää johonki muuhunki! Vaihtelua välipaloihinki :)
 
Ah, smoothieita! Miten olinkaan unohtanut ne, alankin väsäämään niitä välipaloiksi. Kiitos vinkistä :-)
 
Tämä ei varsinaisesti liity ruokaan, mutta kiinnostaisi tietää mitä juomia juotte ja mitä kartatte?
 
Juon konjakkia, viiniä, olutta ja kartan vettä. Eiku..

Vettä enimmäkseen juon, mehuja joisi vaikka kuinka mutta koitan pysyä yhdessä purkissa per viikko. Kahvia juon joskus väkisin, jos pitää olla skarppina. Valkeaa vihreää ja mustaa teetä juon päivittäin, illalla rooibosta. Eilen glögiä :)
 
Tämä ei varsinaisesti liity ruokaan, mutta kiinnostaisi tietää mitä juomia juotte ja mitä kartatte?

Minä juon vain vettä. Mitään muuta ei tee mieli. Joskus harvoin maistan limpparia tai mehua, mutta ne ei vaan maistu hyvältä.. Kahvikin jäi pois jo alkuraskaudessa. Maitoa en ole juonut yli kymmeneen vuoteen, kun en tykkää. Oikein kylmä vesi on PARASTA. :hungry:
 
Maitoa ja mehua lasin päivässä. Vettä janoon. Maistoin ruuan kanssa alkoholitonta punkkua. Haisi ihan hiivalle mutta maistui ok.
 
Mä juon kanssa pelkästään kylmää vettä. Ainoa mikä menee alas. Purisin pari kertaa appelsiinimehua, mut sitten se rupes ällöttämään. Ja tänä aamuna sain juotua mukillisen kaakaota, se oli saavutus. Muuten ei maito mene alas.
 
Juon maitoa, piimää, mehua, vettä, limua, smoothieta ja teetä, useimmiten kamomillateetä ja välillä mustaa. Enkä nyt muuta karta kuin alkoholia. Kahvia varmaan juon taas jossain vaiheessa kun se alkaa maistua.
 
Ah joo, piimä! :) Ja maitoa joskus, en kuitenkaan niin hirveästi tykkää sen mausta PAITSI lasagnen, pitsan ja makaronin kans :p
 
Just mietin miten tylsää ku on kauan juonut vain vettä, mehua (alkaa jo kyllästyttää ku alussa join hirveästi), smoothieta jossa jugurttiakin ja vihreää teetä! Muutaman kerran oon juonu kans piimää nyt. Huomenna ois bileet ja mietin mitä veisin fiiliksen vuoks juomaksi...lääkäri kehotti välttää hiilihapollisia juomia jos tulee helposti huono olo.
 
Täällä juodaan vettä, mehua ja maitoa. Samoja mitä ennen raskauttakin niin ei voi sanoa että niinkään välttelisin mitään. Tosin alkoholia en nyt juo.
 
Takaisin
Top